aaischa

jezdeni s trochu bouchnutym autem?

21 posts in this topic

Ahoj, obcas mam moznost nejaky 206 či 306 kera je treba z jedný strany "oroštovaná" a je za pěknou cenu, jak je to se zákonem, dá se s tim jezdit podle zákona , když sou to jenom kosmetický vady a na funkčnosti to neubírá? nebo na stk to rovnou zreklamujou a policajti když člověka chytnou tak má problémy.. ? :roll

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hlavně nesmí mít ostrý hrany, pak je to na odebrání TP, ale je to hlavně o tom, na koho narazíš ... prostě vouidlo musí být dle vyhlášky "způsobilé k provozu na pozemní komunikaci!";)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Co je to "za pěknou cenu" ? A co je to "oroštovaná" ? Pokud jsou tam výstupky či ostré hrany, tak s tím nemáš co jezdit. Pokud jsou jen promáčklé dveře, tak je to fuk.

Share this post


Link to post
Share on other sites

plus mínus polovina ceny co sou na prodej tady na foru v bazaru, vecinou dvere blatník, zrdcátko atd, motor a vsecko ok, skla taky, takže je to dosti na pováženou ? prevazne to lidi nechtej opravovat kuli lakovaní haldě klempířskejch prací atd...

Share this post


Link to post
Share on other sites

aaischa:

Tvoje otázka je na místě. Podle toho, co píšeš o Tvé 205, je to tak na investici 15 t. a pořád to bude flekáč v hodnotě 12 000. STK ti asi projde, tak jak jsme spolu mluvili, a zároveň získáš odhad potřebných investic. Domluvil jsem tam, že Tě nebudou nutit do oprav, ale pomohou Ti rozhodnout, jestli máš toto auto vůbec opravovat.

Pokud můžeš finančně, asi se opravdu zaměř na generační skok.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Původně zaslal: P607Olda

aaischa:

Tvoje otázka je na místě. Podle toho, co píšeš o Tvé 205, je to tak na investici 15 t. a pořád to bude flekáč v hodnotě 12 000. STK ti asi projde, tak jak jsme spolu mluvili, a zároveň získáš odhad potřebných investic. Domluvil jsem tam, že Tě nebudou nutit do oprav, ale pomohou Ti rozhodnout, jestli máš toto auto vůbec opravovat.

Pokud můžeš finančně, asi se opravdu zaměř na generační skok.

pokud nebude velkej problém s stk (finančně) čepy atd s tim bych počítal, tak rád projdu, a v létě bych se vážně zajímal po něčem lepšim, bude po škole, tak už nepudou peníze do takoejhlech věci a rád bych nějakou 206 či 306 do léta tohle odjezdí doufám bez problému ikdyž to nechci nijak zakřiktnout a uvidí se, prostě mě láká možnost auta o cca 15000levnějc třeba jenom kuli tomu že má orvanej bok( pár delších škrábanců a třeba je to bez zrdcátka a tim to končí, žádná drsňárna ale oprava do původního stavu by nebyla jinak nijak cenově lákavá..

p.s. finančně by to nebyl takovej problém, ale rád eště aspon chvili budu jezdit timhle, takjako tak řidičák nemam dlouho tak se člověk pořád "učí"

[upravil dne 1.2.2008 aaischa]

Share this post


Link to post
Share on other sites

Většinou je to tak, že sleva na "orvaný bok" se přesně rovná ceně té opravy.

Viděl bych to asi tak - pokud jsi schopný dát dohromady asi 50 až 70 tisíc, tak můžeš pomyslet na auto v rozumném stavu (koupě a oprava). Např. 306.

Felda by vyšla levněji, ale zase hnije a pro nás Peugeoťáky to v podstatě nepřichází do úvahy.:mrk

Share this post


Link to post
Share on other sites
Původně zaslal: P607Olda

Většinou je to tak, že sleva na "orvaný bok" se přesně rovná ceně té opravy.

