Sign in to follow this  
Followers 0
petko309

ako zistim ktory vstrek je kaput

32 posts in this topic

neviete poradit nejaky postup ako by som zistil ktory vstrek je kaput. zimny motor vydava hrozne zvuky ked je zohriaty pekne pradie. a aka cena sa pohybuje vstriku pocul som ze su dost drahe. dik

Share this post


Link to post
Share on other sites

Zkontroluj žhavící svíčky (celé žhavení-relé atd)--to,co popisuješ asi nebude vstřikama:myslim:roker

Share this post


Link to post
Share on other sites

Tak vadný vstřik se dá nejlépe zjistit pomocí diagnostiky. V ČR stojí vstřik cca 2000KĆ.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Přikláním se ke kontrole žhavících svíček, vymontuj je, připoj na 12 voltu a musi svitit. Jak ne, vyměnit a uvidiš rozdíl

Share this post


Link to post
Share on other sites
Původně zaslal: gen.Migen

Přikláním se ke kontrole žhavících svíček, vymontuj je, připoj na 12 voltu a musi svitit. Jak ne, vyměnit a uvidiš rozdíl

Netřeba demontáž, zpočátku stačí když mezi střed /vrch/ žhaviče a přípojný kabel dá žárovku 12V - když se žárovka rozsvítí, pochopitelně po zapojení žhavení - měl by být žhavič OK / odpor dobrýho žhaviče by měl být 0,0 nic /ohm/.

Share this post


Link to post
Share on other sites

ked sa zarovka rozsviti tak ne zhavic je OK ale napajanie zhavica je OK. Odpor zhavica sa pohyboje okolo 0,7 - 1 ohm je to individualne. Potom merat zhavice odpojene od + polu.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Původně zaslal: Peto670

ked sa zarovka rozsviti tak ne zhavic je OK ale napajanie zhavica je OK. Odpor zhavica sa pohyboje okolo 0,7 - 1 ohm je to individualne. Potom merat zhavice odpojene od + polu.

Touto metodou se dá zjistit prvotní závada - zda je žhavič úplně v p*deli./má nekonečně velkej odpor/

Jinak je potom opravdu lepší žhavič vymontovat - nejlepší je vizuelní kontrola.

Odpor novýho žhaviče má být opravdu menší jak 1 ohm.

Ovšem, když jsem je měnil já - nový Bosch 0250201039, šoupl jsem je na měřák - odpor 0,0 nic, zkoušel jsem to na 3 měřácích se stejným výsledkem. /digi na 2desetiný místa/ .

Share this post


Link to post
Share on other sites

ja sem daval nove zhavice cca 2-3 mesiace spet a schvalne som ich meral, pohybovali sa hodnoty v rozmedzi 0,7 az 0,9 ohma.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Původně zaslal: Peto670

ja sem daval nove zhavice cca 2-3 mesiace spet a schvalne som ich meral, pohybovali sa hodnoty v rozmedzi 0,7 az 0,9 ohma.

Taky Bosch-ky ??

Já jsem je měnil začátkem zimy /listopad/, kdy mi wehikl začal blbě startovat.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Původně zaslal: petko309

zimny motor vydava hrozne zvuky ked je zohriaty pekne pradie.

Původně zaslal: ozzy1956

Zkontroluj žhavící svíčky (celé žhavení-relé atd)--to,co popisuješ asi nebude vstřikama:myslim:roker

Podle toho, co popisuje se nejedná o žhaviče, ty plní fuknci jen při startu a pár okamžiků po něm. Ty zvuky budou takové kovové zvonění, že? Jedná se o to, že za studena se ze vstříku nafta do motoru dostane špatně rozprášená, nebo ještě hůř jen v kapkách a při zapálení to udělá takovou kovovou ránu od tlakové rázové vlny ve spalovacím prostoru, bo řádně rozprášená nafta zahoři plynule, postupně bez zvukového doprovodu. Po ohřátí motoru se nafta vlivem horka stihne zplynovat a zvukový efekt mizí. Pokud vstřík místo rozprášení naftu jen odkapává, může se stát, že tyto kapky dopanou až na dno pístu - stále na jedno místo a časem je možné, že se dno pístu propálí skrz. Takže zajet do servisu, kde seřizují vstřiky, vyndat držáky se vstřikovačema, prověřit na stolici, paprsek nafty a otevírací tlaky a seřídit. Ev. se nemusí kupovat celý držák (to, co kouká z motoru s trubkou od čerpadla), ale jen vlastní vstřikovač, např:

http://www.motorpal.cz/index.php?id=produkty_trysky&num=dc

Nevím, kolik stojí teď, ale podle výrobce cca 300,-Kč.

