mitch.mb

Opet chcipa na volnobeh

40 posts in this topic

Nazdarek,

tak me auticko opet zlobi :c( Problem je nasledovny v sobotu rano jsem nastartoval a nechal volnobeh a sel cistit okna. Kdyz jsem se vydal na cestu tak to melo tendenci chcipat kdyz jsem seslapl spojku. Dojel sem do prace a auto 12h stalo a vecer uz to bylo OK. Nasledovny den taky OK az v 6 vecer mi pritelkyne volala ze zustala viset v jedny vesnici kdyz pro me jela do prace. Kdyz jsem se k ni dostal tak jsem nastartoval a hned padly otacky a chciplo to. Nasledny start jsem to po naskoceni hned vyhnal do otacek a dojel spatky k tchanovi kde jsem kuchly krokac.

Krokac je kapitola sama o sobe. Ten blbej spodni sroubek byl semletej takze sme ho nemohly vyndat. Musely jsme vyndat vzduchovej filtr (celej box) a pak jsme musely rozdelat i celou klapku (oddelit od tech cernych svodu) aby jsme to mohly pretocit aby sme ho dostaly ven.

Kdyz jsme ho dostaly ven tak byl uplne cernej vevnitr. Co slo sme vycistily dokonce jsme klapku prostrikaly cisticem klapek.

Nekde se tu psalo ze by s pistkem melo jit lehce hybat nahoru a dolu (bohuzel asi neslo). Tak jsme to vsechno vratily zpet a po nastartovani byly otacky cca 1200 a postupne klesly.

Uz jsem myslel ze to bude ok, ale kdyz jsme se vydaly k domovu. Prvni krizovatka spojka a konecna :c( Tak jsem dojel domu a pro zmenu doma kdyz jsem hledal misto na zaparkovani byly otacky cca 1200 (motor byl ohraty).

Moje domenka je ze krokac bude spatny. Co myslite diagnostika by asi mela poznat ze nechodi jak by mel ze?

Predem diky

Share this post


Link to post
Share on other sites

jak už jsem na fóru několikrát psal, občas mne tenhle problém s náhlým klesáním otáček a následným zdechnutím motoru trápí. Ovšem je to nepravidelně. Naposled asi před třemi týdny, předtím před Vánoci. Je to asi 14 dní co mám vyměněný krokáč a zatím nic, ale jestli to pomohlo ukáže až čas. Může to začít zlobit zase za měsíc nebo za dva. Jinak kolísání otáček na volnoběh je kapitola sama pro sebe, tam mám buď špatný svíčky nebo rampu nebo nevim. Pokud ti ty otáčky ještě padaj, zkus pár minut pořádně protůrovat motor na volnoběh, a to až do omezovače. Mne to před těmi Vánoci pomohlo. Zajel jsem za město a točil, až to přestalo padat. Ale ten efekt je pouze dočasný, protože jak jsem psal, problém s otáčkami jsem měl nedávno zase. Co se týče diagnostiky, mám zjištěno, že ne vždy musí diagnostika hlásit vadný krokáč. Mne osobně nehlásila nic.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Asi bych začal od toho krokáče. Je to celkem bolest. Pokud to nepomůže tak bych zkusil teplotní čidlo ŘJ.

Apropo s tím semletým šroubem, to jsem měl taky. Vzal jsem list od pilky na železo a vyřízl jsem do šroubu drážku pro klasický šroubovák a pak v poho vyšrouboval. Nechápu proč ty torxi vůbec dělají nýbrž to nic nevydrží.

Share this post


Link to post
Share on other sites

MPavel: No zarez tam udelat nesel pac na to nebylo misto... byl to ten spodni...

No a aby toho nebylo dost tak dneska rano jsem nenastartoval vubec! Starter sice tocil ale nechytlo to. Z 10 pokusu to asi 2x chytlo vylezlo do asi 500ot a zase spadlo a to tak rychle ze sem ani nestihl pridat plyn. Myslel se ze baterka ale ted odpoledne to na podruhe chytlo a stihl jsem to poslat do otacek tak jsem zajel na diagnostiku a hlasilo to zavadu regulace otacek tusim ze na spodni hranici nebo tak neco. Zkousel jeste jakysi test toho krokace a docela to vnem pekne skroupalo a pak jeste ukazoval hodnotu toho krokace a byla na 0 coz rikal ze by nemelo. Este rikal ze by to mohlo tahnout falesnej vzduch ale zaroven ze podtlak drzi takze spis ten krokac.

Takze holt nezbyva nic jineho nez objednat novy krokac. Jak sem tady cetl tak dobry reference prej ma auto klucka tak to zkusim tam.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Jinak sice uz to tady nekde je ale znova jsem to uz nenasel.

Ptal jsem se servisaka jak presne se nastavuje ten krokac po odpojeni a rikal ze nejlepe pri studenym motoru.

1. zapnout zapalovani na 15 vterin a pak vypnout

2. znovu zapnout zapalovani na 15 vterin a pak nastartovat

3. nechat byt dokud nezapne vetrak(y) chlazeni

enjoy :c)

[upravil dne 18.2.08 mitch.mb]

Share this post


Link to post
Share on other sites

zkus http://www.pop-art.cz, je levnější než Klučka. Já když jsem tam kupoval krokáč, tak ho měl Klučka o 300,- dražší. Ale je fakt, že pak ho zdražil, ale furt je pod cenou Klučky. Nebo ti můžu nabídnout můj použitej krokáč Magnetti Marelli B13/00, ale tam neručím za to, že je OK. Každopádně starty jsem měl a mám v pořádku.

