OK406

P406 2.0i 16V (starý model)=nestartuje - VYŘEŠENO !!!

139 posts in this topic

Po včerejším mém příspěvku (problému) dnes přijdu k autu a zkouším nastartovat a nic. Tak se podívám na ,,krokáč\" ale ten je v pořádku. Prohlédnu celý motor a vše v pořádku, tak jsem volal o radu jednomu členovi P-C a ani mi nezvedl telefon. Tak jsem zavolal Pe.Tr (a tímto mu chci takto znovu poděkovat za jeho ochotu a pomoc v nouzi) a s jeho pomocí jsem zkoušel všechno možné, až se ukázalo, že nejde palivo. Nejdříve jsem odpojil přetlakový ventil (onu známou hadičku, která je příčinnou zápachu benzinu ve vozidle) a zkusil nastartovat. Nic ani kapka. Pak jsem postupně odpojil u palivového filtru přívodovou hadičku. Trošku paliva vyteklo. Na pal.fitr jsem nasadil jinou hadičku, jejíž konec jsem strčil do PET láhve. Zkusil jsem nastartovat a nic. Ani kapka. Tak jsem odpojil přívodovou hadičku paliva do pal.fitru a znovu nastartoval a ani kapka. Tak jsem pomocí hadičky foukl do pal.filtru a vyteklo z něj dost paliva. Nakonec jsem se podíval na palivové čerpadlo. Už jen vyndat sedadlo (sedák) byl oříšek ale nakonec se mi to podařilo. Vyndal jsem od čerpadle hadičku, co odvádí palivo k motoru, nasadil hadičku a vložil do PET lahve a zkusil nastartovat. Nic Ani kapička. Tak jsem sundal konektor, kde je pět pinů (očíslované). Klíček jsem dal do druhé polohy a změřil se konektor. U krajního pinu(5) bylo napětí. U pin 1 to ukazovalo mínus (odpor?). Po vypnutí klíčku proud nikam nešel. Tak se chci Vás prosím zeptat zda-li jste se s něčím podobným setkali a pokud ano, jak jste to řešili. A dá se po vyndání čerpadla nějak poznat, že je vadné a následně opravit? A jaká je asi cena pal. čerpadla a nebo stačí dát staré?

[upravil dne 7/3/08 OK406]

Share this post


Link to post
Share on other sites

na pinu 2 by melo byt 12V na 4ce pak kostra, z pinu 5 jde signal pro palivomer a 1cka je taky kostra ( pro signal palivomeru ), nejspis budou spatne uhliky, to uz tu nekdo resil, tak dva roky zpatky

v autobenex se prodava nove od 4500 do 6900 tis, chce to presne objednaci cislo podle VIN ze serviceboxu

[upravil dne 26/2/08 Ferry]

Share this post


Link to post
Share on other sites

¨Ferry: jaké uhlíky myslíš? A tak že mi to ve svorkovnici ukazuje špatně??

Share this post


Link to post
Share on other sites

no moturek cerpadla musi mit nejake uhliky, ty budou nejspis osoupane, popripade bude zkratovanej kolektor nebo spatna civka, to tezko rict, to bude treba rozebrat a promerit, to zapojeni mam podle schemat pro 1.8 a 2.0 motory Bosch MP 5.1.1 ridici jednotkou, cislo dratu ktery napaji cerpadlo by melo byt 121, tak na to mrkni a na tom dratu musis namerit po otoceni klicku +12V, kostra je drat ktery ma oznaceni ktere zacina pismenem M

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ferry: Moc ti děkuji za rady. A to schéma máš? Já jej nemám. Takže zítra nějak vyndám to čerpadlo a provedu úkony, které zde mi píšeš. Už si někdy vyndaval palivové čerpadlo?

