Big.Muffti

Par otazok ohladne 309

26 posts in this topic

:papa Pozdravujem majitelov vsetkych 309!!! Som tu novy tak sory za neake blbe otazky a otazky, ktore tu uz boli... Vcera som po dlhsej dobe predal Civic a musel som si zadovazit auto...Do rany padla 309ka 1.9D (podrobnosti este neviem lebo som nestudoval papiere)....ale ide o starsi model. Takmer bez hrdze,po repase napravy a vymene tlmicov. Zavady a otazky:

1. Spojkovy pedal ide aj vam tazko jako hovado???(a ak nan slapnem tak je uz takmer pri podlahe)

2. Ak spomalim a preradim do 3ky skrka a aj pri preradeni z 2 do 3ky neako hrkne...

3. otackomer stoji...(prispevok som nasiel ale rad by som si od vas precital vsetky varianty zavad otackomeru)

4. volant ma volu cca 3cm do lava aj do prava...

5. ked som cuval neco piskalo mam pocit ze zo zadu auta(lozisko???)...Dakujem za vsetky rady popripade usmernenie na prispevky

Share this post


Link to post
Share on other sites

Tak co se týče spojky,ta mi chodí lehonce,ale brácha když měl 405,tak to bylo hrozný,to nešlo ušlápnout.S tím řazením,mrkni jestli máš olej v převodovce,taky by to mohlo dělat táhlo od řazení,že někde dře a nebo jsou ojetý synchrony.S tou vůlí v řízení,většinou to bývaj jen čepy,já už měnil teda i ten křížovej kloubek,jak spojuje volant s řízením a nebo,což je horší je vytlučenej hřeben řízení a to už by byla asi větší investice.Co se týče pískání,mohou to dělat brzdy,ložisko většinou za jízdy hučí...Tak ať nemáš moc problémů s autíčkem :papa

Share this post


Link to post
Share on other sites

Diki moc za rady!!!!! Da sa neako ta spojka repasovat alebo co stym? A kolko korun ma to vide asi? Viem to spravit aj doma? A co sa tyka servo riadenia...mali 1,9D serva? Ak nie da sa prirobit?

Share this post


Link to post
Share on other sites

ahoj s tou spojkou mi pomohlo ( u 205 je to prakticky stejný ) ze zacatku stejny projevy silene tezka a kdyz uz sem ji zmack tak az na podlahu pri pousteni se postela opozdene, asi pet minut pri vyplym motoru sem ji mackal tam a zpatky a zaclo to jit lip, chce to zkusit jestli prokluzuje spojka ( na rovince zastavit, a zařadit rovnou za dvě a rychlejc poustet s tim ze jestli zacnou list otacky motoru nahoru tak prokluzuje jestli ne tak je to ok, casto bejva jenom tuhý lanko od spojky tak to by bylo nejakejch 400-500Kč což jde... to razeni hrkknuti se mi stavalo taky, bylo to blbe nastaveny spojkovy lanko, spojka neuplně vždycky vypínala...

Share this post


Link to post
Share on other sites
Původně zaslal: Big.Muffti

Diki moc za rady!!!!! Da sa neako ta spojka repasovat alebo co stym? A kolko korun ma to vide asi? Viem to spravit aj doma? A co sa tyka servo riadenia...mali 1,9D serva? Ak nie da sa prirobit?

udelat by nemel bejt problem, tušim že oddie jestli ho neprodal tak eště prodává.. st im jestli de na 1.9D to už by ti taky určitě poradil... kazdopadne 309 v naftě měli

Share this post


Link to post
Share on other sites

Jojo 309 v naftě serva měli.Dodělat to jde,ale potřebuješ jiný řízení.Nevim jestli se do toho vyplatí investovat...Nebo spíš jak dlouho s ním budeš jezdit.Ale to řízení tam snad nejde tak ztěžka.Mám na něm 185/60 R 14 a nemusim to tak rvát...

