Přejít na obsah
  • Aktuální cíle darů

CHIP -jdeme na to od lesa


f3Rd@

Recommended Posts

Mam nekolik odbornejsich otazek. Rad bych pokud zna nekdo jasnou odpoved, taky bych se chtel v tomhle tematu vyhnout vsech prispevku typu \"nechipuj to\" aj.

Jelikoz jsem auto koupil s nejakym zprasenym chipem, tak se Vector pokusil to trochu napravit, ale myslim, ze to jeste neni uplne doladene. Jeden \"znamy\" se mi porad nabizi, ze mi to da do kupy, ze to nachipuje atd. Tak jsem mu dal soft co tam mam ted. No samozrejme jsem se dockal odpovedi ve stylu, ze to je spraseny a ze to nemuze ani jet. Podotykam, ze o tom cloveku nemam nijak valne mineni, ale myslel jsem, ze se treba neco dozvim. Po dlouhe debate mi rekl, ze teda je tam spatne davkovany palivo, ze je ho tam moc a ze muze dojit k propaleni pistu.

U nafty dojde pri velkem mnozstvi paliva k propaleni?

Vim, ze u benzinu je to naopak, ze u chude smesi vznika vysoka teplota spalovani... :myslim

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

V detonačním režimu nebo při tepelném přetěžování (nevhodný předstih nebo použité palivo) dochází k tzv. propalování pístů. Propalování pístů z účinků tepla je signálem, že píst nebyl optimálně navržen z hlediska odvodu tepla, nebo není dno pístu zespodu ostřikováno olejem, který běžně odvádí asi 10% celkového tepla. Tento jev není příliš častý a může se vyskytovat při zvyšování výkonu pomocí přeplňování. Druhým jevem, který způsobuje propálení dna pístu, je kavitace. Kavitace je jev velmi známý u vodních čerpadel a vodních turbín, v principu jde o prudké změny tlaku, kdy se rychle mění vysoký tlak až na značný podtlak, dochází k tvorbě plynových dutin, které se rychle zaplňují kapalinou a tak pořád dokola. Projevuje se zvýšeným hlukem a pokud vzniká kavitace v blízkosti stěn, narušuje jejich povrch vytrháváním zrn materiálu. Rozdíl mezi propalováním a kavitací se pozná podle struktury okrajů otvoru, kavitace nezpůsobuje tepelné změny materiálu (není rozteklý okraj otvoru). Proti působení kavitace příznivě působí vyleštění dna pístu, případně zvýšení tvrdosti povrchu (nejlépe kombinace obou).

Vím jenom že u Liazek šlo propálit píst.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

co vím tak u nafty dojde k propálení pístu jen pokud není nafta dobře rozprášena a ukápne kapka na píst kde poté hoří...

když je špatnej vstřik (seřízení) ale u HDi nevím teoreticky je možné že k tomu nedojde vzhledem k vyšším tlakům nafty, ale když se pokaká vstřik tak je to podle mě stejný...

chip dělá větší dávku paliva větším časem otevření, ne? čili by mělo být rozprášeno stejně jako bez čipu.:mrk

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

no a teoreticky kdyz je nafta dobre rozprasena, ale je ji tam vic nez se muze spatlit (prilis bohata smes) - ale by ji tam bylo vic nez dokaze shoret, vznitilo by se to vubec? Ted jsem si vzpomel, ze jsem videl nejake testy a smes nevybuchla, bo tam bylo moc benzinu oproti vzduchu... :myslim

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Původně zaslal: f3Rd@

no a teoreticky kdyz je nafta dobre rozprasena, ale je ji tam vic nez se muze spatlit (prilis bohata smes) - ale by ji tam bylo vic nez dokaze shoret, vznitilo by se to vubec? Ted jsem si vzpomel, ze jsem videl nejake testy a smes nevybuchla, bo tam bylo moc benzinu oproti vzduchu... :myslim

Pokud by se to mohlo stat tak pouze pri plnym knedliku. Ale asi ne, vzduchu tam jde dost ;-)

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Původně zaslal: f3Rd@

no a teoreticky kdyz je nafta dobre rozprasena, ale je ji tam vic nez se muze spatlit (prilis bohata smes) - ale by ji tam bylo vic nez dokaze shoret, vznitilo by se to vubec? Ted jsem si vzpomel, ze jsem videl nejake testy a smes nevybuchla, bo tam bylo moc benzinu oproti vzduchu... :myslim

to ale není jako u benzína ta smes, nafta chytá stlačním vzduchu a tím jejím zahrátím...ne:myslim

