Sign in to follow this  
Followers 0
AKCZ

Autobaterie + nabijecka

13 posts in this topic

Mam "par" otazek..

1. plati tvrzeni bezudrzbova=gelova?

2. Banner UniBull 50 200 je gelova?

3. jakou byste poradili nabijecku nebo z jakych znacek vybirat aby to bylo i pro gelove baterie do cca 1500,-?

Share this post


Link to post
Share on other sites

no gelovu som este nevidel.

Ale nabijacku kupo podla toho aky prud budes potrebovat podla baterky.

Na moju 74Ah baterku treba nabijaci prud do 10A.

Ak je to mensia bateria /50-60/ tak staci do 5A.

Robia uz aj elektronicke nabijacky. nielen trafakove.

Share this post


Link to post
Share on other sites

1. nie,gelove sa používajú v založných zdrojoch,motorkách

2. nie, vapniková so zniženým unikom elektrolitu

3.:myslim

Share this post


Link to post
Share on other sites

K tej 3:nabíjačky sa vyrabaju v rôznych prevedeniach pre olovené akumulátory,gelové batérie a batérie olovo - vapnik, alebo s prepínaním pre jednotlivé druhy baterii

Gelove baterie su ine ako olovenne,vapnikové,ni-cd...každá je špecificka(iny štartovací prud,kapacita,odolnosť voči samovibíjaniu,teplote...),ináč sa nabíja,udržiava, dobíja v aute atď.

12V gelova bateria(založne zdroje,motorka) dobíjacie napätie 13,5 - 13,8V, nabíjací prud až 30% kapcity(pri 75Ah až 20A pri 14,4 - 15V ) - vysoka odolnosť proti nízkym teplotám,pri -40°C straca len polovicu kapacity

12V olovenna(osobné,nakladné automobily...) dobíjacie U=13,4 až 14,7V z alternátora,pri nabíjaní 1/10A z kapacity(75Ah nabíjame 7,5A)má vysoký štartovací prud,už pri -10°C stráca 30-50 % kapacity

12V olovenno-vapnikova(pre všetky nové typy vozidiel s veľkým podielom elektroniky) dobíjacie napätie musí byť väčšie ako 14,5V(auta od roku 97 a viac) odolnosť voči veľmi nízkym teplotám, minimalna spotreba vody,takmer bezudržbové

Share this post


Link to post
Share on other sites

Diky za info.. a trochu to tedy upresnim.. s Gelovkou sem byl asi trochu mimo takze tu pomineme..

Udavana baterie v bodu 2 je zrejme ta olovenno-vapnikova viz. text "Namísto tradičního legování mřížek antimon/antimon je legování baterie Uni Bull založeno na

bázi čistého vápníku"

Vzhledem k tomu ze ty gelovky se pouzivaj hlavne v motorkach nebo jak jsem vypochopil ve vetsich kapacitach nez je potreba do aut opomijim nabijecku na gelovky..

Takze podledni co me zajima jestli se vyvarovat nejakych znacek autonabijecek nebo je to celkem jedno a ridit se jen tech. parametry.. :myslim (samozrejme podle ceho poznam ze umi nabijet i oloveno-vapnikovou baterii)

[upravil dne 2/2/08 AKCZ]

Share this post


Link to post
Share on other sites

Gelovky se používají taky u věcí, který se převrací a naklání tj. vodní skútry, motorky.

U auta nevidím praktický využití pro gelovku.

Share this post


Link to post
Share on other sites

ne gelovku nemam jen reaguju na fusiona, jak rika "U auta nevidím praktický využití pro gelovku" ja kdyz jsem z byvaleho scorpia lezl bocnim okenkem ven, tak baterka poskodila cely motor. prostor - spis ten zbytek co tam zustal :)

Jinak sorry :xvul

[upravil dne 3.2.2008 Demo]

Share this post


Link to post
Share on other sites

To AKCZ: isto sa vyvaruj sa lacných nabíjačiek z TESCA,Carrefouru...,nie su vhodne na nabíjanie, ale iba na preventívne oživenie baterie pred zimou(už som niekolko opravoval):aut, po pripojení na vybitu bateriu začne davať väčší prud ako je poistka(nemá ochranu proti preťaženiu, ale čo by si chcel za 600 korun:D) a zakonite vypali poistku,ktoru majitel nahradí väčšou a potom zhorí aj samotný usmernovač...K.O

"samozrejme podle ceho poznam ze umi nabijet i oloveno-vapnikovou baterii"- nabíjačka má prepínač podla typu baterie, prípadne je plne automatická a je to popísané v návode

Ja by som doporučoval ASTIP MAC 612 12V/6A za 1380Kč, malé rozmery, ochrany ,plne automatická,takmer na všetky typy baterii do 80Ah

http://www.autobat.cz/mac-612-12v6a-p-1046.html

Share this post


Link to post
Share on other sites
Původně zaslal: Fusion

Gelovky se používají taky u věcí, který se převrací a naklání tj. vodní skútry, motorky.

U auta nevidím praktický využití pro gelovku.

Fusion, v zásadě máš pravdu, jen upřesním.

Gelovka má tu výhodu, jak píšeš můžeš s ní otáčet a umísťovat ji jak se ti líbí, klidně i do interiéru. A navíc má i výhodu, že se líp nabíjí, má menší rozměry a má prostě lepší vlastnosti. Proto se dává nově např. do Porsche Cayenne, BMW 7řady apod. Prostě věcí co mají hromadu elektronických spotřebičů. Vyrábí ji Bosch pod označením S6 s kapacitami 70 nebo 95 Ah. 95 Ah stojí 11 319,- kč s DPH při rozměrech dxvxš 353x190x175; 70ah stojí 8661,-Kč při rozměrech dxvxš 278x190x175.

Asi takhle, kdyby bylo něco špatně, opravte mě. :papa:papa

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!


Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.


Sign In Now
Sign in to follow this  
Followers 0

  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.