Viděl bych to asi tak - pokud jsi schopný dát dohromady asi 50 až 70 tisíc, tak můžeš pomyslet na auto v rozumném stavu (koupě a oprava). Např. 306.

Felda by vyšla levněji, ale zase hnije a pro nás Peugeoťáky to v podstatě nepřichází do úvahy.:mrk

feldu kuju ale to mě moc neláká přesně jak řikáš :P

Share this post


Link to post
Share on other sites

Jestli je za orvanej bok sleva jenom 15tis, tak bych se na to auto nešel ani podívat. Já už myslel, že máš někde něco za skutečně zajímavé ceny, ale těhle nabídek je všude pytel...

Share this post


Link to post
Share on other sites
Původně zaslal: oddie

Jestli je za orvanej bok sleva jenom 15tis, tak bych se na to auto nešel ani podívat. Já už myslel, že máš někde něco za skutečně zajímavé ceny, ale těhle nabídek je všude pytel...

28000Kč za 306ku z 96týho roku, jenže zas benzín, ikdyž u těch menších obsahu by to asi nevadilo, celá pravá strana celkem dost zedřená a i částečně zdeformovaná, plně pojizdny dvere se otevirat daj taky, ale vzhledově je to dost znát,(prahy ok) občas takhle něco je, známej zpravidla bere bouračky a dává dokupy a pak to dává dál, takže u něj je možno něco získat když se najde... ale u velký slevy bych se bál jestli tam neni eště něco co šlověk nezistí ani zkušenějšim okem někoho... stejně nejspíš vemu něco plně ok, páč u takovejhlech veci kdyz uz do toho de "víc" peněz bych dával dosti bacha

[upravil dne 1.2.2008 aaischa]

Share this post


Link to post
Share on other sites

Pokud máš zdroj mimo běžnou inzerci, tak si o tom můžem popovídat, zajímaj mě ale jen a pouze diesely 1,9D/TD. A stav se pro ten ventil, o víkendu tu budu :)

Share this post


Link to post
Share on other sites
Původně zaslal: oddie

Pokud máš zdroj mimo běžnou inzerci, tak si o tom můžem popovídat, zajímaj mě ale jen a pouze diesely 1,9D/TD. A stav se pro ten ventil, o víkendu tu budu :)

ju ten ventil určo chci(penize uz mam prichystany), bych dostal infarkt kdyby mi někdo plechovku ukrad :D ani tak nejde o tu cenu jako o morální hodnoty :roll:) pak bych to prehodil do novýho vozítka :)

juju mimo inzerci...

[upravil dne 1.2.2008 aaischa]

Share this post


Link to post
Share on other sites

ja ted jezdim bez predniho narazniku. ale nastesti tam mam vyztuhu, ktera je de facto ten naraznik. Mno a spztku mam za prednim oknem

Share this post


Link to post
Share on other sites
Původně zaslal: P607Olda

Většinou je to tak, že sleva na "orvaný bok" se přesně rovná ceně té opravy.

Viděl bych to asi tak - pokud jsi schopný dát dohromady asi 50 až 70 tisíc, tak můžeš pomyslet na auto v rozumném stavu (koupě a oprava). Např. 306.

Felda by vyšla levněji, ale zase hnije a pro nás Peugeoťáky to v podstatě nepřichází do úvahy.:mrk

Ehm... Coby majitel 205 (přes 7 let) i 306 (5 let) si musím dovolit zdvořile nesouhlasit.

