Juraj196

2.0 HDi servis

5 posts in this topic

Prosím o info - aký je servisný interval motoru 2.0 HDi, 66 kW, rok výroby 2003. Motor má (?) 99. 000 km, prípadne koľko stojí výmena rozvodov a ako často ich treba meniť. Zvažujem kúpu. Pri jazde sa motor choval výborne - bol som príjemne prekvapený - i v porovnaní s 1 .9 Tdi VW, 2.0 Tdi, VW 1,9 dCi Renault. Potešila by ma aj rada na čo si pri kúpe dať pozor. Ďakujem.;)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Kupoval jsem tohle auto s najetými asi 110 000. Ve 120 000 se dělal olej (každých 20 tis) rozvody, brzdy přední i s kotoučema + zadní pakny. Servis asi za 16 000,-

Na co bych si dal pozor, tak asi hlavně na stav motoru, pořádně ho projet, třeba půl km jet na trojku plný otáčky neměl by vynechat. V motoru by neměli být slyšet žádný velký rány. Je poměrně hlučnější ale má vyrovnaný chod. Motor by mě držet volnoběh bez klesání otáček. Dál bych se mrknul na přední tlumiče, vlivem těžkýho motoru dost odcházej. Rozhodně bych pořádně zkoukulo obě nápravy, kde se občas něco najde.

Ted sem Ti tu asi popsal skoro celý auto, ale snad Ti to pomůže. Hlavní je asi ten motor, jde o to jak se s nim zacházelo a v jakym stavu je. Na to je ale nejlepší diagnotika, sám tam na tom moc věcí nepoznáš.

Share this post


Link to post
Share on other sites

ja som menil rozvody nedavno.

vseobecny interval je 120 000km.

ja mam 186000 a predchadzajuci majitel menil pri 90000km.

On nenemil ani vodnu pumpu. Ja uz hej.

Cena rozvodov na SVK cca 3000 - 4000SK zalezi od znacky a predajne. Niekde zozenies aj bez dane.

Ja som to mal za flasku jablkovice:D:D aj s pumpou:D:D

vymena v servise s pumpou cca 3 - 4hod.

ak das 200Sk/ hod tak rataj 600 - 800 Sk za pracu.

A vymen si aj vodu do chladica, daj tu oranzovu co davaju do VW, ta je drahsia ale vydrzi az 5 rokov. :papa

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ani jeden z motorov HDi na rozdiel od väčšiny konkurencie pri prudkej akcelerácii nedymí (aj agregáty bez časticového filtra) a keď sú v dobrom stave, to nerobia ani po prekročení najazdených 150 000 km. Ak áno, nie je niečo v poriadku s turbom!

Pozor aj na podvozok. Zadná náprava je totiž dosť citlivá na nastavenie a už som videl na Slovensku servisovaný a nebúraný Peugeot 406, ktorý mal štyri stopy! Štvorstopá jazda ako s TAZ 1203 je znamením, že vozidlo mohlo byť po nehode nesprávne vyrovnané.

Prepĺňaný naftový motor 2.0 HDi má rozvody poháňané ozubeným remeňom, ktorý výrobca odporúča vymeniť po odjazdení 160 000 km. Za kompletnú výmenu rozvodov zaplatíte približne 12 000 Sk.

Motorový olej viskóznej triedy 5W-40 vymeňte každých 20 000 km. Jeden liter vás bude stáť 570 Sk.

Pri prepĺňaných motoroch HDi si dobre skontrolujte hadicu, vedúcu k turbodúchadlu. Môže byť prasknutá.

Pri motoroch HDi bývajú problémy aj s opotrebovaným tlmičom torzných kmitov remenice pohonu pomocných agregátov, v dôsledku čoho vydáva motor nepríjemný kovový zvuk.

Pri kontrole podvozka sa zamerajte na stav zadnej nápravy (najmä pri verzii Break), olej tečúci z motora či prevodovky a silentblok, držiaci výfukové potrubie. Zvykne sa opotrebovať a výfukové potrubie potom drnčí o krycí plech nad výfukom.

Prevzaté z článku : http://automix.centrum.sk/jazdene/clanek.phtml?id=100001186

Dobre kup :roker

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!


Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.


Sign In Now

  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.