Sign in to follow this  
Followers 0
Y2K

Generalne opravy

28 posts in this topic

Zdravim,

tak som sa rozhodol ze s prichodom jari (a uz spominanou vymenou oleja) by som rad opravil vsetky "prkotiny", ktore ma stvu na aute. A nechcem vypisovat pre kazdu zavadu zvlastn tema tak to zhrnie do jednoho.

Preto poprosim ak budete mat pre mna odpoved oznacte ju aj cislo zavady...Dakujeeem

Samozrejme kazda rada vitana !!!

1. VYMENA OLEJA - toto sa riesilo v inej teme tak to nebude rozoberat viac, iba poviem ze budem menit olej 10w40, pre prisadu na hydrovahatka som sa este nerozhodol.

2. HYDROVAHATKA - kedze je ich pocut ma to dost stve a rozmyslam nad tym ze by som ich dal zasa VSETKY vymenit, takze ak dakto pozna dobry servis kde mi to spravia za rozumnu cenu sem s nim, samozrejme aj hydrovahatka za rozumnu cenu...v pazote chceli za jedno 1000,-

3. KONTROLKA HMLOVKY - nesvieti mi na palubovke kontrolka zadnej hmlovky, este som to nijak neriesil, zaujimalo by ma v com by to mohlo byt, hmlovka svieti....napadla ma ziarovka na palubovke ale neviem ako to tam chodi presne

4. DIAGNOSTIKA - cas od casu mi vypise palubak ANTIPOLLUTION FAULT, pripadne ASR/ESP NOT FUNCTIONING, nastava to hlavne v dvoch pripadoch:

- 1. Ak auto dlhsie vytacam alebo natankujem 98 a prejdem par km tak sa rozsvieti prve spominane a svieti az pokial zasa nejazdim normalne pripadne natankujem 95 - toto vraj robi lamdba sonda, ze mozno uz dochadza a ze jej vadia velke emisis (vytacanie, 98), neviem nie som odbornik snad to moze byt pravda..

- 2. Neda sa povedat kedy to robi pretoze veeelmi sporadicky to nastava ked sa rozsvietia tieto 2 hlasky (sucastne), ziadne pevne stanovene podmienky tomu nepredchadzaju, raz sa to stane po kratkej jazde raz po dlhej a podobne, toto vsak trva velmi kratko a po case obe zhasnu - toto vraj moze sposobovat nejake cidlo ktore sa uspini pripadne zvlhne a vyhadzuje toto, potom ked troska uschne alebo po case uz prestane tak tieto hlasky zmiznu.....zasa nie som si nicim isty

5. VOLANT - mam troska zosuchany volant, takze ak by dakto o nejakom za rozumnu cenu vedel kludne piste, samozrejme na coupe....neveril som ze sa takto moze zosuchat po tych km...ale ked vidim co sa s nim deje ked ho pouzivam ja a to som setrny k takymto veciam tak uz zacinam chapat....mizne mi pred ocami :)

To by bolo asi tak vsetko, este ma mozno napadla kapota, ked ju opravoval majitel predo mnou nechytil odtien farby a ked sa clovek lepsie pozrie tak to je vidno, ale toto by som prilis neriesil.

Takze kazdy kto mi moze prispiet k celkovej spokojnosti nech da vediet.

Zatial dakujem a tesim sa na Vase prispevky :papa

PS: Ak si spomeniem este na daco EDITnem :roker

[upravil dne 5.2.2008 Y2K]

Share this post


Link to post
Share on other sites

1. výměna oleje spolu s olejovým filtrem a vzduchovým filtrem- jedině od značky TOTAL- je opravdu syntetický- na rozdíl od jiných - slyšících na slavná jména

3. vyměň kontrolní žárovku, jinak kontrola spínacího relé nebo pohledej zde na fóru elektroschémata

5 nech znova potáhnout kůží volant

[upravil dne 5.2.2008 kobr]

Share this post


Link to post
Share on other sites

ad kobr: nevim proc by to musel byt zrovna total, podle specifikace musi byt vsechny oleje stejne (nekolikrat se to tady resilo a myslim ze oddie sem daval nejake odkazy na oleje resp. na jejich rozbor a srovnani kvality a propo pokud tam xce davat 10w40, tak ten neni synteticky, ale polosynteticky, nebo pokud mas nejake podklady ze total je lepsi nez ostatni oleje, tak je tady hod

ad 3. pravdepodobne zarovka - rozebrat palubku

Share this post


Link to post
Share on other sites

ad 1: Doporučuji tam dát, co tam dával původní majitel a žádné přísady tam prosím nedávej...!! :bojim

ad2: Nevím jak moc jsou hlučné, ale pokud se ti zdá že jsou skutečně hlučné tak bohužel znovu vyměnit. Celkem bych věděl o člověku, který by to zvládl, ale až Praha...

ad4: Na to bych se celkem vykašlal. Pokud se motor chová pořád stejně, neřešil bych to... Pokud není v paměti závad žádná konkrétní chyba tak ti nikdo přesně nezjistí co s tím je. Jedině pokud máš nějakýho machra přes řídící jednotky tak ten by možná přičinu našel... Autorizovaný servisy to určitě nejsou...

