Tomhais

Zadní náprava-stav

18 posts in this topic

Ahoj, dá se nějak zjistit stav zadní nápravy, když neni na autě? Mám tu dvě a vůbec nevim jak jsou na tom...Díky:roker

Share this post


Link to post
Share on other sites

Stav zadní nápravy na autě zjistíte jednoduše. Ty nové už nejsou a ty dobré mají maznice, kterými se do jehlových ložisek doporučuje valit tuk 2x do roka ( před a po zimě). Pokud tam nejsou maznice, může být ještě náprava dobrá (malý zázrak) nebo špatná, což je většinou realita. Krom pohledu na auto zezadu, kdy se kola začínají dostávat do tvaru písmene A a dotýkají se podběhů směrem k zavazadlovému prostoru je možné rovněž zatěžováním vozidla a poslechem zjistit, zda při zhoupnutí ramene neslyšíte vrzání, popř. kovové zvuky. To už je zle. Pokud ne, doporučuji osadit maznice a mazat. Psalo se zde o tom x krát. Pokud ano, najděte si na www repase zadní nápravy, a nechte si ji zgenerálkovat. Buď výměnou , nebo tu svou vlastní - dle dohody a času. Sami doma to neuděláte, nemáte na to vercajk.

Share this post


Link to post
Share on other sites

ověřit se to dá velmi jednoduše, ještě jedna věc, konzultoval sem maznice s dvěma mechanikama konkrétně maj za sebou desítky či stovky 205,309,405 náprav po repasi, a jejich názor je maznice sou zbytečný natlačí se vazelína do zadního ložiska jenže vnější gufero de stejně do háje začně propouštět vodu a odnese to to krajní ložisko, takže od maznic mě odradil a nebyl to jen jeho názor...

jak poznat?

nápravu položíš tak aby držela za tu hlavní rouru a ramena byly volný , jestliže se dá s ramenem hejbat ( má vůli - rozpadlý ložiska atd.. hejbat způsobem když si člověk sedne před nápravu tak ramenem doleva do prava... ) snad sem to dobře popsal... vlastní zkušenost, pravý rameno má věčí vůli, levý menší, zkoušel sem to takovymhle způsobem..

snad je to aspon trošku pochopitelný O:-)

Share this post


Link to post
Share on other sites
Původně zaslal: aaischa

ověřit se to dá velmi jednoduše, ještě jedna věc, konzultoval sem maznice s dvěma mechanikama konkrétně maj za sebou desítky či stovky 205,309,405 náprav po repasi, a jejich názor je maznice sou zbytečný natlačí se vazelína do zadního ložiska jenže vnější gufero de stejně do háje začně propouštět vodu a odnese to to krajní ložisko, takže od maznic mě odradil a nebyl to jen jeho názor...

No tak to bych s tebou hodně polemizoval:roker,,,je pravda že po čase ty gufera začnou povolovat,ale proto jsou tam ty maznice,pač voda se tam sice začne dostavat(a to je minimum vody),ale když tam bude dostatek maziva tak tu vodu to vytlačí zase ven,,,uvedomme si jakou hustotu má leč obyčejná vazelína no a ta se jen tak přes gufera nedostane....Takže podle mě maznice určitě ano a mazat alespoň 1x za rok a s citem..:);)

|Být maznice na klikových nápravách už od fabriky a stanovený interval pro mazání,tak si myslím že by jsme tady řešily tak 1/4 případů:aut

Share this post


Link to post
Share on other sites
Původně zaslal: Pája Rybišár

Původně zaslal: aaischa

ověřit se to dá velmi jednoduše, ještě jedna věc, konzultoval sem maznice s dvěma mechanikama konkrétně maj za sebou desítky či stovky 205,309,405 náprav po repasi, a jejich názor je maznice sou zbytečný natlačí se vazelína do zadního ložiska jenže vnější gufero de stejně do háje začně propouštět vodu a odnese to to krajní ložisko, takže od maznic mě odradil a nebyl to jen jeho názor...

No tak to bych s tebou hodně polemizoval:roker,,,je pravda že po čase ty gufera začnou povolovat,ale proto jsou tam ty maznice,pač voda se tam sice začne dostavat(a to je minimum vody),ale když tam bude dostatek maziva tak tu vodu to vytlačí zase ven,,,uvedomme si jakou hustotu má leč obyčejná vazelína no a ta se jen tak přes gufera nedostane....Takže podle mě maznice určitě ano a mazat alespoň 1x za rok a s citem..:);)

|Být maznice na klikových nápravách už od fabriky a stanovený interval pro mazání,tak si myslím že by jsme tady řešily tak 1/4 případů:aut

tezko rict je to sporny, řikal že i s maznicema to stejně odejde, ukazoval mi tam i pár kousků a stejně byli ty krajní jehlový ložiska vyjetý...

