Sign in to follow this  
Followers 0
LaHab

Benzín - HDi ?

27 posts in this topic

Uvažuji o nákupu nového vozidla.Doposud jsem měl benzíňáka a teď uvažuji nad dieselem z následujících důvodů:

PLUSY:

+ levnější nafta (já vím, že fšeho do času..)

+ mnohem menší spotřeba (chci 1,4 HDi - 4,4l/100km)

+ větší krou?ák - lépe do kopce

MINUSY:

- Cena

DOTAZ:

Je s dieslem spojeno ještě něco, co netuším? Je to dobrá volba na 206SW?

Ročně uletím cca 25-30 kkm, převážně na cestě Praha-Opava.

Předem díky za radu

Share this post


Link to post
Share on other sites

Jo, na tyhle objemy kilaku by se ti ten diesel vyplatit mel.

Ad 206 SW a 1,4 HDi ... nevim, jak moc to bude mit velkou dynamiku.. 68k/a 50 Kw na 1150 kg auto...

no 205D ma 900kg a 64k do kopcu to jede, ale uz se to obcas musi nechat premlouvat..

rekl bych, ze je to spis pro takovou duchodcovskou jizdu... v poklidu se dostat z bodu A do bodu B.

Ale jak se to bude chovat pri predjizdeni...si netroufnu rict

Share this post


Link to post
Share on other sites

Vykonove uz jsem se s tim srovnal - furt je to lepsi nez muj stavajici shade forman 135 v LPG (i pomer vykon/hmotnost), spis me zajima, jak je tam narocnejsi udrzba naplne, co by mohlo delat problema atd. Proste at se rozhodnu, jestli ma cenu polozit tech 25 kKc za HDi nebo 1,4 benal...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Tak teď řeším totéž. Ideální by bylo si počkat na 206sw s 1.6 HDi 16 ventilů se 110 koňmi. Ale kdy bude v prodeji??? V Německu už snad brzy, ale co u nás a ta cena!!! Ale u HDI mě straší taky ceny za opravy a bohužel je jich víc než dost a vždy jsou to strašné rány i za díly. Tak asi zase zvolím benzín a něco staršího. Už teď se dají sehnat sw za celkem přijatelné peníze.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ber HDi, ale chce to minimálně sto koníků, jinak budeš buď trápit sebe nebo auto nebo obojí.

Ta 1,4 je tak pro starší dámu.

Když jí někdo zkusí nachipovat, tak mu asi klekne. Na ten 1,6 šestníctiventil se netěšíš sám, ale objem ničím nenahradíš a na SW sou asi lepší ty dva litříky.

Share this post


Link to post
Share on other sites

tak to je jasný, že by byly ideální dva litříky v HDI s 16V a 136 koňma, ale to je jen pro 307 :-((( Takže furt lepší 1.6 HDI se stodeseti, než dvoulitr s devadesáti.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dulezitejsi nez vykon je kroutak a hlavne v jakych otackach. A jeste jedna vec- proc asi doted nikdo poradne nedelal diesely se sestnactiventilovou hlavou? Protoze ta hlava je tema ventilama oslabena na materialu, ze to proste praska.

Priklad za vsechny-Peugeot Boxer 2,5 TD do roku 98-nejcastejsi zavada-praskla hlava (vzdy praskne, at se s tim jezdi sebeopatrneji), byl to 12ti ventil. Boxer 2,5TDi od roku 98 uz byl zase jenom osmiventil a prasklou hlavu jsem na tom jeste nevidel.

Te zivotnosti te sestnactistovce moc nedavam. Ale jede to jako cert, uz jsem s tim jel a ani ve snu by me nenapadlo ze to neni dvoulitr.

Share this post


Link to post
Share on other sites

No jo, jenomze ten 2litr tam davaji akorat s vybavou XS, coz mi udela presne skok o 100kKc:-(((

Je to smutne, ale bohuzel nesukam bankerovi dceru a taxem nucen smirit se s tim, na co vydelam....

