Sign in to follow this  
Followers 0
BOSSCZ

Vyvážení kol

27 posts in this topic

Chci se zeptat jestli je normální pri prezouvání pneumatik na nové disky aby se po montáži a vyvážení museli kola po nejakých kilometrech znovu převážit ( prý je možné že si pneumatiky pri jízdě teprve sednou).

Zajímají mě pouze vase prakticke zkusenosti :super diky :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

už jsem takový názor taky slyšel, pracuji v gumárenském průmyslu (výroba pneu) a takový problém jsme v práci neřešili . Z vlastní praxe mám najeto 45 tkm na 307 která je na nevyvážená kola hodně citlivá a žádný problém není. U předchozího auta jsem po 30tkm měl pocit že jsou špatně vyvážené a narazili mi stejná závaží na stejná místa - v pneuservisu známého, byl jsem u toho - vyvažovali to fakt pořádně. Osobně si myslím že závaží vyrovnává výrobní nedostatek pneu, který je při rovnoměrném sjetí vždy na stejném místě od nasazení pneu po absolutní ojetí (tj. pokud má pneu nedostatek v bodě A tak ten nedostatek tam bude i po 30 nebo 80 tkm....jiné je to když se sjede jen hrana gumy

Share this post


Link to post
Share on other sites

no a taky je něco jiného když si necháš vyvážit pneu a cestou z pneuservisu to ve 160 km/h zašlápneš na dálnici....tak je možné že se guma na disku hne a celé vyvážení je v pr..li

Share this post


Link to post
Share on other sites

Bylo mě řečeno že je to naprosto normální,spíš bych si to vykladál to \"sednutí\" jako přilnutí pneumatiky k disku,které se muze zmenit pri zateži na kolo,tudíž by pak bylo pochopitelné to převážení ;)

Share this post


Link to post
Share on other sites
Původně zaslal: BOSSCZ

Bylo mě řečeno že je to naprosto normální,spíš bych si to vykladál to \"sednutí\" jako přilnutí pneumatiky k disku,které se muze zmenit pri zateži na kolo,tudíž by pak bylo pochopitelné to převážení ;)

no pokud je to obuté pořádně a autem se neděje hned v zápětí nějaká vyložená prasečina tak se ti guma na kole nemůže hnout a v případě rovnoměrného sjíždění se ty rozložení hnotností nemění....

kdyby to byla pravda tak si absolutně každá guma \"sedne\" jinak - jedna dřív jedna pozdě a mohl bys prakticky vyvažovat pořád

a hlavně - jistě nemáš všechny 4 gumy z jedné směsy - to bys měl štěstí jak v loterii, každý rozměr, značka a typ gumy - letní zimní by si sedal jinak a jinak si sednou ty samy gumy na audi a4 quatrro a jinak ty samy na predokolce A4

podle mě je to blbost a jen snaha nejakých pneuservisů kteří chtějí nahrábnout víc peněz a těm kterým tyhle řeči zaberou na někom komu kola napoprvé vyvážili blbě se to daří

Share this post


Link to post
Share on other sites

Spis bych se priklanel k tomu pootoceni pneu na disku.. a tvrzeni pneuservisu je mozna neprima pravda .. sednuti pneu by znamenalo pootoceni pneu na disku pri ostrejsi jizde..

No a co si budem vypravet.. s takovymi auty se nejezdi vzdy vyletni tempo ;)

Share this post


Link to post
Share on other sites
Původně zaslal: omegaalfa

no a taky je něco jiného když si necháš vyvážit pneu a cestou z pneuservisu to ve 160 km/h zašlápneš na dálnici....tak je možné že se guma na disku hne a celé vyvážení je v pr..li

Tomu bych se asi taky přikláněl a myslim že by to nemuselo bejt ani v takovej rychlosti.