[upravil dne 26/2/08 OK406]

Share this post


Link to post
Share on other sites

schema ti poslu na mail, na vlozeni je moc velke, no cerpadlo jsem nevyndaval, ale staci povolit tu velkou matici ( bud je na to nejakej spesl klic a nebo v manualu myslim psali ze to jde i sroubovakem a poklepavat ze strany )

Tak vidim ze Komisar uz dal odkaz na schema, tak ho ani posilat nebudu, mam v podstate to same

[upravil dne 26/2/08 Ferry]

Share this post


Link to post
Share on other sites
Původně zaslal: Ferry

schema ti poslu na mail, na vlozeni je moc velke, no cerpadlo jsem nevyndaval, ale staci povolit tu velkou matici ( bud je na to nejakej spesl klic a nebo v manualu myslim psali ze to jde i sroubovakem a poklepavat ze strany )

Tak vidim ze Komisar uz dal odkaz na schema, tak ho ani posilat nebudu, mam v podstate to same

[upravil dne 26/2/08 Ferry]

Poslat jej můžeš. Jen se v tom moc nevyznám. To čerpadlo je myslím na pěti či šesti ,,nýtech\", které se musí poklepem povolit a pak otočit zajišťovacím plechem. Tak zítra se do toho pustím.

Vyndaval jste někdo palivové čerpadlo?

[upravil dne 26/2/08 OK406]

Share this post


Link to post
Share on other sites
Původně zaslal: sarkomi

jo vyndával dokonce je tu i někde popis na foru

Hledal jsem a nic. Asi hledám špatně. Jinak uvidím, jak půjde vyndat. Zajímalo by mě, zda-li půjde nějak opravit či ce musí dát jiné.

Share this post


Link to post
Share on other sites

to nevím bohužel ale byly tady fotky vím že to byla červená 406

Share this post


Link to post
Share on other sites
Původně zaslal: sarkomi

to nevím bohužel ale byly tady fotky vím že to byla červená 406

Škoda, snad se to najde.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Tak mě napadá, zkus do toho čerpadla pustit 12V rovnou z baterky, jestli se rozběhne. Podle mě to není nic jiného než obyčejnej elektromotor:nevim Jestli nepůjde, pak teprve bych ho sápal ven;)

Share this post


Link to post
Share on other sites
Původně zaslal: Mefisto86

Tak mě napadá, zkus do toho čerpadla pustit 12V rovnou z baterky, jestli se rozběhne. Podle mě to není nic jiného než obyčejnej elektromotor:nevim Jestli nepůjde, pak teprve bych ho sápal ven;)

Zkusím to. Napojím to tedy na pin č.2 a č.4?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ahoj, prvně změř napětí po otočení klíčku jestli tam máš, pokud ne může to být jen pojistka, pokud tam napětí je je to tím čerpadlem. Bacha po otočení klíčku jen tam napětí jen pár sekund čili nejlíp někoho popros at ti otočí klíčkem a ty měř vzadu.

Na dočasné ježdění pomůže pobouchání nádrže zespod. Pootočí se komutátor a většinou se to ještě chytne, ale nedoporučuju s tím jezdit někam daleko. Problém u těhle čerpadel bývá ve vydřeném komutátoru, proto se to zastaví a nejde do komutátoru štáva protože se to vydřelo.

Škoda, že se Ti to nestalo o 14dní dřív byl jsem v Polsku pro čerpadla a tam to příjde na pár švestek.

Tady máš link jak je to u Xantie, je tam čerpadlo Bosch a naftácký, ale postup je v podstatě stejnej jen co je jiné je koš a samotné čerpadlo. http://www.sweb.cz/mdy/Pumpa/Default.html

Můžu hodit i fotku rozebraného čerpadla, kde byl vydřenej komutátor pro představu co se uvnitř děje.

