Sign in to follow this  
Followers 0
Mik

Homologace dílů

20 posts in this topic

Zdravím,chci si trošku vzhledově vylepšit svoji 206,díly jsem si našel ale jsou bez homologace.. :( Tak se chci zeptat jestli někdo nemá zkušenost s legalizací dílů a jejich zapsání do Techničáku. Díky

Share this post


Link to post
Share on other sites

Problém těhle dílů je v tom, že:

1. do techničáku to nedostaneš

2. neprojdeš s tim na STK

3. je to poměrně křehký

4. když Ti to někde ulítne a někoho to zabí, tak je vše na Tvoje triko

5. můžou Tě prudit policajti

Pokud Ti nic z výše uvedeného nevadí a nárazníky se Ti líbí, tak si je tam dej :papa

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mik: No v ČR to problém docela je, protože je u nás uznáván pouze ATEST 8 SD. A pokud vím, tak ani TÜV ani evropská homologace není zárukou, že Ti to do TP zapíšou :myslim

Share this post


Link to post
Share on other sites

a musí být vůbec zadní křídlo zapsáno ? pozná někdo že tam není od výroby ?

Share this post


Link to post
Share on other sites

KoNG: Záleží jaký, pokud bude podobné něčemu co se na auto z výroby dávalo, tak by to projít mohlo, ale pokud narazíš na šťourala, kterej po tom půjde, tak Tě s tim může vyhodit :roll Na STK vždy záleží jen a jen na koho narazíš, je spousta věcí co projít můžou, ale taky nemusí :D

Share this post


Link to post
Share on other sites

No tak to si mě moc nepotěšil protože jsem myslel že TÜV bude na to stačit :( Tak jak to udělat abych s tím mohl bez strachu jezdit? :o

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mik: S tim TÜV mě ber s rezervou, mám to spíš s doslechu, možná že to nějak jde, ale rozhodně si to zjisti, než něco koupíš. Nejjistější je si zajet na technickou a zeptat se :super

Share this post


Link to post
Share on other sites

Jj,díky. To bude asi nejlepší :super uvidime co mi řeknou :) každopádně jsem zvědavej

Share this post


Link to post
Share on other sites

Zjišťoval jsem pár věcí k doplňkům s TUV a podle hesla proč chodit ke kováříčkovi, jsem šel rovnou ke kováři a to na ministerstvo dopravy - tady je odpověď:

Sdělujeme, že veškeré vnější plastové doplňky a díly hromadně uváděné na trh musí být dle přílohy č. 15 vyhlášky č. 341/2002 Sb., o schvalování technické způsobilosti a o technických podmínkách provozu vozidel na pozemních komunikacích, ve znění pozdějších předpisů, schváleny Ministerstvem dopravy. Patří mezi ně i různé lemy světlometů, kryty, mřížky apod.

Vnější \"tunningové úpravy vozidla\" (pokud se nejedná o vnější plastové a pryžové doplňky, které musí být schváleny), musí splňovat požadavky na ostré hrany a výčnělky a pokud jakákoliv tuningová úprava mění rozměry vozidla, musí být zapsána v technickém průkazu vozidla. Tedy i veškeré tuningové úpravy na vozidle musí obecně odpovídat této vyhlášce.

I v případě individuálního dovozu a montáži Vámi uváděných dílů na jednotlivé vozidlo je nutné, aby veškeré tuningové úpravy na vozidle odpovídaly výše uvedené vyhlášce č. 341/2002 Sb. a případně doložit jejich provedení protokolem TÜV.

Schválena Ministerstvem dopravy, dle požadavků vyhlášky č. 341/2002 Sb., musí být také ochranná zařízení vozidel jako jsou ochranné rámy, boční ochrany, zadní ochrany proti podjetí a ochranné kryty motorů a jiných částí vozidla. Tyto díly musí být označeny schvalovací značkou Ministerstva dopravy.

To se týká i případů instalovaných ozdobných koncovek výfuků. Ty musí být schváleny Ministerstvem dopravy na základě doložených protokolů, ve kterých je hodnocen i vliv na hladinu hluku. Schválené koncovky však nemusí být vždy označeny schvalovací značkou ATEST 8 SD xxxx, schválení musí být ale uvedeno v návodu k montáži.

Není zatím žádnou podmínkou, aby zákazník byl povinen tento doklad mít u sebe.

Tlumiče výfuku montované na vozidle musí být homologované dle předpisů EHK nebo směrnic ES (označeny homologační značkou) nebo musí být schváleny Ministerstvem dopravy a označeny schvalovací značkou ATEST 8 SD xxxx (č. schválení).

S pozdravem

Darina Sedlářová, DiS.

Ministerstvo dopravy

Odbor personální a organizační

Takže snad to bude s TÜV vpoho :super

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ještě existuje řešení - auto registrovat v Německu s veškerými doplňky a pak s německým TP, kde to vše bude zapsáno, přijet k nám na STK (pokud je schváleno v EU, tak i u nás to musí uznat).

Zdroj Svět motorů, myslím některé z letošních čísel.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Původně zaslal: Medvěd

Ještě existuje řešení - auto registrovat v Německu s veškerými doplňky a pak s německým TP, kde to vše bude zapsáno, přijet k nám na STK (pokud je schváleno v EU, tak i u nás to musí uznat).

Zdroj Svět motorů, myslím některé z letošních čísel.

akorat takova operace

- neni uplne jednoducha

- rozhodne neni levna

:aut

Share this post


Link to post
Share on other sites

tak hele, pokud chces tunit auto plastama, tak je to neschvaleny vzdy, pokud das bavlneny vzduchovy filtr do motoru, tak na nej uz nemas zaruku. Proste jestli chces auto upravovat, tak se priprav, ze vetsina dilu neni homologovana. Pokud chces auto lehce upravit, kup si lepsi kola a radici paku z globusu. Asi tak. jestli si myslis, ze ti nekdo vyrobi plastove narazniky a ty je pak nechas nekde schvalit, tak jsi lehce blazen a do niceho se radsi nepoustej.

Share this post


Link to post
Share on other sites

konkretne vyfuk - mam remus, je to univerzalni dil, nikdo mi nikdy nic na to nerekl, kridlo proslo technickou taky absolutne v pohode.

Share this post


Link to post
Share on other sites

to Scratch.. Jo tak částečně pravdu máš,ale ne tak docela protože třeba konkrétně TÜV už samo o sobě znamená jisté schválení... a není pravda že by mi to neschválili-dneska jsem se na to ptal přímo na magistrátu co mi můžou zapsat do TP a tam mi řekl že pokud to projde TK a budu mít na to certifikáty tak mi to tam klidně zapíšou.

Share this post


Link to post
Share on other sites

tak jestli to chápu dobře tak když budu mít narazníky s tím TUV tak by to mělo projít technickou ???

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!


Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.


Sign In Now
Sign in to follow this  
Followers 0

  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.