Přejít na obsah
  • Aktuální cíle darů

podlozky


Peca24

Recommended Posts

chtel bych si poridit rozsirovaci podlozky na svou 405 ale prej tim hodne trpi loziska v kolech a driv odchazi chtel bych se zeptat na vas nazor osobne si myslim ze treba centimetrove nemuzou nijak uskodit a jake jsou podle vas maximalni pouzitelne dik za odpovedi

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

no já osobně bych do podložek nešel, určitě ne do širších jak 2 cm....jinak si myslím že trpí šrouby ( a čím méně šroubů tím horší) protože jinak kolo se opírá o kotouč a šrouby ho jen přidržují, kdyžto s podložkama to na těch šroubech leží celý...já bych raději víc hledal kola s nižším et

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Původně zaslal: omegaalfa

no já osobně bych do podložek nešel, určitě ne do širších jak 2 cm....jinak si myslím že trpí šrouby ( a čím méně šroubů tím horší) protože jinak kolo se opírá o kotouč a šrouby ho jen přidržují, kdyžto s podložkama to na těch šroubech leží celý...já bych raději víc hledal kola s nižším et

ja ti sem dam foto mojich origo elektronov a to potom uvidis o co sa koleso opiera.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Původně zaslal: omegaalfa

no já osobně bych do podložek nešel, určitě ne do širších jak 2 cm....jinak si myslím že trpí šrouby ( a čím méně šroubů tím horší) protože jinak kolo se opírá o kotouč a šrouby ho jen přidržují, kdyžto s podložkama to na těch šroubech leží celý...já bych raději víc hledal kola s nižším et

Tak nekdo z nas 2 nevi jak je pripevnene kolo...

Jinak k te tloustce podlozek... mrkni sem...

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Proč má každý výrobce určené ET pro daný typ auta?? Nejspíš to nějaký smysl má. Podle konstrukce náboje kola by ET mělo být takové, aby svislá rovina disku - pneumatiky byla v souladu se svislou rovinou ložiska, pro optimální rozložení sil v ložisku a rovnoměrné namáhání kuliček ve svých drahách. Pokud změníš ET a je jedno, jestli ho zvýšíš, nebo snížíš, tak porušíš tuto rovinu a tlak na kuličky v ložisku je vyosený.V podstatě to ložisko začneš namáhat ne v tom směru, na který je konstruované, ale páčíš ho. Vnější a vnitřní čás není namáhaná rovnoměrně kolmo, ale dole je namáhaná na opačné straně, než nahoře, tedy není namáhané staticky, ale dynamicky. Je jasné, co na to řekne životnost.

Ad šrouby: pokud znáte základy mechaniky, tak byste nepsali, že to vadí šroubům. Při řádném utahovacím momentu jdou všechny síly třením přes dosedací plochy a šroub je namáhán pouze na tah - na což je konstruován. Pokud ho ale málo utáhneme, síly jdou přes něj a on je namáhán na střih. Zase otázkla na životnost. V podstatě je to paralela s ložiskem, začneš ho namáhat jinak- páčit, než na co je stavěné a ......

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Původně zaslal: Kdo

Proč má každý výrobce určené ET pro daný typ auta?? Nejspíš to nějaký smysl má. Podle konstrukce náboje kola by ET mělo být takové, aby svislá rovina disku - pneumatiky byla v souladu se svislou rovinou ložiska, pro optimální rozložení sil v ložisku a rovnoměrné namáhání kuliček ve svých drahách. Pokud změníš ET a je jedno, jestli ho zvýšíš, nebo snížíš, tak porušíš tuto rovinu a tlak na kuličky v ložisku je vyosený.V podstatě to ložisko začneš namáhat ne v tom směru, na který je konstruované, ale páčíš ho. Vnější a vnitřní čás není namáhaná rovnoměrně kolmo, ale dole je namáhaná na opačné straně, než nahoře, tedy není namáhané staticky, ale dynamicky. Je jasné, co na to řekne životnost.

Ad šrouby: pokud znáte základy mechaniky, tak byste nepsali, že to vadí šroubům. Při řádném utahovacím momentu jdou všechny síly třením přes dosedací plochy a šroub je namáhán pouze na tah - na což je konstruován. Pokud ho ale málo utáhneme, síly jdou přes něj a on je namáhán na střih. Zase otázkla na životnost. V podstatě je to paralela s ložiskem, začneš ho namáhat jinak- páčit, než na co je stavěné a ......

Muzes nakreslit jak to myslis??? Docela by me to zajimalo. :myslim

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Původně zaslal: jozefsv

ked sa nato pozriete tak mi to uz rozhodne ako podlozka pripada.nehovorim o tom ze podlozka je este z celeho materialu a toto ma este medzery

Neví, co ti na tomhle připadá jako podložka. Podložka je něco, čím změníš dané ET a tohle se do ET disku počítá. Její plocha je o něcěm jiném a určitě je počítaná, aby při určitém tlaku na náboj přenesla všechny počítané síly.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Původně zaslal: Kdo

Původně zaslal: jozefsv

ked sa nato pozriete tak mi to uz rozhodne ako podlozka pripada.nehovorim o tom ze podlozka je este z celeho materialu a toto ma este medzery

Neví, co ti na tomhle připadá jako podložka. Podložka je něco, čím změníš dané ET a tohle se do ET disku počítá. Její plocha je o něcěm jiném a určitě je počítaná, aby při určitém tlaku na náboj přenesla všechny počítané síly.

