Sign in to follow this  
Followers 0
IVC

nováček-kopě 406 1.8 benzín combi

22 posts in this topic

Zdravím všechny příznivce peugeotu.

I já se nadchnul po jízdě tímto pohodlným autíčkem a rozhod jsem se si jedno opatřit.Potřeboval bych však radu Vás zkušených co je lepší na opravy a poruchovost.Nevím se rozhodnout zda pro ročník 1999 či 2000.Mám na to maximum 160 000kč totiž.Pak nevím zda je lepší automatik klima či manuál-zajímala by mě poruchovost a kolik popřípadě stojí opravy.Už jsem začal přemýšlet i o 2.0-jsou víc dostupné a v lepší výbavě.Mám však obavy z velké spotřeby.Najedu totiž každý den 8km do práce a 8 z práce.Takže ročně 8 000-12 000km.Pokud mi může někdo z Vás zkušenějších poradit,byl bych moc rád.:)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Pročti si sekci servis.Jinak já mám1.8 16v řek bych,že spotřeba bude přibližně stejná s 2,0 jen je tam o něco vyšší pojistka.Mám manuální klimu,automatická bych řek že je lepší.

Jinak hodně aut má problém s klapkou cirkulace vnitř. vzduchu.

Každopádně bych ti doporučil vzít si sebou někoho kdo tomu rozumí nebo si dohodnout prohlídku v servisu-můžeš si tím ušetřit dost peněz

Share this post


Link to post
Share on other sites

jj hlavně nezapomeň napíchnout na diagnostiku,když pojedeš do toho servisu,ušetří ti to pak spoustu peněz.... mluvím z vlastní zkušenosti

Share this post


Link to post
Share on other sites

Co se týče spotřeby - u 1,8 nebo 2,0 bude srovnatelná, u toho dvoulitru bych řekl, že možná o něco nižší (nemusíš ho tolik točit). S automatickou klimou nejsou oproti manuální žádné zásadní problémy. Jinak pokud by ses rozhodl pro 1,8u, tak určitě 16V, z 8V bys byl brzo nešťastnej - je slabej i na sedan, natož pak v breaku.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Počítej taky s tím, že auto bude z 80% dovoz a tím pádem ztažené km. Ale předpokládám, že asi tohle tušíš. A nebo budeš mít štígro :) Chci tím říct, že i hodně nalítaný auta vypadají docela dobře ( žádný velký ohmataniny a tak ), pro to si fakt vem někoho sebou. Jinak mnoho štěstí při výběru :papa

P.S. Konkrétně s automat.klimou nemám žádný problém. ( S ničím jiným taky ne :D )

Share this post


Link to post
Share on other sites

No tak to jsem si myslel taky. Servisku mám ( a vše podle ní odpovídá ), ale když jsem byl nedávné s autem na takové hlubší prohlídce, servisák mi řek, že km budou pravděpodobně stočený. Mimochodem tvrdil, že diagnostika Peugeota neodhalí ubrané km. Přes Pe.tra jsem si nechával zjišťovat historii vozu a bohužel mě nepotěšil: auto nikdy nepoznalo autorizovaný servis :( Ale co. Nic se nekazí, a tak si s tím hlavu nelámu. Po koupi jsem provedl všechny nutné výměny a zatím se vše chová normálně.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ahoj,

snad te trosku presvedcim na motor 2.0

dovezl jsem si z Nemecka 406 break 2.0i z roku 1999 novy model. Denne jezdim do prace a zpet 180 km, z toho 95% po dalnici. Za tu dobu co s nim jezdim je spotreba benzinu 7.5 - 7.8 l (nemam pal. pocitac, tak merim od plne do pradne nadrze). Po prestavbe na na plyn jezdim stejnou trasu ale ve ctyrech lidech v aute a spotreba je 9.5 - 10 l plynu.

Podle knizky, co jsem dostal k autu je spotreba u breaka s 1.8 16V o kousek vyssi ve vsech rezimech nez u 2.0. Motor s vykonem 99 kW sice s autem slusne hybe ale zadny sportovec to neni.

Problemy a naklady:

Mam tam automatickou klimu - nepatrne mi propousti chladic, takze po naplneni cca mesic chladi, pak uz ne. Na leto poridim novy chladic (neorig. cca 3500), jinak ok.

Menil jsem olej s filtrem (cca 1200), remen s kladkou (2800) a pokazila se packa na blinkry (sla lehce spravit, naklady 0,-).

Dvakrat praskla zarovka v prednim svetle H7ka.

To je vse co jsem na aute delal.

S povinnym rucenim mi to vyslo take dobre, platim neco malo pod 3000,- takze zadna hruza.

Cena auta byla v lete 4800 eur, naklady na dovoz a doklady 10000 Kc. Auto bylo pravidelne servisovano v pazout servisu a serviska radne vedena.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Slyšel jsem,že v Německu v bazaru se dá koupit spolehlivější auto.Nepřetáčejí tam km,tedy pokud ten bazar má němec.Nemáte někdo typ takového bazaru nebo www stránky kde se dívat?Prohlížím pouze autoscout 24.

jinak samo,že pro aotíčko bych jel s někým kdo tomu rozumí,sám si netroufám.I tak to bude sázka do loterie:aut

Jak čtu tak s klimou automatickou nejsou větší problémy a ani na servisu zde jsem nevyčet by byly.

