marmoucz

Myslím, že takhle to chodit nemá. :-(

38 posts in this topic

Dobrý den. Mám dotaz ohledně motoru. Vlastním 3 měsíce Peugeota 406 break 1,8 16V 81 kW, r.v. 98. Najeto 140 t., Serviska, dovoz Německo. Při nižších otáčkách když se potřebuji rychle rozjet, motor nedá výkon, který bych čekal. Stejně tak při přeřazování na vyšší stupeň dojde jakoby k udušení motoru a přesto, že držím plný, jako bych táhl na ocase Liazku. Povolím pedál a znova stisknu, motor se dá pomalu do práce. Moje minulé auto byl Fiat Uno 1,5 ie a řeknu Vám, že motorově se nedá s Peugeotem vůbec srovnávat. Byla to závodnička. Proskočit křižovatko žádný problém. V Peugeotu je ABS. Mohlo by to mít vliv ? No vé svíčky, příměsí do paliva pročištěny vstřiky, nechal jsem čistit sání, nové všechny filtry (vč. palivového). Jediné, čeho jsem si všiml, v té krabičce, kde je umístěná vzduchová klapka neco při volnoběhu pocvrkává \"jako relátko\". Děkuji moc za nápady.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Já mám to samý akorát v sedanu a taky jsem čekal od výkonu víc, v nižších otáčkách je prostě línější

Share this post


Link to post
Share on other sites

No nevim přesně co ti to dělá, ale vem si že uno váží tak polovinu co 406, ta 1,8 16V není žádná raketa, v otáčkách nad 3000 to jede svižně ale při nízkých otáčkách je to línější, při rozjezdech víc plynu než v UNU a pak zvykni si více řadit asi, teda pokud to fakt není nějaký zadušený, ale je možný že je to jen o tom přechodu z UNA;)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Samozřejmě. Udělal jsem si výpočet poměru výkonu hmotnosti a točivého momentu mezi Peugeotem a Unem a vyšlo to tak nějak stejně. Peugeot o něco málinko lepší spotřeba, Uno o chloupek lepší výkon, ale tohle se opravdu srovnávat nedá. Pokud řadím pomalu, vše funguje jak má, ale při rychlejší \"sportovnější jízdě, kdy vymotám 2 na 5000 a dám tři a to samé na 4 dojde jakoby k chybnému vyhodnocení potřeby množství paliva a i při sešláplém plynovém pedálu je to jako kdybych plyn šimral. Nejedná se tedy jen o nízké otáčky. Myslím, že je chyba v nějakém čidle či počítači, ale v motoru se absolutně nevyznám. Mmch. Nevíte, co může cvrkat v té krabičce ? Není to nějaký volnoběžný ventil či co ? A kde je nějaké to čidlo na směs ???

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nezbívá nic než si na to zvyknout, není to žádná raketa,ale když ho trošku podržíš tak se rozjede

Share this post


Link to post
Share on other sites

No asi to celé rozeberu a jestli na něco přijdu, přísahám, že dám vědět. :) Nicméně jestli máte někdo nějaké nápady, nestyďte se a sem s nimi ! :mrk

Share this post


Link to post
Share on other sites
Původně zaslal: marmoucz

Samozřejmě. Udělal jsem si výpočet poměru výkonu hmotnosti a točivého momentu mezi Peugeotem a Unem a vyšlo to tak nějak stejně. Peugeot o něco málinko lepší spotřeba, Uno o chloupek lepší výkon, ale tohle se opravdu srovnávat nedá. Pokud řadím pomalu, vše funguje jak má, ale při rychlejší \"sportovnější jízdě, kdy vymotám 2 na 5000 a dám tři a to samé na 4 dojde jakoby k chybnému vyhodnocení potřeby množství paliva a i při sešláplém plynovém pedálu je to jako kdybych plyn šimral. Nejedná se tedy jen o nízké otáčky. Myslím, že je chyba v nějakém čidle či počítači, ale v motoru se absolutně nevyznám. Mmch. Nevíte, co může cvrkat v té krabičce ? Není to nějaký volnoběžný ventil či co ? A kde je nějaké to čidlo na směs ???

No řekl bych že to co popisuješ mám taky, dělá mí to někdy když řadím dvojku ve vyšších otáčkách a mám pocit že je to o pouštění spojky, pokud ji pustím do záběru tak se jakoby propadne výkon, pokud ji pustím jemněji tak je to OK, těžko říct proč to dělá, zatím to neřeším, jsem rád že to vcelku slušně jezdí a nemusim řešit žádný horší věci;)

Share this post


Link to post
Share on other sites

no zespoda ty vzduchovy klapky na pravy strane je krokac kterej ridi privod vzduchu pro volnobeh. Zrovna jsem ho menil nedavno. Zkus hledani

Share this post


Link to post
Share on other sites

Jojo, něco už jsem tady o krokáči viděl. Netušil jsem ale o co jde. Čeho se ta tvoje závada týkala ? A jde opravit ten snímač nebo je ho nutné komplet vyměnit ?

