Leos

Nové 308 SW

22 posts in this topic

jediné co se mi nelíbí je negativní poslední sloupek karoserie, kdyby to zůstalo jako u 307 sw tak by to pro me bylo super autíčko

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dizajnovo podľa mňa krásne. Avšak mám z neho zmiešané pocity, čítal som v jednom peugeot servise na P308 všeobecne dosť negatívne vyjadrenia odborníkov ( a to som sa dosť čudoval, že tie vyjadrenia nechávali voľne dostupné zákazníkom )

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mě se nelíbí ten zadní sloupek, jinak jsem četl, že hlavní zaměr byl přiblížit se německé kvalitě a to se prý povedlo;)

Share this post


Link to post
Share on other sites
Původně zaslal: Leos

Mě se nelíbí ten zadní sloupek, jinak jsem četl, že hlavní zaměr byl přiblížit se německé kvalitě a to se prý povedlo;)

takže k fapům a setrvačníkům, žárovkám a sjíždějícím krytům tlumičů ještě přibyde váha vzduchu :potlesk

Share this post


Link to post
Share on other sites

Peugeot 308 SW: 149988jf9.jpg

149988jf9.72d8fa4a72.jpg

Štýl a variabilita 149990dv7.jpg

149990dv7.555c9beefe.jpg

20.05.2008 05:30

Pol roka po predstavení hatchbacku sa rodina modelového radu 308 automobilky Peugeot rozrástla o ďalšieho člena. S originálnymi riešeniami vnútorného priestoru prichádza kombi verzia s prívlastkom SW.

Model 308 priniesol do kompaktnej triedy nový vietor v podobe odvážneho dizajnu, priestrannej karosérie, kvalitných interiérových materiálov či moderných pohonných jednotiek. Inak to nie je ani v prípade nového karosárskeho derivátu SW, ktorý však ponúka aj niečo navyše. Na rozdiel od hatchbacku totiž disponuje extra priestorom a slušnou dávkou variability.

Zadný rad tvoria tak ako pri predošlom 307 SW tri samostatné sedadlá, ktoré sa dajú pozdĺžne posúvať, sklápať, preklápať či jednoduchým úkonom aj úplne vybrať z vozidla, čo sme si na vlastnej koži vyskúšali počas jazdnej prezentácie. Automobil môže byť za príplatok vybavený aj dvomi sedadlami tretieho radu, čiže na kratšie vzdialenosti môže bez problémov prepraviť až sedem osôb. Pohodlne sa však úplne vzadu odvezú skôr deti, keďže kolená dospelých budú dosť pokrčené.

Príplatkové sedadlá sú použiteľné aj na druhom rade, keďže majú rovnaký systém uchytenia. Sedadlo spolujazdca sa dá úplne sklopiť. Celkovo šesť sklápateľných sedadiel sa tak môže postarať o neuveriteľné množstvo variácií vnútorného priestoru. Základný objem kufra v päťmiestnej konfigurácii má hodnotu 573 litrov (VDA), po úplnej demontáži všetkých sedadiel druhého a tretieho radu sa dá zväčšiť až na masívnych 1736 litrov. K tomuto údaj určite prispel aj rázvor, ktorý bol oproti hatchbacku predĺžený o 100 mm a aj väčší zadný previs. Zaujímavosťou je, že kombi verzia SW je o 13 mm nižšia oproti základnému modelu.

Motorová ponuka ostala zachovaná, pribudla však špičková verzia s označením 1.6 THP 175. Ako už našepkáva samotný názov, ide o prepĺňaný benzínový štvorvalec s objemom 1,6 litra, ktorý dosahuje výkon 128 kW (174 k) a maximálny krútiaci moment 240 Nm. Ten sa môže vďaka krátkodobému zvýšeniu plniaceho tlaku vyšplhať na 260 Nm.

Za volantom sme si vyskúšali agregát 1.6 THP s nižším výkonom 110 kW (150 k) a naftový motor 1.6 HDi (80 kW/109 k) kombinovaný s úplne novou manuálnou šesťstupňovou prevodovkou. Obom pohonným jednotkám na prvý dojem nebolo čo vyčítať.

Text: Peter Michalec

Foto: Peugeot

Technické údaje

Typ motora 1.4 VTi 1.6 VTi 1.6 THP 150 1.6 THP 175 1.6 HDi 1.6 HDi 2.0 HDi

Motor/počet valcov R/4 R/4 R/4 R/4 R/4 R/4 R/4

Zdvihový objem cm3 1397 1598 1598 1598 1560 1560 1997

Max. výkon kW/k pri ot/min 70/95 pri 6000 88/120 pri 6000 110/150

(103/140) pri 5800 128/174 pri 6000 66/90 pri 4000 80/110 pri 4000 100/136 pri 4000

Max. krútiaci moment Nm pri ot/min 136 pri 4000 160 pri 4250 240 pri 1400 240 - 260* pri 1600 215 pri 1750 240 - 260* pri 1750 320 - 340* pri 2000

Dĺžka x šírka x výška mm 4500 x 1815 x 1555

Rázvor mm 2708

Batožinový priestor l 573/1736

Zrýchlenie 0-100 km/h s 13,4 12,0 (14,0) 9,6 (11,1) 9,0 14,0 12,5 11,1 (11,7)

Maximálna rýchlosť km/h 178 189 (182) 209 (199) 215 174 185 202 (197)

Kombinovaná spotreba l/100 km 6,7 7,1 (7,7) 7,5 (8,2) 7,8 4,9 5,3 5,9 (7,1)

Emisie CO2 g/km 159 169 (182) 177 (194) 185 129 139 155 (187)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Líbí,líbí,moc,moc,já ho chci,a chci a chci,bohužel nemám tolik drobnejch

beepz0.gif

beepz0.119a028e37.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites
Původně zaslal: PEUGEOTIK307

Nič moc.

Keď vyšla 307-ma to bola iná šupa!:super

a myslim ze šupa je to este stale a dlho este bude :super

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ano, i ja se priznam, ze pri pohledu na novou 308SW jsem s chuti zakoupil svou 307SW, preci jen, po 6 letech uz to snad frantici vsechno vychytali .. a design 308ky nejak nemusim. Venku jsem zahledl 308 kratkou a mel jsem fakt problem (zboku/zezadu) rychle poznat, ze to neni 207-ma.

Share this post


Link to post
Share on other sites

308 SW je fešák ze všech stran,zadní sloupky jsou nádherné.....:potlesk

Share this post


Link to post
Share on other sites

Je to krasa,ale ma smysl koupit něco,co už mame doma v garaži?Mě se zda,že to je silnější uprava kapotaže:)Ale povedlo se:papa

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mne se libi moc. Jedine, co mi zrovna nesedi, je tento styl zpetnych zrcatek. Ale brala bych ji vsema deseti i se zrcatkama:)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!


Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.


Sign In Now

  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.