Sign in to follow this  
Followers 0
rimmer

Topení netopí :/

22 posts in this topic

Ahoj, nějak mi netopí topení. Vypadá to, že se možná zasekla, nebo nefunguje ta záklopka/ventil na studený a teplý vzduch, protože to fouká jen takový vlažný, takže bych tipnul, že to bude ta přívěra nebo jak se tomu prostě říká. Když dám ventilátor na plno, tak cítím, že z předních středních větraček jde trošku teplý, ale ofuk okna je studený. Ještě bych měl dotaz k tomu co je to ECO a A/C ? Nevíte někto jak se dostat k té příklopce nebo k tomu celeému mechanismu a jak to tam celé funguje(mechanika, elektricky ovládané apod..vůbec nevím co tam najdu)

Share this post


Link to post
Share on other sites

A/C je zkratka air condition, neboli klimatizace ;)

Ale ty myslis to tlacitko, ktere znamena zapnout kompresor klimatizace (pusti se v automatickem rezimu). A kdyz to same tlacitko zmackes znovu, vypnes kompresor a na displeji se zobrazi ECO. Jsou tam jeste nejake niance kolem venkovni teploty, kdy se kompresor neda vypnout, aby mohl ofukovat okna, ale to je na delsi psani...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Aha...ja sem vul :) A/C ze me to nenapadlo. Mno nic. Ale na displeji se mi neukaze nic. Bude to asi tim, ze tam zadny displej nemam. Tlacitko na klimu taky ne :) Je to manualni klima. Ale o klimu mi ted nejde kdyz je venku -10 stupnu. Potrebuju aby to topilo. Teda ono to topi, ale jaksi asi ta privera ktera reguluje jestli maj jit vzduch primo nebo pres radiator topeni aby to topilo neprepne a jde mi chladny vzduch. Sou dve moznosti, predpokladam :) a) servo nebo motorek nebo to co ovlada tu klapku nejde nebo b) je spatny snimac, nebo regulace teploty a do te klapky signal na prepnuti vubec nejde. Poradte nekdo moc pls. Fakt KOSA v aute a sklo furt zamlzene :(( Nema to svoji pojistku? asi ne ze, to by mi pak nesel i ventilator. To me jen tak napadlo. Jak se dostanu dovnitr k te klapce? Pujde to pres stredovy panel, nebo ze strany spolujezdce nebo kde? HEEELP

Share this post


Link to post
Share on other sites

Jedna klapka je nad ventilatorom a ta zaviera a otvara vnutorny a vonkajsi obeh vzduchu. Tam staci dat dole len ventilator. Tie ostatne su v stredovom paneli ale tam ta neminie demontaz celej palubky. Aspon ja som sa inym sposobom tam nemohol dostat.Ak mas maualnu klimu tak tam nemas servo , vsetko je robene tiahlami, no ak je to automaticka tak tych motorcekov je tam pozehnane. Mne zas z jedneho ofuku isiel studeny a z druheho teply a mal som v cavese jeden motorcek, teraz je to v pohode. Oprava my trvala od 7:00 tak do 22:30, a zostalo my zopar srobickov. Zas nechcem strasit, pokial clovek vie ako vypada srobovak a ma trosku technickeho chochmesu tak to zvladne.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mno a jakou mam teda klimatizaci? manualni nebo automatickou? Na stredovem panelu mam tri kolecka(na ventilator, potom kteryma pruduchama ma foukat, a treti je na teplotu, kterou si nastavim) a dve tahla(A/C x ECO, a vnitni a vnejsi vzduch). To je prece klimatizace automaticka ne? Ale zadne digitalni displeje tam nemam a tak. Nevim jak mi funguje klima, auto mam od podzimu, ale topeni funguje tak, ze nastavim teplotu a pokud fouka teply, dokud neni nastavena teplota stejna jak vnitrni a pak to zacne foukat studeny. Predpokladam, ze analogicky to bude s klimatizaci, tj. nastavim treba 22 stupnu a kdyz teplota klesne po 22, tak to samo vypne klimu.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Aha, ja myslel, ze mas uz tu s displejem. Ty mas teda klima s regulovanim teploty.

Poloha tahla ECO = vypnuty kompresor, poloha A/C = zapnuty kompresor klimy.