Mj. i proto se ptam, protoze me bere ta nizka spotreba, takze cekam nizke provozni naklady a ted je otazka navratnosti, kdyz ono to precijenom stoji o 30 kKc vic, nez 1,4 benal. (1,1 nema cenu do toho auta davat, mozna tak do mesta, ale ja s tim jezdim hlavne delsi streky po dalnici). Vzhledem k tomu, ze by to byl muj prvni diesel, tak nevim, jestli tam nekde neni zakopane mnoukajici...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Čtu dobře - 1,4HDi, 50kW?

Tenhle módní trend, malé diesely, naprosto nechápu. A nechtěl bych to ani za zlaté prase... O mnoho lepší mi přijde 1,9D bez turba - spotřeba +- stejná, výkon taky, životnost podstatně lepší... akorát nevím, jestli se tyhle motory ještě vůbec dělaj, já tyhle nový auta nějak nesleduju. Ale než tohle, radši vezmu ojetou 306-ku...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hmm, jestli ti jde o penize a vykon, proc si nekoupis nejake ojete. Sukat dceru bankere nemusis, a kdyz bude v cajku, budes spokojenej.

306 v TD se daji jako 6-lete koupit cca za 140 - 190 tkc a maji 90 kobyl.

teda, neni to 206 SW, ale, kdyz ti jde nejen o penize ....

P.S: 1.4 HDI na dalnici se svymi 68 konmi ... no, okolo 130 km ta dynamika bude hezka :D:(

Share this post


Link to post
Share on other sites

Když já se v ojetinách nevyznám, taxe bojím, abych nekoupil neco, co me ve finale bude stat 3* tolik a navic to jeste nebude jezdit...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Člověče, a na kolik vůbec přijde, taková nová 206SW 1,4HDi? Tipnu si: přes 400tis? (nesmějte se, že to nevím, mě tyhle autíčka fakt ani trochu nezajímaj...).

Pokud pořídíš slušnou ojetinu za polovic, na opravy ti zbyde 200tis Kč - to si nedovedu představit, co by se na tom muselo všechno vysypat, aby stála oprava 200tis...

Já mít 400tis na auto, vezmu si v tomhle případě 306-ku combi, v 1,9D či 1,9TD, za nějakých 200-250tis, dalších 50tis dám okamžitě do servisu - a pohoda. 30tis km ročně, to máš na 4 roky klid - nebo to auto chceš mít 10 let?

Ad ojetiny - na Moravě nějakej MMMMMMM prodával za necelých 200tis Kč pěknou 406 TD, je to někde tuším v pokecu - tak ho seber, a nech to důkladně prohlídnout někde v servisu.

A nebo, se obra? na DavidaS16 - z FM - co ti v téhle cenové relaci je schopen nabídnout. Nebo, pokud jezdíš do Prahy, službu komplexní prohlídky auta před koupí nabízí i servis Vašenda... Každopádně, při koupi takovéhle ojetiny je prohlídka v servisu základ, a naprostá nutnost.

Je to asi můj trochu předsudek, ale 206SW se mi zdá jako bastl. 206-ka jako hopsadlo do města budiž, jako druhé do rodiny, ale \"SW\" pro mě znamená opravdu kombík - a to je 406-ka. I 306 combi není nic moc \"SW\", sice je to celkem pěkné, ale rodinné auto je podle mě fakt až 406....

