Přejít na obsah
  • Aktuální cíle darů

proč zrovna rozvodovej řemen a ne jinak ?


aaischa

Recommended Posts

Ahoj,

nějak nechápu proč se vlastne delaj rozvodovy remeny a řetězy a neni tam nějakej převod mezi pumpou, vačkou, čerpadlem, klikou a tak nějakej převod napevno, ušetřilo by se nezkonalý množství motorů a starostí .. ?

je mi jasny ze opodstatneni to mit bude jinak by se to tak nedělalo ale jaký.. ?

[upravil dne 28.1.2008 aaischa]

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Svoje opodstatnění to má- když se ti trhne řemen, potká se motor. Vyměníš pár ventilů, možná i nějakej píst a hotovka za cca 25.000,- (třeba). Když to bude všechno napevno, něco se v motoru podělá (třeba přidře klika) a odnese to komplet celej motor (páč se to ihned přenese všude, že). No a celej takovej motor určitě nebude na vrakáči za třebas 10000,- jako se dá sehnat v dnešní době...

Proto jsou třeba na letadlech torzní hřídele, aby se v případě např. přidření generátoru "střihnul" jen hřídel a neodnesl to zbytek motoru (volná turbína, kompresor atd.);)

[upravil dne 28/1/2008 Dundee]

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Původně zaslal: Demo

Henry Ford rekl - "Vyrabim auta, abych prodaval nahradni dily"

A ta Sirka 2.3 D ma rozvody ozubenymi koly - aspon myslim.

To je možný, ale ta 2.3D byla od peugeotu. ;)

Měli jsme ji doma a při generálce motoru nám servisák říkal že tam je řetěz na rozvodech. :myslim

[upravil dne 28/1/08 Dave_k]

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Původně zaslal: Pata

je to taky kvuli lepsi akceleraci, mene rotujici hmoty znamena vetsi kroutici moment (doufam, ze nerikam blbosti)... u motorek se taky dlouho pouzivaly ozubene kola a je pravda, ze ty motory jsou nesmrtelne...

tak akcelerace u mašiny a nějakýho starýho atmosférickýho nafťáku to je směšný porovnávat :roll

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Původně zaslal: aaischa

Původně zaslal: Pata

je to taky kvuli lepsi akceleraci, mene rotujici hmoty znamena vetsi kroutici moment (doufam, ze nerikam blbosti)... u motorek se taky dlouho pouzivaly ozubene kola a je pravda, ze ty motory jsou nesmrtelne...

tak akcelerace u mašiny a nějakýho starýho atmosférickýho nafťáku to je směšný porovnávat :roll

ale dneska uz se zadne jednoduche atmosfericke naftaky nedelaji :super:D

Kola by musela byt v oleji, vetsi blok, vetsi napln, pro kazdy motor jine kola atd ... vetsi vaha na napravu.. jsou to drobnosti, ktere se ve finale nascitaji... Era nesmrtelnych aut uz je davno pryc :roll

Jak rikal pan Ford :mrk:D

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Původně zaslal: Pata

Původně zaslal: aaischa

Původně zaslal: Pata

je to taky kvuli lepsi akceleraci, mene rotujici hmoty znamena vetsi kroutici moment (doufam, ze nerikam blbosti)... u motorek se taky dlouho pouzivaly ozubene kola a je pravda, ze ty motory jsou nesmrtelne...

tak akcelerace u mašiny a nějakýho starýho atmosférickýho nafťáku to je směšný porovnávat :roll

ale dneska uz se zadne jednoduche atmosfericke naftaky nedelaji :super:D

Kola by musela byt v oleji, vetsi blok, vetsi napln, pro kazdy motor jine kola atd ... vetsi vaha na napravu.. jsou to drobnosti, ktere se ve finale nascitaji... Era nesmrtelnych aut uz je davno pryc :roll

Jak rikal pan Ford :mrk:D

to mě celkem štve, hlavně mě dostává daň z emisí, jestli zavedou takovejhle krám tak už fakt nevim ale to je trošku mimo ikdyž v pokecu to snad nevadí :papa

¨jinak v dusledku je to takhle asi jednodussi, ale zas celkově rozvoďák je jeden z takovejch "strašáků" pro motor aspoň z mýho pohledu věčina věcí se dá nějakzkontrolovat nebo tak ale tady ..

[upravil dne 28.1.2008 aaischa]

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

aaischa: neboj, taky bych rad motorku bez rozvodaku, Vcko, Vtec, strikacku, kardan, elektronicky stavitelne plexi a sedatko :myslim:mrk:D

Hold dneska musis udelat kompromis a dobre si promyslet, co chces ;) Btw remen jako takovy je docela smesna castka v porovnani s treba gumama, brzdama atd ;)

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Původně zaslal: Pata

Původně zaslal: aaischa

Původně zaslal: Pata

je to taky kvuli lepsi akceleraci, mene rotujici hmoty znamena vetsi kroutici moment (doufam, ze nerikam blbosti)... u motorek se taky dlouho pouzivaly ozubene kola a je pravda, ze ty motory jsou nesmrtelne...

tak akcelerace u mašiny a nějakýho starýho atmosférickýho nafťáku to je směšný porovnávat :roll

ale dneska uz se zadne jednoduche atmosfericke naftaky nedelaji :super:D

Kola by musela byt v oleji, vetsi blok, vetsi napln, pro kazdy motor jine kola atd ... vetsi vaha na napravu.. jsou to drobnosti, ktere se ve finale nascitaji... Era nesmrtelnych aut uz je davno pryc :roll

Jak rikal pan Ford :mrk:D

no a co motory comon rail? ty mají taky rozvod ozubenými koly :super , jinak třeba motory HTp mají rozvody řetězem...

ale žádný nesmrtelníci to nejsou :D:aut

at je to rozvod řemenem, kolama nebo řetězem, pořád to je nějaký mechanismus který se vždy může rozbít, tak v tom nehledej vědu a každých 90tis. si vzpoměn na řemen a kladku a vyměn si jí :aut:super

stejně jako student, když si ted uděláš rozvody, dokonce života tvé 205ky už ho měnit nebudeš, protože bud tě zklame něco jiného nebo to už prodáš jako veterána, jelikož nepočítám s tím že najedeš 90tis jen tak za pár měsícůco to auto budeš vlastnit :myslim:D

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Zúčastnit se diskuse

Můžete odpovědět a až poté se registrovat If you have an account, sign in now to post with your account.

Návštěvník
Odpovědět na toto téma...

×   Byl vložen obsah s formátováním.   Restore formatting

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Kdo si právě prohlíží tuto stránku   0 registrovaných uživatelů

    • Žádný registrovaný uživatel si neprohlíží tuto stránku
×
×
  • Vytvořit...