Levy kolecko v pozici AUTO nastavi automaticky rezim klimatizace, pootocenim muzes nastavit prutok vzduchu dle libosti.

jofo ma pravdu, i kdyz mas ty lanka, musis rozdelat stredovej panel, zacinas odzadu od krytu rucni brzdy :( :( :( az k panelu topeni... Nic moc.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Tak sem se do toho pustil zrovna. Mno lanka tam zadne nejsou :) Hned po tema trema koleckama panelu topeni je velky dvojity plosak :(( Ktery ma tri konektory. Budu muset sundat ten stredni panel asi cely abych videl ktery kabel kam vede. Jeden je tlusty, pocitam ze to je napajeni, jeden svazek na dlouhy konektor bude asi do palubky a dalsi svazek mensi tensi asi pujde na ty elektroserva co ovladaji to topeni a tak. Tipuju ale jenom. Jenze mam problem ten, ze ten tenky je pekne kratky a uz vic nejde povytahnout a nevim kam vede. Nemuzu ho na ten plosak nasadit zpet. Ale bez nej funguje podsviceni, regulace ventilatoru i dalsi veci. Takze bych rekl, ze to bude mozna on. Mozna byl povytahnuty. Sakra prace...v tom aute je vsude kablu jak nasrano ze by me jeblo. Pojistek na kazdem rohu snad stovka. Vsude svazky kablu...pohroma. Jeste plno \"custom\" kabelu, co tam jsou na buhvi co. Kdyz jsem sundal krytku nad nohama spolujezdce, tak na me vypadlo takove klubko ruznobarevne, tretina dratu nepostpojovanych...a clovece vyznej se v tom :) Doufam ze nebudu muset sundavat celou palubovku, jednak v garazi neni moc teplo, zrovna prochazim polochripkou, a nez dycky prijdu na to, kde najit posledni sroubek zatraceneho kusu palubovky abych to mohl sundat me asi jebne. Mozna to skonci tak ze se budu modlit, aby nemrzlo :) Panove, vazne uvazuju o koupit toto francouzskeho servisniho manualu. Poptejte se znamych, prece nekdo musi mit znameho v peugeo servisu. Zkopcete nekdo neco, myslim, ze kazdy rad zaplati za jakoukoliv dokumentaci, a za ceskou i zlatem !!!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hele Dydzeji, mam te v ICQ, ale nejsi nikdy online. Mohl bych ti founout na founa kdybych si uz fakt nevedel rady ? Zejmena s hledanim sroubku. Puvodni majitel totiz rikal, ze palubku rozebirak 3x, vi jak na to, ale 4 dny nema uz zapnuty mobil, takze suxx..asi nekde na horach nebo co. Zas na druhou stranu kdyz si to tak vezmu..startuje to, jezdi to...co vic si muzu prat, jen trosku tepla :(

Share this post


Link to post
Share on other sites

Tak jsem sundal cely stredovy panel, prohlidnul jsem poradne cely ten plosak kabely a meli ste pravdu. Bowden na venkovni/vnitrni vzduch vede ku ventilatoru. Dneska s tim koncim, zitra zkusim sundat krinku spolujezdce, treba tam pujde na neco videt. Posledni pokus pak bude sundat cely tapecirunk palubovky :( Doufam ze se nemusi stourat vubec do pristrojoveho panelu.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Skrinku snad sundavat nemusis, jen ten tapecirunk, co je pod ni. Ventilator je na 3 krizovych sroubech. Kdyz ho vyndas, muzes sahnout dovnitr a vyzkouset tu klapku.

Na ty bovdeny bych sahal az naposled, protoze je s nima blba prace. Po ceste jsou prichyceny asi jednorazove pouzitelnymi sponkami a maji propracovany system uchyceni na koncich, ktery brani samovolnemu vypadnuti. Takze to jen tak nevyndas, asi to chce ten spravnej grif.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Jojo...ale venkovni vnitrni jede, potrebuju se dostat ke klapce, ktera otevira teply vzduch od radiatoru topeni. A jak vsichni rikate, je to na stredu po palubovkou asi.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nie asi ale isto. Pokial viem tak automat klima je taka kde si nastavis teplotu a ona uz potom meria teplotu v celom aute podla toho prepina vzdusc bud na nohy, ksich, alebo okno. pri manualnej si to musis robyt sam. Teda nastavovat kde chces aby ti fukalo. Ked uz to budes mat rozobrate tak si preventivne precisti vsetky konektory a poriadne ich pozatlacaj aby si nemusel celu obstrukciu robyt znova.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Tak se hlasim..palubka je dole...tedka je na to krasne videt. Takze ovladani vzduchu venek vnitrek je bowden, ovladani smeru vzduchu(okno, nohy apod.) je taky bowden nastesti :) jedine servo co prepina teply studeny vzduch je vlevo na tom telese vzduchotechniky asi tak nad pedalem plynu. Je to takova cerna krabicka prichcena dvema vruta na to teleso. Dokonce je to univerzal, protoze se da pridelat bowden..hold univerzal pro vsecky verze. Takze zitra se na tu zasr.cernou krabicku podivam a jak bude fungovat, tak me jebne...ale aspon si reknu..hochu..umis rozebrat palubku :) si frajer...a pak to se mnou slehne ze sem to delal zbytecne :) Brou

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nezufaj uvidis co to servo. A ak bude chodit tak mas skusenost ako sa to rozobera. Kamo lepsie sa to sklada.:D:D:D

Ked to mas rozobrate tak to skus otvorit rucne ci to bude hriat. Daj vediet ako si dopadol.

