Rudouš

406 break

24 posts in this topic

Chystam se ke koupi Pažotka 406 break s motorem 2.0 HDi 80 kw od r.v 2000 a snad i v plny palbe v manualu. ..najeto by mnelo mit tak cca120 000km Aproto vas chci poprosit o radu jak vybirat. . .kde ma slabiny, na co si dat pozor, +,- tohoto modelu. Vase postrehy...Proste vsechno co vas napadne.... Jo a jeste kolik tocite kdyz jedete 110,130,150? Nekde sem cetl ze ve 150 toci pouze 3000 to by byla parada!:roker Pochlubte se i ze spotrebou;)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ahoj - spotřebou se chlubit nehodlám, tu má každej dle své nohy (mě nedělá problém řadit kolem 2800 - 3000 ot/min, takže spotřeba tomu odpovídá, ale zase na druhou stranu to auto dle mého pěkně jede).

Co se týče najetých km - máš pocit, že si někdo koupí NEW HDI aby s ním najel nějakých 20 000 km ročně??? Obávám se, že ač většina 406ek v bazaru na tacho opravdu má Tebou požadovaný stav km, tak reálně mohou mít (většina) klidně o 100 000 km víc (což není u HDI nijak extrémně na škodu, jen je potřeba to tak brát a nemyslet si, že fakt kupuješ auto se 120 000 km na hřbetě). Jinak se připrav na to, že 406ce obecně (HDI) zabírá spojka až úplně nahoře - já si na to zvykám dost špatně, ale beru to holt jako reál. Taky se připrav na možný problém s řemenicí na klice a pokud budeš dělat i spojku, tak si jí nech udělat komplet včetně setrvačníku (taky dvouhmotnostní).

Jinak je 406ka velice příjemné a pohodlné auto - ale třeba vzhledem ke 4054ce TD, kterou jsem měl před tím, je už servis v případě, že se něco rozsype, mnohem dražší.

Share this post


Link to post
Share on other sites

to s tema otackama sedi pri 130 tocim kolem 2500 a spotreba ted pres zimu je 5,9 najeto cca 6000 od poloviny listopadu (jedzim vsude dalnice,silnice, mesto asi rovnym dilem).

A k porucham rozhodne zkus akceleraci a koukni se do zpetneho zrcatka jesli je za tebou videt nebo je tam cernej oblak. mas 120 tzn do vymeny rozvodaku mas jeste 40 000 km nebo 2 roky (radeji to nech vymenit). Na mem jsem mel problem pouze s tyckama cca 2500 za vsechny s praci. jinak neni problem.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Původně zaslal: lumpma

to s tema otackama sedi pri 130 tocim kolem 2500 a spotreba ted pres zimu je 5,9 najeto cca 6000 od poloviny listopadu (jedzim vsude dalnice,silnice, mesto asi rovnym dilem).

A k porucham rozhodne zkus akceleraci a koukni se do zpetneho zrcatka jesli je za tebou videt nebo je tam cernej oblak. mas 120 tzn do vymeny rozvodaku mas jeste 40 000 km nebo 2 roky (radeji to nech vymenit). Na mem jsem mel problem pouze s tyckama cca 2500 za vsechny s praci. jinak neni problem.

120 na tacho opravdu není v ČR směrodatných - já okamžitě po koupi jakékoli ojetiny jedu do servisu a měním oleje, rozvody včetně kladek a vodní pumpy a nechám auto prolézt s tím, že servis má udělat vše, na co přijde (většinou se přidají nějaké čepy, destičky, silentbloky apod.) a nikdy mě můj postup nezklamal. Rozvody bych nedělal snad jen kdybych kupoval auto se 100% původem (od kamaráda) nebo kdyby mi majitel dal písemně, že rozvody dělal tehdy a tehdy

[upravil dne 27/1/2008 Medvěd]

Share this post


Link to post
Share on other sites

projdi si starsi prispevky tohle se tady probiralo tisickrat, staci si mozna precist nazvy threadu a zjistis obvykle problemy: remenice, cerpadlo, stabilizatory predni napravy(ceske silnice), netesnosti oleje, sem tam pristrojovka (nebo bsi), slabe brzdy

da se jezdit 150 v pohode, vic bych nejezdil - auto neni na to staveny

spotreba 4.5 - 6 litru (leto - zima, dalnice, silnice, dle nohy)

servis co 15tkm (sice pisou 20tkm, ale ja jezdim 15tkm)

auto ze servisu nema vetsinou najeto to co uvadi (pokud je to ceske auto, tak se vetsinou da dopatrat predchozi majitel, ale pokud je to dovoz.....)

kdyz ti u vasendu vymeni rozvody, reknou ti ze by mely vydrzet 120tkm, ale doporuci ti 90tkm dalsi vymenu

Share this post


Link to post
Share on other sites

Jasny to mi rikaji vsichni ze ty kilometry u rodineho kombajnu (nebo sluzebaka) blbost . ... ja bych to dal jako trestni cin (staceni tachacu) hold zisk je zisk. . . Jak to myslis ze na to neni staveny . .. dyt to je mafianske auto kere musi zvladnout . . 200 ne???:o Ne že bych s tim chtel tolik litat . . ale je dobre mit ten pocit ze tam ta rezerva je .ja musim hlavne jezdit na spotrebu . ..kvuli praci ...

