Sign in to follow this  
Followers 0
graver

nezahřívá se motor

17 posts in this topic

Ne, že by nechladil :-), ale pomalu se zahřívá - za dnešních teplot tak po 10-12 km/město na 70 stupňů, se zapnutým topením ani to ne. Termostat?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nejspíš...

Sáhni si před těmi 70° na chladič. Pokud bude stejně teplý, tak termostat zůstává otevřený.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Asi to tak bude. Řekl bych, že se chladič zahřívá už od začátku a budík ukazuje plynulé zahřívání (tzn. ne že to rychle vyskočí na 80 a tam se to drží). Motoru to v zimě asi nedělá dobře, takže to raději vyměním. Máte někdo představu o ceně (než se zeptám v servisu :-). Může to být něčím jiným, abych do toho necpal prachy zbytečně?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mám přesně ten samý problém na 205... Když přejde ručička těch 70, tak jenom o kousek a jenom když stojim dlouho na místě s běžícím motorem. Jinak se sotva vyšplhá na těch 70...

Share this post


Link to post
Share on other sites

cidas, taky asi termostat, ma to ty stejne priznaky :)

BTW: termostat je na 89°C a stoji asi 300,- a vymenit ho zvladne skoro kazdej. Povolis 2 srouba a rychle tam hodis ten vovej term. at ti nevytece moc vody. A nemusis slozite odvzdusnovat... Pro detailisty: ta voda se muze aspon trochu upustit :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

No, tak je to jasný - chladič se zahřívá už od začátku a při plynulé jízdě teplota zase klesá i pod 70. Moje poslední zkušenost s tímto je u Š120, takže prosím o radu: předpokládám, že někde na chladiči bude termočidlo, které ovládá solenoid, tzn. problém asi bude buď v čidle nebo ve ventilu. Kde to hledat a jak to vyzkoušet (tzn. např. jestli to čidlo spíná do nulového odporu nebo jestli jen částečně mění odpor a někde se to vyhodnocuje...). Chystám se na hory, nechci s tím v zimě jezdit a do servisu už to nestihnu (/a navíc mám obavu, že i když to bude jen čidlo, vymění mi půl auta a chladící kapalinu k tomu)...

Share this post


Link to post
Share on other sites

??? jestli o tom máš takovéhle představy, tak to vážně radši dej do servisu.

Žádné čidlo, solenoid ani jiné podobné blbosti tam nejsou, termostat je čistě mechanická věc (bimetal), stejně jako u té š120...

Že je to tím termostatem, to už sis vyzkoušel.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Jestli ti mohu doporucit, zajed opravdu do servisu. Ja mel stejny problem vymenili mi termostat a nejake drobnosti doupravili a dnes topim jako dabel. A musim rict, ze to je fakt dobry!!! :D

Share this post


Link to post
Share on other sites

No, já jsem si myslel, že doba už pokročila a ten ventil je elektromagnetický. Proto se tady ptám - kdybych byl Oddie, tak bych radil...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Graver: jak doba pokročuje :) , dost často se ukazuje staré známé pravidlo, že v jednoduchosti je síla.

Když jsem ještě chodil do školy (strojárna), strašně jsem se divil těm starším pánům, co říkali, že dobře udělaná mechanika je podstatně spolehlivější než elektronika. A nevěřil jsem jim - mj. proto, že elektronikou jsem se zabýval už od ZŠ, bavila mě, a tudíž jsem jí chtěl hájit... Nicméně, jak plynul čas, musel jsem jim dát za pravdu. Dnešním el. systémům v autech říkám \"elektronický šrot\", a děsím se okamžiku, kdy takové auto budu mít taky. Takže, se do poslední chvíle budu snažit držet poctivého mechanického dieselu, který k provozu vůbec žádnou elektriku nepotřebuje (vyjma žhavení a startéru), a jsem rád, že věcičky jako termostat jsou čistě mechanické - když fungují, OK, a když ne, vymění se a není třeba jakousi přihlouplou diagnostikou bádat, který kontakt v padesátižilovém svazku občas blbne...

Share this post


Link to post
Share on other sites

No, tohle je bohužel pravda - v jednoduchosti je síla. U té škodovky jsem si spoustu věcí pošteloval sám a to bylo moje první auto. Dneska když se podívám pod kapotu své 405ky, tak si připadám jak debil - nenašel jsem mimochodem ani ten termostat :-)). No, v servisu to slíbili udělat na počkání za 700,- i s prací. Jen doufám, že to nebude nic jiného...

Share this post


Link to post
Share on other sites

u mna po vymene termostatu teplota sa drzi stale trosku pod 80. to by malo byt dobree. nee?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Odvahu mám, co chybí je vercajk, garáž a zvedák. Ad termostat: vyměněno za 780,- i s nějakou chladící kapalinou. Zdá se, že to fakt bylo tím - uvidíme.

btw: jak jsem odjížděl ze servisu, tak se zpod kapoty začal valit hustý bílý dým. V provozu jsem to neměl čas řešit - doufám, že to bylo jen polité výfukové potrubí chladící kapalinou :-(

Share this post


Link to post
Share on other sites

No, tak to ti chybí to nejdražší :)

Já platím za obyčejnou malou garáž 1200/měs a to jsem rád, že jí mám... a co všechno se tam musí vejít!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!


Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.


Sign In Now
Sign in to follow this  
Followers 0

  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.