Peca24 Odesláno 13. únor 2008 Sdílet Odesláno 13. únor 2008 chtel bych si poridit rozsirovaci podlozky na svou 405 ale prej tim hodne trpi loziska v kolech a driv odchazi chtel bych se zeptat na vas nazor osobne si myslim ze treba centimetrove nemuzou nijak uskodit a jake jsou podle vas maximalni pouzitelne dik za odpovedi Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
oddie Odesláno 13. únor 2008 Sdílet Odesláno 13. únor 2008 Podložky jsou prasečina. Není zač. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Guest servisman Odesláno 14. únor 2008 Sdílet Odesláno 14. únor 2008 dej a pak uvidíš ,ale podle mne jsou na dvě věci Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
jozefsv Odesláno 14. únor 2008 Sdílet Odesláno 14. únor 2008 Původně zaslal: sarkomi dej a pak uvidíš ,ale podle mne jsou na dvě věci to mas pravdu. 1- na zmenu roztece 2 na zmenu poctu skrutiek Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Guest servisman Odesláno 14. únor 2008 Sdílet Odesláno 14. únor 2008 proč měnit rozteč?????? osobně bych je nedával ale pokud si jej tam někdo dá je to jeho věc Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
jozefsv Odesláno 14. únor 2008 Sdílet Odesláno 14. únor 2008 ak chce podlozky len rozsirovacie a zachova pocet skrutiek a roztec, tak co je natom zle? da sa pouzit aj dlhe skrutky skrz podlozky.nevidim v tom nejake riziko Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
omegaalfa Odesláno 14. únor 2008 Sdílet Odesláno 14. únor 2008 no já osobně bych do podložek nešel, určitě ne do širších jak 2 cm....jinak si myslím že trpí šrouby ( a čím méně šroubů tím horší) protože jinak kolo se opírá o kotouč a šrouby ho jen přidržují, kdyžto s podložkama to na těch šroubech leží celý...já bych raději víc hledal kola s nižším et Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Martin.405 Odesláno 14. únor 2008 Sdílet Odesláno 14. únor 2008 podložky tak možná na nějakej mega tjůnink, ale ne na auto do běžnýho provozu Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
f3Rd@ Odesláno 14. únor 2008 Sdílet Odesláno 14. únor 2008 Nevim proc by to byla prasecina a proc by to melo vic namahat lozisko, podle me je to stejny, jako kdyz ma kolo mensi ET. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
jozefsv Odesláno 14. únor 2008 Sdílet Odesláno 14. únor 2008 Původně zaslal: omegaalfa no já osobně bych do podložek nešel, určitě ne do širších jak 2 cm....jinak si myslím že trpí šrouby ( a čím méně šroubů tím horší) protože jinak kolo se opírá o kotouč a šrouby ho jen přidržují, kdyžto s podložkama to na těch šroubech leží celý...já bych raději víc hledal kola s nižším et ja ti sem dam foto mojich origo elektronov a to potom uvidis o co sa koleso opiera. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
f3Rd@ Odesláno 14. únor 2008 Sdílet Odesláno 14. únor 2008 Původně zaslal: omegaalfa no já osobně bych do podložek nešel, určitě ne do širších jak 2 cm....jinak si myslím že trpí šrouby ( a čím méně šroubů tím horší) protože jinak kolo se opírá o kotouč a šrouby ho jen přidržují, kdyžto s podložkama to na těch šroubech leží celý...já bych raději víc hledal kola s nižším et Tak nekdo z nas 2 nevi jak je pripevnene kolo... Jinak k te tloustce podlozek... mrkni sem... Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Kdo Odesláno 14. únor 2008 Sdílet Odesláno 14. únor 2008 Proč má každý výrobce určené ET pro daný typ auta?? Nejspíš to nějaký smysl má. Podle konstrukce náboje kola by ET mělo být takové, aby svislá rovina disku - pneumatiky byla v souladu se svislou rovinou ložiska, pro optimální rozložení sil v ložisku a rovnoměrné namáhání kuliček ve svých drahách. Pokud změníš ET a je jedno, jestli ho zvýšíš, nebo snížíš, tak porušíš tuto rovinu a tlak na kuličky v ložisku je vyosený.V podstatě to ložisko začneš namáhat ne v tom směru, na který je konstruované, ale páčíš ho. Vnější a vnitřní čás není namáhaná rovnoměrně kolmo, ale dole je namáhaná na opačné straně, než nahoře, tedy není namáhané staticky, ale dynamicky. Je jasné, co na to řekne životnost. Ad šrouby: pokud znáte základy mechaniky, tak byste nepsali, že to vadí šroubům. Při řádném utahovacím momentu jdou všechny síly třením přes dosedací plochy a šroub je namáhán pouze na tah - na což je konstruován. Pokud ho ale málo utáhneme, síly jdou přes něj a on je namáhán na střih. Zase otázkla na životnost. V podstatě je to paralela s ložiskem, začneš ho namáhat jinak- páčit, než na co je stavěné a ...... Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
jozefsv Odesláno 14. únor 2008 Sdílet Odesláno 14. únor 2008 1 Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
jozefsv Odesláno 14. únor 2008 Sdílet Odesláno 14. únor 2008 2 ked sa nato pozriete tak mi to uz rozhodne ako podlozka pripada.nehovorim o tom ze podlozka je este z celeho materialu a toto ma este medzery Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
f3Rd@ Odesláno 14. únor 2008 Sdílet Odesláno 14. únor 2008 Původně zaslal: Kdo Proč má každý výrobce určené ET pro daný typ auta?? Nejspíš to nějaký smysl má. Podle konstrukce náboje kola by ET mělo být takové, aby svislá rovina disku - pneumatiky byla v souladu se svislou rovinou ložiska, pro optimální rozložení sil v ložisku a rovnoměrné namáhání kuliček ve svých drahách. Pokud změníš ET a je jedno, jestli ho zvýšíš, nebo snížíš, tak porušíš tuto rovinu a tlak na kuličky v ložisku je vyosený.V podstatě to ložisko začneš namáhat ne v tom směru, na který je konstruované, ale páčíš ho. Vnější a vnitřní čás není namáhaná rovnoměrně kolmo, ale dole je namáhaná na opačné straně, než nahoře, tedy není namáhané staticky, ale dynamicky. Je jasné, co na to řekne životnost. Ad šrouby: pokud znáte základy mechaniky, tak byste nepsali, že to vadí šroubům. Při řádném utahovacím momentu jdou všechny síly třením přes dosedací plochy a šroub je namáhán pouze na tah - na což je konstruován. Pokud ho ale málo utáhneme, síly jdou přes něj a on je namáhán na střih. Zase otázkla na životnost. V podstatě je to paralela s ložiskem, začneš ho namáhat jinak- páčit, než na co je stavěné a ...... Muzes nakreslit jak to myslis??? Docela by me to zajimalo. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Kdo Odesláno 14. únor 2008 Sdílet Odesláno 14. únor 2008 Původně zaslal: jozefsv ked sa nato pozriete tak mi to uz rozhodne ako podlozka pripada.nehovorim o tom ze podlozka je este z celeho materialu a toto ma este medzery Neví, co ti na tomhle připadá jako podložka. Podložka je něco, čím změníš dané ET a tohle se do ET disku počítá. Její plocha je o něcěm jiném a určitě je počítaná, aby při určitém tlaku na náboj přenesla všechny počítané síly. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
jozefsv Odesláno 14. únor 2008 Sdílet Odesláno 14. únor 2008 Původně zaslal: Kdo Původně zaslal: jozefsv ked sa nato pozriete tak mi to uz rozhodne ako podlozka pripada.nehovorim o tom ze podlozka je este z celeho materialu a toto ma este medzery Neví, co ti na tomhle připadá jako podložka. Podložka je něco, čím změníš dané ET a tohle se do ET disku počítá. Její plocha je o něcěm jiném a určitě je počítaná, aby při určitém tlaku na náboj přenesla všechny počítané síly. mna et nezaujima.bavime sa tu o rozsireni auta a urcity ludia pisu ze je to prasacina z dovodov ze je to nebezpecne,lebo moze strihnut skrutky,nedosada to na neviem co... preto som tu vlozil tieto foto,ze na tom disku to vyzera ako podlozka.o et sa nebavim.asi si ma nepochopil. podlozky sa vyrabaju homologizovane,tzn. vieme co. ze to ma vplyvy na loziska atd...no ono je vsetko tak trochu predimenzovane a ked mi lozisko odide po 150 tkm alebo 120 tkm tak je mi to dost jedno Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