Za 50-70 tisíc bude 306-ka (koupě+oprava) pořád dost nespolehlivý stroj. Zatímco vrazíš-li do 205 (koupě+oprava) 40 tisíc, budeš mít spolehlivou voňavku, na kterou se nemusí pár let sáhnout. Takže pokud ti nejde o prestiž, ale par let bez velkých oprav jezdit, mít levný provoz, a mít všechny ND za hubičku, z 205-ky bych rozhodně na nějakou "generační výměnu" neskákal. ;)

Share this post


Link to post
Share on other sites

To:aaischa

Chlape,přiznám se,moc Ti nerozumím.Máš asi 20 let staré auto,které potřebuje člověka,který autům rozumí--a to ty-nezlob se--nejsi.(podle Tvých příspěvků).Další možnost je mechanik,kterému jsi zachránil život--aby Ti na tom dělal zdarma.Zdá se mi totiž,že s tím chceš nějak vydrbat--jezdit s bouranýma autama atd.--prostě za málo peněz hodně muziky--snad se to podaří,ale pochybuju.Dlouho jsem se držel--reagovat na Tvé příspěvky--ale zklamal jsem-nevydržel.:roker

Share this post


Link to post
Share on other sites
Původně zaslal: Garfield

Původně zaslal: P607Olda

Většinou je to tak, že sleva na "orvaný bok" se přesně rovná ceně té opravy.

Viděl bych to asi tak - pokud jsi schopný dát dohromady asi 50 až 70 tisíc, tak můžeš pomyslet na auto v rozumném stavu (koupě a oprava). Např. 306.

Felda by vyšla levněji, ale zase hnije a pro nás Peugeoťáky to v podstatě nepřichází do úvahy.:mrk

Ehm... Coby majitel 205 (přes 7 let) i 306 (5 let) si musím dovolit zdvořile nesouhlasit.

Za 50-70 tisíc bude 306-ka (koupě+oprava) pořád dost nespolehlivý stroj. Zatímco vrazíš-li do 205 (koupě+oprava) 40 tisíc, budeš mít spolehlivou voňavku, na kterou se nemusí pár let sáhnout. Takže pokud ti nejde o prestiž, ale par let bez velkých oprav jezdit, mít levný provoz, a mít všechny ND za hubičku, z 205-ky bych rozhodně na nějakou "generační výměnu" neskákal. ;)

Je několik důvodů:

1) 306 je daleko odolnější proti rzi, než 205

2) Dá se koupit 306 kolem 50 t (benzín) a po investici asi 10 až 15 t bude mít hodnotu asi 50 až 60 tisíc, zatímco 205 i po investici bude mít hodnotu pod 20 tisíc.

3) Původně jsem to nechtěl uvádět, ale 205 je dnes přece už starší auto, kdežto 306 je psychologicky novější.

4) Ceny aut šly hodně dolů, takže není takový problém koupit 306

Já jsem se tak vyučil se 405 kombi 1,8 TD, koupil jsem před 3 lety za 60 t, s tím, že je to přeci držák. Ze začátku jsem byl optimista, udělám z toho "voňavku", takže nová světla, kotouče, zaseklé zámky, později spínačka, chladič, radiátor topení, těsnění pod hlavou, čerpadlo serva a další. Investice asi 50 t Kč za 50 t km, ale zjišťuji, že "proti věku není léku" a "dávat umělé dýchání mrtvole", prostě na spolehlivé jezdění po celé republice a do zahraničí to není a už nebude (měla sloužit jako rezervní auto ve firmě). Situace s cenami se změnila, tehdy byla cena 60 t přiměřená, 406-ky stály tehdy minimálně dvakrát tolik.

[upravil dne 2.2.2008 P607Olda]

PS: Oba (i všichni ostatní) máme své zkušenosti, a snažíme se aaischovi co nejlépe poradit. Vybrat si musí sám, já se nebudu zlobit, když se rozhodne jinak.