Share this post


Link to post
Share on other sites
Původně zaslal: lampa

ad kobr: nevim proc by to musel byt zrovna total, podle specifikace musi byt vsechny oleje stejne (nekolikrat se to tady resilo a myslim ze oddie sem daval nejake odkazy na oleje resp. na jejich rozbor a srovnani kvality a propo pokud tam xce davat 10w40, tak ten neni synteticky, ale polosynteticky, nebo pokud mas nejake podklady ze total je lepsi nez ostatni oleje, tak je tady hod

ad 3. pravdepodobne zarovka - rozebrat palubku

je videt, ze jsi asi ty odkazy moc neprocetl, pac bys jinak nenapsal to, ze 10W40 je polosyntetika a ne syntetika, tohle oznaceni oznacuje jen a pouze viskozitni specifikaci daneho oleje, tedy pro jake teplotni rozmezi se hodi a v jakem teplotnim rozmezi splnuje podminky mazani, ovlivnene viskozitou, tedy soudrznost olejoveho filmu na mazanych plochach, cerpatelnost atd. To jestli ma ten olej syntetickej nebo mineralni zaklad se nedozvis, to vi jen vyrobce. Ale jinak musim souhlasit ze oleje Total dopadly v rozborech na oxidacni odolnost nejlepe, cili udrzuji si sve mazaci vlastnosti i po delsi dobe a nejsou tak opotrebovane

Share this post


Link to post
Share on other sites
Původně zaslal: Ferry

je videt, ze jsi asi ty odkazy moc neprocetl, pac bys jinak nenapsal to, ze 10W40 je polosyntetika a ne syntetika, tohle oznaceni oznacuje jen a pouze viskozitni specifikaci daneho oleje, tedy pro jake teplotni rozmezi se hodi a v jakem teplotnim rozmezi splnuje podminky mazani, ovlivnene viskozitou, tedy soudrznost olejoveho filmu na mazanych plochach, cerpatelnost atd. To jestli ma ten olej syntetickej nebo mineralni zaklad se nedozvis, to vi jen vyrobce. Ale jinak musim souhlasit ze oleje Total dopadly v rozborech na oxidacni odolnost nejlepe, cili udrzuji si sve mazaci vlastnosti i po delsi dobe a nejsou tak opotrebovane

Přesně tak, označovat oleje plná syntetika - polosyntetika - minerál je zcestné a dávno překonané. Dokonce ani když si na obalu přečteš hrdé "full synthetic oil", tak to vůbec neznamená, že tan není nic z ropy a zase u specifikace 15 nelze očekávat, že to je "obyčejný" minerál bez zušlechťujících látel

Share this post


Link to post
Share on other sites
Původně zaslal: jozefsv

kolko to mas km ak sa mozem spytat?

Momentalne mam 112 500 km najazdenych!

Share this post


Link to post
Share on other sites
Původně zaslal: kobr

1. výměna oleje spolu s olejovým filtrem a vzduchovým filtrem- jedině od značky TOTAL- je opravdu syntetický- na rozdíl od jiných - slyšících na slavná jména

3. vyměň kontrolní žárovku, jinak kontrola spínacího relé nebo pohledej zde na fóru elektroschémata

5 nech znova potáhnout kůží volant

[upravil dne 5.2.2008 kobr]

3. No to chce troska roboty na tu palubku a pravdopovediac sa toho aj bojim....ale snad skusim alebo to dam dakomu spravit....dakujem

5. to by som nerobil...uz som videl vela "takychto" volantov a nic moc, su ovela hrubsie a nie je to pekne....takze radsej zostanem pri starom ako robit toto

Share this post


Link to post
Share on other sites
Původně zaslal: MPavel

ad 1: Doporučuji tam dát, co tam dával původní majitel a žádné přísady tam prosím nedávej...!! :bojim

ad2: Nevím jak moc jsou hlučné, ale pokud se ti zdá že jsou skutečně hlučné tak bohužel znovu vyměnit. Celkem bych věděl o člověku, který by to zvládl, ale až Praha...

ad4: Na to bych se celkem vykašlal. Pokud se motor chová pořád stejně, neřešil bych to... Pokud není v paměti závad žádná konkrétní chyba tak ti nikdo přesně nezjistí co s tím je. Jedině pokud máš nějakýho machra přes řídící jednotky tak ten by možná přičinu našel... Autorizovaný servisy to určitě nejsou...