oddie Odesláno 14. únor 2008 Sdílet Odesláno 14. únor 2008 Původně zaslal: Kdo Proč má každý výrobce určené ET pro daný typ auta?? Nejspíš to nějaký smysl má. Podle konstrukce náboje kola by ET mělo být takové, aby svislá rovina disku - pneumatiky byla v souladu se svislou rovinou ložiska, pro optimální rozložení sil v ložisku a rovnoměrné namáhání kuliček ve svých drahách. Pokud změníš ET a je jedno, jestli ho zvýšíš, nebo snížíš, tak porušíš tuto rovinu a tlak na kuličky v ložisku je vyosený.V podstatě to ložisko začneš namáhat ne v tom směru, na který je konstruované, ale páčíš ho. Vnější a vnitřní čás není namáhaná rovnoměrně kolmo, ale dole je namáhaná na opačné straně, než nahoře, tedy není namáhané staticky, ale dynamicky. Je jasné, co na to řekne životnost. Ad šrouby: pokud znáte základy mechaniky, tak byste nepsali, že to vadí šroubům. Při řádném utahovacím momentu jdou všechny síly třením přes dosedací plochy a šroub je namáhán pouze na tah - na což je konstruován. Pokud ho ale málo utáhneme, síly jdou přes něj a on je namáhán na střih. Zase otázkla na životnost. V podstatě je to paralela s ložiskem, začneš ho namáhat jinak- páčit, než na co je stavěné a ...... To to už jsem tu popisoval také několikrát - jde tu nejen o namáhání ložisek, jak správně uvádí Kdo, ale také o geometrii přední nápravy při zatáčení. Ta je konstruktérem určena pro nějaké ET, a použitím jiného ET se zásadně změní, protože se změní poloměry rejdu. Často to má za následek dost velké zhoršení chování auta v zatáčkách, navzdory všeobecným slintům v diskuzích, jak to "sedí" (většina "odborníků" v diskuzích totiž za "sedí" považuje stav, že to víc drncá a míň se naklání - ale že jim ten krám ve skutečnosti ze zatáčky víc odskakuje posoudit nedokážou). U sportovních aut se to řeší změnou mnohem více věcí než namatláním disků podstatně jiného ET nebo podložek - už jsem sem dokonce jednou dával citaci bývalého konstruktéra, můžete pohledat. Co se týče kinematiky přední nápravy - tedy jejího chování a působení sil - na to jsou celá jedna skripta tak na dva semestry, a předpokládají předchozí znalosti obecné mechaniky - kinematiky, a samozřejmě znalost diferenciálních rovnic. Druhá věc je samotné namatlání podložek a důvod, pro je to prasárna. Přesně jak Kdo píše - pokud znáte byť jen základy mechaniky, tak byste nikdy nepsali, že to nevadí šroubům. Šrouby jsou při použití praseckých podložek namáhané na střih + ohyb (!), na což v žádném případě nebyly nikdy určeny a dimenzovány ani v původní délce, natož pak v prodloužené verzi (a povětšinou také v podstatně mizernější kvalitě). Jediné podložky, které lze uznat v tomto ohledu jako vyhovující, jsou kované duralové se zalisovanými závitovými vložkami z příslušné pevnostní oceli (tedy nikoliv s průchozími dírami pro uchycení k náboji prostřednicvtím prodloužených kolových šroubů) - ovšem ty zpravidla stojí více než běžné jeté disky... Jinak úroveň znalostí v diskuzích, byť jen takovýchto základů mechaniky, je opravdu ostudná a tristní, na to jak je módou vykřikovat, jak je něco "super" a "v pohodě" :/ Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
f3Rd@ Odesláno 14. únor 2008 Sdílet Odesláno 14. únor 2008 jozefs to myslel dobre, to na tom kole vypda jako podlozkea, rozdil je v tom, ze tohle je soucasti kola, kdyby ten "kriz" odrezal a dal tam podlozku, tak by na tom byl stejne. Akorat, ze ta podlozka by byla odnimatelna a tohel je tam napevno. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
f3Rd@ Odesláno 14. únor 2008 Sdílet Odesláno 14. únor 2008 Oddie, jasne pokud jde o rozdireni, tak je jasne, ze to auto na to neni delane, ale i tak treba 406 ma ET v rozmezi 15 - 25, tak bych to taky zas tak nehrotil. Ja to myslel treba tak, ze kola maji ET 38 a ja tam dam 20mm podlozky, abych se dostal na ET 18, ktere na 406 krasne pasuje. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Recommended Posts
Zúčastnit se diskuse
Můžete odpovědět a až poté se registrovat If you have an account, sign in now to post with your account.