Přejít na obsah
  • Aktuální cíle darů

Vysoká spotřeba 1.6\"i\"- rada s karbecem


Dundee

Recommended Posts

Jelikož mám spotřebu na Dřevákovi odhadem 10-12 litrů na sto, tak bych potřeboval někoho v Praze či na Mělnicku (plus okolí), kdo by byl schopnej mi seřídit motor. Jedná se o XU5CP (typ BAZ), tj. 1.6 s elektronicky řízeným karburátorem Solex 34 TBIA (kat, Lambda). Lambda byla odpojená, na což jsem přišel náhodou a připojil jsem ji v pátek a od tý doby se mi zdá, že to auto žere víc (cca o 2-3 litry na sto).

Ještě bych potřeboval vědět, co z následujícího má negativní vliv na spotřebu:

- klapka na potrubí sání k filtru je stále v poloze, že odebírá teplý vzduch z výfukových svodů (bylo by lepší ji natvrdo překlopit na stále studený vzduch?)

- nejde automatický sytič, takže studený auto musim chvíli držet pod plynem, aby za jízdy tolik necukalo a nechcípalo

- je olej ve vodě a asi i ve spalovacím prostoru (dlouho jsem to nekontroloval)

Ještě trochu :xvul dotaz: Dá se nějakym způsobem zamezit vrzání zadní nápravy? Při každym pohybu náprava děsně vrže :(

Díky za tipy a postřehy:super

[upravil dne 25/7/2009 Dundee]

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Driver: Díky za odkaz, hned zítra mu zkusím cinknout a uvidíme, jak se postaví k "polostříkačce":super:D

EDIT: Jen doufám, že firma ještě funguje, vzhledem k poslední aktualizaci v roce 2004:myslim

Jinak informace k tý spotřebě mě samozřejmě stále zajímají :D:mrk

[upravil dne 3/2/2008 Dundee]

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Původně zaslal: Dundee

Tak Kratochvíl mi nepomohl, ale dal mi kontakt na jednoho pána z Postřižína, se kterým jsem domluvenej, že mu 305ku přistavím:super

Mohl by jsi mi na něj poslat kontakt? Případně zkus se ho zeptat jestli by dokázal seřídit i dva karburátory na motoru.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Driver: SZ

Pája: Takže sání pro jednokomorovej a dvoukomorovej karbec je jiný? Nebo se liší sání pro Solex a pro Weber? Právěže jsem do toho auta nechtěl cpát moc peněz za jinej karburátor, pak uplácení technický (musel bych vyhodit Lambdu a katalyzátor) a tak podobně. Pokud se mi podaří srazit spotřebu aspoň na 8 litrů, budu spokojenej;)

EDIT: A jak je to se sháněním dílů pro ten Weber 36 TLC:myslim

[upravil dne 4/2/2008 Dundee]

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Původně zaslal: Dundee

Jelikož mám spotřebu na Dřevákovi odhadem 10-12 litrů na sto, tak bych potřeboval někoho v Praze či na Mělnicku (plus okolí), kdo by byl schopnej mi seřídit motor. Jedná se o XU5CP (typ BAZ), tj. 1.6 s elektronicky řízeným karburátorem Solex 34 TBIA (kat, Lambda). Lambda byla odpojená, na což jsem přišel náhodou a připojil jsem ji v pátek a od tý doby se mi zdá, že to auto žere víc (cca o 2-3 litry na sto).

Ještě bych potřeboval vědět, co z následujícího má negativní vliv na spotřebu:

- klapka na potrubí sání k filtru je stále v poloze, že odebírá teplý vzduch z výfukových svodů (bylo by lepší ji natvrdo překlopit na stále studený vzduch?)

- nejde automatický sytič, takže studený auto musim chvíli držet pod plynem, aby za jízdy tolik necukalo a nechcípalo

- je olej ve vodě a asi i ve spalovacím prostoru (dlouho jsem to nekontroloval)

Ještě trochu :xvul dotaz: Dá se nějakym způsobem zamezit vrzání zadní nápravy? Při každym pohybu náprava děsně vrže :(

Díky za tipy a postřehy:super

Neříkal jsi minule že to má příznivou spotřebu?

No tak je jasný, že ta lambda je v háji, proto ji někdo odpojil...

Možná by stačilo sehnat funkční a bylo by po starostech a vysoké spotřebě...

Tu klapku bych nemrvil, bude v tom určitě bimetal a když je takhle zima, je snad jasný, že je furt otevřená aby si to bralo teplý vzduch ohřátý výfukem...

