Přejít na obsah
  • Aktuální cíle darů

205 1.9D servo


Petr605

Recommended Posts

Otazka predevsim pro Oddieho: co obnasi dodelat servo do 1.9D novejsi model. Obcas musim jet otcovym autem a proti me 605 je to fakt brutal. Ted v zime tam ma sirsi gumy a pokud jedu pomalu, tak to je k neutoceni - navic tam ma volant z GTIcka => mensi prumer => vetsi namaha. Diky za odpovedi.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

:) nechceš to probrat raději osobně? Nerad píšu romány... :)

V kostce:

1. sehnat řízení s posilovačem (z 205 nebo 309, to je stejné, já tam mám z 309 GTI). K řízení je třeba koupit i příslušný kloubek.

2. do 205D se zřejmě nevejde servopumpa pod altík, jako u 405, takže je třeba mít verzi motoru s vývěvou poháněnou řemenicí. Pokud to nemáš, je třeba sehnat vačku 1,9D s koncem pro řemenici. Dále dvojitou řemenici, vývěvu na řemen, držák vývěvy a servopumpy a servopumpu.

3. dále je třeba sehnat hadici serva ze 405D starý model, nebo 205D; a nádržku.

No, a když to všechno máš, už to jen smontuješ... :D

Pokud máš, jako já, držák vývěvy a servopumpy za 405 (jiný asi neseženeš), po smontování zjistíš, že se tam nevejde orig. krabice vzduchového filtru, takže tam dáš sportovní kužel... a pár dalších špeků - ale odměnou je snažší parkování.

Je to tu někde na fotce, nebo to můžeš vidět naživo v Praze, po předchozí domluvě (auto není moje, takže může být někde pryč).

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Ještě na jednu variantu jsem zapomněl:

Máte-li varintu motoru s vývěvou přímo na vačce, a nemáte všechny ty věci k dispozici doma jako já, je zde možnost použít elektrickou servopumpu ze 106-ky.

Pak to obnáší:

1: koupit to řízení s posilovačem, jak jsem psal výše, tedy z 205 či 309

2: koupit elektrickou servopumpu ze 106-ky s příslušnými hadicemi a kabeláží.

Tahle varianta se na 205-ky i normálně montovala, tuším od r. 94.

Elektrická servopumpa je sice věc dost drahá a často se seroucí, ale vyjde to asi levněji a jednodušeji než předělávka motoru na řemenici. Kdo má ovšem variantu motoru s pohonem vývěvy řemenicí, je pro něj lepší ten první popsaný způsob - dvojitá řemenice a servopumpa na řemen.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

A ještě k těm chytrým radám :D :

S 205D bez serva jsem před pár lety najezdil okolo 70tis km, a nějak extra mi to nevadilo. Pak jsem ale pořídil 405D se servem, a od té doby auto bez serva nechci. Člověk si prostě rád a rychle zvykne...

Zvláš? v případě, že s tím autem jezdí žena, je to servo prostě velmi vhodná věc. Takže, pokud máte opravdu pěknou a zachovalou 205D (či 309D), kterou si chcete ještě nějakou dobu nechat, nelitoval bych zhruba těch 4-8tis, za které se to dá dát komplet pořídit. Tuhle investici vám mohu jen vřele doporučit, na rozdíl od posranejch mračítek, spojlerů, modrejch diod a jinej patlanin.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

no když už jsme u tý 205tky v dieselu, tak mě taky šel volant opravdu ztuha. Ale pak jsem si nechal vyměnit tlumiče, spodní ramena a všechny ty gumy okolo tlumičů a mechanik zjistil, že mám totálně zarezlý ložiska nahoře u tlumičů. Když to rozebral, tak se to rozpadlo. Nechal jsem je vyměnit za nový a ejhle, volant jde opravdu daleko líp. Je pravda, že servo je servo, ale tohle hodně pomohlo.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Zúčastnit se diskuse

Můžete odpovědět a až poté se registrovat If you have an account, sign in now to post with your account.

Návštěvník
Odpovědět na toto téma...

×   Byl vložen obsah s formátováním.   Restore formatting

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Kdo si právě prohlíží tuto stránku   0 registrovaných uživatelů

    • Žádný registrovaný uživatel si neprohlíží tuto stránku
×
×
  • Vytvořit...