mna et nezaujima.bavime sa tu o rozsireni auta a urcity ludia pisu ze je to prasacina z dovodov ze je to nebezpecne,lebo moze strihnut skrutky,nedosada to na neviem co...

preto som tu vlozil tieto foto,ze na tom disku to vyzera ako podlozka.o et sa nebavim.asi si ma nepochopil.

podlozky sa vyrabaju homologizovane,tzn. vieme co.

ze to ma vplyvy na loziska atd...no ono je vsetko tak trochu predimenzovane a ked mi lozisko odide po 150 tkm alebo 120 tkm tak je mi to dost jedno

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Původně zaslal: Kdo

Proč má každý výrobce určené ET pro daný typ auta?? Nejspíš to nějaký smysl má. Podle konstrukce náboje kola by ET mělo být takové, aby svislá rovina disku - pneumatiky byla v souladu se svislou rovinou ložiska, pro optimální rozložení sil v ložisku a rovnoměrné namáhání kuliček ve svých drahách. Pokud změníš ET a je jedno, jestli ho zvýšíš, nebo snížíš, tak porušíš tuto rovinu a tlak na kuličky v ložisku je vyosený.V podstatě to ložisko začneš namáhat ne v tom směru, na který je konstruované, ale páčíš ho. Vnější a vnitřní čás není namáhaná rovnoměrně kolmo, ale dole je namáhaná na opačné straně, než nahoře, tedy není namáhané staticky, ale dynamicky. Je jasné, co na to řekne životnost.

Ad šrouby: pokud znáte základy mechaniky, tak byste nepsali, že to vadí šroubům. Při řádném utahovacím momentu jdou všechny síly třením přes dosedací plochy a šroub je namáhán pouze na tah - na což je konstruován. Pokud ho ale málo utáhneme, síly jdou přes něj a on je namáhán na střih. Zase otázkla na životnost. V podstatě je to paralela s ložiskem, začneš ho namáhat jinak- páčit, než na co je stavěné a ......

To to už jsem tu popisoval také několikrát - jde tu nejen o namáhání ložisek, jak správně uvádí Kdo, ale také o geometrii přední nápravy při zatáčení. Ta je konstruktérem určena pro nějaké ET, a použitím jiného ET se zásadně změní, protože se změní poloměry rejdu. Často to má za následek dost velké zhoršení chování auta v zatáčkách, navzdory všeobecným slintům v diskuzích, jak to "sedí" (většina "odborníků" v diskuzích totiž za "sedí" považuje stav, že to víc drncá a míň se naklání - ale že jim ten krám ve skutečnosti ze zatáčky víc odskakuje posoudit nedokážou). U sportovních aut se to řeší změnou mnohem více věcí než namatláním disků podstatně jiného ET nebo podložek - už jsem sem dokonce jednou dával citaci bývalého konstruktéra, můžete pohledat. Co se týče kinematiky přední nápravy - tedy jejího chování a působení sil - na to jsou celá jedna skripta tak na dva semestry, a předpokládají předchozí znalosti obecné mechaniky - kinematiky, a samozřejmě znalost diferenciálních rovnic.

Druhá věc je samotné namatlání podložek a důvod, pro je to prasárna. Přesně jak Kdo píše - pokud znáte byť jen základy mechaniky, tak byste nikdy nepsali, že to nevadí šroubům. Šrouby jsou při použití praseckých podložek namáhané na střih + ohyb (!), na což v žádném případě nebyly nikdy určeny a dimenzovány ani v původní délce, natož pak v prodloužené verzi (a povětšinou také v podstatně mizernější kvalitě). Jediné podložky, které lze uznat v tomto ohledu jako vyhovující, jsou kované duralové se zalisovanými závitovými vložkami z příslušné pevnostní oceli (tedy nikoliv s průchozími dírami pro uchycení k náboji prostřednicvtím prodloužených kolových šroubů) - ovšem ty zpravidla stojí více než běžné jeté disky...

Jinak úroveň znalostí v diskuzích, byť jen takovýchto základů mechaniky, je opravdu ostudná a tristní, na to jak je módou vykřikovat, jak je něco "super" a "v pohodě" :/

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

jozefs to myslel dobre, to na tom kole vypda jako podlozkea, rozdil je v tom, ze tohle je soucasti kola, kdyby ten "kriz" odrezal a dal tam podlozku, tak by na tom byl stejne. Akorat, ze ta podlozka by byla odnimatelna a tohel je tam napevno.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Oddie, jasne pokud jde o rozdireni, tak je jasne, ze to auto na to neni delane, ale i tak treba 406 ma ET v rozmezi 15 - 25, tak bych to taky zas tak nehrotil.

Ja to myslel treba tak, ze kola maji ET 38 a ja tam dam 20mm podlozky, abych se dostal na ET 18, ktere na 406 krasne pasuje. :super

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Zúčastnit se diskuse

Můžete odpovědět a až poté se registrovat If you have an account, sign in now to post with your account.

Návštěvník
Odpovědět na toto téma...

×   Byl vložen obsah s formátováním.   Restore formatting

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Kdo si právě prohlíží tuto stránku   0 registrovaných uživatelů

    • Žádný registrovaný uživatel si neprohlíží tuto stránku
×
×
  • Vytvořit...