[Editován dne 12/15/03 oddie]

Share this post


Link to post
Share on other sites

Kdybys byl trpaslik jako ja, tak by Ti stacilo :-) Navic tech 400 nemam, ale pujdu si pekne vylizat :-)))

Share this post


Link to post
Share on other sites

teda, jak čtu na začátku, jezdit ročně 25tis km na cestě Praha-Opava, tak bych se určitě netrápil v 1.4HDI, protože u slabého auta se na to musí na dálnici víc šlapat a pak je spotřeba stejně vyšší než třeba u dvoulitru. A určitě, kdybych chtěl nějakou korunu ušetřit, tak bych nevolil nové, slabé a málo vybavené auto, ale třeba předváděcí, co např. nabízí na svých stránkách peu ČR a tím ušetřil možná i padesát táců a měl jistotu, že to nemá pochybný původ.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Leasing je ekonomická sebevražda, pokud to není na firmu. Než to, radši budu jezdit v prastaré popelnici. Ale kdo chce kam, kopněme ho tam...

Vix: dobrá poznámka :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Robert: předváděčka: auto, které si tak stojí, stojí, pak přijde zákazník, sedne do toho, a dá se z fleku zastudena plnej kouř, aby se vidělo, jak to autíčko pěkně jezdí. Že zrovna turbodiesely jsou na takové zacházení háklivé, a nesou to dost nelibě, ti asi potvrdí leckterý mechanik. Takovým způsobem bych se teda nesnažil ani náhodou ušetřit padesát litrů...

Ne ne. Buď na to mám, a můžu si dovolit nové, a nebo na to nemám, a spokojím se s popelnicí, kde tomu odpovídá cena. Lidi, kteří mocí mermo hledaj něco mezi, většinou zapláčou... Případů, kdy si rodinka rozpůjčovala, podepsala leasing a kdovíco ještě, aby měla doma tu vysněnou pixlu, a teď pomalu nežerou, aby to splatili, nejezděj, páč jim nezbejvá na benzín, zato držej hlídky na parkovišti 24hod denně, aby jim toho jejich \"miláčka\" někdo někdo neukrad, je víc než dost ( a často si kupujou nejlevnější Fabie...). No nevím jak vy, každý svého štěstí strůjcem, ale já než tohle, radši budu jezdit Wartburkem... (ostatně, kdysi jsem jním i jezdil).

Share this post


Link to post
Share on other sites

No já vím, že lízačka je prcinu, ale holt už má ta moje stará popelnice sfůj věk a začíná se jí snužovat období mezi nutným servisem, taxem si říkal, že to chce něco hepčího.

Takže jsem stál před otázkou - co. A výsledek je jednoduchý - chci malé kombi a po rovnání fšeho, co se u nás nabízí je prostě 206 SW jasná volba (vajde dokonce levněji než ta Fobie Combi a navic je mnohem hezci :-))

Co se týče předváděček - jednak to auto dostane kouř dří, než je pořádně zajeté a navíc, kyž se na to podíváš líp, tak peugeot dává na předváděčky slevy 5% - u showroomu pak vůbec nic.

Share this post


Link to post
Share on other sites

asi s těma předváděčkama máte pravdu, nějak jsem nedomyslel, že lidi jsou většinou prasata a co není jejich, tak na to kašlou. Já bych osobně nebazíroval na novém autě, kór když mám v plánu jezdit takové porce kilometrů. Protože to při takovém ježdění bude mít po měsíci velký finanční propad.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Proc dnes kupovat nove, kdyz je zitra ojete? Auto Adler, v radiu je to furt.

Podle me je nove auto pro toho, komu nevadi ze na aute za tri roky ulitne vic nez polovinu jeho porizovaci hodnoty. Nepocitam do toho navyseni pri lesingu, to je jaksi mimo cenu auta, je to dan za to ze nemam prachy na hromade a muzu ho ve firme rychle odepisovat.

Jestli ma nekdo milion zbytecny, tak si klidne muze koupit auto za pul, ale jestli mam tak akorat na akontaci, tak radeji koupim dobrou ojetinu a nemusim mesicne vyhodit nevim kolik za to ze to moje auto bylo kdysi nove.

A dej si do toho hlavne klimu, uz ted je auto bez klimatizace skoro neprodejne, natozpak za tri roky.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!


Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.


Sign In Now
Sign in to follow this  
Followers 0

  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.