gen.Migen

Může ucpaný chladič způsobyt tlakování chladícího okruhu????

16 posts in this topic

Nechci to tu zahltit dotazama, ale nemám jinou možnost.

Problém: Auto je po generálce hlavy (zbroušená, ventily, hydroštely, těsnění atd.) Důvod opravy byl ten, že mi tlakoval motor do vody a trochu tam tekl i olej. Ted mám dva dny auto ze servisu a když nastartuji, tak po ujetí cca 5 km mam tvrdé hadice a z expanzky se přez zádtku upouští vzduch (syčí). Odvzdušněný to bylo. Tohle dělá pořád a myslím že to stále tlakuje motor. Jak auto schladne, tak sou hadice dobry..cca po 3 hodinach.

Mechanik mi řek, který mi to dělal, že měl kdysi stejnej případ, a že to tlakovani muže zpusobyt totalně zanešenej chladič. Že mam koupit novej a zkusit to nějak. A že když je takto zanešenej chladič, že to muže zpusobyt i rupnuti te hlavy atd. Mě se tato informace vubec nezdá, přeci chladící okruh je uzavřenej a nemuže se tam pořad vytvářet takovej tlak aby to z expanzky vypouštělo. Takže Vás všechny co si to přečtete prosím o názor. díky Připadně chci znát 100% metodu, jak zjistit jesli chladící okruh tlakuje motor či ne. Je v něm totiž zbytek oleje co tam tek před opravou, tudíš nezjistím jestli tam teče ted další a další.

Share this post


Link to post
Share on other sites

S ucpaným (zamrzlým) chladičem jsem ujel 1000m (a zpátky domů na třikrát po 330 metrech). Ale byla to 120, takže s pažoutem se dá ujet možná víc. A že by to nějak kór tlakovalo jsem si nevšiml. Vařit to jo, to mu šlo dobře, ale tlakovat moc ne.

Spíš to vypadá na prasklou hlavu. Není to ojedinělý případ, že je hlava na tlakové zkoušce O.K. a pak při těch obrovskej tlacích povolí, případně může propustit i těsnění.

Možná to nechápu, ale Ty si to opravuješ sám, nebo v servisu, páč si pořád něco kupuješ, co se potom ukáže jako špatná volba. Já jen aby Ti pak mechanik neřekl, že si máš koupit nový auto, že pak už to tlakovat nebude.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nene opravuje to chlapek keterej opravuje takto auta. Hlava se tlakovala u profiku a dal mi na to zaruku..Ja jen sehnal hlavu, protože novou kupovat nebudu:-D To bych mohl fakt koupit nový auto.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nenech se znechutit! Kontrola tlaku v chladícím okruhu se provádí trochu upraveným víčkem expanzní nádoby a běžným manometrem / može byt i i na pneu/ . Do nejlíp druhého víčka se vyvrtá díra, nacpe se tam klasickej ventil na pneu a upevní se . Takže to pak vypadá jako bys chtěl místo pneumatiky foukat chladící okruh.Jenže foukat ho nebudeš, pouze měřit tlak.

Maximální přípustný tlak v chladícím okruhu je 1,4 bar

Věřim, že tvuj mechano takový přípravek má.

Ze své zkušenosti mužu jen informovat, ze mě po odstavení syčí expanzka taky /jemně/ po dobu několika minut. Asi není těsný víčko. Expanzní = přetlaková, proto tam zvýčený tlak musí být.Díky tomuto zařízení se voda v motoru nezačíná vařit při 100 stupních, ale daleko za touto hranicí.

Pokud by někde přestupoval tlak plynu ze spalovacího prostoru do chlazení, tak by hladina vody v té přetlakové nádobce silně bublala a to se dá odkontrolovat i laicky pouhým okem. Další vodítko je přítomnost oleje v chladící směsi , to je taky vidět.

Pokud je hladina čistá a nebublá pak je natlakování hadic a okruhu do výšky 1,4 baru celkem normální.

A pokud je systém těsný, pak tento tlak určitou dobu přetrvává.:papa

[upravil dne 15/2/08 bagr]

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dobrý nápad to mě nikdy nenapadlo!! Míváme problémy s aviema,hned to vyrobím!!:super

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ještě k tomu chladiči. V tom předchozím vláknu jsi poznamenal, že

"auto chladí dobře, až moc..." takže tam chybu nehledej. Pokud by byl chladiž ucpanej šla by teplota motoru nahoru jako raketa. :mrk