Share this post


Link to post
Share on other sites
Původně zaslal: kobra

Stav zadní nápravy na autě zjistíte jednoduše. Ty nové už nejsou a ty dobré mají maznice, kterými se do jehlových ložisek doporučuje valit tuk 2x do roka ( před a po zimě). Pokud tam nejsou maznice, může být ještě náprava dobrá (malý zázrak) nebo špatná, což je většinou realita. Krom pohledu na auto zezadu, kdy se kola začínají dostávat do tvaru písmene A a dotýkají se podběhů směrem k zavazadlovému prostoru je možné rovněž zatěžováním vozidla a poslechem zjistit, zda při zhoupnutí ramene neslyšíte vrzání, popř. kovové zvuky. To už je zle. Pokud ne, doporučuji osadit maznice a mazat. Psalo se zde o tom x krát. Pokud ano, najděte si na www repase zadní nápravy, a nechte si ji zgenerálkovat. Buď výměnou , nebo tu svou vlastní - dle dohody a času. Sami doma to neuděláte, nemáte na to vercajk.

Díky za odpověď, ale mě spíš zajímá jak zjistit stav nápravy, která už je z auta vyndaná. Přece ji nebudu kvůli tomu nahazovat na auto:D

Share this post


Link to post
Share on other sites
Původně zaslal: Tomhais

Původně zaslal: kobra

Stav zadní nápravy na autě zjistíte jednoduše. Ty nové už nejsou a ty dobré mají maznice, kterými se do jehlových ložisek doporučuje valit tuk 2x do roka ( před a po zimě). Pokud tam nejsou maznice, může být ještě náprava dobrá (malý zázrak) nebo špatná, což je většinou realita. Krom pohledu na auto zezadu, kdy se kola začínají dostávat do tvaru písmene A a dotýkají se podběhů směrem k zavazadlovému prostoru je možné rovněž zatěžováním vozidla a poslechem zjistit, zda při zhoupnutí ramene neslyšíte vrzání, popř. kovové zvuky. To už je zle. Pokud ne, doporučuji osadit maznice a mazat. Psalo se zde o tom x krát. Pokud ano, najděte si na www repase zadní nápravy, a nechte si ji zgenerálkovat. Buď výměnou , nebo tu svou vlastní - dle dohody a času. Sami doma to neuděláte, nemáte na to vercajk.

Díky za odpověď, ale mě spíš zajímá jak zjistit stav nápravy, která už je z auta vyndaná. Přece ji nebudu kvůli tomu nahazovat na auto:D

ehm, ale já ti už odpověděl stačí juknout o malinko vejš, ju ? :)

Share this post


Link to post
Share on other sites
Původně zaslal: aaischa

ověřit se to dá velmi jednoduše, ještě jedna věc, konzultoval sem maznice s dvěma mechanikama konkrétně maj za sebou desítky či stovky 205,309,405 náprav po repasi, a jejich názor je maznice sou zbytečný natlačí se vazelína do zadního ložiska jenže vnější gufero de stejně do háje začně propouštět vodu a odnese to to krajní ložisko, takže od maznic mě odradil a nebyl to jen jeho názor...

jak poznat?

nápravu položíš tak aby držela za tu hlavní rouru a ramena byly volný , jestliže se dá s ramenem hejbat ( má vůli - rozpadlý ložiska atd.. hejbat způsobem když si člověk sedne před nápravu tak ramenem doleva do prava... ) snad sem to dobře popsal... vlastní zkušenost, pravý rameno má věčí vůli, levý menší, zkoušel sem to takovymhle způsobem..

snad je to aspon trošku pochopitelný O:-)

Myslim, že pokud se to podchytí včas, tak maznice můžou rapidně ovlivnit životnost tý nápravy:super

Share this post


Link to post
Share on other sites

vážně je reálný nacpat tu vazelínu uplně i až k tomu krajnímu ložisku ? bylo mi řečeno že to prakticky pořádně nejde, a sám si to moc nedokážu představit, sám sem i viděl jak ty nápravy stejně vypadali, určitě to nějak tak pomůže, ale jde o to o kolik, bejt jiny konstrukční řešení s mazáním od výroby, tak by to bylo uplně nejlepší

Share this post


Link to post
Share on other sites

Maznice se davaji mezi ložiska, samozdřejmě. Princip vytlačování vody bych asi nejlíp popsal na dolním uložení přední těthice u Lady . ŽIGULI. Byla tam maznice od vyroby, pri mazani šla nejdříve voda, pak bublinky , staré mazivo a nové mazivo. Tím bylo mazání ukončeno. Osobně jsem toho názoru, že je lepší mít mezi ložisky vazelínu nějakou, než žádnou. Kdo je pro a kdo je proti ?

Share this post


Link to post
Share on other sites
Původně zaslal: aaischa

ověřit se to dá velmi jednoduše, ještě jedna věc, konzultoval sem maznice s dvěma mechanikama konkrétně maj za sebou desítky či stovky 205,309,405 náprav po repasi, a jejich názor je maznice sou zbytečný natlačí se vazelína do zadního ložiska jenže vnější gufero de stejně do háje začně propouštět vodu a odnese to to krajní ložisko, takže od maznic mě odradil a nebyl to jen jeho názor...

jak poznat?

nápravu položíš tak aby držela za tu hlavní rouru a ramena byly volný , jestliže se dá s ramenem hejbat ( má vůli - rozpadlý ložiska atd.. hejbat způsobem když si člověk sedne před nápravu tak ramenem doleva do prava... ) snad sem to dobře popsal... vlastní zkušenost, pravý rameno má věčí vůli, levý menší, zkoušel sem to takovymhle způsobem..

snad je to aspon trošku pochopitelný O:-)

Pokud to není Pažout z anglie , tam je to samo naopak :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!


Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.


Sign In Now

  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.