Sign in to follow this  
Followers 0
PC-MOBIL-NET

Peugeot 306 uzamknutie dverí...

19 posts in this topic

Ahojte... Mám problém s centrálkom... Jedná sa oto, že ak diaľkovým odomknem, tak sa odomknú všetky dvere okrem dverí šoféra, keď skúsim len kľúčom odomknúť na šoférových dverách tak sa mi odomknú len tieto dvere, ostatné nie, ale zaujímavé je že stýmito šoferovými dverami cez kľúč viem zamknúť celé auto, takže reagujú len na zamknutie... Vie mi niekto poradiť? ďakujem...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Rozober dvere a skontroluj motorček centrálu. Ak bude napriamo fungovať motorček i prepínač tak skontroluj káble od motorčeka , hlavne v dvernej prechodke.

Share this post


Link to post
Share on other sites

než začneš rozebírat dveře, tak první koukni do průchodky mezi sloupkem a dveřmi, bude tam zlomený drát. Jde to opravit, sice je tam mizerný přístup ale jde to.

[upravil dne 16/2/08 purkmistr]

Share this post


Link to post
Share on other sites

Už som rozobral dvere a premeral či tam ide prúd... Na dvoch kábloch je stálych 12V a na ďalších je 12V len vtedy, keď štuknem centrál... Hm, nebude to motorčekom? A vôbec, dá sa ten motorček vybrať? Lebo keď som dal dole kapacíru tak tam je taký prístup, že si neviem ani predstaviť, ako sa dá ten motorček vybrať von... No a pasoval by motorček z dverí spolujazdca? Alebo iných dverí?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nie, odpojený kábel som mal... Tak ale to by bol potom prúser, žeby odišla jednotka? Sa mi nechce veriť...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Taká drobnosť. Je pekné že tam máš 12V, le je tam aj -12V? - kostra? Ak sa ti tam objavuje 12V pri "šťuknutí" centrálom, tak by jednotka mala byť v poriadku. Skontroluj aj tú kostru. Napíšeš či si skontroloval motorček na priamo. Ide? Vymontovať sa to dá i keď blbo. Motorček od spolujazdca tam nedávaj bude ti chýbať. Má v sebe prepínač ktorý je treba pre jednotku.

Share this post


Link to post
Share on other sites

kup novi strojcek bude ta to stat menej ako ta praca ale prv zmeraj zem v autev id (pastorek)vatsinou je na vine zem (kostra)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ibaže tam nemám akosi prístup dobrý ku šróbom... No skúsim ho aj vymontovať a napojiť na priamo a tá kostra, to je fakt... Ale ten konektor na dverách v stlpiku, tak to je strach a hrôza... To keď rozoberiem, tak to do kopy už nikdy nedám... Mám pocit, že aj palubovku budem musieť kôli tomu rozoberať...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nevím přesně, jak na tvém autě, ale soudím, že to bude z principu funkce podobné na všech. Na 605té je motor centrálu integrovaný do těla mechanizmu zámku dveří. Možná to bude konektorově jinak, ale mělo by tam být: jeden vodič - přivedená kostra, která při otočení klíčem, spojením kontaktů dá impulz ŘJ centrálu buď do jednoho vodiče na "otevřít", nebo druhého na "zavřít". Tyto tři vodiče jsou POUZE na předních dveřích a na víku kufru, ev. pátých dveřích - zámky ovládáné i klíčkem. Od ŘJ pak jdou zpět další dva, které ovládají vlastní motorek centrálu, ale ty nejsou nijak spojené s kostrou, protože ŘJ pracuje s obracením polarity do motorků, podle povelů otevřít - zavřít. Jinými slovy: pro potřebu centrálu jde do konektoru předních dveří (kufr, páté dveře) PĚT vodičů (tři pro ŘJ a dva pro motorek zámku) a do zadních a zároveň ev. do víčka nádrže pouze DVA pro vlastní motorek.

Proberu-li tvůj problém, je tam víc faktorů, které ale spolu nesouvisí. Pokud neodemkneš zámek přes DO, nemůže za to kostra (povel přes dva vodiče s obracením polarity). Pokud dveře odemkneš klíčem a nezareáguje ŘJ, nemůže za to kostra, ale spíš konkrétní vodič, který vede signál do ŘJ pro "odemknout" (jeden z těch tří).

Popiš dvě situace, které neuvádíš:

1 - jestli, když auto zamykáš klíčem, tak zámek dveří řidiče zamkne, tím myslím, jestli s ním "cukne" el. motor, nebo se zamkne čistě mechanicky pohybem klíče.

