Sign in to follow this  
Followers 0
gen.Migen

Jak vyměnit napínací kladku drážkového řemene

24 posts in this topic

Zdravím,

Už někdy někdo z Vás měnil tuhle napínací kladku klínovýho řemene. Jde mi o to, jestli jde jen na autě vyměnit ta kladka, nebo jestli se musi celej ten celek vymontovat z auta a pak vyměnit kladka, a nebo jestli se to musi vyměnit celé za nové (kladka i to v čem je namontovana)?? Ptam se proto, že je tam hrozně špatny přistup a abych se třeba pak nedivil, že musím např. povytáhnout nahoru motor aby to vubec šlo..Diky za odpovědi. Pro nazornost připojuji obrázek oč se jedná.

post-0-14109598990674_thumb.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites
Původně zaslal: gen.Migen

Máš zkušenosti jak to dostat dolů, myslim to nebude jen tak??

zeptat se OK406 ten měnil ,když měnil něcodrážková řemen

[upravil dne 12/2/08 sarkomi]

Share this post


Link to post
Share on other sites

Klikl sem na ten odkaz, ale je to takovy zmateny, řikal že měnil vodici kladku, ale to co ja chci je napínací. Tak nevím. Prostě jen potřebuji vědět jestli se to da vpohodě vyměnit doma a jestli to vubec jde. Mam tam ještě nějakej tlumič kmitů, s kterým je tento mechanismus zpřažen. Asi zaleži přesně na autě, mam 2.1 TD s klimou.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ahoj Migene. Vyměnit doma to jde, ovšem pouze jako celek i s tim hliníkovým držákem. Nakonec ani nejde koupit tato kladka jako samotná. Je k tomu ale zapotřebí dost trpělivosti. Hlavně přístup na torx kterej spojuje spodní oko tlumiče kmitú se samotnym hliníkovým vahadlem.Taky je třeba si udělat čtyřhran, kterým natáhneš vahadlo aby si mohl shodit,resp. nahodit pomocnej drážkovej řemen.

Postup asi tak: sundat řemen

vyndat tlumič kmitú

povolit šroub na hliníkovém držáku kladky

kladku vyndat

Je dobře sundat z držáku servočerpadlo protože dost překáží,

taky demont krabice s Ř J a ještě si zapamatovat kudy vede řemen:D

Při vyndávání tlumiče kmitú se tento nesmí šprajcovat, tím myslím,že pokud je problem ho vyndat protože je jakoby "dlouhej" a z držáku má tendenci vystřelit pok je uvnitř 100 pro

rupnutej a netlumí.

post-0-14109598997741_thumb.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nemám po ruce nic lepšího, ale sám vidíš, že horní uchycení tlumiče je hned pod servopumpou,/pod tou trubkou/ proto se to lepši dělá, kdyz je dole/chápej uvolněná z držáku a odstrčená bokem bez rozebírání hydrauliky!!/. Na spodku fotky je vidět kousek držáku kladky. Foceno to však nebylo pro tento účel.

[upravil dne 12/2/08 bagr]

post-0-1410959899833_thumb.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites

Diky moc bagr. Zitra tedy objednam cely komplet (kladku + drzak), a o vikendu to snad vymenim. Upřimně řečeno maji to pěkně zdrbaně vyřešeno, ale na to už sem zvyklej. Když říkáš, že nejde vyměnit jen kladka tak to koupim cely. No a doufam že nebude ruplej ten tlumič, protože stojí 1600kč :( Ty jo asi koupim fanouša za tu cenu :-D