To že nejde aut.sytič - no jo, ale kdyby blbnul, tak by to mělo ještě větší spotřebu...

A ten olej v tý vodě - zase to nedělá určitě dobře chladící soustavě...

Původně zaslal: Rebik

Kratochvíl karburátoty dělá jenom český auta, je dobrý, ale jak nemá tabulky a díly, nevezme to....

Mě bylo řečeno že dělá i Cadillaky...

Původně zaslal: Dundee

Tak Kratochvíl mi nepomohl, ale dal mi kontakt na jednoho pána z Postřižína, se kterým jsem domluvenej, že mu 305ku přistavím:super

Nebo ti pak dám telefon na pána z Újezda, podle toho co mi říkal, toho tvýho kombíka servisoval, tak by možná věděl v čem je problém. Ale taky už to moc nedělá, rozhodně ale tomu rozumí, když je opravuje už 25 let...

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Marcel:

Příznivou spotřebu to právě mělo do připojení Lambdy;)

Nemusí být špatná Lambda, ale něco v karburátoru (třeba)...

Ten bimetal v klapce nefunguje a překlápěcí mechanizmus je v háji (měl jsem ji rozebranou)...

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Logicky - odpojená lambda, špatná lambda...

A ta klapka - víš při jaké teplotě se má zavřít? On totiž možná fén neudělá takovou teplotu...

A ta klapka určitě nemůže za tu spotřebu...

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Původně zaslal: Marcel505

Logicky - odpojená lambda, špatná lambda...

Špatná logika;)

Moje zkušenost s 1.3, 4 bodovej vstřik od VW:

Motor studenej jel normálně, po ohřátí se dusil palivem, spotřeba 11 litrů, na každý křižovatce to zdechlo (uchlastal se). Po odpojení Lambdy všechno v pohodě jak za studena, tak za tepla, spotřeba 6,5 litru.

Rok a půl jsem jezdil s odpojenou Lambdou, pak jsem koupil úplně novou originál za hříšný prachy, připojil a motor jel stejně blbě se stejně vysokou spotřebou jako před odpojením tý původní (na tachu při odpojení cca 205.000 km). Nakonec to bylo čidlo teploty pro ŘJ.

Celá tahle anabáze mě za ten rok a půl vyšla na bratru 14 tisíc za všemožný seřizování, proměřování, výměny plno věcí. Prakticky jsem zgenerálkoval vstřikovací soustavu abych nakonec zjistil, že takovej bordel nadělalo blbý čidlo za 368,- Kč (tu částku do smrti nezapomenu):grr:grr

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Jinak k tý klapce: Určitě nemá až takovej vliv na spotřebu, ale to, že motor pořád tahá horkej vzduch od výfuku, mu taky moc na šetřivosti nepřidá;) Jen nevim, jak b se to chovalo, kdybych tu klapku nastavil na stále studenej vzduch:myslim Na druhou stranu tady má hodně lidí sportovní filtr nebo celý sání a klapku mají vyřazenou z provozu...

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Tak jsem tu s dalším dotazem:

Platí i pro elektronicky řízený karburátor, že při měření Lambdy U=1V je bohatá směs a při U=0,1V je chudá směs? Chystám se na měření Lambdy, jestli reguluje nebo ne.

Jinak jem dostal tip na teplotní čidlo sytiče (dá se sehnat samostatně?), že by mohlo být v háji nebo na sestavu sytiče kompletně. Pokud by byl v háji celej sytič, asi bych pokukoval po jinym karurátoru:myslim

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Původně zaslal: Dundee

Jinak k tý klapce: Určitě nemá až takovej vliv na spotřebu, ale to, že motor pořád tahá horkej vzduch od výfuku, mu taky moc na šetřivosti nepřidá;) Jen nevim, jak b se to chovalo, kdybych tu klapku nastavil na stále studenej vzduch:myslim Na druhou stranu tady má hodně lidí sportovní filtr nebo celý sání a klapku mají vyřazenou z provozu...

Tak tu klapku vyndej, když bude venku, bude to sát spíš studený vzduch. Nebo tam dej nějakou hadici aby to sálo jen studený z předního přívodu...

Ale jak jsem již napsal - myslím, že se spotřeba výrazně nesníží...

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Zúčastnit se diskuse

Můžete odpovědět a až poté se registrovat If you have an account, sign in now to post with your account.

Návštěvník
Odpovědět na toto téma...

×   Byl vložen obsah s formátováním.   Restore formatting

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Kdo si právě prohlíží tuto stránku   0 registrovaných uživatelů

    • Žádný registrovaný uživatel si neprohlíží tuto stránku
×
×
  • Vytvořit...