Share this post


Link to post
Share on other sites
Původně zaslal: marmoucz

Jojo, něco už jsem tady o krokáči viděl. Netušil jsem ale o co jde. Čeho se ta tvoje závada týkala ? A jde opravit ten snímač nebo je ho nutné komplet vyměnit ?

Ten krokáč podezírám taky, ale zatím to není nijak hrozný abych za něj dal 3000,- ale někdy pomuže vyčištění dosedací plochy a toho čidla v sání

Share this post


Link to post
Share on other sites

A chlapi. Jak se provádí u ročníku 98 reset dat. Stačí odpojit baterku na nějaký čas nebo je nutné přes jednotku v servise ?

Share this post


Link to post
Share on other sites

stačí odpojit baterku na 1/2 hodiny (jestli máš origo rádio,bude po tobě chtít kod)

Share this post


Link to post
Share on other sites

:-D Jojo, to už mě jednou vypeklo. Kód mám. Díky. Něco tam v té skříňce cvrká. No jestli je to fakt ten krokáč... hm. No už se těším pod kapotu. Ale mohlo by být tepleji. Na pokusy ještě není moc počasí a garáž není...

Share this post


Link to post
Share on other sites

ja mel problem s klapkou vstrikovani paliva, oprava cca 10 tis.

Share this post


Link to post
Share on other sites

K čemu to je ? Kde to je ? Kam se to dává a jak to vypadá ? Jestli mě oči nešálí, jsou tyhle motory nepřímej vstřik. Rozdělávali jste někdo už celý sání až po blok ? Nmůže být špatné nějaké to těsněníčko tam ? A jak by se to poznalo ? Občas tady někdo píše o \"váze vzduchu\" Co to je a je to i u benzínů ?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Že by nějaká špatná otázka ? No každopádně všem moc děkuju za tipy. Sdělím výsledek.

Share this post


Link to post
Share on other sites

2 marmoucz: a je tvoje 406-ka určitě 16-ti ventilová? Já to třeba v TP vůbec psané nemám. Poznáš to, jestli je tam psáno - výkon 81 kW. Podle toho co popisuješ, bych tipoval, že máš 8-mi ventilovou verzi, tam je tuším 66 kW. To Uno co si popisoval, měla moje žena kdysi také. Fakt jezdilo svižně, ale že by to zas byl takový rozdíl oproti naší 406-ce, to se mi nezdá. Jak psal Hurvajz, když to vytočíš, jede dobře. Já bych jako slabinu viděl kopce, tam to můžu točit jak chci a stejně to není žádná sláva.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Původně zaslal: Radek Hurvajz

Původně zaslal: marmoucz

Jojo, něco už jsem tady o krokáči viděl. Netušil jsem ale o co jde. Čeho se ta tvoje závada týkala ? A jde opravit ten snímač nebo je ho nutné komplet vyměnit ?

Ten krokáč podezírám taky, ale zatím to není nijak hrozný abych za něj dal 3000,- ale někdy pomuže vyčištění dosedací plochy a toho čidla v sání

krokáč nestojí 3000,-:bojim. Já za nový (B13/00) před měsícem dával 1450,- :super:papa

[upravil dne 3/3/08 Ladman]

Share this post


Link to post
Share on other sites

Stalo by mozno za uvahu vyskusat \"sprint\" z 0 na 100 km/h (aj ked pri tejto limuzine sa o sprinte hovorit neda) a zmerat si cas a porovnat ho s referencnymi hodnotami. Ak by sa prilis lisili, tak by som hladal dalej. Ja mam tu istu motorizaciu a pri tej vahe auta a krutiacom momente cca 170 Nm nemozes cakat zatah uz od nizkych otacok.

Share this post


Link to post
Share on other sites

neviem, ci sa to da porovnat. Ale dnes rano mi kamarat vravel, ze mu taketo oneskorenie vykonu robila vaha vzduchu /auto Piccaso 2,0hdi 66kW/.

Pretoze sam tomu nerozumiem, tak uvediem len jeho sksuenost.

Prisiel do servisu kde mu v RJ pozreli chyby, hlasenie hovorilo, ze chyba vahy vzduchu, tak to vyresetovali a odvtedy ma pokoj.

co vy na to ??

:myslim:myslim:myslim

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!


Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.


Sign In Now

  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.