[upravil dne 18/2/08 Ladman]

Share this post


Link to post
Share on other sites

No tak u klucky by mel stat

1669 + 60 postovny = 1729

a u pop-art

1607 + 120 postovny = 1727

takze rozdil 2 koruny takze je vlastne jedno kde si to objednam :c)

Share this post


Link to post
Share on other sites

ja kdyz ho menil, tak jsem odpojil baterku na pul hodiny, mezitim namontoval krokac, pripojil baterku, otocil klickem do polohy pred startem, pockal asi pul minuty a pak nastartoval, motor nabehl s otackama cca 2500 ale behem asi minuty si to sedlo na 1100 ( studeny motor ) a pak az na 850, pak jsem to byl trochu projet aby si RJ jednotka nacetla data ve vsech rezimech behu motoru, takze jsem pockal az se motor dostatecne ohreje a nakonec jsem auto trochu prohnal, aby se motor vytocil az na nejakych 5800 otacek

[upravil dne 18/2/08 Ferry]

Share this post


Link to post
Share on other sites

já poštovný neplatil, měl jsem to přes mechanika, objednával toho víc. Platil jsem za ten krokáč 1450,- Kč :), ale možná, že to bylo zbytečný. To v současný době nemůžu posoudit.

Share this post


Link to post
Share on other sites

já to od baterky neodpojoval, natočil, otáčky vylezly taky asi na 2500 ot/min a ne a ne klesnout. Po chvíli jsem to chcípnul, natočil znova a už to bylo v normálu.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ja zkusim jeste zitra postup ktery mi rekl servisak tak uvidime ale stejne si objednam novej pac tendle je podle diagnostiky asi KO

Share this post


Link to post
Share on other sites

Krokáč je pěkná potvora. Taky mne pěkně pozlobil. Kolísaly otáčky nebo to nedrželo volnoběh. Nakonec jsem u Klučky koupil novej a od tý doby auto šlape jako hodinky. :roker

Jinak tím trnem by nemělo jít hejbat ani nahoru a dolů a ani točit.

[upravil dne 18/2/08 Dave_k]

Share this post


Link to post
Share on other sites

Tocit jsem to ani nezkousel, ale nekde sem tu cet ze by mel jit nahoru nebo dolu s mirnym odporem ale ten muj tak nejak nic kdyz nepocitam vuli cca 1mm... Uvidime cekam az mi klucka zavola kvuli objednavce a objednam si ho a pak dam vedet

Share this post


Link to post
Share on other sites
Původně zaslal: mitch.mb

Tocit jsem to ani nezkousel, ale nekde sem tu cet ze by mel jit nahoru nebo dolu s mirnym odporem ale ten muj tak nejak nic kdyz nepocitam vuli cca 1mm... Uvidime cekam az mi klucka zavola kvuli objednavce a objednam si ho a pak dam vedet

nene vubec s nim nezkouset hybat, nebo se tam strhnou vodici kolicky, zasouvat a vysouvat jen namontovanej pomoci ridici jednotky motoru ( da se na to jeste udelat takovej zkouseci obvod, ale to je asi zbytecny, nekde na webu jsem ale videl schemat )

Share this post


Link to post
Share on other sites
Původně zaslal: mitch.mb

Tocit jsem to ani nezkousel, ale nekde sem tu cet ze by mel jit nahoru nebo dolu s mirnym odporem ale ten muj tak nejak nic kdyz nepocitam vuli cca 1mm... Uvidime cekam az mi klucka zavola kvuli objednavce a objednam si ho a pak dam vedet

Jsi to možná špatně pochopil. Když ten krokáč vyndáš a necháš na konektoru a pak otočíš klíčkem, tak se může stát že Ti ten trn úplně vyjede a pak máš pakec ho tam dostat zpět.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Původně zaslal: Ferry

Původně zaslal: mitch.mb

Tocit jsem to ani nezkousel, ale nekde sem tu cet ze by mel jit nahoru nebo dolu s mirnym odporem ale ten muj tak nejak nic kdyz nepocitam vuli cca 1mm... Uvidime cekam az mi klucka zavola kvuli objednavce a objednam si ho a pak dam vedet

nene vubec s nim nezkouset hybat, nebo se tam strhnou vodici kolicky, zasouvat a vysouvat jen namontovanej pomoci ridici jednotky motoru ( da se na to jeste udelat takovej zkouseci obvod, ale to je asi zbytecny, nekde na webu jsem ale videl schemat )

myslel jsi tohle??

Share this post


Link to post
Share on other sites
Původně zaslal: sarkomi

Původně zaslal: Ferry

Původně zaslal: mitch.mb

Tocit jsem to ani nezkousel, ale nekde sem tu cet ze by mel jit nahoru nebo dolu s mirnym odporem ale ten muj tak nejak nic kdyz nepocitam vuli cca 1mm... Uvidime cekam az mi klucka zavola kvuli objednavce a objednam si ho a pak dam vedet

nene vubec s nim nezkouset hybat, nebo se tam strhnou vodici kolicky, zasouvat a vysouvat jen namontovanej pomoci ridici jednotky motoru ( da se na to jeste udelat takovej zkouseci obvod, ale to je asi zbytecny, nekde na webu jsem ale videl schemat )

myslel jsi tohle??

jj to je ono, nechtelo se mi to hledat, dik ;)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Tak aby to uz nebylo trapny a nebylo toho moc tak dneska jsem opet nenastartoval ale prozmenu se ani neotocil starter :c( Batery KO asi tech vcerejsich 12 pokusu o start a nasledne pouze asi 1,5km ujetych a dnesni mraziva noc tak uz to asi holka nezvladla :c( Takze ted to musim nastartovat pres kabely odvezt to nabit ale stejne koupim novou silnejsi... Preventivne :c)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!


Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.


Sign In Now

  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.