aaischa

jak moc se zahřívaj kotouče ?

16 posts in this topic

Ahoj, mam malej dotaz, věčinou když dojedu tak mam celkem zahřátý kotouče a od toho i přední disky... někdy se na kotouči ruka udržet dá, někdy ani to ne... když nebrzdim tak se to nestane, takže to neni tim že by to bylo přiseklý nebo tak, oba hřejou prakticky stejně, přiznávám že jezdim způsobem že z kopce vyřazuju a jenom přibrˇžduju takže bych to chápal, jen mě zajímá jak moc se vlastně hřejou, páč sem si na netu přečet pár článků a našel sem i tohle :

Redukované slábnutí brzdného účinku ( vadnutí brzd ). Při extrémním brždění dochází k zahřátí brzdového kotouče na teplotu nad 800 °C a mezi kotoučem a obložením se při tak vysoké teplotě uvolňují plyny, které způsobují \" gas planing effect \"- vadnutí...........

ta teplota mě dost zarazila co tam o ní píšou... :myslim

[upravil dne 28.2.2008 aaischa]

Share this post


Link to post
Share on other sites

to ze na nom neudrzis ruku je normal. Obcas prezenem svoj bike nejakym tym kopcom a s kotucom mozem vypalovat znacky na telata. A to je len bike, kde sa to lepsie chladi a neposobia ani zdaleka take sily, ako pri aute. to vadnuti je az pri extremoch. prehriaty kotuc by si citil pri brzdeni.

[upravil dne 28.2.2008 raydowe]

Share this post


Link to post
Share on other sites
Původně zaslal: raydowe

to ze na nom neudrzis ruku je normal. Obcas prezenem svoj bike nejakym tym kopcom a s kotucom mozem vypalovat znacky na telata. A to je len bike, kde sa to lepsie chladi a neposobia ani zdaleka take sily, ako pri aute. to vadnuti je az pri extremoch. prehriaty kotuc by si citil pri brzdeni.

[upravil dne 28.2.2008 raydowe]

když motorkařim, tak věčinou zustává celkem vlažnej :roll ikdyž nevim jestli myslíš bike jako bike :) z kopce se blbě vyřazuje na mašině

Share this post


Link to post
Share on other sites

vynecham li to, ze je picovina vyrazovat, tak teplota muze byt 800 °C v celku bez problemu, pri kolika stupnich zacne zelezo zhout? S tim, ze material, kterym jsou vyrabeny kotouce jsou slitiny, takze vydrzi vice...

Share this post


Link to post
Share on other sites

u motoriek zas moc neviem ja, ale myslim ze na svoju vahu co sa s autom neda srovnat +ani sa na nej neda tak prudko brzdit + lepsie ochladenie, tak myslim ze je normal ze na motorke to tak horuce neni. Nieco asi spravi aj material z ktoreho mas brzdi, to uz ale neviem, divam sa na to z logicko-laickeho pohladu, tak snad sa k nam prida nejaky na slovo vzaty odbornik.:))

Share this post


Link to post
Share on other sites
Původně zaslal: Demo

vynecham li to, ze je picovina vyrazovat, tak teplota muze byt 800 °C v celku bez problemu, pri kolika stupnich zacne zelezo zhout? S tim, ze material, kterym jsou vyrabeny kotouce jsou slitiny, takze vydrzi vice...

až na kraj prahy z keryho vyjizdim vsecko jezdim z 90% po silnicich III. třídy jenom tak v klídku nic nehonim, tak to snad nijak na závadu neni, je mi to pohodlnější... potkám věčinou jedno auto za 10minut... ;) ale to už je :xvul ikdyž nevim jedinej asi nebudu

Share this post


Link to post
Share on other sites

ne 405 se mi satlo že po klidné jízdě do práce 6,5 km kotouč byl pomalzu dočervena.po zjištění nevracela se ruční brzda a ta přibrzďovala kotouč.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Původně zaslal: sarkomi

ne 405 se mi satlo že po klidné jízdě do práce 6,5 km kotouč byl pomalzu dočervena.po zjištění nevracela se ruční brzda a ta přibrzďovala kotouč.

mam vzadu bubny... mam vymeneny lanovody a od ty doby se mi ručka nekouše, kdyz jedu bez brzdeni, nebo spis bez kopecku dolu a brzdeni tak nic nehreje, takze v tom problem neni jenom me to prekvapilo , cekal sem ze pri obyc jizde a venkovnich ne moc vysokejch teplotach to bude vlažný nebo tak...

Share this post


Link to post
Share on other sites

nevím co je špatné na vyřazené rychlosti každemu jak se líby ne?:P

Share this post


Link to post
Share on other sites
Původně zaslal: Mišak

nevím co je špatné na vyřazené rychlosti každemu jak se líby ne?:P

někteří mi to vysvětlujou z bezpečnostího hlediska... ;) ale nevim no, já v tom nijak velkej problem nevidim

Share this post


Link to post
Share on other sites
Původně zaslal: Pata

aaischa: mensi OT, jakou mas motorku? :mrk:super

neni moc čim se chlubit :roll dopravní prostředek typu číňan 125... :roll

Share this post


Link to post
Share on other sites
Původně zaslal: aaischa

Původně zaslal: Pata

aaischa: mensi OT, jakou mas motorku? :mrk:super

neni moc čim se chlubit :roll dopravní prostředek typu číňan 125... :roll

mi to povidej, se svym tyneckym dvoutaktem uz dneska udelam paradu jen v hodle zapadlych vesnicich :D (ale motorkareni neni o motorce ;) )

Share this post


Link to post
Share on other sites
Původně zaslal: Pata

Původně zaslal: aaischa

Původně zaslal: Pata

aaischa: mensi OT, jakou mas motorku? :mrk:super

neni moc čim se chlubit :roll dopravní prostředek typu číňan 125... :roll

mi to povidej, se svym tyneckym dvoutaktem uz dneska udelam paradu jen v hodle zapadlych vesnicich :D (ale motorkareni neni o motorce ;) )

přesně neni nad pěknou vyjížďku :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

no to mě se povedlo ohřát kotouče tak.že se z nich hulilo ještě za 10 minut po zastavení a ruka se nedala udržet na kole natož na kotouči.ale bylo to tím že sem koupil desky od stejnýho výrobce jako mám kotouče a ty desky byly o dost tvrdší než kotouče.takže ubejval kotouč místo desek.šli hned do pr**** a desky sem koupil měkčí a je to v poho

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!


Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.


Sign In Now

  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.