[upravil dne 2.2.2008 P607Olda]

Share this post


Link to post
Share on other sites
Původně zaslal: ozzy1956

To:aaischa

Chlape,přiznám se,moc Ti nerozumím.Máš asi 20 let staré auto,které potřebuje člověka,který autům rozumí--a to ty-nezlob se--nejsi.(podle Tvých příspěvků).Další možnost je mechanik,kterému jsi zachránil život--aby Ti na tom dělal zdarma.Zdá se mi totiž,že s tím chceš nějak vydrbat--jezdit s bouranýma autama atd.--prostě za málo peněz hodně muziky--snad se to podaří,ale pochybuju.Dlouho jsem se držel--reagovat na Tvé příspěvky--ale zklamal jsem-nevydržel.:roker

to je celkem pravda, nikdy sem auto nechtěl ale stala se z toho nutnost, původně sem měl vplánu něco vyhlídlího za 30tis, ale nakonec mi to chlapík odřek a oběvila se 205 o kery sem taky uvažoval za "pár korun" tak jí mam doma téměř 1000km za ten měsíc co jí mam mam najeto, a prakticky pohodička, jezdim s ní rád, neni to nic pro mě hrabat se v motoru, to ostatní co je jenom o manualni zručnosti neco vymenit nalakovat zabrousit atd to neni problem, lecos udělám opravim, taky už jak pár lidí řeklo je to flekáč :roll:) ale to mi nijak nevadí, motor jede v pohodě, dokonce přestal nějak sám od sebe sáknout olej, už nejsou kapky pod autem ( pro rejpaly olej nevytek ) je ho tam mezi horni a dolni riskou.. vyklepaný pravý rameno, ale s gumam co tam maj bejt díky oddiemu si toho už ani nevšimu tak sem spokojenej, příjemně se to parkuje páč je to malý... na co je návod nebo popis jak to udělat to udělám v tom problém nevidim takže si myslim že až tak moc stracenej nejsem :) ikdyž profík taky ne... auto mechanika nechci škoda peněz to jedině na něco fakt závažnýho... a to bych váhal zda to vůbec u tohohle auta stojí za to... p.s. jesli sis všimnul tak nejakou dobu už žádný problémy na forum nehlásim páč sem spokojenej a je to ok... když ustojí všecko do léta, tak se dočká nabarvení celýho spodku, několika dalších míst, přetěsnění hadiček s kerejch občas prosakuje olej a zustane pěkně doma, ale když se něco oběví tak bych rád něco jinýho.. ač ne auto mechanik pořád u tohohle auta udělám hodně věcí sám a jak řečk kolega garfield díly levný a hlavně mi ho taky nikdo nehodlá ukrást :D a v tomhle tématu jen zišťuju možnosti :)

vim že mam starej krám a nemyslim si něco navíc :myslim nehodlám investovat do ničeho jinýho než do toho co je nutný, to že je to tak trošku flekatý mi nijak nevadí pracovník se spotřebou kolem 4L je pro mě neocenitelnej

[upravil dne 2.2.2008 aaischa]

Share this post


Link to post
Share on other sites
Původně zaslal: P607Olda

Původně zaslal: Garfield

Původně zaslal: P607Olda

Většinou je to tak, že sleva na "orvaný bok" se přesně rovná ceně té opravy.

Viděl bych to asi tak - pokud jsi schopný dát dohromady asi 50 až 70 tisíc, tak můžeš pomyslet na auto v rozumném stavu (koupě a oprava). Např. 306.

Felda by vyšla levněji, ale zase hnije a pro nás Peugeoťáky to v podstatě nepřichází do úvahy.:mrk

Ehm... Coby majitel 205 (přes 7 let) i 306 (5 let) si musím dovolit zdvořile nesouhlasit.

Za 50-70 tisíc bude 306-ka (koupě+oprava) pořád dost nespolehlivý stroj. Zatímco vrazíš-li do 205 (koupě+oprava) 40 tisíc, budeš mít spolehlivou voňavku, na kterou se nemusí pár let sáhnout. Takže pokud ti nejde o prestiž, ale par let bez velkých oprav jezdit, mít levný provoz, a mít všechny ND za hubičku, z 205-ky bych rozhodně na nějakou "generační výměnu" neskákal. ;)

Je několik důvodů:

1) 306 je daleko odolnější proti rzi, než 205

2) Dá se koupit 306 kolem 50 t (benzín) a po investici asi 10 až 15 t bude mít hodnotu asi 50 až 60 tisíc, zatímco 205 i po investici bude mít hodnotu pod 20 tisíc.