Share this post


Link to post
Share on other sites

Taky by me zajimalo, jak se projevuje, když je prasklej ten tlumič kmitů? Ten tlumič kmitů plní vlastně aji funkci napínací pružiny celýho systému drážkovaného řemene. Me totiž ta kladka za studena hrozne jako by rachoti a jak se to zahřeje tak je to dobry. A taky ta kladka šileně háže jakoby nahoru dolu. Tak jestli to nakonec neni tim tlumičem kmitu:( Dělá to jen při volnoběhu, jak zrostou otáčky tak je klid.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Tak sem nad tim přemyšlel, a on to bude opravdu možna ruplej ten tlumič kmitů. Protože ta kladka ma sice vuli, ale nedokazu si predstavit aby delala takovej randal. A je to zavysli od otacek, dela to pouze kdyz je motor studenej a na volnobech, tudiš s maximalnim chvenim motoru. Nevím, ale jak zjistit jestli je ruplej nebo ne.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Velikou pravdou je, že je li tlumič kmitú pomocnýho řemene defektní, tak dokáže dělat pěknej "zvuk" motoru hlavně při přechodu" z" a" na" volnoběžný otáčky. Na vině je obvykle prasklý vnitřek tlumiče, a potom tlumič nefunguje jako tlumič ale jen jako obyčejná pružina. Oplatí se taky zkontrolovat jeho "oka" zkrz které je uchycen.Dokážou se pěkně vymlátit.

Asi nebude na škodu když na novým tlumiči změříš rozteč šroubú a hodíš to sem. Pokud je tlumič ruplej tak je asi o 1,5 cm delší a nedá se dobrovolně založit zpět do držáku a je potřeba ho zamáčknout.Píšu to proto,že když jsem ho vyndal já tak sem neměl náhradní a starej musel na tejden zpátky. Novej jde založit rozměrově úplně pohodově.

Pokud chceš zjistit jestli je vadnej, tak prostě sundej řemen, odšroubuj horní šroub tlumiče a nyní jsou dvě možnosti

první .....přesto, že je řemen dole a vahadlo kladky volné a ve spodní poloze ,nedá se volně zasunout horní šroub tlumiče na své místo protože je nutné tlumič natlačit na své místo....tudíž je v háji

druhá.... vahadlo kladky se volně kýve nahoru dolu a oko tlumiče se dá pěkně nastavit na otvor.....měl by být O.K.:super

[upravil dne 13/2/08 bagr]

Share this post


Link to post
Share on other sites

Tak sem se pohrál s tím předchozím obrázkem . Podle katalogu je spodní šroub 8mm v pruměru, takže vzdálenost ok by měla být u dobrého tlumiče cca 10cm. Pokud je o víc než 1cm delší, tak je ruplej.

post-0-1410959900724_thumb.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites

Bagr seš skvělej..Dikec moc. Ja sem tohle už rozdělaval tak před rokem, a z tlumiče jsem vlastně vydělal ten horni šroub, ted už nevim na jakou stranu tlumič šponoval ale nešlo to prostě zpět, musel sem šileně něčím zatlačit abych tam ten tlumič dostal zpět. Takže myslim že muj problem bude vyřešen zakoupením nového tlumiče a tu kladku asi kupovat nebudu. Dle tvých rad, mě ted vše vede k tomu že je to ten tlumič. Ted sem auto dovezl ze servisu a děla to trochu randal, ale jak to bylo studeny tak velkej. a hlavně kladka haže nahoru dolu při volnoběhu, což bude asi tim, že ten tlumič netlumí, protože když sem měl shozenej řemen, a zkoušel kladku tak měla tak 2 mm vuli do strany ale vubec jakoby nehazela když sem ji roztočil.

Share this post


Link to post
Share on other sites

pani aj mne motor za studena a na volnobehu nejak moc klepe tak ak pojdem do predajne aky diel mam pytat? Tlmic kmitov ale coho? Napinacej kladky ? dik za pomoc

Share this post


Link to post
Share on other sites

Jednoducho za studena a na volnobeh motor dost pocut, akonahle pridam plyn tak je vsetko v pohode. Silentbloky to urcite nebudu. Takze tlumič kmitů napínací kladky drážkovaného řemene dik

Share this post


Link to post
Share on other sites

To gen.migen: až budeš mít dole řemen, rozhodně s tou kladkou zatoč. Jestli rachotí jako starej kostlivec tak pryč s ní . Pokud ne, tak stačí tlumič.:super

Share this post


Link to post
Share on other sites

no ta kladka idealni neni, ale finanančně to ted není ono, tak koupim jen tlimič, myslim že kladka by řvala pořad a ne jen na volnoběh.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!


Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.


Sign In Now
Sign in to follow this  
Followers 0

  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.