Doporučuju dát nové at druho výrobu nebo originál Bosch, Simens VDo, záleží co máš za systém. :papa

Share this post


Link to post
Share on other sites

A na kolik tam tedy vyšlo to benzinové čerpadlo? Jinak dík za rady. Zkusím vše.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Tak jsem napojil pal.čerpadlo na přímo (č. proud, č.4 kostra) a benzín tekl jako divý. Při zapnutí klíčku na druhou polohu, mi relé vedle ŘJ na chvilku zavrčí. Pak jsem zkoušel pojistku na pal. čerpadlo, která je v prostoru motoru pod č.10 (10A) ale nic. Nejde do ní proud. Vyměnil jsem ji a taky nic. Vůbec tam nic nejde. Tak jsem vyzkoušel ten ,,čudlík\" co je na zastavení přívodu paliva a tam nejde nic. Pouze mi to ukázalo mínus. Věděl by někdo, co s tím je??

Share this post


Link to post
Share on other sites

koukal jsem na el.schéma č.6 angl.verze čili starý model a podle mne pokud tam nejde napětí tak je něco s tím dvoj relé u řj..Protože do něj je napájení přímo od baterky a relé pokud sepne tak pouští napětí dál tedy přes ten červený stop čudl pak poj.č 10 a k čerpadlu.

Takže zrada bude v tom ale počkej si na další odpověd pokud se někdo ozve.

RELÉ CENA OKOLO 1500 KČ VIZ OBR pozice č.2

[upravil dne 27/2/08 sarkomi]

Share this post


Link to post
Share on other sites
Původně zaslal: sarkomi

koukal jsem na el.schéma č.6 angl.verze čili starý model a podle mne pokud tam nejde napětí tak je něco s tím dvoj relé u řj..Protože do něj je napájení přímo od baterky a relé pokud sepne tak pouští napětí dál tedy přes ten červený stop čudl pak poj.č 10 a k čerpadlu.

Takže zrada bude v tom ale počkej si na další odpověd pokud se někdo ozve.

RELÉ CENA OKOLO 1500 KČ VIZ OBR pozice č.2

jj prave jsme to probirali po ICQ, taky si myslim ze chyba je v tom vicefunkcnim rele u ridici jednotky.

na pin 11 je privedenej drat primo od baterky, pri sepnutem rele by se na pinu 1 a 9 melo objevit +12V - to jsou vyvody k palivovemu cerpadlu a zapalovaci rampe, tady by se po otoceni klicku do predstartovni polohy melo objevit kratce tech +12V

civka pro tenhle kontakt rele ma vyvody na pin 2 a 10, na 2 se objevi +12V pokud se klicek otoci do druhe polohy, na pinu 10 je privedenej drat od ridici jednotky a tam se nejspis bude objevovat bud kostra nebo taky +12V ( v zavislosti jak ridici jednotka chce nebo nechce aby bezelo cerpadlo a zapalovani - imobilizer kodovan/odkodovan apod. )

v zapojeni rele jsou taky dve usmernovaci diody, tusim ze jsem kdysi na tomhle foru cetl ze nekomu ta dioda odesla a byly prave problemy s behem motoru a startovanim, je mozna ze to je stejny pripad, popr. bude spatny kontakt toho relatka nebo jeho civka , to vsechno se da lehce zmerit

cili jak merit - nejdrive zkusit jestli je dobra civka rele, na pinech 2 a 10 primo na rele je treba namerit nejaky odpor, nesmi byt nulovy ani nekonecny ( to by pak byla zkratovana nebo naopak prerusena civka ) , na konektoru co je na dratech k relatku na pinu 2 se musi po otoceni klicku do druhe polohy objevit +12V

dale , piny 1,9 a 11 na relatku musi byt pri privedeni +12V na pin2 a kostry na pin 10 (relatko by melo cvaknout ) propojene, odpor musi byt nejlepe nulovy, nesmi byt nekonecny, na pinu 11 v konektoru na dratu je treba namerit +12V primo od baterky

propalena dioda, mezi piny rele 2 a 10 je pripojena usmernovaci dioda, ktera ma zaverny smer u pinu 2 , dale je mezi pinem 2 a civkou rele druha usmernovaci dioda, ktera ma zaverny smer na strane civky, tedy smerem od pinu 2 rele propousti proud, smerem od civky nepropousti

snad se to podari vyresit

[upravil dne 27/2/08 Ferry]

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!


Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.


Sign In Now

  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.