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Původně zaslal: mk405

Původně zaslal: f3Rd@

no a teoreticky kdyz je nafta dobre rozprasena, ale je ji tam vic nez se muze spatlit (prilis bohata smes) - ale by ji tam bylo vic nez dokaze shoret, vznitilo by se to vubec? Ted jsem si vzpomel, ze jsem videl nejake testy a smes nevybuchla, bo tam bylo moc benzinu oproti vzduchu... :myslim

to ale není jako u benzína ta smes, nafta chytá stlačním vzduchu a tím jejím zahrátím...ne:myslim

Ano, presne tak, tlakem. Proto nejsou svicky, ze :aut

PS: o zhavkach mlcte :D i kdyz bez to taky pojede

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • O 2 týdny později...

K propálení pístu bohužel dojít může a to hlavně pokud nafta dohořívá na pístu, existujou systemy kdy se nafta vstřikuje přímo na tvarovené dno pístu, kde vytvoří film a odpařuje se, ale je to jinak řešené. Jinak \"příliš\" bohatá směs u naftového motoru moc nehrozí, protože tenhle motor pracuje pořád s přebytkem vzduchu, takže je to chudá směs, při plném zatížení má poměr tak 1,6-1,8. Pokud chceš jen vyřešit problém s tim chipem, že to není OK, tak tam dej seriovej a nebudeš mít problémy s kouřivostí atd, ale jelikož jsme v sekci Tuning, tak chceš, aby to asi i jelo co? Tímto ti děkujem za posyp silnice kvalitním karcinogením bordelem :D

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Původně zaslal: Chyronex

K propálení pístu bohužel dojít může a to hlavně pokud nafta dohořívá na pístu, existujou systemy kdy se nafta vstřikuje přímo na tvarovené dno pístu, kde vytvoří film a odpařuje se, ale je to jinak řešené. Jinak \"příliš\" bohatá směs u naftového motoru moc nehrozí, protože tenhle motor pracuje pořád s přebytkem vzduchu, takže je to chudá směs, při plném zatížení má poměr tak 1,6-1,8. Pokud chceš jen vyřešit problém s tim chipem, že to není OK, tak tam dej seriovej a nebudeš mít problémy s kouřivostí atd, ale jelikož jsme v sekci Tuning, tak chceš, aby to asi i jelo co? Tímto ti děkujem za posyp silnice kvalitním karcinogením bordelem :D

Kdo rikal, ze mam problem s kourivosti??? :myslim

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

To s tou kořivostí to bylo obecně, ale pokud tvuj znamý říka, že ti tam jde moc nafty a nemáš fittr tak ti to musí kouřit, kouřivost pak velice prudce stoupá.

Fakir: Trošku hnusný to bylo no :), pokud bych si mohl vybrat zda jet za starou Tatrou ze který se sype uhlí nebo novým chipovaným TDi, tak bych si vybral tu Tatru :D. Nové nafotvé motory mají velice vysoké vstřikovací tlaky a dojde k velice jemnému rozptýlení, pevná částice není nic jiného než ohořelá kapka, u starých motoru jsou ty částice velké, tak při vdechování se zarazí v krku, průdušnici...během krátké doby je vykašleš zase ven, kdežto u nových se ti dostanou až do plic a to je zle, sklípen za zavodní, rakovina atd. Ti co melou prášky na slinuté karbidy by mohli vyprávět.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Dá se říct, jen říkam fakta, co jak co ovlivňuje a jak moc. Motor-management je velice komplexní problematika, zda byla prodloužena jen dávka a časování vstřiku nebo i regulace turba, nejlepší by bylo porovnat soft pro seriový motor a ten tvuj. Třeba je vše v pořádku a motor bude šlapak jak hodinky a nebo časem přestane, toť otázka, doporučuji někoho kdo tomu upravdu rozumí, bohužel v ČR sehnat seriozní firmu je asi problém.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Zúčastnit se diskuse

Můžete odpovědět a až poté se registrovat If you have an account, sign in now to post with your account.

Návštěvník
Odpovědět na toto téma...

×   Byl vložen obsah s formátováním.   Restore formatting

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Kdo si právě prohlíží tuto stránku   0 registrovaných uživatelů

    • Žádný registrovaný uživatel si neprohlíží tuto stránku
×
×
  • Vytvořit...