Share this post


Link to post
Share on other sites

No ohladne toho serva...neviem kde sa nachadza v 309, som uplna lama z motorov...ale zda sa mi ze vo vrchnej casti motora je neaky remen a to bude asi servo remen...a to riadenie ide fakticky moc tazko aj ked remen toci a je tam aj servo kvapalina...neviem co to ma byt,a na leto tam chcem este narvat 15" elektrony...asi zacnem cvicit :)

Share this post


Link to post
Share on other sites
Původně zaslal: Big.Muffti

No ohladne toho serva...neviem kde sa nachadza v 309, som uplna lama z motorov...ale zda sa mi ze vo vrchnej casti motora je neaky remen a to bude asi servo remen...a to riadenie ide fakticky moc tazko aj ked remen toci a je tam aj servo kvapalina...neviem co to ma byt,a na leto tam chcem este narvat 15" elektrony...asi zacnem cvicit :)

no ma to vic casti, mas takovej ten píst co je v řízení dole na nápravě, pak je tam taková věc nevim jak se správně menuje, je na hřebenu řízení, pak hadičky oleje, a servočerpadlo, to je na motoru... poptej se u oddieho , nevim jak s 15kama kolama... jestli je to nejchytřejší...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Kdybych to viděl,věděl bych víc.Ale čerpadlo bys měl mít na straně co je altík.U 206 to honí jeden řemen,u 309 nevim,ale tam jsou asi dva,to bude jako u citróna..

Share this post


Link to post
Share on other sites

No konecne mam uz papiere a knizku tak sa vtom povrtam trosku. A neviete nahodou,ci sa da zmenit palubovka zo starej 1.9D za tu novsiu? Novsia je predsa len krajsia...Ak sa bude dat,co vsetko si budem musiet zabezpecit vsetko k tomu? Mate niekto skusenost? Robili ste to?

Share this post


Link to post
Share on other sites

jde to, nijak hrozny to neni, prehazet kabely0najdes toho tu dost, kaplicka palubka 205 a podobne

Share this post


Link to post
Share on other sites

Momentalne ma trapi viac veci s mojim Peugeotom. A to je spotreba,ranne startovanie a olejove flaky pod vyfukom a motorom.

1. Aka by mala byt spotreba u 1.9D????? mam natocene cca 240 tis.km,ktore mozu byt ale stocene...

2.Kolko prejdem km ked svieti kontrolka? Natankoval som 12L nafty a presiel som zhruba 150km. Ak svieti kontrolka a prilejem 5L nafty ani sa rucicka spotreby nepohne. Je to normalne?

3.Ako sa odporuca startovat rano?

4.Kolko ho treba nechat nastartovany? (v zime/v lete)

5.Ake je riziko ked ho nastartujem a hned idem..resp ma to vplyv na spotrebu????.... Ak rano startujem bez sitica mi auto skape...a mam olejove alebo ake flaky pod vyfukom,ide z takej hadicky a pod motorm ale neskumal som to blizsie...najviac ma trapi totiz ta spotreba.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Původně zaslal: Big.Muffti

Momentalne ma trapi viac veci s mojim Peugeotom. A to je spotreba,ranne startovanie a olejove flaky pod vyfukom a motorom.

1. Aka by mala byt spotreba u 1.9D????? mam natocene cca 240 tis.km,ktore mozu byt ale stocene...

2.Kolko prejdem km ked svieti kontrolka? Natankoval som 12L nafty a presiel som zhruba 150km. Ak svieti kontrolka a prilejem 5L nafty ani sa rucicka spotreby nepohne. Je to normalne?

3.Ako sa odporuca startovat rano?

4.Kolko ho treba nechat nastartovany? (v zime/v lete)

5.Ake je riziko ked ho nastartujem a hned idem..resp ma to vplyv na spotrebu????.... Ak rano startujem bez sitica mi auto skape...a mam olejove alebo ake flaky pod vyfukom,ide z takej hadicky a pod motorm ale neskumal som to blizsie...najviac ma trapi totiz ta spotreba.

1 - ja mam najeto tachometrovejch 245000 a nejaky drobny, moje sou z toho 3000, prumerne jezdim za 4-5l, podle toho jak a kdy, jezdim tak ze jedna jen na rozjezd a skoro hned za dve, casto jezdim na rovine po meste 50 za 4...

2 - kolik pri sviceni kontrolky tezko rict me ukazuje prazdno sviti oranzova a je to tak na na tech 150 klidne, prazdna je az jeden dílek v mínusu ( proste jakoby jde i pod ten první) ale vecinou beru mnohem dřív...

3 - rano, po dozhaveni chytne na prvni - 3ti otoceni motoru, bez prislaplyho plynu, kdyz prislapnu vecinou na prvni.....a to i za -8 vic zatim nebylo...

4 - nez zamknu garaza a jedu takze tak 2 minuty pak jedu tak ze to nijak netocim, pak se ohreje rychle... v lete podobne

5 - na spotrebu jo , studenej motor víc žere, de o to jak moc... jak startujes bez sitice? mas naftu tak jak davas sitic ? je automatickej takova ta vecicka v motoru co vede lankem do palivovyho cerpadla, nevim jak vic to popsat

co znamena auto skape? klepe? jestli je to jenom chvili nez se ohreje a neni to nijak extra jenom prostě ze drnci palubka a trosku i auto tak je to normalni jestli hodne, tak to muze zezacatku jet na 3 valce coz uz neni dobre, muze bejt spatnej tlak atd atd...

trapi te spotreba...kolik ti to žere?

jaka hadicka pod autem..? je jich tam dost... tece to z vejfuku nebo hadicky...? vzadu dole je akorat prepad z nadrze...

