Písecký

Vibrace motoru

14 posts in this topic

Hledám řešení problému vibrací motoru při volnoběžných otáčkách a při rozjezdech.

1. motor má jen cca 750 ot. na volnběh a značně vibruje

2. při pomalém rozjezdu a při popojíždění silné vibrace motoru

3. při zařazené rychlosti a vymáčknuté spojce po přidání plynu auto popojíždí ( na zpátečku couvá)

Jestli se někdo z vás s těmito poruchami setkal a zná diagnózu, prosím poraďte.

Share this post


Link to post
Share on other sites

nenapísal si aký máš motor, ale podľa toho čo píšeš v bode 3, tak asi nejaký problém so spojkou:myslim

Share this post


Link to post
Share on other sites
Původně zaslal: Písecký

Hledám řešení problému vibrací motoru při volnoběžných otáčkách a při rozjezdech.

1. motor má jen cca 750 ot. na volnběh a značně vibruje

2. při pomalém rozjezdu a při popojíždění silné vibrace motoru

3. při zařazené rychlosti a vymáčknuté spojce po přidání plynu auto popojíždí ( na zpátečku couvá)

Jestli se někdo z vás s těmito poruchami setkal a zná diagnózu, prosím poraďte.

no a ten zbytek to vypadá na silentblok motoru..

Share this post


Link to post
Share on other sites

Aj nafta 1,6 HDi má pri zohriatom motore a vypnutej klíme 750 ot/min. Napíš, čo máš za motor.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Motor 1.6 hdi, najeto 40 tis. km, vstřikovací trysky seřízeny. Při zapnuté klimatizaci otáčky stoupnou na cca 850. Při studeném motoru otáčky také cca 850 ot/min. Silentbloky OK. Záhada!!! A co to popojíždění při vyšlápnuté spojce?

Share this post


Link to post
Share on other sites

No, já jen uvažuji. Vibrace mohou být způsobeny rotujícím nevyváženým členem. Prakticky nikdy není možné tak složitou soustavu jako je motor vyvážit přesně. Trošku to vibrovat může, od toho jsou tam silentbloky. Ty působí jako členy (tlumič/pružina) s určitým koeficientem tlumení resp. tuhostí. Tyto parametry jsou důležité. Pokud by byly jiné (jiný materiál silentbloků, jiná velikost ap.) neplnily by dobře svou funkci.

Každá kmitající soustava má svou takzvanou vlastní frekvenci. Při ní a v její blízkosti (vynechejme vyšší harmonické - já už jsem ze školy příliš dlouho) jsou výchylky soustavy největší, vibrace jsou nejvíc markantní.

Nevím, jak je to v motoru přesně uspořádáné, ale z výše uvedeného bych si tipnul, že se mohl třeba odlomit kus klikového hřídele nebo uvolnit setrvačník nebo není dobře nasazená nebo je uvolněná spojka. Každopádně by to, podle mě, měl být nějaký větší kus materiálu.

To, že se auto rozjíždí při vyšláplé spojce, je špatně. Chyba může být kdekoliv mezi pedálem a setrvačníkem. Spojka je hydraulická, čili žádná lanka. Problém bych začal hledat ve spojce jako takové, a šel směrem k pedálu.

Jinak, ty vibrace při volnoběhu, jsou znát i s vyšláplou i puštěnou spojkou stejně? Jak moc se auto \"samo\" rozjíždí?

Vše, co jsem napsal, berte všichni s rezervou (tu si asi tak sám umím vyměnit) a spíše jako námět, zda někoho v autech sběhlejšího něco nenapadne...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ja to vidím na zotrvačník a spojku - jediná možnosť vibrácie. 1,6 HDi má tiež dvojhmotový zotrvačník :(

Skús okrem zotrvačníka a spojky prekontrolovať spojovacie tyčky riadenia a gľové čapy. Pri rozbehu na nízke otáčky sa cez tieto členy radi prenášajú do kabíny rôzne pazvuky a vyzerá to ako stŕpanie motora.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Auto se lehce pohybuje dopředu nebo dozadu podle zařazené rychlosti a pří přidaném plynu na cca 2500 ot.. Asi to bude opravdu něco se spojkou protože při řazení nahoru cítím že to jde jakoby přes zuby, a to mačkám pedál až na podlahu(zavzdušněná spojka, s vadnou lamelou či přítlčákem která škrtá o setrvačník ???).

Vibrace se projevují stejně jak při vymáčknuté spojce tak při neutrálu a sepnuté spojce.

Ještě jeden postřeh, při jízdě s kopce na neutrál otáčky nepoklesnou pod 850ot./min

Share this post


Link to post
Share on other sites

Tých 750 ot/min je len na voľnobeh pri stojacom aute a zohriatom motore.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Původně zaslal: Písecký

Auto se lehce pohybuje dopředu nebo dozadu podle zařazené rychlosti a pří přidaném plynu na cca 2500 ot.. Asi to bude opravdu něco se spojkou protože při řazení nahoru cítím že to jde jakoby přes zuby, a to mačkám pedál až na podlahu(zavzdušněná spojka, s vadnou lamelou či přítlčákem která škrtá o setrvačník ???).

Vibrace se projevují stejně jak při vymáčknuté spojce tak při neutrálu a sepnuté spojce.

Ještě jeden postřeh, při jízdě s kopce na neutrál otáčky nepoklesnou pod 850ot./min

A kdy spojka rozpíná? Zkus např. při jízdě někde mimo město do kopce po rovině pod plynem při konstantní rychlosti pomalu sešlapávat spojku. Hlídej, jak moc musíš sešlápnout pedál, než se začnou zvyšovat otáčky. Čím prudší kopec, tím líp, ale lze to praktikovat v nouzi i na rovině. Mně to začíná rozpínat už dost brzy (po cca 4cm) ale rozhodně by to nemělo povolovat někde za půlkou nebo ještě níž.

Vzduch ve válci být může, ale to by spojka měla jakoby pružit při sešlapávání.

Pokud se vibrace projevují stejně při sešláplé i nesešláplé spojce, měla by být chyba mezi motorem a spojkou včetně.

Volnoběh (neutrál) 850 ot/min se mi jeví jako celkem normální hodnota. Stovka sem, tam, neřešil bych. Já mám tedy benzín, ale za studena je volnoběh kolem 1000. Po zahřátí cca 750.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Takýto problém som nedávno riešil na AUDI A6. Bol to vadný prítlačný tanier spojky. Pružina bola úplne zvlnená.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Závada již opravena, bohužel se vyplnila ta nejhorší možná varianta. Dvouhmotový setrvačník nevydržel ani 40 000 tis. km a vznikla v něm taková vůle, že nejen nepříjemně rozvibrovával motor v nízkých otáčkách ale i při vymáčknuté spojce zachytával středem za drážkovanou objímku lamely spojky a tím přenášel otáčky motoru na převodovku.Objímka lamely tím následně oválně vydírala otvor v pohyblivé hmotě setrvačníku a způsobovala jeho další nevyváženost a ještě větší vibrace při rozjezdu. Převodovka se také při vymáčknuté spojce zařazené rychlost nemohla synchronizovat a to způsobovalo potíže při řazení.

Pro zajímavost to byl setrvační a spojka zn. SACHS.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!


Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.


Sign In Now

  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.