Kontrolka na kapalinu v chlazení svítí pokud je jí tam málo. Jenže ty jí tam máš asi tak na tý hranici, že za studena svítí /málo/ a po zahřátí a zvětšení objemu kapaliny se hladina nazdvihe a kontrolka zhasne. Tak se nestyď a trochu dolej.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Bakr. vesměs to sou dobrý rady a diky za ně. Ovšem nejsem v tomhle směru žadny začatečník, a myslím, že když po 8 hodinach otevřu zatku na expanzní nadobě a vychrstne na mě kapalina, tak to fakt neni dobry. Začínám si myslet, nebo vlastně sem přesvěčen, že motory a auta s motorem 2.1 td sou dost poruchoví, a pokud tady procházím přízpěvky, tak věčina aut zapadá do této kategorie (bohužel). Jestli mě pronika olej do kapaliny ted nepoznam, protože od doby co tam ještě byla praskla hlava a chcal mi olej do chladiciho okruhu, nebyl tento okruh dostatečně dukladně vyčištěn. Vyčistit to snad ani nejde. Muj nazor je takovej, že když nastartuju studeny auto a nebudu mit zatku na expanzní nádobě, a hladina se začne samovolně zvedat a to značně (poteče ven), tak určitě tlakuje motor. Tohle ještě zkusim, a sem přesvěčen že to tak bude. Akorad nevim, co bude dělat mechanik co mi to opravoval, max muže zase sundat hlavu, přetlakovat a když nic nezjistí, tak to zase složí a muže to dělat znova a takhle pořád pryč. Že by byl prasklej blok je nepravděpodobné, protože auto sem nikdy nepřehřál a ani v něm nezamrzla voda. Prostě zdrbaná závada, která mě stála všechny peníze a jsem pořád tam, kde sem byl:(

Share this post


Link to post
Share on other sites

Bagr: každopádně si myslím, že jsi s tímto autem taky hodně užil, a rad bych s tebou někdy pokecal po ICQ nebo tak, jestli by to šlo. Jak se říká, každá rada drahá, a když mi řekne mechanik, že to že se tam tvoří přetlak je tím že je zacpanej chladič, tak se mi to zdá dost nepravděpodobný. Z fyzikálního hlediska to prakticky nejde.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nevím, jestli jsem to nepřehlédl, ale zkus ještě jedno. Po zahřátí (možná i za studena) a opatrném otevření zátky zkus přidat plyn a podívej se, jestli to nevyhání vodu ven. Po zahřátí proto, že se může netěsnost ukázat až při určité teplotě. Pak by bylo jasné, že to do okruhu tlačí vzduch z motoru nějakou netěsností.

Jednou jsem tohle taky řešil, kamenné hadice, auto do servisu, oprava a srovnání hlavy, cesta ze servisu domu a stejně tvrdé hadice. Nakonec se ukázalo, že tam mechanik cpal pod hlavu nějaké noname těsnění. Po použití originálního - bez závad.

[upravil dne 16.2.08 Kdo]

Share this post


Link to post
Share on other sites

gen.Migen: netvrdím, že jsi začátečník nebo neználek, to si nedovolím říct o nikom ,koho osobně nepoznám.Jen se snažím aby bylo to co napíšu bylo pochopitelný a srozumitelný i pro ty co maj k technice trochu dál:myslim

Share this post


Link to post
Share on other sites

Bagr: Jasan, pišeš to fakt dobře, je mi jasny že tyto slova a přizpěvky nebudu číst jen já, ale i ostatní co třeba tomu tak nehoví. Ma se to tak, že mě je jasny, že to chladičem nebude, ale potřebuju nějakou podporu abych si byl 100% jistej. Jsi jeden z vyvolenych, kteři když napišou nebo odpovídají na ruzná temata, tak je to opravdu k věci a má to hlavu a patu. Ja sem to vubec tak nemyslel.

Share this post


Link to post
Share on other sites

No tak když to nebude prasklá hlava, tak to můžou být prasklé válce nebo špatně dotažená hlava nebo křivý blok váců.Nebo taky špatně očistěné dosedací plochy nebo tam jsou vrypy. To je pěkné svinstvo. Natlakuj chladící systém tím přípravkem a tlak tam musí držet. Není možné, aby po tlakové kontrole hlavy po montáži byla hlava zase prasklá. Tlaková kontrola se dělá o plovinu větším tlakem než je pracovní tlak.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ja nevim u koho tu hlavu dělali. Ja jim jako věřim, prostě někomu v Brně. Prvně zkoušeli puvodni hlavu co sem tam měl, ta byla popraskana a řekli, že nema cenu ji opravovat. Sehnal sem přez annonci dalši, a tu taky tlakovali, a taky byla špatná. Proto sem sehnal ještě jednu, tu tlakovali a řekli že je dobrá, tak se na ni začli dělat ventily a srovnaání broušení atd.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Pročítal to tu a nenašel řešení.

[upravil dne 11/2/13 01:36 od antik]

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!


Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.


Sign In Now

  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.