Sign in to follow this  
Followers 0
r.dasylva

Za studena se hádá a silně kouří.

21 posts in this topic

Při studeném startu se to tak 10 sekund hádá a jde jakoby 3-4 válce. Kouří to modro-bíle a strašně smrdí. Po výměně těsnění pod hlavou, hluvu mi rovnali, tlakovali, se to hádá ještě víc. Trysky měli na stolici a prý jsou ještě ok. žhavičky jsem kontroloval jako první, nasledně i měnil, stejné. Po zahřátí jde motor normálně.

Kolik mají trysky v průměru životnost? Já na nich mám 180tkm..

Share this post


Link to post
Share on other sites

Vůle dělána už předtím než sem zjístil, že mi kape olej--vytlačené těsnění u olej.kanálku.. Akorát 2 ventily měly o 5-7 setin menší vůli. Po opravě museli ventily dělat znovu. Otázka jak precizně. Je pravda že mi v tom o trošičku více jako by klepotá (těžko to popsat jak..)...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Jestli jsou vůle a žhavky OK, a motor běží jakoby tvrději (zvukově), tak by musel být buď na jednom válci hodně špatný kompresní tlak, a nebo to spíš někde přisává vzduch. Spíš bych odhadl druhou možnost - ta nádobka s naftovým filtrem na tělese termostatu je docela problémová, občas takhle zlobí. Mně to jedno auto dělá taky, stačí když parkuje čumákem do kopce, a už takhle po startu prská. A u předchozího auta jsem dokonce dal starý typ tělesa filtru z 205 úplně vedle, protže se mi to nechtělo řešit - od té doby nevynechal ani jednou.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Netusim ako to je na tvojom aute ale mne to robilo na R-11, kde je este klasicke cerpadlo

1/,--ked mi chytalo vzduch na filtri paliva cez odkalovac /otlacene tesnenie/. Po zohriati/filter je zohrievany vodnym okruhom/ O.K.

2/,--vadny spinac teploty, ktory spina ventil ,povedzme sitica na, cerpadle. Ten sa po zohriati vypne a regulacia je uz mechanicka lankom od motora.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Na tom je taky klasika-mech.čarpadlo, sytič ovládaný mechanicky dle teploty vody-funguje, ale když tomu nastavím otáčky za zimna vyšší(nad 1100), tak mám celé auto v kouři až nic nevidím..

Kdyby to opravdu přisávalo vzduch přes filtr, nezpozoroval bych alespoň slzení nafty? A taky se ti to oddí projevovalo tak, že se to tak 10 sekund hádalo, a vždy když to vynechalo tak vyletěl domodra oblak kouře s naftovým zápachem?

Po půl minutě mi pak šel motor už krásně, teď mi to už ale i za tepla občas na volnoběch škytne (jen nepatrně) a za jízdy na rovině při dojíždění při mírném plynu o nízkych otáčkách (pod 1400) to mírně trhá. (taky nedělalo..)

No a kdoví kde mi poslali ty trysky na test. Není už 180tkm přeci jen dost? Kdyby mi uchcávala tryska tak to má podobné projevy ne?

Jo a ten motor nejde jakoby tvrději, spíš to má takové zvuky jako by občas poklepávaly ventily, no těžko popisovat :nevim

Share this post


Link to post
Share on other sites

Jestli to po zahřátí jede normálně tak si myslim že asi vstřiky.Máš určitě nové?? Vstřiky by měli vydržet tak 300 tis.km i víc.Záleží kolik máš stočeno.Taky záleží kdo do toho před tebou co lil za naftu.Ale napřed si nech změřit kompresi jak doporučuje oddie.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mechanicky sitic je jedna vec, ale fakt neviem ako to mas robene ty, ja som tam mal spinac teploty niekde v okruhu vody na hadici. Ten mal byt pri studenom m. zapnuty a tym aj zapnuty ventil na cerpadle. Ked sa voda zohriala, tak to malo vypnut a uz sa to doregulovalo tym mechanickym. Takto to malo chod akoby na tri valce a cim vacsia kosa tym za studena horsie,skakalo to ako koza, niekedy aj zdochlo a priserny smrad. Ked sa to zohrialo tak uz to islo nomalne. Trvalo mi dlho kym som na to dosiel. Pozri ci ti idu od cerpadla nejake draty, ja som mal ten spinac kusok pod cerpadlom v nejakej trubke na hadici. Staci to potom nachvilu prepojit a hned by si pocul rozdiel. Falosne nasavanie vzduchu si odskusaj tak ze odpojis nejaku palivovu hadicu co najblizsie k cerpadlu a konec ponoris do nadoby s cistou naftou. To cerpadlo si to pekne potiahne. To su vsak dve veci a navzajom suvisia. Mne to robilo len za studena a nepravidelny chod motora sa objavil aj za vyfukom v podobe bieleho dymu. Skratka velmi zle to spalovalo.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Původně zaslal: oddie