1. Jj...necham si poradit, ale mozno nesuhlasim s tou plnou syntetikou a dam polo...ale este neviem ... rozhodneme

2. Nooo...moc hlucne az tak nie su a robia to len dakedy - ked motor je zatazeny a potom zvolni....napriklad ked zastavim po dlhsej ceste...inak ani prilis nie...povodny majitel mi vravel ze to sa neoplati vymienat ze to zacne aj tak robit, ale neviem ci to len nebol tah na zastretie predaja :roker

4. No jo, je to presne tak....motor ani auto nerobi nic...a ked to zhasne diagnostika absolutne nezisti ze to vobec svietilo..takze asi je to tak

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ak Ti môžem poradiť tak skús tam dať olej Shell 10W 40. Ja som ho dal do HDI lebo mi to poradil mechanik z Mercedesu, že vtedy vahadlá stíchnu. V Mercedese dávajú tento olej a vždy tie vahadlá stíchnu. Mercedes má ten istý systém vstrekovania aj vahadiel. Mne to tak o polovicu stíchlo. :papa

Share this post


Link to post
Share on other sites
Původně zaslal: Utrecht

Ak Ti môžem poradiť tak skús tam dať olej Shell 10W 40. Ja som ho dal do HDI lebo mi to poradil mechanik z Mercedesu, že vtedy vahadlá stíchnu. V Mercedese dávajú tento olej a vždy tie vahadlá stíchnu. Mercedes má ten istý systém vstrekovania aj vahadiel. Mne to tak o polovicu stíchlo. :papa

JJ...toto mi vraveli uz aj v peugeote...takze je to mozne...

Share this post


Link to post
Share on other sites

ahaaa.....este som zabudol na jednu vec...

6. Z casu na cas prestane svieti ukazovatel KM ... ale po malej chvili zasa svieti...obcas blika a tak - ale to bude asi len kontakt

Share this post


Link to post
Share on other sites
Původně zaslal: Y2K

1. Jj...necham si poradit, ale mozno nesuhlasim s tou plnou syntetikou a dam polo...ale este neviem ... rozhodneme

Proboha kdy uz prestanete placat blbosti o plno- nebo polosyntetice, sorry ale uz jsem to psal asi trikrat ze oznaceni 5W40 nebo 10W40 o tom, jeslti je olej plne- nebo polo- synteticky nebo snad dokonce jen mineralni absolutne nic nerika. je to jen oznaceni teplotniho rozsahu ve kterem ma olej vyhovujici viskozitu.

cili pokud tam das olej 5W40 tak bude ridsi, pokud das 10W40 bude o neco hustsi, ve finale ten 5W40 muze byt polosynteticky a 10W40 muze byt plnasyntetika ( zalezi to jen na vyrobci oleje ), tak uz to konecne pochopte, nebo si o tom neco prectete na webu :bojim

cili pokud tam das 5W40 muze to klapat o neco vic, protoze ten olej bude tekutejsi nez 10W40

Share this post


Link to post
Share on other sites
Původně zaslal: Ferry

Původně zaslal: Y2K

1. Jj...necham si poradit, ale mozno nesuhlasim s tou plnou syntetikou a dam polo...ale este neviem ... rozhodneme

Proboha kdy uz prestanete placat blbosti o plno- nebo polosyntetice, sorry ale uz jsem to psal asi trikrat ze oznaceni 5W40 nebo 10W40 o tom, jeslti je olej plne- nebo polo- synteticky nebo snad dokonce jen mineralni absolutne nic nerika. je to jen oznaceni teplotniho rozsahu ve kterem ma olej vyhovujici viskozitu.

cili pokud tam das olej 5W40 tak bude ridsi, pokud das 10W40 bude o neco hustsi, ve finale ten 5W40 muze byt polosynteticky a 10W40 muze byt plnasyntetika ( zalezi to jen na vyrobci oleje ), tak uz to konecne pochopte, nebo si o tom neco prectete na webu :bojim

cili pokud tam das 5W40 muze to klapat o neco vic, protoze ten olej bude tekutejsi nez 10W40

Pozri sa, ja nie som ziadny odbornik na oleje...tak sa nemusis rozculovat.

Ja len reprodukujem to co mi povedali v servise....takze ked tak chod vynadat im ze sa nevyznaju....THX

Share this post


Link to post
Share on other sites
Původně zaslal: jozefsv

mne tam nemci davali shell 10w 40 a ostanem prinom.

