Sign in to follow this  
Followers 0
Petr605

205 - vzduchovy filtr

36 posts in this topic

Zdravim. Chci se zeptat na nekolik veci ohledne vzduchoveho filtru u 205 1.9D. Otec ho ted kontroloval a zjistil, ze je totalne zaneseny od oleje. Temer nepruchodny. Tak chci vedet, jaky ma smysl ten vydech oleje z motoru do sani, kdyz je pred filtrem. U me 605 je neco podobneho az ZA fitrem, ale mozna to ma souvislost s turbem. Otec uvazuje o tom, ze by to dal taky az za filtr. Je to dobry napad? Diky za vsechny postrehy.

Share this post


Link to post
Share on other sites

205/309D mají molitanovou filtrační vložku, a ta musí, aby fungovala, být mokrá (od oleje). Proto je ten výdech před filtrem, a proto se taky má ten molitan při výměně filtru nastříkat olejem ve spreji - je to jak v návodu k autu, tak na obalu toho filtru...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Od koho jineho bych mohl cekat tak rychlou a presnou odpoved, nez od Oddieho.:D:D:D

Takze podle toho, co jsi napsal mi vyplyva, ze tam otec nema original filtr. Ja jsem tam zadny molitan nevidel. Takova harmonika poskladana do tvaru kruhu. Takze nakup noveho originalniho filtru to jisti. Ono totiz jak je za krytem filtru takove koleno (kulata harmonika), tak to se cele hrouti do sebe, kdyz motor jede, protoze tam vlivem nepruchodnosti toho fitru vznika docela podtlak.:(:(

Share this post


Link to post
Share on other sites

Kulatá harmonika? To tam je nabastlené cosi, co tam asi nepatří., 205/309D starý i nový model mají od kyblíku filtru do sání hladkou tlustou gumovou hadici, tvarovanou, ale hladkou - bez harmonik...

Do toho kyblíku se dá dát i papírová vložka, už jsem to taky párkrát viděl, já tam ale dávám ten molitan.

Share this post


Link to post
Share on other sites

No me osobne dali taky do me 205 1,9D taky jen tu poskladanou harmoniku misto molitanu a rikali ze to prej staci. Myslite ze by se to melo radeji vymenit?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Oddie : Jen bych se chtěl pozastavit nad tím kyblíkem na vzdochový filtr.

Je tam udělaná taková nepřídtupná kapsa. Mně zajímalo, proč tam je, jestli je to jenom vyrovnávací prostor ....

Jo, a proč na volnoběh v sací hadici před filtrem jsou už v originální hadici vyvrtaný otvory ze kterých \"fouká\" vzduch. Kdyby to mnělo snahu sát, tak to beru. Jenomže ono to jima na volnoběh spíš fučí ven ???

Share this post


Link to post
Share on other sites

To Oddie: To je zajimavy, co rikas. Ale zbastleny to bude, je to kupovany po bouracce, tak to je pravdepodobny. Mne se to taky nelibi, protoze ta harmonika je z dost tenkyho materialu a dovoluje vyse popsanou deformaci. Zvlast ted, kdyz je ten filtr hodne ucpanej se prurez saciho potrubi v oblasti te harmoniky zmensuje zhruba na 2/3 i mene.

Predpokladam, ze ten molitanovej je lepsi. Protoze mi prijde, ze ten olej s tim papirovym filtrem nejde moc dohromady.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ad filtr: originál je molitanová vložka - takový válec s výztuhou. Lze místo toho dát i ten papírový, ale předpokládám menší životnost - když se zaplácá olejem. Jinak je to asi jedno.

Petr: tu orig. hadici kdyžtak mám navíc, co to máš za model, starý či nový?

Ladis: ta kapsa je rezonanční komora, vyrovnává akustické rázy ze sání. Dtto z těch dírek nic nefouká, to se jen zdá.

Jinak, včera jsem dal na 205-ku takový ten kuželový \"sportovní\" filtr. Ne, že bych snad byl \"tuner\", ale namontoval jsem do té 205D servo, a přes držák servopumpy se mi tam nevejde ten původní \"kyblík\" (je to přendané ze 405-ky, a tam se s tím holt nepočítalo...).

