Sign in to follow this  
Followers 0
marsalek

Výměna rozvoďáku 2.0 HDi 80 kW (RHZ...)

11 posts in this topic

Zdravim PSA kolegy! Chystam se menit na svem 2.0 HDi 80 kW (v Citroenu Xantia) rozvodak a delam si starost kvuli tomu, ze nemam cim zmerit spravne napnuti remene. V dilenske prirucce pisou 54+/-2 SEEM...

1. Takze se vas chci zeptat, nakolik je to citliva zalezitost a zdali se to da dobre nastavit i bez tohoto meraku. Jak?

2. Je potreba si pri vymene rozvodu spustit motor o par cm nize z jeho praveho ulozeni?

Diky za jakekoliv dalsi rady a tipy k vymene!

Kaja

Share this post


Link to post
Share on other sites

no kedze som to robil dva tyzdne dozadu s mechanikom tak viem ze miesta je tam fakt malo a s motormi VW sa to neda porovnat. PSA ma horsi pristup.

Horny silentblok musi ist dole a potom musis mat aj motor podlozeny zospodu.

t.j. robi sa to najlepsie na zdvihaku :supera nie len tak na jame doma. :bojim

remen mi dotahol ten kamos tak ako to on uz pozna a ma to " v ruke ". takze vie kolko napnut.

sam by som to nerobil aj ked viem ze teraz uz ked som to robil s nim tak by som to mohol robit aj sam ale len s dobrym naradim, pripravkom na zaaretovnaie motora aby sa nepretocil. Myslim si, ze neprerobis ak to das niekomu kto ma s tym viac skusenosti. To nie je ako instaloval xp do pc :D:D:D

Share this post


Link to post
Share on other sites

pokud si to nedelal nedelej u HDI snadno prepnes = smrt a pokud nedopnes = taky smrt :-) radsi rekni nekomu kdo to ma v ruce

Share this post


Link to post
Share on other sites

Není to náhodou tak, že správně napnutý rozvodový řemen se má dát otočit o 90° nepřílíš velkou silou?

Share this post


Link to post
Share on other sites

to kobr: ano ale kazdy ma silu jinde. Je to asi tyden co sem tu takovyho cloveka mel po 16 tis km rozvody KO !! Takze bud to mit v oku (ruce) nebo se do toho ne....

Share this post


Link to post
Share on other sites
Původně zaslal: PP205

to kobr: ano ale kazdy ma silu jinde. Je to asi tyden co sem tu takovyho cloveka mel po 16 tis km rozvody KO !! Takze bud to mit v oku (ruce) nebo se do toho ne....

jj PP205 mluví pravdu , navíc ten člověk je členem klubu , myslim ten stim přepnutým rozvodakem :D

Share this post


Link to post
Share on other sites

A co tak vyskusat si predpetie na povodnom remeni skor nez ho das dole a potom ten novy tak isto napnut.? To sa predsa da odhadnut rukou prip nejakym svojpomocnym pripravkom.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Původně zaslal: ajven

no kedze som to robil dva tyzdne dozadu s mechanikom tak viem ze miesta je tam fakt malo a s motormi VW sa to neda porovnat. PSA ma horsi pristup.

Horny silentblok musi ist dole a potom musis mat aj motor podlozeny zospodu.

t.j. robi sa to najlepsie na zdvihaku :supera nie len tak na jame doma. :bojim

remen mi dotahol ten kamos tak ako to on uz pozna a ma to " v ruke ". takze vie kolko napnut.

sam by som to nerobil aj ked viem ze teraz uz ked som to robil s nim tak by som to mohol robit aj sam ale len s dobrym naradim, pripravkom na zaaretovnaie motora aby sa nepretocil. Myslim si, ze neprerobis ak to das niekomu kto ma s tym viac skusenosti. To nie je ako instaloval xp do pc :D:D:D

že je tam blbej přístup souhlasím, ale při mojí výměně rozvodů nešel horní silentblok dolů ani se motor nepodkládal. Ale asi co mechanik to jiná technika. A ani tak nemluví PSA maunál pro výměnu rozvodů pro 2.0HDi.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mám stejný motor a výměnu jsem dělal v létě před dovolenou. Nebudu opisovat z manuálu, ale odpojit výfuk a demontovat horní silentblok se musí, jinak nejde sundat první řemen a obtížně dekly, alespoň u Peugeota. Můžu poslat kopie manuálu nebo KOPPA. Udělal jsem si přípravek http://album.volny.cz/petulak/view.php?album_id=63182&view_page=4&browse_page=0#img a sílu napnutí změřil na starém řemenu. K zablokování je ještě potřeba osmička šroub (rozvodové kolo - hlava), blokovací tyčka o průměru 8 mm (blok motoru - setrvák) a tyčka o průměru 2 mm (částečně otočné ozubené kolo na klikovém hřídeli). U napnutí jsem zjistil, že když není správné, tak se přesně nesejdou seřizovací otvory po několikerém protočení motoru rukou.

[upravil dne 30/1/08 ladak]

Share this post


Link to post
Share on other sites

jj, kdyz je to v ruce nemusi kolo dolu ba ani podbeh dekl motoru atd. rozvody delam na HDI 45 minut

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!


Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.


Sign In Now
Sign in to follow this  
Followers 0

  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.