Tony

Pravý nebo levý závit řemenice?

20 posts in this topic

Zdravím, mám takový možná blbý dotaz, u Peugeot 306 XR měním rozvodový řemen a musím sundat řemenici na klice (kvůli krytce řemenu), ale někdo mi tvrdí že závit je levý a jiný zase pravý. Díky moc

Share this post


Link to post
Share on other sites

No to není blbej dotaz, stejnej problém jsem měl já, když jsem měnil rozvoďák.

V "chytrejch knihách" o směru závitu není ani zmínka.

Já jsem předpokládal - podle směru otáčení řemenice /aby nedošlo k postupnému uvolnění šroubu ale spíš k dotahování/ závit levej.

No kulový - byl tam PRAVEJ /teda aspoň u mýho wehiklu/!!!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Prave tak jsem si myslel i ja , ze by mohl byt levy podle otaceni motoru, u forda eskorta je taky pravy, takze riznu doleva a snad se to povoli :). Jinak diky

Share this post


Link to post
Share on other sites

Zarucene je tam pravy...takze dolava a povolis to...ale vacsinou sa srob podlepi loktikom, takze to nebude take lahke...drzim palce...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Presne , s tim lepidlem mi to taky kluci rikali, takze to prvni odtrhnuti sroubu je dost horor :) Hlavne ze vim ze je to pravy zavit, pristi vikend to prubnu.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Stejný problém jsem řešil u 405 a pomonl mi peloušek ale stejně to šlo dost ztuha a povoloval jsem směrem proti hodinovým ručičkám (uspěšně)

Share this post


Link to post
Share on other sites

A jak si presne postupoval, dal tam kvalt, zabrdil predni kola nejakou tyci na pedal nebo si zajistil setrvak proti toceni ? Mam strach jestli to ten remen vydrzi az do toho budu rezat, a jeste co je to pelousek :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Já na to používám elektrickou utahovačku od Narexu a motor nijak nezajišťuju, je to asi nejlepší a nejrychlejší řešení co jsem zatim zkusil:papa:papa:papa

Share this post


Link to post
Share on other sites
Původně zaslal: Freedy

Já na to používám elektrickou utahovačku od Narexu a motor nijak nezajišťuju, je to asi nejlepší a nejrychlejší řešení co jsem zatim zkusil:papa:papa:papa

No jo ale asi se nedá sehnat za pár peněz ??? :myslim

Share this post


Link to post
Share on other sites

Loctite je skvělý přípravek na zajiětění závitu, ale pří povolování je vhodné spoj nahřát. No, někdy se to nehodí. Už jsem viděl dost zakulacených šestihranů z povolování zastudena. Takže mám jednu radu: klíč by měl být

určitě šestihranný.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Kruciš, to jsou rady k nezaplacení , diky moc, ani jsem necekal tolik odpovedi..

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ta utahovačka sice neni laciná, ale jestli nemáš zvedák nebo kanál, aby sis na klíč moh dát slušně dlouhej nástavec tak se ti to bude asi těžko povolovat, protože je to většinou hodně dobře zatáhlý a ohřejvání si myslim, že v tomhle případě nemá vůbec význam. Spíš bych si ji zkusil někde půjčit a tím si ušetřit hodně námahy.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Peloušek se říká hovorově je bud vzduchový nebo elektricky utahovák šroubů používá se nejčastěji v pneuservise ale dá se i pujčit třeba vOBI nemusíš nic zajištovat je rázový takže v klidu povolí jen si musíš nastavit sílu monentu to se hlavně jedná u pneumatického

Share this post


Link to post
Share on other sites

Řeším stejný problém. Přes brzdu a 4tý převodový stupeň jsem neuspěl tak se poohlížím po něčem účinnějším.

V půjčovně mají elektrický utahovák s momentem 325 N/m myslíte, že to bude stačit?

A nebo je jistější si vyrobit přípravek na zablokování ozubeného kola na setrvačníku, který se montuje po vytažení startéru jak říká moudrá kniha?

Share this post


Link to post
Share on other sites
Původně zaslal: roslp

Řeším stejný problém. Přes brzdu a 4tý převodový stupeň jsem neuspěl tak se poohlížím po něčem účinnějším.

V půjčovně mají elektrický utahovák s momentem 325 N/m myslíte, že to bude stačit?

A nebo je jistější si vyrobit přípravek na zablokování ozubeného kola na setrvačníku, který se montuje po vytažení startéru jak říká moudrá kniha?

Jak kdy, podle motoru - se to někdy montuje i bez vyndání startéru...

Nebo to někdo řeší montpákou nebo něčím takovým do zubů setrváku...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Takže elektricky utahovák DeWalt s momentem 325N/m si s tím neporadil.

Tak jsem počkal na helfera, který podržel sekáč mezi zuby na setrvačníku přes výřez v bloku a s metrovým nástavcem na klíči jsem s tím nakonec pohnul.

A díky za radu!

Share this post


Link to post
Share on other sites
Původně zaslal: Martin.405

a závit se teda povoloval normálně? proti směru hodinovejch ručiček?

,

Předpokládám že normálně doleva...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ano jak píšou nahoře je tam pravý závit. Takže když se motor točí má snahu to povolit a proto tolik alchymie kolem dotahovani a zajišťování.

Dal jsem řeč s mechanikem a ten mi říkal, že to dotahuje co to da (hádám něco kolem 180 N/m) bez nějakeho zajišťování. Ale jestli je to jen špatná rada nebo rada zkušeného mechanika to se ukáže. :)

Udělal jsem si přes šroub, podložku a řemenici značku barvou tak snad uvidím, že se to nehlo.

Share this post


Link to post
Share on other sites

roslp: Jaký pak zajišťování, většinou se to má lípnout lepidlem na lepení závitů... Proto to někdy tak drží...

A nevím jak u kterého auta, ale někdy je to třeba XY Nm a pak třeba ještě o 60 °...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!


Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.


Sign In Now

  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.