Sign in to follow this  
Followers 0
Vydrýsek

Problém s mazáním

6 posts in this topic

Mám trošku offtopic k povaze tohoto fóra... jedná se o mladý rodičů VW Golf 1.8 , 3. generace... Dělá jim to, že po zahřátí jim bliká mazání... Oleje maj dost, je čerstvej. Byli s tím u někoho v servisu, ten jim dal nový čidlo, dělá to pořád. No a on jim pak řekl, že maj moc řídkej volej ať tam daj hustější... Dali tam plnou syntetiku... je to možný že by to bylo tím? Jsem si myslel, že to nemůže vadit tam dát lepší olej, ale i tát říkal, na klice protíká víc než by měl s ztrácí se tím tak tlak...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Tomu moc neverim. Syntetika zato urcite nemoze. Ja by som si dal zmerat jaky tlak oleja to ma. Moze to byt olejove cerpadlo alebo ten ventil neviem ako sa mu nadava. No a ak je tym sposobeny maly tlak oleja dlho ten motor nevydrzi tak moc nejazdit s tym lebo potom bude neskoro

Původně zaslal: Vydrýsek

Mám trošku offtopic k povaze tohoto fóra... jedná se o mladý rodičů VW Golf 1.8 , 3. generace... Dělá jim to, že po zahřátí jim bliká mazání... Oleje maj dost, je čerstvej. Byli s tím u někoho v servisu, ten jim dal nový čidlo, dělá to pořád. No a on jim pak řekl, že maj moc řídkej volej ať tam daj hustější... Dali tam plnou syntetiku... je to možný že by to bylo tím? Jsem si myslel, že to nemůže vadit tam dát lepší olej, ale i tát říkal, na klice protíká víc než by měl s ztrácí se tím tak tlak...

Share this post


Link to post
Share on other sites

na tohle bacha, pac na p306 s motorem HDI, to kamaradovi delalo cca mesic-dva. Zkoncilo to prasklou hlavou motoru a opravou cca za 25 000Kc. Nekde mu to propoustelo olej do vody az nakonec se mu rozsvitila stopka. a konec, presnou pricinu by sem se ho musel zeptat, uz si to nepamatuju. Mel stesti, ze se mu to stalo kdyz prave stal na semaforu. Rozsvitila se stopka a uz to ani nenastartoval. Tak zkontrolj, jestli ti ten olej neubiva, jestli neni voda v oleji a naopak. A nech si zkontrolovat olej, cerpadlo a vymeni olej. filtr. Pokud ste tam (coz doufam, ze ne) dali plnou a nevymenili filtr, pak ste :myslim:super no proste udelali chujovinu. Dalsi vec je ta, ze plna syntetika ma mnohem lepsi aditivum, ktere muze mit za nasledek to, ze karbon a dalsi svinstvo ktere prave udrzovalo ty prasklinky a netesnosti v cajku to vyplavilo, no a je to na svete, muze to nekde prooustet moc oleje a je tam mensi tlak proto to muze svitit.

[upravil dne 11.2.08 Jogin]

Share this post


Link to post
Share on other sites

Domnívám se že za standartních okolností by to neměl být "řídký" olej. Čidlo mazání, teda kontrolka pro jeho sepnutí je nastavena na menší tlak, než je pracovní tlak na volnoběh. Pokud kontrolka poblikává, tak rozlišit jestli je to chybou vlastního čidla, nebo drátů (prodřená izolace, zatečená voda v konektorech a pod) nebo je opravdu nízký tlak oleje.

Místo čidla namontuješ budík manometru a vidíš kolik tlačí oleje.

Příčina pak může být - vyšlahaný olejový čerpadlo (vylámaný zuby, velký otěr mezi koly a stěnou /vůle a tím netěsnost a neschopnost dávat objem i tlak oleje/)

- nebo porucha či jen zablokování (zanesení) ventylu omezující tlak oleje za čerpadlem. Pokud jsou problémy větší, se sundá vana a už v ní je patrno hodně pilin a třísek.

Bych řešení neoddaloval...

Namontování budíku místo čerpadla by ukázalo cestu správným směrem.

Ještě poznámka, pokud se nehýbalo s čerpadlem, u některých motorů a čerpadel které jsou hnány převodem se stává. když se čerpadlo sundá a namontuje tak na volnoběh dává menší tlak, tak, že to může rozsvítit kontrolku (kola si nesednou přesně jak byly). Nepředpokládám tento případ.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Původně zaslal: Vydrýsek

Mám trošku offtopic k povaze tohoto fóra... jedná se o mladý rodičů VW Golf 1.8 , 3. generace... Dělá jim to, že po zahřátí jim bliká mazání... Oleje maj dost, je čerstvej. Byli s tím u někoho v servisu, ten jim dal nový čidlo, dělá to pořád. No a on jim pak řekl, že maj moc řídkej volej ať tam daj hustější... Dali tam plnou syntetiku... je to možný že by to bylo tím? Jsem si myslel, že to nemůže vadit tam dát lepší olej, ale i tát říkal, na klice protíká víc než by měl s ztrácí se tím tak tlak...

V první řadě napiš, co PŘESNĚ tam dali za olej - tedy jeho SPECIFIKACI. Nějaké "syntetiku" je blábol, který o oleji neříká vůbec nic. Takže, napiš viskozitní třídu (xW-y), a především výkonostní třídu (API/ACEA). Pak bude se o čem bavit.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ok, zkusím to zjistit...

Tak a teď se projevila moje "schizofrenost".... profil a registraci mám na nick wassermaus, kterého jsem si vytvořil už docela dávno...budu to muset sjednotit, ale to je teď tady těžkej :xvul Prostě wassermaus = vydrýsek

[upravil dne 11/2/08 Wassermaus]

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!


Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.


Sign In Now
Sign in to follow this  
Followers 0

  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.