3) Původně jsem to nechtěl uvádět, ale 205 je dnes přece už starší auto, kdežto 306 je psychologicky novější.

4) Ceny aut šly hodně dolů, takže není takový problém koupit 306

Já jsem se tak vyučil se 405 kombi 1,8 TD, koupil jsem před 3 lety za 60 t, s tím, že je to přeci držák. Ze začátku jsem byl optimista, udělám z toho "voňavku", takže nová světla, kotouče, zaseklé zámky, později spínačka, chladič, radiátor topení, těsnění pod hlavou, čerpadlo serva a další. Investice asi 50 t Kč za 50 t km, ale zjišťuji, že "proti věku není léku" a "dávat umělé dýchání mrtvole", prostě na spolehlivé jezdění po celé republice a do zahraničí to není a už nebude (měla sloužit jako rezervní auto ve firmě). Situace s cenami se změnila, tehdy byla cena 60 t přiměřená, 406-ky stály tehdy minimálně dvakrát tolik.

[upravil dne 2.2.2008 P607Olda]

PS: Oba (i všichni ostatní) máme své zkušenosti, a snažíme se aaischovi co nejlépe poradit. Vybrat si musí sám, já se nebudu zlobit, když se rozhodne jinak.

[upravil dne 2.2.2008 P607Olda]

Člověče, Oldo, dvě věci:

1) Každý mluvíme o něčem jiném - račiž si všimnout. Já mluvím o tom, za jaký peníz v koupi+opravě můžeš mít spolehlivé auto. "Za 50-70 tisíc bude 306-ka (koupě+oprava) pořád dost nespolehlivý stroj. Zatímco vrazíš-li do 205 (koupě+oprava) 40 tisíc, budeš mít spolehlivou voňavku, na kterou se nemusí pár let sáhnout".

Zatímco ty do toho pleteš zouplně jiné téma - jakou má auto cenu, pokud bych ho chtěl prodat. Samozřejmě, že pokud z auta uděláš voňavku, nemůžeš ji prodat, protože novou vyšší hodnotu ti nikdo nezaplatí - musíš si svoje investice odjezdit sám. Takže v případě tvé rady (jít do 306) sice budeš mít auto, na kterém při případném prodeji dál moc neztratíš, ale zato tě auto v této ceně někde na cestě vyšplouchne, a ceny oprav a ND jsou fakt jinde než u 205.

2) Píšeš, že každý máme své zkušenosti - souhlasím. Jen ty máš ale zkušenosti se 405 a 605, zatímco já s 205 a 306, o kterých se tu bavíme. Takže tvé názory nejsou podloženy praktickými zkušenostmi, promiň. Např. že proti věku není léku: Máš pravdu, že není. Ale zatímco uvedení tvé bývalé 405 do spolehlivého stavu by bylo z cenového hlediska šílenství, u 205-ky to jde. ;)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Jedna poznámka k výše uvedenému. Pokud se mladej kluk chce začít hrabat v autě, nemá žádné předešlé zkušenosti a ani moc peněz, je 205 celkem ideální volba. Je jednoduchá jak facka, doma se na ní dá udělat cokoliv, a když se při tom náhodou něco zničí, snadno a levně se to nahradí. Takže i z tohoto ohledu je to v tuto chvíli lepší volba než 306, pokud se na tom aaischa chce něco naučit - a 306 si může pořídit třeba za 2 roky (a do tohoto ani nenacpe tolik peněz, aby to nemohl za dva roky s klidným svědomím vyhodit).

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!


Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.


Sign In Now

  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.