Přejít na obsah
  • Aktuální cíle darů

nezahřívá se motor


graver

Recommended Posts

Asi to tak bude. Řekl bych, že se chladič zahřívá už od začátku a budík ukazuje plynulé zahřívání (tzn. ne že to rychle vyskočí na 80 a tam se to drží). Motoru to v zimě asi nedělá dobře, takže to raději vyměním. Máte někdo představu o ceně (než se zeptám v servisu :-). Může to být něčím jiným, abych do toho necpal prachy zbytečně?

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

cidas, taky asi termostat, ma to ty stejne priznaky :)

BTW: termostat je na 89°C a stoji asi 300,- a vymenit ho zvladne skoro kazdej. Povolis 2 srouba a rychle tam hodis ten vovej term. at ti nevytece moc vody. A nemusis slozite odvzdusnovat... Pro detailisty: ta voda se muze aspon trochu upustit :)

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

No, tak je to jasný - chladič se zahřívá už od začátku a při plynulé jízdě teplota zase klesá i pod 70. Moje poslední zkušenost s tímto je u Š120, takže prosím o radu: předpokládám, že někde na chladiči bude termočidlo, které ovládá solenoid, tzn. problém asi bude buď v čidle nebo ve ventilu. Kde to hledat a jak to vyzkoušet (tzn. např. jestli to čidlo spíná do nulového odporu nebo jestli jen částečně mění odpor a někde se to vyhodnocuje...). Chystám se na hory, nechci s tím v zimě jezdit a do servisu už to nestihnu (/a navíc mám obavu, že i když to bude jen čidlo, vymění mi půl auta a chladící kapalinu k tomu)...

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

??? jestli o tom máš takovéhle představy, tak to vážně radši dej do servisu.

Žádné čidlo, solenoid ani jiné podobné blbosti tam nejsou, termostat je čistě mechanická věc (bimetal), stejně jako u té š120...

Že je to tím termostatem, to už sis vyzkoušel.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Graver: jak doba pokročuje :) , dost často se ukazuje staré známé pravidlo, že v jednoduchosti je síla.

Když jsem ještě chodil do školy (strojárna), strašně jsem se divil těm starším pánům, co říkali, že dobře udělaná mechanika je podstatně spolehlivější než elektronika. A nevěřil jsem jim - mj. proto, že elektronikou jsem se zabýval už od ZŠ, bavila mě, a tudíž jsem jí chtěl hájit... Nicméně, jak plynul čas, musel jsem jim dát za pravdu. Dnešním el. systémům v autech říkám \"elektronický šrot\", a děsím se okamžiku, kdy takové auto budu mít taky. Takže, se do poslední chvíle budu snažit držet poctivého mechanického dieselu, který k provozu vůbec žádnou elektriku nepotřebuje (vyjma žhavení a startéru), a jsem rád, že věcičky jako termostat jsou čistě mechanické - když fungují, OK, a když ne, vymění se a není třeba jakousi přihlouplou diagnostikou bádat, který kontakt v padesátižilovém svazku občas blbne...

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

No, tohle je bohužel pravda - v jednoduchosti je síla. U té škodovky jsem si spoustu věcí pošteloval sám a to bylo moje první auto. Dneska když se podívám pod kapotu své 405ky, tak si připadám jak debil - nenašel jsem mimochodem ani ten termostat :-)). No, v servisu to slíbili udělat na počkání za 700,- i s prací. Jen doufám, že to nebude nic jiného...

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Odvahu mám, co chybí je vercajk, garáž a zvedák. Ad termostat: vyměněno za 780,- i s nějakou chladící kapalinou. Zdá se, že to fakt bylo tím - uvidíme.

btw: jak jsem odjížděl ze servisu, tak se zpod kapoty začal valit hustý bílý dým. V provozu jsem to neměl čas řešit - doufám, že to bylo jen polité výfukové potrubí chladící kapalinou :-(

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Zúčastnit se diskuse

Můžete odpovědět a až poté se registrovat If you have an account, sign in now to post with your account.

Návštěvník
Odpovědět na toto téma...

×   Byl vložen obsah s formátováním.   Restore formatting

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Kdo si právě prohlíží tuto stránku   0 registrovaných uživatelů

    • Žádný registrovaný uživatel si neprohlíží tuto stránku
×
×
  • Vytvořit...