Georginho_cz406

406 2.0 99kw papá mnoho oleje, ale nikde neteče!!!

30 posts in this topic

Tak mi ta moje 406tá začala papkat olejíček. Mám najeto 135000 km, já osobně jsem najel 38000 km. Rozvody dělány před 10 tis. km. Olej používám Castrol 5w40, jednou pak 5w30 long life. Vždy plnou syntetiku!

Před 3000 mne začali blikat pomlčky na displeji, tak jsem zjistil že tam nemám po 8000 km skoro žádný olej, resp. 1 cm pod spodní ryskou. Dolil jsem cca. 3 litry nového. Za 3000 km, tedy teď mi začalo hladové oko oleje blikat znovu. Tzn. 1 litr na 1000 km (1dcl na 100 km).:grr

Motor mám čistý jako prdelku a olej nikde neteče.

Jen, když jsem čistil berany na sání vzduchu , tak jsem si všiml, že ve spodku beranů je nějaký olej (asi se tam dostává tou hadicí, co do beranů vede z boku, až za klapkou sání). Není to ta hadička odvětrání z ventilového víka.

Taky se mi zdá slabší výkon motoru. Když jsem auto koupil, byl jsem unešený, jak jde potichu. Buď jsem si na to zvykl, nebo to o mnoho více řve a nejede:bojim

Co radíte? Čím by to mohlo být?

Ještě jsem si vzpoměl, jestli to nemá nějakou souvislost...

Na dovolené v létě mi nesepnul ventilátor a já jsem regulérně vařil na cestě do Chorvatska na každé celnici a mýtnici. Nemá to souvislost. Ale od té doby bylo auto už v opravě (ale nevím jestli nebyl opravář líný vše zkontrolovat).

TAky na olejové zátce na víku motoru se mi tvoří takový žlutošedý šlem. Vypadá to jako voda, ale ta neubývá.

Resp. za 4000 km jsem ještě nemusel dolít ani panáka vody:D

Poraďte prosímAUTÍ POTŘEBUJU PRO KAŽDODENNÍ JEŽDĚNÍ!!!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hm, mohlo se tím vařením poškodit těsnění pod hlavou, olej jde do válců, voda trochu do oleje nebo naopak. Je to jedna z možností;)

Share this post


Link to post
Share on other sites

1,špatná gufera na ventilech

2,netěsné stírací kroužky

3,porušené těsnění pod hlavou

Tahle spotřeba je dost velká,olej ve vodě se neobjevuje?

Jak moc velká je ztráta výkonu?

Každopádně bych ti doporučil návštěvu servisu a to asi v nejbližší době

Share this post


Link to post
Share on other sites

No na výkonu to moc znát nejde. Pořád to jede líp než firemní Octavie :-)

Ve vodě jsem olej neviděl. Spíš se mi oporavdu zdá v tom sání!

Do servisu to dám, ale volno mají momentálně jen v AutoQualt a tam autí už na takovéto opravy nedám :cool:

Tak se objednám jinam.

Jinak ty možnosti, co jste mi napsali mne dosti děsí!

Jaký jsou asi cenové relace zmíněných oprav?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Vzhledem k tomu, že jsi vaříl při cestě z Chorvatska což je celkem kus cesty a teď ti to papá hezky olejíček a nemá výkon tak si myslím, že jsi upekl pístní kroužky a už nestírají. Asi možná budeš mít i křivou hlavu. Tohle totiž přesně jsme měli na Mazdě 626. Auto žralo olej jak prase (jako tobě, později i víc), nemělo výkon a v záběru s sebou lehounce trhalo. Příčinou byly kroužky. Olej to celkem žere stále dál, ale už to neřešíme. Zřejmě tam budeme mít ještě křivou hlavu se kterou jsme nic nedělali.

Ještě než se v tom začneš vtrat tak nech změřit tlaky a mrkni zda ti po ranním (delším) stání čoudí z výfuku modrý kouř. Taky celkem jistej test je, když po delším stání nastartuješ a hned vypneš motor, vyndáš svíčky a pokud jsou zacákaný od oleje tak je to jasný...

Možná to vidím tragicky, ale tohle jsou moje zkušenosti.

Co se týče emulze na víčku. Ta se v zimě může objevit. Pokud je v mírném množství tak je to v pořádku pokud voda neubývá.

Share this post


Link to post
Share on other sites

EW10, EW7,EW12 zdědila ze stare řady XU7JP4 spotřebu oleje. Jiný uhel pístních kruhů, spotřeba oleje. "Stačí" vyměnit pístní kroužky, doporučuji neoriginal mají jiný uhel a neopakuje se. Pozor na typ motoru jsou jiné než na starší motory XU.

