Sign in to follow this  
Followers 0
carbik

Jak připojit subwoofer na tovární autorádio - návod

12 posts in this topic

Inspiraci jsem našel na těchto stránkách:

http://tomas-tnt.webz.cz/start.php?stranka=subwoof

Předpoklady a cíle:

- auto má standartní tovární rádio Clarion a nechci ho měnit abych nepřišel o ovládání pod volantem a zobrazování na displayi, cíl tedy jen připojit subwoofer na standartní tovární rádio

clarionpu2471afrontviewjo2.jpg

Clarion PU-2471A

http://www.4shared.com/file/31867354/ff9a4f53/Clarion_PU-2471A_ISO.html

Schéma zapojení ISO konektoru Clarion PU-2471A

- toto rádio nemá linkové výstupy, jediná varianta jak připojit zesilovač je použít model který má vysokoúrovňové vstupy, použil jsem aktivní subwoofer Focal

focalyi8.jpg

Focal BombA 27 V1

- pro propojení jsem koupil sadu autokabeláže pro napojení zesilovače k autorádiu od Dexonu, která obsahuje 16 ks kabel. vidliček 7 mm, 16 ks kabel. vidliček 8 mm, 4 ks kabel. oček Ø 10,5 / 15 mm, ochranná hadice pro kabely, bužírky, stahovací pásky, signálový stíněný kabelový, pár s Cinch konektory, se spínacím vodičem, 6,5 m, napájecí kabel + 6,5 m o průřezu 6 mm2, napájecí kabel - 6,5 m o průřezu 6 mm2, pojistkové pouzdro + pojistka 60 A / 38 mm

dexon12973vl7.jpg

+ dále jsem přikoupil 6m kabelu na připojení repro a 30A pojistku, tak jak vyžadoval Focal

Dále následuje pár fotek pořízených během montáže:

sub01gq7.jpg

do kabiny jsem prošel přes gumovou zátku vlevo od nádobky na brzdovou kapalinu - na obr. už protažený + kabel

sub02uw9.jpg

do gumové zátky jsem průbojníkem Ø5mm vyrazil dva otvory pro protažení napájecího kabelu + a -, nasunul na kabely a utěsnil

sub05po6.jpg

v kabině kabely vyústili napravo od plynového pedálu

sub03bt7.jpg

pro uchycení pojistky bylo třeba vyrobit plechovou úchytku, mezi ní a pouzdrem na pojistku je guma

sub04sg9.jpg

držák pouzdra pojistky je uchycen pod šroubem tlumiče

sub06ab7.jpg

hotový kabel od pojistky ke kontaktu +, pojistka má být do 40cm od baterie

sub07sf5.jpg

+ kabel jsem kvůli rychlo upínací spojce na kontaktu baterie připojil až na šroub v pojistkové skříni, v pozadí je vidět zkompletované pouzdro na pojistku

sub08gw7.jpg

- kabely jsem protáhnul nad pedály na levou stranu a přidal ke stávajícímu kabelovému svazku,

- spolu s kabelem od rádia jsem vedl kabely dva:

- spínací vodič pro zapnutí subwooferu připojený dle schématu ISO konektoru rádia na "+12 SW"

- a v sadě zakoupený signálový stíněný kabelový pár, s Cinch konektory pro případ, že bych vyměníl rádio, tedy jen jako přípravu

Za zvážení stojí, jestli se nevyplatí vést kabely po pravé straně, protože v prahu jsou rovněž připraveny úchyty pro kabely a jsou prázdné.

Navíc to bude pravděpodobně snažší než kolem pojistkové skříně pod volantem.

sub09rg0.jpg

- obnažený střední sloupek v dolní části, kde jsem přestřihnul signál vedoucí k reprákům v zadních dveřích a přes čokoládu napojil nový kabel, který pak vede dozadu do zavazadlového prostoru k subwooferu

- vidět je navíječ pásu

- kabely mají své označení, který je který se určí dle schématu ISO konektoru rádia a pro jistotu zkoušečkou-zkratem

Doplňující fotky:

sub10dp7.jpg

původně jsem zamýšlel tahat kabely středem, proto je sundaná středová konzola

sub11me6.jpg

aby šel sundat černý plast středního sloupku, musely přední sedadla ven a zadní pro pohodlné tažení kabelů

sub12gr9.jpg

sub13gh9.jpg

hotovo - spokojenost, čeká mě seřizování

Samozřejmě jsem použil knížku "Peugeot206 - Jak na to", bez té by to nešlo.