Share this post


Link to post
Share on other sites
Původně zaslal: Rudík

Jasny to mi rikaji vsichni ze ty kilometry u rodineho kombajnu (nebo sluzebaka) blbost . ... ja bych to dal jako trestni cin (staceni tachacu) ...............

Jak už jsem tu psal opravdu mnohokrát - stáčení km je důsledkem poptávky a politiky leasingovek - pokud se lidi budou prvoplánově zajímat o rok výroby a km a nebudou brát zřetel na reálný stav auta tak se ty km stáčet prostě budou. Zkus dovézt do bazaru auto (třeba firemní) s faktickým nájezdem 50 000 km/rok a bazarník sám Tě pošle někam, aby sis km nechal "upravit", protože mezi ostatními stočenými auty by to Tvoje bylo jednoznačně neprodejné.

U leasingovek se možná už něco změnilo, ale když jsem se potřeboval v r. 2001 zbavit VW T4 (r. v 1996 s najetými 400 000 km) tak mi v bazaru řekli, že pokud nebude stav tacho pod 200 000 km, tak to žádná leasingovka nezaliesuje - a dovedl mě do řady dodávek, kde byly auta třeba z roku 1992 s "najetýma" 160 000 km (jsem se docela bavil, ale přiznávám, že jsem byl v podstatě donucen nakonec tacho přepsat tak, aby byli bazarníci spokojeni - stylem "Chceš-li tam mít 200 000 km, jak je Tvá libost).

[upravil dne 27/1/2008 Medvěd]

Share this post


Link to post
Share on other sites

stejne zkusenosti jako medved, jakekoliv bazary se s tebou nebavi kdyz to auto ma najeto moc, jak to uz udelas je tvoje vec - a propo pretoceni tachometru je trstny cin - podvod

sam jsem stoceni tachometru vyuzil - odesla mi pristrojovka, tak jsem koupil z vrakoviste, ktera mela najeto nejakych 230tkm, ja mam 150tkm, v peugeotu je to delane tak ze jsou udaje ulozene jak v pristrojovce, tak i v bsi a nacte se vzdy vyssi hodnota, takze bych mel najeto 230tkm misto 150tkm. oreginal peugeot servis ti to neudela (at uz z jakeho koliv duvodu - smlouva s vyrobce, technicke moznosti)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Tak to je vazne zajimave, vim ze v bazaru jsou ho .. dka ale ze az takova ...to je vazne husty. A obycejny laik nic nepozna . . . volant salcka a pedali se daj krasne vymenit za mene prosoupane a hned tam ma zisk 10 000.Nemate nejakou fintu jak na tyhle bazaristy...Nevim treba je neco na co bazaristi kaslou a je z toho poznat skutecny stav . . .vlastne to je asi blbost co? to je kus od kusu .. .no jeste ze mam souseda mechanika. Uz seasi nevyplati neco pritahnout z nemec co? KOukal sem na mobile.de a ty ceny jsou srovnatelne ...:myslim

Share this post


Link to post
Share on other sites
Původně zaslal: Rudík

Tak to je vazne zajimave, vim ze v bazaru jsou ho .. dka ale ze az takova ...to je vazne husty. A obycejny laik nic nepozna . . . volant salcka a pedali se daj krasne vymenit za mene prosoupane a hned tam ma zisk 10 000.Nemate nejakou fintu jak na tyhle bazaristy...Nevim treba je neco na co bazaristi kaslou a je z toho poznat skutecny stav . . .vlastne to je asi blbost co? to je kus od kusu .. .no jeste ze mam souseda mechanika. Uz seasi nevyplati neco pritahnout z nemec co? KOukal sem na mobile.de a ty ceny jsou srovnatelne ...:myslim

Nejlíp uděláš, když s kamarádem mechanikem prolezeš pár kousků u nás, třeba se Ti podaří něco tu vybrat - v Praze je bazarů pomalu jako hospod, tak bys mohl mít docela vypovídající vzorek - co třeba tohle:

Kajvet není na klubu nováček, takže by se tu třeba dala vypátrat i nějaká ta historie

[upravil dne 27/1/2008 Medvěd]