Až nebude sněžit, tak to nafotím - ale časem asi půjde zas ven, s tím kuželem je to o dost hlučnější.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Já mám ve svý 205 namísto molitanu papírovou harmoniku, no problem, a původni majitel tu hadici co plive olej do kybliku na filtr svedl pod auto - nevim jestli je to úplně košér, ale fachčí to ... :P

[Editován dne 15/12/03 Kik]

Share this post


Link to post
Share on other sites

To Oddie: Ja nemam zadny, to otec.:D:D Ale je to nejaka 91. Takze ten novejsi? Jak se to jeste pozna? Nejsem zbehly v 205kach.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Jo, 91 je nový typ.

Pozná se podle toho, že je to 1,9D (starší typ je 1,8D, ale bývá to někdy i špatně zapsané), pak podle r.v. (do 89 starý, od 90 nový), podle VIN (starý je VF3741A - 5-dveř a VF3741C - 3-dveř, kdežto nový je VF320A - 5-dveř a VF320C - 3-dveř), pak podle palubky (nová má otočné čudlíky na topení, stará má \"šavle\"), nový model má hydraulické sklápění světel a starý ne, nový model má EGR a většinou i oxidační kat, a starý ne, nový model má na víku kufru takovou jakoby malinkou stříšku nad oknem, a panty na jeden šroub, kdežto starý model je bez té stříšky, a panty jsou na dva šrouby, nový model má kulaté páčky blinkrů a stěračů, starý má hranaté...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Koukám, novej model x starej model, mám dobrej hybrid teda :o - r.v. 88, kulatý páčky, otočný čudly na topení - asi vyměněnej vynitřek, zvenku je to evidentně starej model

Share this post


Link to post
Share on other sites

No jo, jsi mi připomněl, starý model - zpátečka přes kroužek vedle jedničky, nový model - zpátečka dozadu, naproti pětce...

Share this post


Link to post
Share on other sites

2 oddie:

mě to taky fouká z těch dírek na sání.

ale zjistil jsem že nemám vůli na ventilech tak to možná bude tím....

Share this post


Link to post
Share on other sites

To Oddie: Tak novej model. Za kolik by jsi nechal tu rouru od filtru k sani? Teda pokud ji mas. A nemas nahodou chladic a saharu (bez vetraku)?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hm, chladič nemáju. Saharu akorát s větrákama, a eště k tomu nějakej typ pro klimatizaci... ale sahara by se měla dát sehnat i v replice, na 205-ku...

Na hada, teda vlastně hadici, se mrknu, tahle je ze starého typu, ten měl konec oválný, kdežto nový má kulatý - tak musím mrknout, jestli to jde zaměnit.

Jaká tam má naftový filtr? Pokud jej má na pravém podběhu, mělo by to jít, pokud ale má naf?ák na tělese termostatu, tak na to musí být jinak tvarovaná roura a tu asi míti nebudu...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Tak sorrry za místy fikaci, na 205D přeci jen existuje i typ sací roury s tou harmonikou. Už mě s tím ty pežoty docela se..ou, co kus to originál :(

Share this post


Link to post
Share on other sites

To Oddie: Tak to nebudeme resit. Jenom pro Tvoje info, naftovy filtr ma na termostatu.

To Kik: jestli i ten nasledujici filtr bude papirovej tak doporucim tez odpojit a hadicku ohnout dolu :D:D:D:D

Co by se stalo, kdyby se natvrdo zacpala?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Starý typ - oválný konec - herdek, tak to mám novostaro evegreen, mám konec hadice gulatej :o:o:o aby se v tom prasca vyznalo, to musi bejt ten muj pežot slátanej snad z dílů co gdo našel ...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Petr: když je filtr na termostatu, musí být na hadici buď zatáčka, a nebo ta harmonika, páč starý typ hadice vedl právě tudy, kde je teď ten naf?ák...

Pokud hodláte tu hadici s olejem odpojit, bylo by ehm vhodné tam aspoň vřadit odlučovač oleje ze 405-ky, páni ekologové ;)

Ucpávat v žádném případě nedoporučuju - bude vám pak vznikat ve skříni přetlak, takže bude vypadávat víčko, a začne všude prolínat olej....

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!


Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.


Sign In Now
Sign in to follow this  
Followers 0

  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.