Leo

Bezdůvodná aktivace ABS při dobrzdění

8 posts in this topic

Občas se mi stane, že při brzdění na suché silnici (zatím pokaždé v malé rychlosti), které vede k zastavení vozidla začne rachotit ABS jako kdybych byl na ledě. Zkusím vyčistit čidla, jak se tu všude píše, ale podle mne to tím nebude (řešení podobného problému jsem zatím nenašel).

Někde jsem četl, že v malé rychlosti by ABS nemělo vůbec fungovat a tak mám podezření, jestli právě v tom není chyba a občas nefunguje i při malé rychlosti přičemž pomalu otáčející se kola považuje za kola ve smyku. Je to možné a kde bere ABS informaci o tom, jak rychle auto jede? Nebo napadá někoho něco jiného :myslim?

Share this post


Link to post
Share on other sites

a když jedeš po štěrku a zadupneš to fest tak funguje od začátku brždění až do konce nebo u zhruba 30km/h povolí takový škubání do pedálu ?

Share this post


Link to post
Share on other sites

podle schemat (bohuzel mam momentalne u sebe jen pro starsi model ) ma ABS vstupy jen z cidel na kolech, zadny jiny udaj neprebira

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hele, přesně tenhle problém mám taky... ale kopne jednou, dvakrát a vrčí přitom nějaký čerpadlo... Když brzdím fest, tak nekope...to bych musel na maximum aby šli kola do smyku - pak kope.

A na štěrku, ledu kope spravně.

Jen když dobžďuju, tak si občas kopne...

Share this post


Link to post
Share on other sites
Původně zaslal: KoNG

a když jedeš po štěrku a zadupneš to fest tak funguje od začátku brždění až do konce nebo u zhruba 30km/h povolí takový škubání do pedálu ?

To vyzkouším, ale co si pamatuji ze sněhu tak to kopalo pořád stejně (pod 30km/h) určitě, ale nevím zda až do zastacení.

Vám při rychlosti 10km/h ABS funguje?

Share this post


Link to post
Share on other sites

ŘJ sbírá údaje o počtu impulzů Hallových snímačů od zoubků na jednotl. kolech a pracuje jen s jejich údaji a porovnává jen ROZDÍL v počtu impulzů od jednotl. kol. Při velkém rozdílu mezi (libovolnými) koly sepne elmag. pumpu - kopání do pedálu. Při celkovém snižování impulzů pod určitou mez (zastavování vozu) se vypne, resp. přestane reagovat. Někdy dokonce může zareagovat i na to, když při nějaké relativně vyšší rychlosti zatáhnete ručku (řádně seřízenou), která zablokuje zadní kola - ŘJ to vyhodnotí jako nesoulad při brzdění a zacvaká pumpa bez toho, že byste na pedál vůbec šlápli.

Edit: zapomněl jsem uvést, že ŘJ pracuje i s poklesem otáček, takže pokud prudce zabrzdíte, tak, že se zablokují všechny kola, tak ŘJ taky zareaguje na náhlý pokles impulzů.

Někde jsem četl, že se ABS vypíná při rychlosti pod 12km/h. Ale to může být +/- různé.

[upravil dne 29.2.08 Kdo]

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!


Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.


Sign In Now

  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.