Na ten by som chcel prejst aj ja.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Původně zaslal: Y2K

Původně zaslal: Ferry

Původně zaslal: Y2K

1. Jj...necham si poradit, ale mozno nesuhlasim s tou plnou syntetikou a dam polo...ale este neviem ... rozhodneme

Proboha kdy uz prestanete placat blbosti o plno- nebo polosyntetice, sorry ale uz jsem to psal asi trikrat ze oznaceni 5W40 nebo 10W40 o tom, jeslti je olej plne- nebo polo- synteticky nebo snad dokonce jen mineralni absolutne nic nerika. je to jen oznaceni teplotniho rozsahu ve kterem ma olej vyhovujici viskozitu.

cili pokud tam das olej 5W40 tak bude ridsi, pokud das 10W40 bude o neco hustsi, ve finale ten 5W40 muze byt polosynteticky a 10W40 muze byt plnasyntetika ( zalezi to jen na vyrobci oleje ), tak uz to konecne pochopte, nebo si o tom neco prectete na webu :bojim

cili pokud tam das 5W40 muze to klapat o neco vic, protoze ten olej bude tekutejsi nez 10W40

Pozri sa, ja nie som ziadny odbornik na oleje...tak sa nemusis rozculovat.

Ja len reprodukujem to co mi povedali v servise....takze ked tak chod vynadat im ze sa nevyznaju....THX

ja se preci nerozciluju, ja taky nejsem odbornik na oleje, ale elementarni znalosti se daji na webu najit a clovek si je muze vzit k srdci a dozvedet se neco noveho - je stale co se ucit, na tohle forum taky chodim kvuli tomu abych se dozvedel a naucil nove veci.

To jsem tim povzdechem nad papouskovanim x let stareho a dnes uz prekonaneho mytu myslel. A to, ze to tak rikali v servise, to taky o necem svedci, myslim si, ze je dobre vedet neco navic a ne jen slepe verit tomu kdo neco tvrdi, vzdy je dobre si to overit z vice zdroju a udelat si svuj nazor a nepapouskovat

Tak to neber osobne, nebyl to zadny utok, jen dobra rada

a jak uz jsem psal, u nas na skole se delaly ty testy oleju, ta laborator je v protejsi chodbe nez co mam laborku ja, takze tem vysledku verim a podle tech testu byl nejlepsi na oxidacni odolnost a opotrebeni olej Total, ale to uz jsem taky psal nekolikrat, tak muzes premyslet co tam dat, chci ti jen ulehcit rozhodovani ;)

[upravil dne 6/2/08 Ferry]

Share this post


Link to post
Share on other sites
Původně zaslal: Ferry

Původně zaslal: Y2K

Původně zaslal: Ferry

Původně zaslal: Y2K

1. Jj...necham si poradit, ale mozno nesuhlasim s tou plnou syntetikou a dam polo...ale este neviem ... rozhodneme

Proboha kdy uz prestanete placat blbosti o plno- nebo polosyntetice, sorry ale uz jsem to psal asi trikrat ze oznaceni 5W40 nebo 10W40 o tom, jeslti je olej plne- nebo polo- synteticky nebo snad dokonce jen mineralni absolutne nic nerika. je to jen oznaceni teplotniho rozsahu ve kterem ma olej vyhovujici viskozitu.

cili pokud tam das olej 5W40 tak bude ridsi, pokud das 10W40 bude o neco hustsi, ve finale ten 5W40 muze byt polosynteticky a 10W40 muze byt plnasyntetika ( zalezi to jen na vyrobci oleje ), tak uz to konecne pochopte, nebo si o tom neco prectete na webu :bojim

cili pokud tam das 5W40 muze to klapat o neco vic, protoze ten olej bude tekutejsi nez 10W40

Pozri sa, ja nie som ziadny odbornik na oleje...tak sa nemusis rozculovat.

Ja len reprodukujem to co mi povedali v servise....takze ked tak chod vynadat im ze sa nevyznaju....THX

ja se preci nerozciluju, ja taky nejsem odbornik na oleje, ale elementarni znalosti se daji na webu najit a clovek si je muze vzit k srdci a dozvedet se neco noveho - je stale co se ucit, na tohle forum taky chodim kvuli tomu abych se dozvedel a naucil nove veci.

To jsem tim povzdechem nad papouskovanim x let stareho a dnes uz prekonaneho mytu myslel. A to, ze to tak rikali v servise, to taky o necem svedci, myslim si, ze je dobre vedet neco navic a ne jen slepe verit tomu kdo neco tvrdi, vzdy je dobre si to overit z vice zdroju a udelat si svuj nazor a nepapouskovat

Tak to neber osobne, nebyl to zadny utok, jen dobra rada

No hej...nasjt sa da....ale denne sa stretavam s roznymi temami a problemami a ked by som mal sedet kvoli tomu stale na nete a hladat info tak to by som ine asi nerobil....takze prave o tuto temu som sa nejak nezaujimal...

a neberem to osobne, to je v pohode....len som vyjadril nazor

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!


Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.


Sign In Now
Sign in to follow this  
Followers 0

  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.