Sign in to follow this  
Followers 0
BOSSCZ

Uchycení spodního čepu ramene

13 posts in this topic

Měl bych dotaz, týkající se přední nápravy (na modelu frantíka celkem nesejde).

Zajímá mě jestli je normální dát obyčejný šroub s normální matkou třeba k uchycení spodního čepu na rameni? Neměla by při nejmenším být ta matka taková ta zamykací,aby nemohlo dojít k povolení?:myslim

[upravil dne 29/2/08 BOSSCZ]

Share this post


Link to post
Share on other sites

Normální to u dnešních moderních aut rozhodně není. Čepy maj dosedací plochu konickou / do kužele/, proto se nedotahujou \" na krev \". Počítej stím, že se to bude taky někdy vyndávat. Samojistící matice se silikonovým kroužkem jsou součástí každýho novýho čepu.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Původně zaslal: bagr

Normální to u dnešních moderních aut rozhodně není. Čepy maj dosedací plochu konickou / do kužele/, proto se nedotahujou \" na krev \". Počítej stím, že se to bude taky někdy vyndávat. Samojistící matice se silikonovým kroužkem jsou součástí každýho novýho čepu.

A je možný že kdyz by se tam dala obyč matka tak by se to mohlo povolit?Přeci jen tlak pri akceleraci je pomerně velikej na kolo ne?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Jedná se o to, že se obyčejná matice može povolit časem vlivem vibrací a otřesu za provozu. Já bych ji tam rozhodně nedával. Cena tý matice je řádově v desetikorunách....

post-0-14109599260122_thumb.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites

Řekl bych, že dotyčný se ptá na něco jiného. A to na uchycení SPODNÍHO čepu k RAMENI, a nikoliv čepu řízení k řídící tyči nebo dokonce těhlici. Tzn. na uchycení placatého výlisku, na kterém je čep, k výlisku ramene - tedy jedná se o spojení dvou tlustých plechových dílů. Zde je pochopitelně použito standardních šroubů a standardních matic s podložkou, použití samojistící matice zde nemá žádný smysl.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Původně zaslal: oddie

Řekl bych, že dotyčný se ptá na něco jiného. A to na uchycení SPODNÍHO čepu k RAMENI, a nikoliv čepu řízení k řídící tyči nebo dokonce těhlici. Tzn. na uchycení placatého výlisku, na kterém je čep, k výlisku ramene - tedy jedná se o spojení dvou tlustých plechových dílů. Zde je pochopitelně použito standardních šroubů a standardních matic s podložkou, použití samojistící matice zde nemá žádný smysl.

V pohodě..tak jsme se nepochopili hned. Pokud se myslej ty tři otvory a jejich spojování s ramenem tak tam samosebou souhlasím, ale s dodatkem, že se mají požívat vysokopevnostní šrouby.

post-0-14109599260305_thumb.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites
Původně zaslal: oddie

Řekl bych, že dotyčný se ptá na něco jiného. A to na uchycení SPODNÍHO čepu k RAMENI, a nikoliv čepu řízení k řídící tyči nebo dokonce těhlici. Tzn. na uchycení placatého výlisku, na kterém je čep, k výlisku ramene - tedy jedná se o spojení dvou tlustých plechových dílů. Zde je pochopitelně použito standardních šroubů a standardních matic s podložkou, použití samojistící matice zde nemá žádný smysl.

Přesně to jsem myslel ale jde me o uchycení ke kolu a ne k ramenu tam me je jasné že by nemelo smysl davat tam neco extra:super

Share this post


Link to post
Share on other sites

Pokud jde o uchycení samotného čepu do těhlice, které je u 306 provedeno svěrně - objímkou (čep je válcový, ne kuželový), tak tam samozřejmě samojistící matice patří a z výroby tam je. Stejně jako u uchycení ramene přes silentbloky do nápravnice.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Původně zaslal: oddie

Pokud jde o uchycení samotného čepu do těhlice, které je u 306 provedeno svěrně - objímkou (čep je válcový, ne kuželový), tak tam samozřejmě samojistící matice patří a z výroby tam je. Stejně jako u uchycení ramene přes silentbloky do nápravnice.

To je přesně ono ;) A kdyby tam byl obyč šroub s obyč matkou tak by asi nebylo divu kdyby se to povolilo co? Přeci jen tlak při zaběru kola bude asi nemalej.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Tak se zdá že jsem asi už přišel na to kde je problem, nezname hov.... me tam dalo celozávitovej šroub což je asi špatně protože podle meho se pak zavit asi vymacká a neni to ono a auto proste plave :(

Máte nekdo zkušenosti co se tohoto týče? Rád bych se ujistil že to je ono. :myslim

Share this post


Link to post
Share on other sites

Zdar,

Ked som kupil auto, tam som vedel nohou posunut jedno koleso o par mm az 1cm dopredu-dozadu. Hned bolo jasne ze je spodny cap v prec. Povodny cap je tam nanitovany 3 nitmi, vymenny set capu ale obsahuje vsetky sroby a matice.

Druhe koleso mi pri jamach robilo take silne prasknurie, ako keby som tam mal vyjazdeny tlmic. Ked som zdvihol auto prisiel som na to ze je to takisto praca capu, len je vymlateny v insom smere ako ten predosli. Takze je na mieste upodozrievat spodne capy z plavania auta, takisto ako capy riadenia. Neviem ale ako sa sprava auto, ked su vymlatene capy na tycke stabilizatora.

Snad som ako-tak pomohhol.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dávať na nápravu a čapy niečo iné ako oceľové skrutky s telom a samozaisťovacie matice je pokus o samovraždu. Už som ich videl pár vymačkaných a natiahnutých.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!


Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.


Sign In Now
Sign in to follow this  
Followers 0

  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.