2 - jestli, když zamykáš přes DO, tak se zamknou všechny dveře, nebo řidičovy nezareágují a zbytek se zase hned odemkne, takže musíš zamykat pouze klíčem přes tyto dveře.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Takže takto:

1 - Necukne sním motorček, zamkne čiste mechanicky, ale zároveň zamkne všetky dvere, pri odomknutí kľúčom odomkne čiste mechanicky dvere vodiča ale už neodomkne všetky dvere, tie už musím znova odomknúť osobitne ale cez DO

2 - Ano, presne tak, keď zamknem cez DO, zamknú sa dvere všetky okrem vodiča, ale keďže vodičove dvere ostanú vysieť odomknuté tak hneď v zápätí odomkne naspäť tie ostatné dvere...

Hm... Potrebujem to už doriešiť, bo ma už nebaví na dvakrát odomykať auto... :o))

Share this post


Link to post
Share on other sites

podla mna to bude zlomeny kabel v konektore dveri.casta zavada u p-306.da sa to opravit.nikde tu by mal byt presny navod ako na to aj s fotkami.skus trocha hladat .ja som tam mal zlomene 2 kable.repro+central.v peugeote mi chceli menit cely kabel za niekolko x-tisic korun.lebo samotny konektor vraj nedodavaju.tak som sa nasral a spravol som si to sam za stvrt hodiny.je tomu uz skoro rok a zatial to drzi.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Tak podľa posledného popisu je chyba na vedení (dva káble) od riadiacej jednotky po motorček centrálu alebo priamo motorček. Ja by som odpojil konektor od motorčeka, sú to dva káble a dal na ne žiarovku. Keď budú ostatné motorčeky v činnosti musí svietiť. Ak nesvieti je chyba v kábloch a ak svieti je vadný motorček.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ibaže to má háčik ten, že ten motorček na dverách vodiča ani necukne v ktoromkoľvek prípade zamknutia a odomknutia...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nedávno som riešil niečo podobné, takže sa podelím o skúsenosti. Do motorčeka idú dva konektory. Jeden dvojvodičový, tento napája motorček. Druhý je trojvodičový a tento dáva informáciu riadiacej jednotke o tom, v akej polohe je motorček, myslím tým zamknuté, alebo odomknuté. Motorček vo dverách vodiča je nadradený ostatným dverám, vlastne ani nie motorček, ale ten vnútorný polohový spínač, ktorý je pripojený na ten trojvodičový konektor. Do polohy zatvor, alebo otvor ho presúvame buď kľúčom, alebo odisťovacou páčkou vo vnútri auta/tá, čo ju vidno cez sklo/. Kľúč aj páčka sú spojené s tým tiahlom, ktoré vytŕča z tej \"elektroškatuľky\". V tvojom prípade bude chyba v ovládaní motorčeka, či už v kábli, alebo v motorčeku samotnom. Ak napríklad zamkneš kľúčom, presunieš tiahlo \"elektroškatuľky\" nadol a ostatné dvere dostanú pokyn na zatvorenie a aj zatvoria. Ak potom dáš diaľovým povel na otvorenie, všetky motorčeky dostanú otvárací impulz, ale vodičove dvere neotvoria, lebo motorček impuls nedostane, prípadne dostane, ale nereaguje naň. Najlepšie to zistíš, ak odpojíš ten dvojvodičový konektor a pripojíš naň merák. Potom sleduj, čo sa deje, keď dávaš diaľkovým povely na otvorenie a zatvorenie. V oboch prípadoch by si mal namerať napätie, ale vždy v inej polarite/ raz + -, potom - +/. Ak sa toto deje, potom je vadný motorček. Ak nie, tak je chyba v kábli. Dvere treba mať pri tomto teste zatvorené, teda zabuchnuté, nemusia byť zamknuté.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Takže po tom, co píšeš, bych viděl na vině dva vodiče - ze čtyř vodičů je to dost, co?

Popisoval jsem a Lubko potvrdil, že tam jsou dva konektory. Jeden dvoupinový a druhý třípinový.

