Sign in to follow this  
Followers 0
Rebik

Dotaz pro řidiče profesionály

16 posts in this topic

Budu si pro rozvoz briket kupovat Iveco Daily 6,5t celková hmotnost, po dobudování nástavby užitečná cca 3200kg.

Budu rozvážet ty ekopaliva po středních čechách, kde je poněkud specifická situace, všude je mraky zákazů vjezdu vozidel s celkovou hmotností na 6t.

Takže řeším, zda mám ponechat auto jako 6,5t a nebýt při rozvozu 3 palet = 3t zboží přeložen a v zákazech spekulovat, že Dailynu nikdo stavět nebude - opticky malé auto.

Anebo mám před vydáním techničáku snížit celkovou hmotnost na 6t a jezdit mírně přeložen (o cca 300kg) a spekulovat, že Daily nikdo vážit nebude a i kdyby, vejdu se do nějaké tolerance - mohu třeba tvrdit, že sebou neočekávaně mám elektrický vozík.

Jenže za zákaz vjezdu je jeden bod a přeložení 3 body o pokutách nemluvě..

Co na to profi řidiči a majitelé autodopravy?

Share this post


Link to post
Share on other sites

ja bych to resil snizenim nosnosti (tim padem celkovy hmotnosti) v TP, vazit "maly" auta sem videl akorat tak na care. Vic bych veril ze se v dokladech bude stourat nakej Mestskej Poliaktivista az budes nekde v zone 6t vykladat, nez ze by te nekdo stavel na prevazeni, a prelozenej dle papiru budes jen po ceste k prvnimu zakaznikovi, pak uz ne. Nevim kolik to u tebe dela procent v celkovejch km, ale myslim ze je to nejrozumnejsi reseni.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Souhlasím s bumlem.Za dobu co jsem jezdil mě nevážily ani jednou,ale v papírech se mi hrabali nesčetněkrát

Share this post


Link to post
Share on other sites

A to existují absolutní zákazy v menších městech bez možnosti dopravní obsluhy? Většinou vezu ty tři tuny až k zákazníkovi - jedna dodávka.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Jediny problemy by ti mohl delat mestsky mor, takze bych to vyresil snizenou celk. hmotnosti. Nevim jestli MP ma vahy...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Můj pohled na VĚC:

Opravdu bych šel tou cestou snížení numera v TP, přeložení o 300 kg není přeložení, které by se nedalo ukecat - víš přece, jakým způsobem byl naloženej VW, když jsem ještě dělal knížky sám na sebe a NIKDY mě ani neměli snahu vážit (a to jsem jezdil přeložený VIDITELNĚ!!!, nikoli jako 6t IVECO s 300 kg na korbě navíc - vždyť to opravdu nemáš šanci poznat).

Share this post


Link to post
Share on other sites

akorat jestli mas na te palete nekde viditelne uvedenou hmotnost palety, tak doporucuji zakryt :)

Share this post


Link to post
Share on other sites
Původně zaslal: Rebik

A to existují absolutní zákazy v menších městech bez možnosti dopravní obsluhy? Většinou vezu ty tři tuny až k zákazníkovi - jedna dodávka.

Jo, bohuzel takovejch zakazu je spousta, mesto ci obec prijemci zbozi (at uz jde o topivo nebo zelezarstvi) jen doporuci, at si necha navazet zbozi casteji mensimi auty. Pak jsou moznosti vyjimek, ale to v pripade tveho podnikani je asi pase, protoze tam pojedes jednou ci dvakrat do roka, a ty vyjimky se vyrizuji dost slozite a hlavne je nikdo moc povolovat nechce (duvod proc vyjimku neudelej si vzdy najdou).

Share this post


Link to post
Share on other sites

Já sem to nikdy neřešil. Atleon má celkovou 7490kg, prázdnej asi 3800.

Jel sem do zákazů několikrát (ať mimo dopr. obsl. nebo úplnej) a nikdy problém nebyl. Zajímavý je kolik existuje firem, který mají sídlo v takovým místě, objednají si 4t dopravu a jinej příjezd není.

A shodou okolností sme teď dojeli kamionem ze Šaľe, kde sme bloudili mezi panelákama v úplných zákazech náklaďáků.

Edit: mimochodem existují navigace, na kterých nastavíš váhu a výšku a ona tě navede přesně podle předpisů, ale jak je vidět Šaľu moc dobře nezná.

[upravil dne 26/1/2008 Fusion]

Share this post


Link to post
Share on other sites
Původně zaslal: Fusion

dojeli kamionem ze Šaľe, kde sme bloudili mezi panelákama v úplných zákazech náklaďáků.

Sry za OT, ale odtud v podstate pochazim, tata se tu narodil a kazdy rok tam jezdime :potlesk

Share this post


Link to post
Share on other sites

:papa

A ještě dodám že tam dopravák řešil zbouranou ceduli a my se ho ptali kde ta firma je, všichni rádi poradili :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Pokud jedeš do zákazu zasobovat tak se to nechá většinou rozumně domluvit.Každopádně bych asi radši byl trošku přefrklej(jako skoro každej den:aut ) ale váhu bych rozhodně nesnižoval,třeba na čáře brali do 10% přes ještě v poho

Share this post


Link to post
Share on other sites
Původně zaslal: Wenouš

Pokud jedeš do zákazu zasobovat tak se to nechá většinou rozumně domluvit.Každopádně bych asi radši byl trošku přefrklej(jako skoro každej den:aut ) ale váhu bych rozhodně nesnižoval,třeba na čáře brali do 10% přes ještě v poho

On je tu technický problém - pokud by se váha IVECA nesnížila, pak by maximálka prostě byla 6500 kg, tzn. že většina silniček poblíž Prahy + Praha velký problém zejména při kontaktu s MPky. Pokud by se "papírově" snížila maximálka na 6000 kg, pak by auto jezdilo přeložené o 300 - 500 kg (okem jednoznačně neviditelné a většinou i okecatelné přeložení), ale papírově by se do omezení 6 t mohlo jezdit (a že by MPci měli váhy, o tom jsem fakt nic neslyšel)

Share this post


Link to post
Share on other sites

taky jsem pro snizeni vahy v TP

-zakaz 6t je strasna magorina, pak jezdej maly auta nalozeny na max a nicej silnice vic nez napul nalozena 10t.

Share this post


Link to post
Share on other sites

OK, moc se mi do toho snižování nechce, ale asi je rozumné řešení, je fakt, že techničák zkontroluje i trouba MP

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!


Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.


Sign In Now
Sign in to follow this  
Followers 0

  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.