Sign in to follow this  
Followers 0
FoFo

Jak zjistit závadu

11 posts in this topic

1.Chlapi jak zjistit závadu lambdy ( teď to občas cuká ) stačí ji odpojit a pak s autem nějaký čas pojezdit jestli to zmizí?

2.Jo akdyž už jsme u toho - co stojí ?

3.ta kontrolka K signalizuje pouze poruchu lambdy?

Vysvětlení:

Bádám nad tím proč :

1:když nastartuju auto ráno-studené jde krásně na čtyři

2:ujedu cca.500m-1km a jde \"krásně a pravidelně \" na tři (dělá to třetí válec což mám zjištěno zkouškou.......)

3: když se ohřeje na cca:70 tak jde opět pravidelně na čtyři a při ohřátém motoru se to nestane aby \"šel na tři\"

----dnes jsem zkusil odpojit lambda sondu a odpojit baterku , aby se vymazala ECU, ale dělá to pořád : chci zkusit vyměnit kabely ke svíčkám ( svíčky jsem dal nové , ale vrátil jsem zpět staré (kdy to chodilo ok) jestli to nemohou dělot ony + odpojení lambdy , ale nic tak snad - už jen ty kabely

- je divné (možná jen mě ) že když odpojím ty dva konektory od lambdy tak nesvítí kontrolka K

[Editován dne 4/1/04 FoFo]

[Editován dne 4/1/04 FoFo]

Share this post


Link to post
Share on other sites

Já tomu teda zas nějak moc nerozumím ale základ je asi takový (vyčetl jsem na fóru nebo jen někde slyšel).

Lambda se začne projevovat převážně kolísáním otáček pokud je auto v klidu.

Dále se ti může stát, že při přeřazování ti spadnou otáčky tak dolů, až ti auto chcípne.

\"K\" signalizuje poruchu motoru - takže né jenom lambdy.

Toto jsou informace, které jsem pochopil z několika málo rozhovorů - takže možná kecám :(

Share this post


Link to post
Share on other sites

mam dotaz: nerozumim tomu, ale je lambda sonda i v P 405 SRi r.v. 89 125 PS i kdyz tam neni katalyzator? Je to motor z radi Mi, BOSCH. Nedrzi volnobeh, a pri pridani plynu strasne cuka nez se ustali otacky na ktere plyn drzim. Proste se dusi, jako by tam neslo dost vzduchu. Muze na to mi vliv lamda sonda?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Sondu len tak neodmeras. Robi sa to bud na diagnostike, co doma nema len tak niekto, alebo da sa to zmerat este multimetrom. Staci sa len zavesit na kabel kde je signal a merak by mal ukazovat napatie striedavo cca od 0.2V az po 1 V. Takze ak je stale napatie na nule, alebo 1 volt, tak je blba. No proste ma to behat od nula po jeden volt. Samozrejme sa to meni od toho ako pridas pedalom, ale na volnobeh sa to chova pribliyne tak ako pisem. Inac su sondy na ktorej je len jeden vodic ta je bez predhrevu a su aj so 4 vodicmi s predhrevom a na tychto rad odchadza prave ten predhrev a to je vecsina zavad.

Share this post


Link to post
Share on other sites

a dá se ta závada předehřevu nějak zjistit????? ( vypadá to že to lambda nebude , ale proč se nezeptat)viz.edit začátek

Share this post


Link to post
Share on other sites

Da sa zistit. Zmeras odpor na dvoch vodicoch, ale nepoviem ti na ktorych , neviem typ sondy . Mal by si namerat odpor v Ohmoch. Myslim ze je to nieco do 10 ohmov.

Share this post


Link to post
Share on other sites

no a ta závada - myslíš že by to mohl být kabel ke svíčce

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ja mam tu sondu asi na 95% v ri...,lebo ak odpojim sondu,motor ide bezo zmeny.Ja mam totiz slabsi tah motora s benzinom ako s LPG.Ale mne to ide bez tej sondy v pohode,az na ten výkon.Ziadne cukanie,jazdi plynule.Len volnobeh mierne kolise.Mna caka tiez kupa sondy a myslim ze koštuje asi 6000.-.Ale myslim,ze to tvoj pripad neni

Share this post


Link to post
Share on other sites

kéž by - kabely jyou přece jen o trochu levnější

Share this post


Link to post
Share on other sites

Podla mna tie kable su v pohode.Keby bol zlomeny,tak budes mat nepravidelny chod motora.On by ten kabel mohol pustit napatie,ale s oneskorenim hodi iskru.Takze chybu by som hladal niekde inde.Tlak vo valci?Sanie? PS:mas to striekacku? potom aj vstrek na tom valci:(

Share this post


Link to post
Share on other sites

Tie kable su tiez previti. Ono niekedy staci ze mas len blby kontakt kabel sviecka alebo kabel roydelovac a robi to psie kusy.No treba len skusat. Len tak mimochodom skus ocistit kontakty na tych hrubych zvazkoch. Su to take dva velke konektory, u mna su niekde okolo prevodovky a idu smerom do pristrojovky a na riadiacku. Ja som tam mal blby kontakt a niekedy to fachalo super a niekedy som myslel ze uz francuza niekde poslem.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!


Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.


Sign In Now
Sign in to follow this  
Followers 0

  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.