Oblíbená otázka - vůle ventilů?

Jen trochu odbočím od tématu:

Je vhodné ty vůle ventilů seřizovat nyní když je okolo 0°C - 5°C na ty hodnoty 0,15/0,30 ???

Share this post


Link to post
Share on other sites
Původně zaslal: r.dasylva

Při studeném startu se to tak 10 sekund hádá a jde jakoby 3-4 válce. Kouří to modro-bíle a strašně smrdí. Po výměně těsnění pod hlavou, hluvu mi rovnali, tlakovali, se to hádá ještě víc. Trysky měli na stolici a prý jsou ještě ok. žhavičky jsem kontroloval jako první, nasledně i měnil, stejné. Po zahřátí jde motor normálně.

Kolik mají trysky v průměru životnost? Já na nich mám 180tkm..

A jejda, teraz som si vsimol ze tvoje problemy trvaju len 10sekund. Tak by som pre istotu pozrel len tu tesnost nasavania nafty, potom uz len jednu dobru trysku a skusat menit.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Původně zaslal: Marcel505

Původně zaslal: oddie

Oblíbená otázka - vůle ventilů?

Jen trochu odbočím od tématu:

Je vhodné ty vůle ventilů seřizovat nyní když je okolo 0°C - 5°C na ty hodnoty 0,15/0,30 ???

NE. Ten předpis je pro 20 stupňů, takže pro menší teploty se úměrně zmenší. Takže když už, seřizovat na spodní hranici

Share this post


Link to post
Share on other sites

To mio: nevím cos myslel jestli mam nové?

To vlado.-m: No asi zkusím ponořit hadici do nadobky z naftou, ovšem nevím zda si to opravdu samo nasaje, a když to jen tak ponořím, stejně tam bude přeci vzduch. Je to opravdu průkazný test??

To Oddie: A taky se ti to oddí projevovalo tak, že se to tak 10 sekund hádalo, a vždy když to vynechalo tak vyletěl domodra oblak kouře s naftovým zápachem?

Share this post


Link to post
Share on other sites
Původně zaslal: oddie

Původně zaslal: Marcel505

Původně zaslal: oddie

Oblíbená otázka - vůle ventilů?

Jen trochu odbočím od tématu:

Je vhodné ty vůle ventilů seřizovat nyní když je okolo 0°C - 5°C na ty hodnoty 0,15/0,30 ???

NE. Ten předpis je pro 20 stupňů, takže pro menší teploty se úměrně zmenší. Takže když už, seřizovat na spodní hranici

Takže ne 0,15 ale spíš 0,10. ???

A ne 0,30 ale spíš 0,20; 0,25... ???

Share this post


Link to post
Share on other sites

Zavzdušněné to podle mě není. Zkoušel jsem to před startem \"odvzdušnit\" přes odvzdušnovák na vstupu do čerpadla pomocí toho slavného balónku. Start to mělo úplně stejný. 15 sekund se to hadalo a hulilo jak vsteklé, po 15s klidný chod..

Napadá vás něco dalšího prosím???

Share this post


Link to post
Share on other sites
Původně zaslal: r.dasylva

To mio: nevím cos myslel jestli mam nové?