Share this post


Link to post
Share on other sites

pokud je to hned po nasazení gumy kdy je kluzky od mydla tak to muze byt i v nizsi rychlosti

a nebo u uplne novy gumy kdy není patrny ze se sjizdí nerovnoměrne ( preci jen je videt nerovnomerné sjetí u gumy která má 3 mm než u nové která má 7mm i víc vzorku)

Share this post


Link to post
Share on other sites
Původně zaslal: BOSSCZ

Původně zaslal: omegaalfa

no a taky je něco jiného když si necháš vyvážit pneu a cestou z pneuservisu to ve 160 km/h zašlápneš na dálnici....tak je možné že se guma na disku hne a celé vyvážení je v pr..li

Tomu bych se asi taky přikláněl a myslim že by to nemuselo bejt ani v takovej rychlosti.

spis si myslim, ze kdyz nemas auto s ABS, tak na gume vybrzdis plosky a pak ti zacnou gumy hazet :myslim

Share this post


Link to post
Share on other sites

A podle mně je správně varianta C! Pneuservis si tak trošku přivydělává ... ;) Kolik stojí samotné převážení? 200,- za sadu? Tuto větu řekne 60ti zákazníkům měsíčně, 20 mu jich tam přijede si pneu znovu \"převážit\" a ejhle má 4000,- ... takže za 2 roky má na luxusní vyvažovačku ... :D ADIÉÉÉÉ :D:D:D

Samo, že se pneu může sesunout, nebo můžeš i ztratit závaží, ale pakliže Ti auto jede rovně a nic nehází, tak nač to nechávat znovu vyvážit???:myslim

Ale třeba se pletu ... :aut:aut:aut:aut:aut

Share this post


Link to post
Share on other sites
Původně zaslal: Neon

Samo, že se pneu může sesunout, nebo můžeš i ztratit závaží, ale pakliže Ti auto jede rovně a nic nehází, tak nač to nechávat znovu vyvážit???:myslim

No tak to je právě ten problém, že to kolem 110-120 lehce klepe do volantu :roll

Share this post


Link to post
Share on other sites
Původně zaslal: BOSSCZ

Původně zaslal: Neon

Samo, že se pneu může sesunout, nebo můžeš i ztratit závaží, ale pakliže Ti auto jede rovně a nic nehází, tak nač to nechávat znovu vyvážit???:myslim

No tak to je právě ten problém, že to kolem 110-120 lehce klepe do volantu :roll

Tak v tom případě nemá cenu nic řešit a nech to převážit ... ale rozhodně to není pravidlo, že by se to muselo nechávat ... prostě si to sedlo, nebo jsi mohl ztrati závažíčko, najet na obrubník atp ... ;)

Share this post


Link to post
Share on other sites

tak hlavně na nima stát až ti to budou vyvažovat, protože kolikrát v těch pneuservisech jsou pěkný všeumělové....známý je vedoucím značkového pneuservisu a hlásí se mu tam o práci lidé jako kuchaři apod. a když se jich zeptá jaký jsou druhy gum tak řeknou že černý:D:super...tak je to jako všude o lidech

Share this post


Link to post
Share on other sites

když mi nazouvali pneu na moje nové disky, tak nic takového neříkali... celkem mně zarazilo, kolik mam na jednom kole závaží (55gvnitrek a 15gvenek)...

Share this post


Link to post
Share on other sites
Původně zaslal: @re

když mi nazouvali pneu na moje nové disky, tak nic takového neříkali... celkem mně zarazilo, kolik mam na jednom kole závaží (55gvnitrek a 15gvenek)...

No já to mam tak jak píšeš jen na jednom kole a to si myslim ze bude spatne (doufam) mame vlastne stejnou znacku takze doufam ze to prevažej a bude to ok:)

Share this post


Link to post
Share on other sites

podobný problém mám aj ja,na nové elektrony som bol nazut nové letné pneu. a bol som prekvapený ked som zbadal toho hadíka:o na jedno koleso islo 65g vonkajšia strana a 10g vnútorná.Ostatné tri kolesá štandart 5-20gramov.Vie niekto odborne poradit prečo tak vela závažia na jedno koleso?nebude to mat vplyv na jazdné vlastnosti auta?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!


Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.


Sign In Now
Sign in to follow this  
Followers 0

  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.