Např:

http://www.autolano.cz/shop/dieselove-systemy/vstrikovaci-trysky/motorpal.htm

[upravil dne 12.2.08 Kdo]

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mam podobny problem, teplota cca -4 auto stoji celu noc vonku, pridem zazhavim a zastartujem auto chyta z velkou nechutou a prve odpalenia su ako uderi kladivom, skusal som aj dva krat zazhavit, ale nijak sa to nezlepsilo. Niekery trva nastartovanie aj niekolko sekund. Zhavice su vraj dobre pozeral ich tipek co mi robi auto ked mam nejaky vaznejsi problem Bojim sa co sa stane ked bude -20 :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

co sa castejsie meni ma tu niekto s tym skusenosti? ci vacsinou odchadzaju cele vstreky alebo ci nestaci vymenit len trisky. a ked odijdu tak vsetky 4 vstreky? do peugeotu nechcem ist pretoze mam s nimy zle skusenosti. ked som tam bol naposledy tak mi nic nenasli a ze vraj oni tam nemaju softver na tie starsie 406tky. podla vas treba to rychlo dat doporiadku? alebo to moze aj pockat, a moze sa tym nieco pokazit?

Share this post


Link to post
Share on other sites
Původně zaslal: Kdo

Původně zaslal: petko309

zimny motor vydava hrozne zvuky ked je zohriaty pekne pradie.

Původně zaslal: ozzy1956

Zkontroluj žhavící svíčky (celé žhavení-relé atd)--to,co popisuješ asi nebude vstřikama:myslim:roker

Podle toho, co popisuje se nejedná o žhaviče, ty plní fuknci jen při startu a pár okamžiků po něm. Ty zvuky budou takové kovové zvonění, že? Jedná se o to, že za studena se ze vstříku nafta do motoru dostane špatně rozprášená, nebo ještě hůř jen v kapkách a při zapálení to udělá takovou kovovou ránu od tlakové rázové vlny ve spalovacím prostoru, bo řádně rozprášená nafta zahoři plynule, postupně bez zvukového doprovodu. Po ohřátí motoru se nafta vlivem horka stihne zplynovat a zvukový efekt mizí. Pokud vstřík místo rozprášení naftu jen odkapává, může se stát, že tyto kapky dopanou až na dno pístu - stále na jedno místo a časem je možné, že se dno pístu propálí skrz. Takže zajet do servisu, kde seřizují vstřiky, vyndat držáky se vstřikovačema, prověřit na stolici, paprsek nafty a otevírací tlaky a seřídit. Ev. se nemusí kupovat celý držák (to, co kouká z motoru s trubkou od čerpadla), ale jen vlastní vstřikovač, např:

http://www.motorpal.cz/index.php?id=produkty_trysky&num=dc

Nevím, kolik stojí teď, ale podle výrobce cca 300,-Kč.

Např:

http://www.autolano.cz/shop/dieselove-systemy/vstrikovaci-trysky/motorpal.htm

[upravil dne 12.2.08 Kdo]

Asi mám blbej dotaz - soráč, zatím jsem to nedělal.

Jak poznám kterej vnitřek patří zrovna do mýho vstřikovače ??

Je vstřikovač nějak označen a kde ?? :myslim

Share this post


Link to post
Share on other sites

To petko 309

Pokud máš žhavení OK,nechej seřídit trysky-tak,jak píše KDO--v servise,kde dělají diesely-nemusí to být pežot--oni vstřikovače seřídí,popřípadě vymění trysky--vědí jaké trysky tam mají být:roker

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!


Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.


Sign In Now
Sign in to follow this  
Followers 0

  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.