Sign in to follow this  
Followers 0
sillo

jazdim na plyn

10 posts in this topic

Ludkovia,nemate niekdo skusenost pri jazde na plyn,aky to ma vplyv na katalizator a lambda sondu?Predchadzajuci majitel mojho avetka v snahe vylepsit zvuk vyfuku,vytiahol katalizator a samozrejme lambda zle snima,ak vôbec.Chcel by som kupit novy kat.,ale nemam chut ho tym plynom odrovnat.

Share this post


Link to post
Share on other sites

A uplne nejlepsi je kat primo od peugeota.:D:D:D

Nevim jake mas auto a jaky mas plyn, ale to, ze je to auto bez katu nema az zas tak velky vliv na funkci lambdy. A pri jizde na plyn uz vubec ne.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Je pravda ze katalizator na sondu nema vplyv, skor ta sonda je tam koly katalyzatoru, ale POZOR ak mas splynovac s riadenim tak ta sonda je tam nutna. Od sondiy LPG jednotka berie info a podla toho servo na ventile upravuje bohatost zmesy.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nemam splynovac s riadenim,ale myslel som,ze kat. spomaluje vyfukove plyny a sonda ich potom spravne vyhodnoti,lebo takto je tam urcite rychlejsi odvod spalin.Avetko mam P605 2.0SRi

Share this post


Link to post
Share on other sites

Takze potom mas privod plynu do sania nastaveny natvrdo? Ja mam tiez 605 2.0 SRi. Ked tam nemas kataliyator tak to bude jazdit normalne, ale problem je potom na STK, ale ten s LPG bude aj tak. Pokial mas znameho na STK tak sa tym vobec nezaoberaj. KAtalyzator nemusis mat , ale tu sondu tam nechaj, koli riadeniu vstrekov. Inac kolko ti to chaluje plynu.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Papka 10l.plynu{+-0.1}.Benzinu 8l./+-0,1.Ale,ak kat.nema vplyv na sondu,tak ta sonda musi byt v ri...,lebo ak ju odpojim,motor ide bezo zmeny.To znamena,ze nema taky vykon,ako by som si predstavoval.To s tym plynom je mierne vykonejsi.Myslel som, že pričina môže by? v kat..Inač spokojnos? by bola prenaramna,keby bola kvalitnejšie prevedena eletrina.:(

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ten Tvůj dvoulitr neznám, ale obecně platí, že na plyn je výkon o něco nižší než na benzín, takže pokud máš na plyn větší výkon je LAMBDA sonda po smrti. Řídící jednotka jede v náhradním režimu a tím i na nižší výkon. Snaží se chránit kat. Změna v konstrukci výfukového potrubí (demontovaný kat takovou změnou je) mění výplach motoru a tím i výkonové parametry. Bez dalších zásahů obyčejně k horšímu.

Share this post


Link to post
Share on other sites

No sonda je fakt v prdeli. To co pise VP605 je pravda, ale nie je to as take kriticke. Inac bez tej sondy , alebo s blbou to musi aj trosku viac papat? Nie?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Tomu vytahovani katu bych se az tak nebranil, musi se ale misto nej dat trubka, ne ho jen vystourat ven. Kat zajistuje ve vyfukovem systemu protitlak odchazejicim plynum a tim brani odchazeni cerstve smesi. Toto pouze v nizsich otackach. Ve vysokych otackach vsak brani plynum prilis a motor nema takovy tah jaky by mohl mit. Tzn., ze vytahnutim katu sice zhorsis vykon v nizkych otackach, ale zato celkem citelne pridas ve vysokych. Ovsem 605ka neni asi na zavodeni a je asi prijemnejsi mit zatah vespod, nez to honit nekam ku 6000.No a spotreba je taky o neco malo lepsi s katem nez bez neho.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Presne tak sa sprava.V nizkych otackach je slabe,ale vo vysokych uz nemam problem.Ale ja potrebujem tah,nie rychlost.Takze,vymenim sondu.No a co sa tyka spotreby,podla toho co tu pisete,som aj ja myslel,ze to bude tak vela zrat,ze nebudem stihat dolievat,ale meral som to niekolko krat.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!


Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.


Sign In Now
Sign in to follow this  
Followers 0

  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.