Sign in to follow this  
Followers 0
Utrecht

Štartér

9 posts in this topic

Hľadal som tento problém ale nenašiel som ho tu tak píšem svoju skúsenosť. Pri štartovaní mi stiahlo všetky kontrolky na nulu a motor sa len ťažko pretáčal. Tak som kúpil novú baterku ale chybu som neodstránil. Tak som vymenil žhaviče ale robili to toisté. Nakoniec mi poradil mechanik dať premerať štartér. A po prečistení štartéra div sa svete auto oveľa lepšie štartuje a pritom v nom nič nevymenili iba ho vyčistili. Tak mi trocha vykrvácala peňaženka kým som si dal za 600,- Sk vyčistiť štartér. Ak máte takýto problém tak začnite štartérom je to lacnejšie.:mad:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ono asi neslo len o vycistenie startera.Ked je pridrety na puzdrac a hiekto ich premaze na chvilu to pomoze ale cakaj to znovu.Potom maly repas,puzdra,uhliky plus nejake vymedzovacie podlozky atd

...ale preco si menil zhavice???Ked ti stiahlo napatie na tolko ze nedokazalo pretocit motorom tak by som hladal chybu v aku+starter+ukostrenie motoru.

Share this post


Link to post
Share on other sites

ono tým že tie špinavé kontakty stahovali skoro všetku elektriku do štartéra a slabo to točilo tak som myslel, že je slabá baterka. Tým, že išiel slabý prúd do žhavičov tak mi to hned po štarte vynechávalo. Tak som to odvodzoval logicky ako vyučený stavbyvedúci so stavebnou priemyslovkou. Čo sa týka aut tak sa stále učím na vlastných chybách. tak mi je každá rada dobrá.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Původně zaslal: malypeto

Ono asi neslo len o vycistenie startera.Ked je pridrety na puzdrac a hiekto ich premaze na chvilu to pomoze ale cakaj to znovu.Potom maly repas,puzdra,uhliky plus nejake vymedzovacie podlozky atd

...ale preco si menil zhavice???Ked ti stiahlo napatie na tolko ze nedokazalo pretocit motorom tak by som hladal chybu v aku+starter+ukostrenie motoru.

detto.....

Share this post


Link to post
Share on other sites

já sem měl něco podobného na R11 1,6D. taky sem vyměnil baterku a nic, až sem nechal opravit startér a tam mi bylo řečeno že byla propálená izolace a místo tří uhlíků jel jen na dva, protože ten jeden se spojil na vedlejší a na místo 1+1+1 šel na 2+1 a tak se mu moc točit nechtělo

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ono taky může být zoxidovaný nebo opálený kontakt, který propouští proud do startéru. Elmag. cívka se sepne, vysune se pastorek do záběru a zároveň se spíná proud do startéru. To je ten hrubý kabel, co vede od baterky ke startéru. Celé toto vedení je dobré občas prohlédnout a očistit.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Původně zaslal: purkmistr

já sem měl něco podobného na R11 1,6D. taky sem vyměnil baterku a nic, až sem nechal opravit startér a tam mi bylo řečeno že byla propálená izolace a místo tří uhlíků jel jen na dva, protože ten jeden se spojil na vedlejší a na místo 1+1+1 šel na 2+1 a tak se mu moc točit nechtělo

Sakra - vždy jsem si myslel že u startéru jsou jen dva uhlíky ???

U těch novejch wehiklů jsou tři ???

A jak se posouvá napětí přes komutátor na rotor - jsou tam taky 3 sekce ???

Share this post


Link to post
Share on other sites

Já mám na P 406 2,1td na startéru čtyři uhlíky, taky mi to slabě točilo, tak jsem to rozebral, pořádně vyčistil - všude byl prach z uhlíků a jeden uhlík zůstával viset, už to točí dobře, ale musím pomalu shánět nové uhlíky, ty staré už to skoro mají za sebou....

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!


Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.


Sign In Now
Sign in to follow this  
Followers 0

  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.