Share this post


Link to post
Share on other sites

jo...motorek v servu se po pripojeni normalne toci, na obe strany v pohode, klapka jde rukou zlehka, potenciometr serva meri dobre, takze sem palubku sundalva zbytecne. Nakonec jsem usoudil, ze by to servo slo sundat i po odmontovani tapecirunku co je vpravo od pedalu plynu. Tedka sem servo sundal, klapku preklopil na teply vzduch(jde tam zespoda od pedalu sahnout rukou, takze v nouzi to muzu prepnout na leto zase zpet). Servo pripojim na kablik jen tak a budu zkouset mimo klapku co to bude delat. Jsem zvedav kde je teda chyba. Doufam, ze ne v elektronice toho velkeho plosaku. Jeste se podivam a promerim cidlo vnitrni teploty co je v kasliku za tema mrizema. Jestli tam to nebude tak fakt nevim nevim. Akorat je blby ze to cele je napojene i na klimatizaci. V nejhorsim, by se to dalo cele predelat na rucni prepinani jak klimy, tak topeni. Ale uz to nebude tak sofistikovane jak to maji oni. Doufam ze se to neajk vyresi(nejlepsi nazor ma na to moje holka, ze prej delam chytreho, stejne sem an nic neprisel, ze kdyz bych to dal do servisu nekde, kde je levno:))) tak ze by uz to bylo a nemusel bych se tam s tim srat. Porad asi nechape, ze by se jenom treba za hledani chyby dalo zaplatit par tisic. Beztak by taky montovali palubku, uz z principu at sou hodiny :) )

Share this post


Link to post
Share on other sites

Kua tie baby uz stvu aj mna. Vozit by sa voyili ale ked sa nieco posere tak sme najvacsie hovada. Ked su take mudre tak co sa nestrihaju doma , ale chodia ku kadernikovy a nie za male prachy. Nezufaj aspon vies ako sa to rozobera. Ak to servo facha tak pozri dokladne ten plosak moze tam byt niekde trhlina, prasklina, studak. Ak mas merak tak skus prepipnut vsetky tie cesticky. Najskor bude teda odhnite nieco s cim sa casto hybe. este to poriadne pozri. A poydrav drahu, ze si moze s mojou ruky podat. Certove plemeno.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Jako bys mi to bral z huby...presne ... vozit to jo. Jak sem to kupoval..tak to bylo porad..jezismarja, takova krava...a ta barva je nejaka do seda, to se mi nelibi(pozn. svitlo na to slunko a hned..jeeee to je pekna barva :) No a tedka to je jenom same...Cau milacku..sem ve meste, neskocil by si pro me :) No to zname, zenska jedna :) Doma maji mercedesa(starsiho...takovy ten bezny, ale pekny) a to zni podle ni dela odbornika na auta...no tudle nejaky mercedes..od doby co s ni chodim, mam averzi na mercedesy :) Tfuj ;)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Takze palubka je na svem miste, auto zase jezdi :) Akorat byl dost problem napasovat na tachometr to lanko..sico to tam zaskoci samo, ale kdo to tam daval jiste vi co myslim. Servo sem nechal na kablu viset jen tak bokem, a vzdycky i kdyz je v aute teplo ci zima, tak zajede kdyz s nim predtim pohnu do polohy studeny vzduch. Takze tedka je dalsi vec cidlo. Jdu to zkusit. Mezitim mi snad prijde v pondeli ten francouzsky servisni manual, snad tam bude zapojeni elektriky toho topeni a dozvim se vice kam co vede.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Tej mojej sa zas auto pacilo ked som ho kupoval, to jej musim priznat.len ju potom stvalo ze som sa uz zacal venovat aj niecomu inemu ako je ona. A to si myslym ze to je u vsetkych nasich potvor zenskych. Ale zas niekedy sme radi ze ich mame to musime priznat. Moja tiez brblala ze co to nedam do servisu ked sa nieco poserkalo, ze co sa stym zarazam.No raz ked som ju naschval zobral do servisu na nastavenie rozvodou, tak potom nazor zmenila. Hovadam to tam trvalo pol dna , a tie vyhovorky ze sa to neda nastavit, ze to je cele rozhasene atd.. a potom cena 1270 Sk bez papiera, tak ju to hned preslo. Teraz uz je radsej ticho. Inac daj vediet o com je ten manual. To som zvedavy. Neskusal si pozriet www.peugeot-club.ru tam su nejake schemy.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dydzej sem daval tento odkaz. Jsou tam vsechna schemata a legenda je v anglictine. A muzu rict, ze schemata tykajici se topeni (ja mam poloklimu) jsou ty nejhnusnejsi, co tam jsou. Nejvic dratu a nejmin prehledny...:( Pokud je tam automaticka klima, tak to je vubec brutal......

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!


Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.


Sign In Now
Sign in to follow this  
Followers 0

  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.