Sign in to follow this  
Followers 0
Guest Prochyktm

Čerpadlo boxer

22 posts in this topic

nevíte někdo, jestli se čerpadlo u boxera 2,5D dá nějak nastavit, když tam dám turbo? Abych nemusel dávat jiný čerpadlo :myslim

Share this post


Link to post
Share on other sites

chybí jen podlakový přidávání nafty, což si myslim že se dá oběhnout přidáním nafty napořád přímo na čerpadle, nebo seženu čerpadlo viz obrázek:mrk

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nejen čerpadlu něco chybí, i samotnému motoru něco chybí, a zdaleka to není jen turbo. Další z řad blbejch nápadů jak "přidat turbo"... kolikrát tu už tahle hovadina byla? Ovšem, do Boxera pravda ne, s těmahle ptákovinama chodili hlavně -náctiletí ťůneři s 205-kou, kde ten motor 1,8D stejně už dávno nemá žádnou hodnotu... na rozdíl od Boxeru, který by měl zřejmě vydělávat a kde ten 2,5D už takhle sám o sobě stojí slušnou šlehu, a sám o sobě nevyniká zrovna extra výdrží. Fakt dobrej nápad dát mu na frak ještě tímhle...

Jinak zvednutí dávky na čerpadle je pěkně blbej nápad, bude to akorát hulit jak prase, a jako pravý TD to stejně nepojede, protože zase o tolik ta dávka zvednout nejde. On ten stupeň dávkování nafty podle plnícího tlaku není u TD jen tak proto, že by se konstruktér nudil, on tam má kupodivu docela důležitou funkci...

Share this post


Link to post
Share on other sites

T4 taky nemá na čerpadle podlakový přidávání nafty, takže jsou dvě možnosti:

1) Dá se turbo a na čerpadle se přidá naftě tak pul otáčky, pak pojede líp a nebude čoudit

2) Dá se turbo a přidá se hodně nefty, pak v 1000 otáčkách a při plným plynu bude čoudit jinak ne

mluvil jsem o tom s profíkem na čerpadla a ten asi ví víc.

Tuhle úpravu dělá dost lidí, jen já jsem ji ještě neudělal, tak jsem se zeptal.

Chtěl bych vidět tebe, jak by se ti líbilo jezdit každej kopec 50 myslim že ne, tak to jestli ho tam dam nebo ne nech na me, diky

Share this post


Link to post
Share on other sites

ŽÁDNÉ čerpadlo nemá podtlakové přidávání nafty, pleteš si podtlak a přetlak, to za prvé.

Za druhé, T4 má čerpadlo, v kterém se toto řídí elektronicky, takže tuto informaci MÁ a s touto informací o plnícím tlaku pracuje. Stejně jako třeba 2,1TD v 406 s Lucasem Epic - ten samý případ.

A pokud se ti nelíbí, jak to jede, neměl sis to pořizovat, co na to říct. Já zpravidla vím, jak se které auto chová a podle toho si ho pořídím nebo ne. Když byl tenhle motor v odtahovce, taky mi s tím nevadilo jezdit. Pokud chci něco co jede, pořídím si to rovnou a nesnažím se do slabého domatlávat hovadiny, s kterými to stejně nefunguje tak jak má, a akorát se tím riskuje poškození a menší životnost. A když nechceš slyšet takovouhle odpověď, tak neotravuj tady na fóru a běž se zeptat těch "dost" lidí a "profíků na čerpadla". Tady ti nikdo med kolem huby mazat nebude.

Share this post


Link to post
Share on other sites

děkuju za inteligentní odpovedi

auto si vybírám podle kastle, motor se dá vyměnit a tohle auto se sériově ani nedělalo, je to zakázkově předělávaný, takže ani nebylo z čeho vybírat.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Motor se dá vyměnit, akorát z toho bude papírově nesedící zbastl, což dělá potenciální problémy a snižuje hodnotu. Nicméně je pořád lepší, když už, ten motor skutečně vyměnit, a ne na něj něco lepit, i když je navenek stejný. Neznám hladký diesel, který by byl původně konstruován jako TD, a jen se z něj sundalo turbo - TD motory mají zásadně těch odlišností víc. Mj. třeba i menší kompresní poměr, také třeba ostřik pístů, silnější klikovku, ojnice, ložiska, olejová pumpa by měla počítat s tím, že dává olej i pro turbo... pokud tohle na D motoru zpravidla chybí, a když se mu zvedne podstatně výkon, logicky půjde dřív do kytek. A když u těch 2,5D už i takhle často praská hlava nebo vyletí těsnění... a když uvážím, jak a za kolik se na vrakáčích tyhle motory prodávají... neriskoval bych to, a tím spíš ne, pokud to auto má nějakým způsobem vydělávat. Dát do toho celý agregát TD - tedy i s příslušnou převodovkou, dejme tomu, pokud se sežene pěkný za nějakou slušnou cenu (což pochybuju), ale jinak bych se na to vy...

Share this post


Link to post
Share on other sites

No fakt je kravina přidávat turbo tam ,kde není !! A to z několika důvodů !!

Jednak proto že turbo motory mají větší vyztužení hlavy motoru,musí být čerpadlo s podtlakovým plničem turba,pak sehnat to již zmíněné turbo jehož instalace nebude jednoduchá a taky vyřešit mazání turba ! To není nic jednoduchého,ale pokud seženeš u motor s turbem,a pouze ho vyměníš to by pak šlo,ale jinak asi těžká záležitost !