Nevíte někdo od kterého ročníku a měsíce je už v autíčku palubní počít?Myslel jsem totiž,že v novém modelu z r.1999 po faceliftu už je a jak čtu není.:o

Share this post


Link to post
Share on other sites

No tak to bych netvrdil, že má 1,8 lepší spotřebu jak 2,0 spíš vychází tak o třičtvrtě litru víc. A i v servisní dokumentaci se uvádí spotřeba u 1,8 nižší než u dvoulitru. Teď nemluvim o osmiventilu. Já jezdím s 16v za 7,5 dlouhodobou průměrnou, město dálnice okresky 1/1/1. Nijak se neloudám a na dálnicích jezdim pořád okolo 130 často i 150. Myslim si že tenhle motor na normální ježdění bohatě stačí. Jede to i dvěstě, když na to máš nervy. Rozhodně se neboj toho, že točenim motoru ti bude u 1,8 stoupat spotřeba do nějakejch výšin. Já často řadim až kolem 4000rpm a nic takového nepozoruji. Můj názor je ten, že za dva nula obsah si připlatíš na spotřebě i ručení a zas o tolik lepší dynamiku nezažiješ. Jsou to totiž stejný motory. To bys musel jít do HDI. Pokud nechceš super výbavu nemá to cenu. Jo četl jsem tady i příspěvky kde uváděli nekteří jedinci že 1,8 žere přes deset litrů. Takovou spotřebu jsem nikdy neměl. I když jsem několik nádrží vyjezdil ve sportovnim duchu, nestoupla mi průměrná spotřeba na víc jak 9L. Ono jde o to jestli je auto v pořádku, pokud nějáký čidlo na motoru nedává správný hodnoty, jde spotřeba hodně nahoru.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nevíte někdo od kterého ročníku a měsíce je už v autíčku palubní počít?Myslel jsem totiž,že v novém modelu z r.1999 po faceliftu už je a jak čtu není.:o

Palubní počítač se dá domontovat i u starých modelů.;)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nechci 406ku s 1.8 motorem nijak hanit (nikdy jsem s ni nejel) ale drzme se faktu. Spolu s autem jsem dostal i manual, ktery vicemene sedi na vetsinu modelu a na konci je hezka tabulka, kde je vse pekne videt.

Nemohu si pomoct ale co se tyce spotreby, kdyz uz se oni bavime, tak na benzinoveho breaka mi nejlepe vychazi 2litr s manualni prevodovkou, kod motoru 8BRFR.

manual k autu:

http://www.volny.cz/pavel.prochazka/pazout/manual.jpg

tabulka na konci:

http://www.volny.cz/pavel.prochazka/pazout/tabulka.jpg

Realna spotreba samozrejme je velice individualni vec a zavisi na noze ridice, stavu auta a na podminkach, kde jezdi.

Tohle jsou jen fakta z manualu primo od vyrobce....

Co se tyce povinneho ruceni, situace na trhu je velice rozdilna. Vysledna cena se odviji od spolecnosti, malusu/bonusu apod. Ted mam pred sebou svoji smlouvu o povinnem ruceni na sve auto a cena je 2985,- se vsim vsudy.

Doporucuji si projit nabidky ruznych spolecnosti, na webu nekde existuje kalkulacka povinneho ruceni a porovnat rozdily.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Já mám tabulku na starý modely motorů co byla dávána k autu když ho první majitelka kupovala a tam je tabulková spotřeba u 1,8 ve všech případech menší jak 2,0. Ale u novejch motorů od 99 je to asi jinak. To že se u některých automobilů tabulka s realitou liší je pravda.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Proštudoval jsem pár dokumentů a oběvil,že nejmenší spotřebu má 2,0 16V HPi,jenže problém je ten,že tento motor byl uveden na trh 2001.Díval jsem se po něm na netu, ale není ho nikde vidět,že by se prodával-:nevimojetý,Pouze jediný inzerát jsem naše.Každopádně cena je stále pro mě moc vysoká.:nevim

Slyšel jsem,že v Německu v bazaru se dá koupit spolehlivější auto.Nepřetáčejí tam km,tedy pokud ten bazar má němec.Nemáte někdo typ takového bazaru nebo www stránky kde se dívat?Prohlížím pouze autoscout 24.:myslim

Share this post


Link to post
Share on other sites

www.mobile.de autoscont je taky dobrej.Jo ještě taková os.zkušenost:na inzerát bez fota interiéru nejezdi.Před týdnem sem byl s kamarádem v Drážďanech,chlapík nám tvrdil jak je auto ok,když sme tam přijeli tak se mi ze vnitřku chtělo zvracet,takže sme se otočily a jeli jinam,ale tam se auto zase nezdálo kamarádovy.Tak sme si udělali hezkej výlet.

[upravil dne 3/2/08 subin]

Share this post


Link to post
Share on other sites

Duin : no a jestli se koukneš znovu do tabulky tak 2.0 automat ( 8BRFR ) nežere nic, takže jasná volba:super

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!


Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.


Sign In Now
Sign in to follow this  
Followers 0

  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.