Share this post


Link to post
Share on other sites

Je toho veľa na čo si treba dať pozor. Len tak pre orientáciu čo všetko radili mne keď som išiel kupovať svoju 406 do Holandska. Brzdové kotúče - opotrebovanosť, vôľa riadenia, zopínanie digitálnej klímy/po zapnutí pri naštartovaní s otvorenou kapotou musíš počuť ihneď to cvaknutie/, predné kĺby vyskúšaš pri vytočených kolesách a rozbehneš sa, pri to keď vypneš kľúčik zapaľovania tak ak sa motor veľmi zatrasie od svetiel ku oknu tak má zlý horný silentblok na motore a auto má minimálne 200.000 km, opotrebovanosť pedálov a volantu to je samozrejmé, pri skúšobnej jazde sa rozbehni a vyraď rýchlosť pusti volant a začni brzdiť. To ti tiež veľa napovie o brzdách a prednej náprave. Pri kúpení by som neváhal vymeniť všetko čo ti tu už poradili. Olej filtre remeň kladky a vodnú pumpu, skontrolovať náplň v klíme, čapy, silentbloky. Staršie auto je vždy mačka vo vreci a z dovozu ani nehovorím. Smerodatná je jedine z nemecka serivisná knižka, avšak iba z bazárov, ktoré vlastnia originál nemci, a nie turci a arabi lebo už aj tí stáčajú kilometre. Tak veľa šťastia pri kúpe asi som ti moc nepomohol psychicky. Ale to si asi musí každý prežiť sám tie stresy.

Share this post


Link to post
Share on other sites

200 km/h? No možná to někomu tohle auto zvládne, ale spíš s tím nepočítej, není to letadlo.

Jinak tipy co Ti psali kluci jsou OK.

Ohledně bazarů - z českými mám tristní zkušenost a nekoupil bych tam už ani koloběžku. Svoje současné auto jsem si nechal dovézt z Německého bazaru. Majitel (bazaru) byl sice Turek, ale auto bylo OK a žádné stáčení se nekonalo (údajně na to v D pamatuje zákon). Stav km odpovídal originál servisní knížce vozidla a potvrzovala to i diagnostika.

Ohledně otáček... s teplým motorem řadím kolem 3000-3500. Když chci auto protáhnout, tak klidně i kolem 4000. Ze studeným řadím kolem 2000. V běžném provozu a na spotřebu jezdím kolem 2000 ot/min. Jinak 130 km/h se u mě rovná cca 2800 ot/min na 5tý rychlostní stupeň.

Share this post


Link to post
Share on other sites

No ja kdyz koupil svyho Pazouta tak jsem ho jel prubnout na dalnici jeste bez SPZ (mel sem pouze prevozku papirovou) a bez dalnicni znamky a vytahl jsem z toho 190km/h :super

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ta moje potvora přes dvěstě zvládla celkem v pohodě,ale dál mě už brzdila manželka, takže maximum neznám, přesto je to i tak hodně.;)

Share this post


Link to post
Share on other sites

No ja si myslim ze tech mejch 190 bylo uz asi tak na hrane ze uz by to asi dal neslo ale taky jsem mel na druhou stranu trochu vitr aby mi tam nikdo nevlitnul sice byla dalnice poloprazdna ale preci :c) Skoda ze kdyz sem to auto kupoval tak ze tam nebyl PP a nevidel jsem kolik si ta potvora bere pri tech 190 :c) PP jsem dodelaval az pozdeji... naklady 316kc :c)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mozes mi prosím Ťa napísať ako sa dá PP dorobiť. mám 2,0 HDI 66 kW, digitálnu klímu a dorábaný tempomat. Treba niečo kúpiť na vrakáči alebo nové a čo montáž? V orig. servise alebo sa to dá spraviť aj v garáži s dobrým mechanikom?

Share this post


Link to post
Share on other sites
Původně zaslal: KUBBACHER

Ta moje potvora přes dvěstě zvládla celkem v pohodě,ale dál mě už brzdila manželka, takže maximum neznám, přesto je to i tak hodně.;)

Pravda, manželka je nejlepší omezovač rychlosti:D:D:D

[upravil dne 30/1/08 OK406]

Share this post


Link to post
Share on other sites

Me to dveste jelo uz 2x, ale co vsichni rikaj tak tech 210 to proste ma dat. Holt ja uz nemam takovou kompresi a celkove ten motor je vylitanej.

Share this post


Link to post
Share on other sites

quote]

Pravda, manželka je nelepší omezovač rychlosti:D:D:D

Proto je lepší jezdit sám:D

Share this post


Link to post
Share on other sites
Původně zaslal: Utrecht

Mozes mi prosím Ťa napísať ako sa dá PP dorobiť. mám 2,0 HDI 66 kW, digitálnu klímu a dorábaný tempomat. Treba niečo kúpiť na vrakáči alebo nové a čo montáž? V orig. servise alebo sa to dá spraviť aj v garáži s dobrým mechanikom?

Pohledej v sekci servis tema palubni pocitac ale v mem pripade coz byla ta nejlepsi moznost vsechno pripraveny znamenalo akorat dojet do peugeotu nechat to aktivovat v BSI (to me stalo 300) a pak tlacitko za 16kc necelej pul metr dvojlinky a pul hodinky prace... ale sou i jiny ktery musely tahat mnohem vic kabelu... mrkni na to tema co pisu

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!


Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.


Sign In Now

  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.