A zásádní otázka na závěr !! Čerpadlo jiné dát MUSÍŠ,bez něho to nepůjde !!!!!

[upravil dne 9/2/08 Burisek]

[upravil dne 9/2/08 Burisek]

post-0-14109598926277_thumb.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites

Tak je tam, nic moc složitýho to nebylo. A to jsem studovanej na ekonomiku. Autu vzrost strašně krouťák a žere místo 13 9 a to je rozdíl

Share this post


Link to post
Share on other sites
Původně zaslal: Prochyktm

Tak je tam, nic moc složitýho to nebylo. A to jsem studovanej na ekonomiku. Autu vzrost strašně krouťák a žere místo 13 9 a to je rozdíl

A jak dlouho bude žrát....?

Share this post


Link to post
Share on other sites
Původně zaslal: Burisek

No fakt je kravina přidávat turbo tam ,kde není !! A to z několika důvodů !!

Jednak proto že turbo motory mají větší vyztužení hlavy motoru,musí být čerpadlo s podtlakovým plničem turba,pak sehnat to již zmíněné turbo jehož instalace nebude jednoduchá a taky vyřešit mazání turba ! To není nic jednoduchého,ale pokud seženeš u motor s turbem,a pouze ho vyměníš to by pak šlo,ale jinak asi těžká záležitost !

A zásádní otázka na závěr !! Čerpadlo jiné dát MUSÍŠ,bez něho to nepůjde !!!!!

[upravil dne 9/2/08 Burisek]

[upravil dne 9/2/08 Burisek]

Prosím vysvětlit pojem podtlakový plnič turba! Nerad bych měl mezery ve vzdělání....

Share this post


Link to post
Share on other sites
Původně zaslal: Hafity

Původně zaslal: Burisek

No fakt je kravina přidávat turbo tam ,kde není !! A to z několika důvodů !!

Jednak proto že turbo motory mají větší vyztužení hlavy motoru,musí být čerpadlo s podtlakovým plničem turba,pak sehnat to již zmíněné turbo jehož instalace nebude jednoduchá a taky vyřešit mazání turba ! To není nic jednoduchého,ale pokud seženeš u motor s turbem,a pouze ho vyměníš to by pak šlo,ale jinak asi těžká záležitost !

A zásádní otázka na závěr !! Čerpadlo jiné dát MUSÍŠ,bez něho to nepůjde !!!!!

[upravil dne 9/2/08 Burisek]

[upravil dne 9/2/08 Burisek]

Prosím vysvětlit pojem podtlakový plnič turba! Nerad bych měl mezery ve vzdělání....

Podtlakový plnič turba je několikanásobný nesmysl :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nechci ti do toho moc kecat,ale zajímalo by mě kde si vyvedl tlakové mazání pro turbo a opravdu si myslíš,že ti ten motor bude sloužit dlouho?

[upravil dne 21/2/08 subin]

Share this post


Link to post
Share on other sites

Delší dobu jsem tu nebyl,ten plnič,jo vím to je kravina,ale napsal jsem to a odeslal a zapomněl opravit,omluva ! :myslim

Měl jsem na mysli to na mém obrázku nahoře v kulatém rámečku,bez něho by se mu neroztočilo turbo,ale blbě jsem to napsal,tak se omlouvám ! :mad:

Mno jinak jak píše subin, taky by mě zajímalo jak vyřešil mazání a uložení turba,pokud neměnil komplet celý motor ??

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ten hříbek na čerpadle by se dal nazvat asi jako "ovladač zvýšené dávky na základě plnícího tlaku", nebo tak nějak - prostě funguje tak, že na základě zvýšení tlaku v sání vzniklého "tlačením" turba umožní vstříknout adekvátně vyšší dávku nafty. Tedy nikoliv tak, že se bez toho neroztočí turbo, to je blbost, to se roztočí vždy. Ten hříbek je tam jen proto, aby se vyšší dávka vstřikovala jen při vyšším plnícím tlaku, a bez plnění aby dávka zůstala malá (a motor nehulil).

Co se týče mazání turba, troufl bych si odhadnout, že dotyčný udělal odbočku z vývodu pro baroskop. To už jsem viděl víckrát. Problém ovšem je pokles tlaku oleje v ložiscích, díky mazání turba, na které to nebylo dimenzováno, a ještě k tomu jsou ta ložiska víc zatížena, tím vyšším výkonem - ačkoliv jsou méně mazána. SToupá tedy i náročnost na olej... Každopádně - pokud se na to nebude moc dupat, nějakou dobu to vydrží, p bude držet pořád pod krkem, ten motor zakuká o to dřív...

Share this post


Link to post
Share on other sites

taky jsem si kdysi říkal že bych si do auta hodil turbo, ale na benzín :D ovšem po mém prvním dotazu co to obnáší mě pár známých málem ukamenoval a že prý jsem se zblánil, po této reakci jsem od toho upustil, ale pořád nevím co vše to obnáší.

Čili bych se chtěl jenom zeptat ze zvědavosti co vše se tam musí narvat a upravit, tady jsem se něco dozvěděl ale pořád jsem z toho magor:D Děkuji za odpověď a doufám že mě nesežerete :D

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!


Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.


Sign In Now
Sign in to follow this  
Followers 0

  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.