Rekapitulace:

- prachy - 4200,- (použitý subwoofer) 910,- (sada kabelů, kabely, pojistka) 24,- (vidličky na vytažení rádia) = 5134,-

- práce - celý den 2 lidi, pracovali jsme pečlivě

Doufám, že jsme neudělali nějakou závažnou botu, dělali jsme to poprvé.

Snažili jsme se kabely tahat místy, kde nebudou mechanicky namáhána. Pořádně jsme je uchycovali a spojovali k sobě lepicí páskou.

[upravil dne 10.2.2008 carbik]

Share this post


Link to post
Share on other sites

minusovy kable ste nemuseli tahat od baterky...staci ho uzemnit o zadne prave svetlo v kufri...ja to tak mam a ide to...

Share this post


Link to post
Share on other sites

musel bych pohledat nejake reakce na tvuj napad s uzemenim,

jestli tahnu jeden kabel nebo dva uz vyjde na stejno, myslim ze udela vice uzitku mit kabel - zvlast

btw: "minusovy" kabel byl i v sade pro zapojeni subwooferu

Share this post


Link to post
Share on other sites

dik,

doufam, ze to nekomu pomuze a ulehci praci.

jinak jsem pred instalaci taky procetl toto vlakno a jestli tahat - zvlast nebo pres kostru resili docela naruzive:

V sade kabelu byl stejne dlouhy kabel + i - a tahat jeden nebo dva, to je jako koupit rohlik nebo dva.

Share this post


Link to post
Share on other sites

no osobně bych to udělal trošku jinak:

co se týče + kabelu, jestli dobře vidím tak je taženej až od kabelu co je přívod na pojistkovou skřínku, lepší by bylo vzít to rovnou z baterky (to samé kostra), ten kabel je dimenzován jen pro auto (ikdyž s rezervou) ne pro audio, takže nemusí unést zátěž zvýšenou o audio (nějaké slabší ano, ale aby na to někdo nenacpal něco výkonějšího).

Totéž platí pro kostru na to se také dost zapomíná

jinak takto se dá zapojit nejenom aktivní sub ale i pasivní se samostaným zesíkem který má vysokoúrovnový vstup a pkud ho nemá dá se použít krabička co ho převede na nízkoúrovnový.

Share this post


Link to post
Share on other sites

o te "krabicce" jsem ani nevedel, tedy o jeji existenci.

Mel jsem v zameru tahat plus kabel primo od baterky, ale je tam takova rychlo spojka bez sroubu a musel bych tedy sehnat kabel (nebo vyrobit) - plusovy od baterky do pojistkove skrine.

Minusovy kabel taham uz tak jak ma byt ted primo od baterky (tam uz je svorka klasicka se sroubem).

Share this post


Link to post
Share on other sites
Původně zaslal: carbik

o te "krabicce" jsem ani nevedel, tedy o jeji existenci.

Mel jsem v zameru tahat plus kabel primo od baterky, ale je tam takova rychlo spojka bez sroubu a musel bych tedy sehnat kabel (nebo vyrobit) - plusovy od baterky do pojistkove skrine.

Minusovy kabel taham uz tak jak ma byt ted primo od baterky (tam uz je svorka klasicka se sroubem).

myslím že konkrétně v tvém případě a pojistky 30A to nebude ničemu vadit, protože tam poteče jen málo štávy...

[upravil dne 14/2/08 mk405]

Share this post


Link to post
Share on other sites

Takže v tom žlutém konektoru připojit + na pin 7, - na pin 8? to je vše?

Proč jsi přestřihával kabel ze zednich dveří?

[upravil dne 30/11/11 15:04 od Chozeluizskuner]

post-25291-14109620843203_thumb.jpg

EDIT: Tak koukám že jsem to špatně pochopil :( myslel jsem že stačí natáhnout od těch dvou pinů a ono je to určitě na zesilování a zeslabování.

Nicméňě kde se dá zehnat ta krabička aby jsem to mohl píchnout na normální zesík a ne nějakej ten vysokoblabalbla

[upravil dne 30/11/11 15:20 od Chozeluizskuner]

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!


Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.


Sign In Now
Sign in to follow this  
Followers 0

  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.