Share this post


Link to post
Share on other sites

To jsem nechtěl, ale bohužel nevím jak to mírněji napsat... :)

Být tebou tak s tím jezdím teď minimálně a sháněl co nejrychleji servis, aby ti alespoň změřil ty tlaky. Zkus taky udělat ten test co jsem psal...

Co se týče ceny. Mě to vyšlo kolem 10tis. i s prací. Měnilý se pístní kroužky, gufera na ventilech (to jen preventivně) a pak těstnění pod hlavou, vyfukové a ventilového víka a odkarbonování všech součástí (ventilová sedla, písty) a změřena ovalita. Prostě motor byl jak nový. Bohužel na rovnání hlavy jsme se vykašlali. Ale i přesto auto najezdilo dalších 20tis. km v poho a spostu toho ještě najede. Jezdí jak brus jen musíš kontrolovat olej.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Strč kapesník do expanzky jakou to bude mít barvu.

Pokud máš možnost, nech auto stát pár dní a pak při prvním nastartování se dívej nebo nech někoho jinýho startovat jestli vyletí obláček = gufera.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Stačí změnu oleje 5W na 10W a spotřeba se dost zmenší. Do XU7JP4 se lil i 15W a spotřeba se skoro zastavila. Motor to snese , dnešní specifikace olejů jsou zase někde jinde než před 10-15 lety, kdy se tyto motory vymýšlely.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Původně zaslal: Milhaus65

Stačí změnu oleje 5W na 10W a spotřeba se dost zmenší. Do XU7JP4 se lil i 15W a spotřeba se skoro zastavila. Motor to snese , dnešní specifikace olejů jsou zase někde jinde než před 10-15 lety, kdy se tyto motory vymýšlely.

On se při určitých kilometrech tento přechod i doporučuje ale pokud by to bylo těma guferama tak bych to stejnak radši řešil.

Tento motor by měl být v řadě XU10 ne?

Share this post


Link to post
Share on other sites
Původně zaslal: Fusion

Původně zaslal: Milhaus65

Stačí změnu oleje 5W na 10W a spotřeba se dost zmenší. Do XU7JP4 se lil i 15W a spotřeba se skoro zastavila. Motor to snese , dnešní specifikace olejů jsou zase někde jinde než před 10-15 lety, kdy se tyto motory vymýšlely.

On se při určitých kilometrech tento přechod i doporučuje ale pokud by to bylo těma guferama tak bych to stejnak radši řešil.

Tento motor by měl být v řadě XU10 ne?

Tohle by měla být EW10. Je to stejný motor co jsem měl v coupe.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ale nee, z bloku motoru do sání vzduchu. Nee vlnovec :-)

Z toho mi vytéká olej do beranů sání pod klapkou. Není to nějaký oddech?

Share this post


Link to post
Share on other sites
Původně zaslal: Georginho_cz406

Ale nee, z bloku motoru do sání vzduchu. Nee vlnovec :-)

Z toho mi vytéká olej do beranů sání pod klapkou. Není to nějaký oddech?

Je to odvětrání klikové skříně

Share this post


Link to post
Share on other sites

Tak to byla ruplá hadice odvětrání víka ventilů. le stejně se mi to nezdá! Přeci by to nëmelo házet tolika oleje!

Jinak jsem zjistil, že mám špatný vlnovec. Pořád se mi zdálo, že mi autí jde hůře do toček a více rachotí. přisuzoval jsem to tomu oleji, ale on je to problém vlnovce. Vůbec už nedrží po kupě. Jsem na něho nalil vodu s jarema to bylo panečku bublin. Taková soukromá výrobna bublin.

Nevíte kde se dá kupit vlnovec přímo na 406tou? To se asi musí na jedné straně vlnovce ovařit co?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Podobný prípad ako sa tu rieši som mal a boli to zapečené krúžky. Odporúčam vymeniť za Gotze. Hlava asi krivá nebude, to by vyhadzovalo vodu. Trochu by to mohli byť i semeringy na ventiloch. Pri vysokých teplotách často stvrdnú, odporúčam vymeniť. Ten olej v sacom potrubí je podľa všetkého cez odvetranie kľukovej skrine. Pri zohriatom motore daj dolu nalievacie víko oleja a prilož ruku či "fúka". Ak áno, sú to určite krúžky. Mimochodom, ten olej odporúčam zmeniť na 10W. Bude to lepšie.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!


Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.


Sign In Now

  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.