Sorry myslel jsem že když je měli venku měnili je za nové.Špatně jsem četl.Podle mě to je určitě ve vstřikách,když máš žhav. svíčky vyměněny(nové).S čerpadlem nikdo nehýbal!!?Ale nešetři dej k nějakému odborníkovi ,ten si bude vědět rady.Na to kolik máš na tacho nemůžeš spoléhat.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Potom pri opakovanych startoch, co ja viem po nejakych minutach az desiatkach min. to robi to iste alebo to ide normalne.? Tazko radit za 15s sa toho moc zistit neda..., tie zhavice aj fyzicky zhavia, skus to nastartovat bez zhavenia ci bude nejaky rozdiel, /v dlzke startu a chode motora/ alebo to riadne premeraj.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Původně zaslal: vlado-.m

Potom pri opakovanych startoch, co ja viem po nejakych minutach az desiatkach min. to robi to iste alebo to ide normalne.? Tazko radit za 15s sa toho moc zistit neda..., tie zhavice aj fyzicky zhavia, skus to nastartovat bez zhavenia ci bude nejaky rozdiel, /v dlzke startu a chode motora/ alebo to riadne premeraj.

Žhavičky jsem přeměřoval, postupně zkoušel žhavit, potom všechny 4 najednou, vše OK. Následně jsem stejně zkusil koupit nové-BERU, ale kupodivu to bylo o trošku ještě horší, tak jsem tam vrátil zpátky ty bošky.

Za studena to žhavit nechávám až do cvaknutí relé, pokud to žhavím jen do zhasnutí kontrolky hádá se to mnohem víc..

No a jak sem psal, nastartuju, naskočí okamžitě, 10 az 15s to jde hádavě a strašne hulí, po 20s jde motor normálně. Místy mi to ale už i za tepla na volnoběch škytne-téměř nepatrně, na otačkoměru téměř nepoznatelné. No a když je motor zahřáty už na takových 30°C, tak po startu ani neškytne.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Původně zaslal: r.dasylva

Původně zaslal: vlado-.m

Potom pri opakovanych startoch, co ja viem po nejakych minutach az desiatkach min. to robi to iste alebo to ide normalne.? Tazko radit za 15s sa toho moc zistit neda..., tie zhavice aj fyzicky zhavia, skus to nastartovat bez zhavenia ci bude nejaky rozdiel, /v dlzke startu a chode motora/ alebo to riadne premeraj.

Žhavičky jsem přeměřoval, postupně zkoušel žhavit, potom všechny 4 najednou, vše OK. Následně jsem stejně zkusil koupit nové-BERU, ale kupodivu to bylo o trošku ještě horší, tak jsem tam vrátil zpátky ty bošky.

Za studena to žhavit nechávám až do cvaknutí relé, pokud to žhavím jen do zhasnutí kontrolky hádá se to mnohem víc..

No a jak sem psal, nastartuju, naskočí okamžitě, 10 az 15s to jde hádavě a strašne hulí, po 20s jde motor normálně. Místy mi to ale už i za tepla na volnoběch škytne-téměř nepatrně, na otačkoměru téměř nepoznatelné. No a když je motor zahřáty už na takových 30°C, tak po startu ani neškytne.

Jestě dopřesním, když motor vypnu chvíli potom co se to dohádá a znovu nastartuju, tak se to hádá a kouří znovu, ale už jen chvíli.

Pokud to nenažhavím, tak vůbec nechytne.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Jaké to má kompresní tlaky? A nech zkontrolovat i ty vstřikovač, když už se budou vyndavat kvůli měření kompresních tlaků...

Jinak mi tohle jeden motor dělal jen kvůli žhavkám, měl jsem tam mix starých BERU, a i když žhavily všechny, byl problém. Po výměně za nové Bosch problém zmizel. Nicméně je stejně třeba znát ty tlaky...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Bez zhavenia ti to nastartovat musi, sice to dlhsie toci ale musi! Potom mas bud slabe tlaky /aj tak to musi davat aspon naznak na zapalenie/, alebo ti curaju trysky, nedajboze ti pri skladani zle nahodili rozvody na cerpadle o nejaky zub, alebo cerpadlo nedava dobry tlak v prvych sekundach a sa trocha pridiera. Vyber trysku, napoj ju na cerpadlo a nech ti niekto startne a uvidis ci prasi hned od zaciatku. Dobre by bolo odpojit el. magnet privodu paliva na cerpadle /to je ten co zastavuje motor/, aby ti to nechytlo a nechat to tocit tych 10s a pozorovat zmenu rozprasenia.

Este by som skusil /skor nez zacnes demontovat trysky/, teplovzdusnou pistolou alebo fenom nahriat pred startom samotne cerpadlo a skusit startnut. Moze sa za studena pridierat a po par sekundach sa to upravi.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!


Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.


Sign In Now
Sign in to follow this  
Followers 0

  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.