[upravil dne 21.2.2008 aaischa]

Share this post


Link to post
Share on other sites

Neviem posudit ako moc to klepe(moj prvy diesel) ale ak mam malo nafty,ked svieti uz kontrolka,tak ked rano startujem dozhavi nastartujem vtedy mi zvykne zhasnut motor(chyti na sekundu alebo dve a zhasne). Vtedy pouzijem sitic,ktory mam manualny a ide(nakopnem bez problemov). Mam radsej startovat snim? Aj ked mam naftu a aj ked nemam? No tu hadicku pri vyfuku odfotim a dam ti link kde si to mozes pozriet. Takze tych 150km zhruba by som este presiel ak uz svieti kontrolka?..to by bolo fajn.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Původně zaslal: Big.Muffti

Neviem posudit ako moc to klepe(moj prvy diesel) ale ak mam malo nafty,ked svieti uz kontrolka,tak ked rano startujem dozhavi nastartujem vtedy mi zvykne zhasnut motor(chyti na sekundu alebo dve a zhasne). Vtedy pouzijem sitic,ktory mam manualny a ide(nakopnem bez problemov). Mam radsej startovat snim? Aj ked mam naftu a aj ked nemam? No tu hadicku pri vyfuku odfotim a dam ti link kde si to mozes pozriet. Takze tych 150km zhruba by som este presiel ak uz svieti kontrolka?..to by bolo fajn.

ja na rezervu se svitici kontrolkou najel 100 a nejaky drobny pak sem raci bral pac sem to mel eště daleko.. ale je to realny pri spotřebě jako to auto má mít.. hadičku vyfot :) podivam se a napisu sem tu skoro celodene, jak v praci tak na mobilu tak odepisuju skoro hned :) siticem nic nezkazis ale je divny ze pri malo to chcipne, spis jestli nespadne nafta zpatky, tak chytne pak hasne a az pri dalsim natoceni uz natahne znova z nadrze.. muze byt nekde netesnost v palivovejch hadickach, jde i o to jestli to udela pri startu za tepla nebo jen pri delsim stani...

pro me je to taky prvni diesel, jinak sem se vezl v Renaultu 11 1.6D a to je klepačka jak prase , nejspis stvrdly silembloky na motoru at za tepla nebo studena klepe jak vejtřaska...(na volnoběh) tezko rict jak moc, proste se auto trosku klepe, nemelo by to bejt nijak hruzny, u toho renaultu to drnělo komplet i s tebou...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ahoj.Spotřeba se pohybuje tak okolo 5-6 litrů,jde o to ja s tím jedeš,jak tomu šlapeš na plyn.Mám natočenejch 513500km..S tou kontrolkou ti neporadím,většinou tankuju ještě než se rozsvítí.Jednou jsem na ni jel asi 60,ale dá se určitě jak píšou chlapy víc.Startování,nastartuju a jedu(volněji,bez vytáčení).Neměl by po startu dlouho stát,je lepší pomalu jet a ohřát ho klidnou jízdou.Sitič mám automatickej,při něm si vezme o malonko víc paliva,ale jede mi chvilku,cirka 2-3 minuty a podle toho jakej je mráz.S tím klepáním,je to diesel,to je celkem normální.Takovej FIAT a nebo RENAULT,to jsou vybrátory..S tím kapáním,z nádrže jdou 2 hadičky,jedna je přívod paliva a druhá přepad.Kdyby ti kapal přívod,tak většinou špatně nastartuješ,protože ti to potáhne vduch.Kdyby ti to žralo olej,tak je možný,že by ti kapal z výfuku.No a pod motorem,přetěsnit...Jestli se tě můžu zeptat,jakou máš spotřebu???