- První vadný vodič bude jeden z těch v dvoužilovém konektoru. Jak psáno zkus při zavřeném zámku (nemusíš mít zavřené dveře, stačí, když tu jistící kulisu západky zámku (takové to U) prstem překlopíš do svisé polohy tak, jak je, když jsou zavřené dveře a západka je pootočená kolem protikusu, co je na sloupku). Připoj na oba piny konektoru žárovku a dej impulz k zamčení a odemčení. V obou případech musí žárovka cca půl sekundy zasvítit - to je doba, po kterou dává ŘJ impulz (napětí) motorkům v centrálu. Ten impulz má pokaždé obrácenou polaritu, což je žárovce jedno. Pokud žárovka nezasvítí, je nutné najít přerušený vodič (jeden z těch dvou). Tato závada má na svědomí, že nereaguje motorek ve dveřích - pokud zasvítí, je na vině motorek.

- Druhý vadný vodič bude jeden z těch dvou v třížilovém konektoru, které vedou impulz od kličku k jednomu pinu ŘJ, aby buď zamkla, nebo druhým na jiný pin ŘJ, aby odemkla (právě na základě těchto impulzů, resp. na který pin ŘJ přijde mínus-impulz, tak ŘJ pošle do těch dvoužilových příslušnou polaritu k odemknutí, resp. zamknutí). Jeden z těch tří vodičů je kostra, tu najdeš snadno (a ta je v pořádku, protože by nešla ani jedna funkce a jeden ze zbylých bude přerušený a proto ti funguje na pokyn klíče zamykání, ale nefunguje odemykání. To znamená, že ŘJ dostane od tohoto zámku impulz na zamknutí - vodič je tedy v pořádku (zároveň i vodič s kostrou), ale nedostane impulz na odemknutí - vodič je přerušený a proto ŘJ neodemkne zbylé zámky po ručním odemknutí.

Nebo najdi ŘJ centrálu, sejmi konektor a vedení mezi ní a dveřmi prověř obvodovou zkoušečkou, ohmetrem, nebo něčím takovým. Z ŘJ jdou pro povely motorků zámků jen tyto dva piny a rozvětvují se až v kabeláži k jednotlivým dveřím, resp. motorkům (dveře, víko kufru, nádrž). Stejně tak oba ovládací (zamknout/odemknout) se zbíhají od všech ovládacích zámků (přední dveře, víko kufru) do jednoho ze dvou pinů v konektoru.

Při názoru, že jsou vadné dva vodiče vycházím z toho, že jedna závada (nefunkční el. zamykání konkrétnho zámku) a druhá (centrál umí jen zamknout, ale ne odemknout) jdou po jiných vodičích a nejsou na sebe vazbené.

Edit: pokud budeš svazek prověřovat, zaměř se na prostor mezi konektorem ve sloupku a vstupem svazku do dveří. Tam to vlivem kroucení svazku trpí nejvíc. Zároveň při proměřování zkus tímto kusem hýbat. Může se stát, že je kabel narušený, při zavřených dveřích nemá kontakt, ale při otevření, kdy se trochu nakroutí, se vlákna spojí a kabel se tváří jak zdravý.

[upravil dne 9.3.08 Kdo]

Share this post


Link to post
Share on other sites

No páni, takže najprv som rozobral dvere a prišiel som nato, že ten istý motorček aj s riadením je aj v dverách spolujazdca, tak som len prehodil celý zámok aj s motorčekom a vyskúšal vtých druhých dverách a fungoval úplne fasa.... Tak som sa rozhodol premerať káble v dverách, aj to bolo fasa, takže celé dvere som mohol vylúčiť ako problém... No chcel som začať rozoberať palubovku ale nedalo mi nakuknúť aj do tých káblov ktoré sú medzi dverami a stlpikom dverí, obalené rebrovitou gumou a nanich je ten konektor... A čo som našiel? Odtrhnuté dva káble, bohužiaľ keďže celý konektor je zliaty v kope, musel som z vrchu toho konektora tam kde idú do neho káble odrezať, aby som sa dostal aspoň ku kontaktom tých odtrhnutých káblov v konektore a naletoval som to, no keďže sú to dva susedné káble vedľa seba, tak hrozilo že sa spoje budú dotýkať, tak som to oblial chemoprenom, fantasticky to izoluje a navyše to aj zlepí tie káble a budú pevne držať... Každopádne je to tá istá situácia akú mal dodino a gratulujem purkmistrovi, ktorý hneď na začiatku mal pravdu... Centrálko mi ide už ako nové a pevne verím a dúfam že to tak aj na dlho zostane... ďakujem vám všetkým za ochotu, poniektorý ste mi moc pomohli... Ešte raz díky...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!


Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.


Sign In Now
Sign in to follow this  
Followers 0

  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.