Share this post


Link to post
Share on other sites
Původně zaslal: třídvířko

Ahoj.Spotřeba se pohybuje tak okolo 5-6 litrů,jde o to ja s tím jedeš,jak tomu šlapeš na plyn.Mám natočenejch 513500km..S tou kontrolkou ti neporadím,většinou tankuju ještě než se rozsvítí.Jednou jsem na ni jel asi 60,ale dá se určitě jak píšou chlapy víc.Startování,nastartuju a jedu(volněji,bez vytáčení).Neměl by po startu dlouho stát,je lepší pomalu jet a ohřát ho klidnou jízdou.Sitič mám automatickej,při něm si vezme o malonko víc paliva,ale jede mi chvilku,cirka 2-3 minuty a podle toho jakej je mráz.S tím klepáním,je to diesel,to je celkem normální.Takovej FIAT a nebo RENAULT,to jsou vybrátory..S tím kapáním,z nádrže jdou 2 hadičky,jedna je přívod paliva a druhá přepad.Kdyby ti kapal přívod,tak většinou špatně nastartuješ,protože ti to potáhne vduch.Kdyby ti to žralo olej,tak je možný,že by ti kapal z výfuku.No a pod motorem,přetěsnit...Jestli se tě můžu zeptat,jakou máš spotřebu???

Ahoj. NO po dlhsej dobe mam opat cas sa vratit k tejto teme: No ja mam spotrebu neuveritelnych 7L/100km a viac...autu neslapmen niekedy ho necham rano 2-5 minut zohriat na volnobehu... a vyskytli sa posledne 2 dni strasne veci...spomeniem nizsie....

Share this post


Link to post
Share on other sites

Posledne 2 dni sa to neda z mojim Peugeotom vydrzat... Spotreba enormna...Napr: Vcera som postal lebo som siel na doraz aby som si zistil pribliznu spotrebu. Dolial som 10L nafty. A co myslite sa rano stalo? Nastartujem idem cca 2 minutky pomalinky na 2ke a zratu mi zasvieti STOP+mazanie,tak som slapol viacej na plyn a zhaslo to ale ako som tak isiel zrazu auto zacalo drhnut akoby som nemal naftu. Auto trosku poskocilo a celu cestu slo otrasne akoby ma niekto tahal do zadu alebo akoby boli zacvaknute brzdy...aj ked sa spustim autom napr. dolu kopcom vobec sa negula s takou lahkostou akoby malo..akoby ho nieco brzdilo. A na zaver...prejdem 10km a v nadrzi takmer prazdno!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! Prosim o neaku radu a vysvetlenie...autom jazdim kazdy den do prace a som nanom zavisly!!!!!!!!

Share this post


Link to post
Share on other sites
Původně zaslal: Big.Muffti

Posledne 2 dni sa to neda z mojim Peugeotom vydrzat... Spotreba enormna...Napr: Vcera som postal lebo som siel na doraz aby som si zistil pribliznu spotrebu. Dolial som 10L nafty. A co myslite sa rano stalo? Nastartujem idem cca 2 minutky pomalinky na 2ke a zratu mi zasvieti STOP+mazanie,tak som slapol viacej na plyn a zhaslo to ale ako som tak isiel zrazu auto zacalo drhnut akoby som nemal naftu. Auto trosku poskocilo a celu cestu slo otrasne akoby ma niekto tahal do zadu alebo akoby boli zacvaknute brzdy...aj ked sa spustim autom napr. dolu kopcom vobec sa negula s takou lahkostou akoby malo..akoby ho nieco brzdilo. A na zaver...prejdem 10km a v nadrzi takmer prazdno!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! Prosim o neaku radu a vysvetlenie...autom jazdim kazdy den do prace a som nanom zavisly!!!!!!!!

s tou kontrolkou mazani, mas dost oleje ?

jinak spotreba, zkontrolovat jestli nejsou zacpany přepady u vstřiků, takový ty hadičky mezi vstřikama, zkusit jak ti vede palivo zpátky do nádrže tou zpětnou hadičkou nebo spíš trubkou tak jestli neni ucpaná, neni ve vodě olej, taková pěna .. ? případně v oleji naopak takovýho něco do běla, jestli ti někde neutíká tlak a kdoví co to nedělá.. ale to neni moc pravděpodobný, pripadny seřízení čerpadla ikdyž taky těžko říct jestli zrovna tohle může udělat takovejhle velkej rozdíl :(

p.s. s tim ze najednou jelo hrozně, vůbec to netáhlo sem se taky setkal asi 20km z kopce sem musel mít nohu na plynu aby to jelo jinak to brzdilo mnohem víc než kdy jindy, do kopce sem musel jet na 2ku, páč to jinak nevytáhlo a pak najednou zas dobrý...tak jestli sem někde blbě nabral naftu a oddělilo se v nádrži víc vody než mělo nevim, ale od tý doby se mi to už nikdy nestalo a je to zas v pořádku

[upravil dne 27.2.2008 aaischa]

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!


Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.


Sign In Now

  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.