aaischa

205 kde může bejt vůle v řízení?

13 posts in this topic

Ahojte,

zajímalo by mě kde může bejt vůle nebo nějaký pnutí či co v řízení, protože když jedu tak volant netáhne na žádnou stranu jak ho nechám tak je, když auto stojí tak o každej cm co hnu volantem okamžitě reagujou kola, vůle v kolech neni žádná, mezi těhlicí a ramenem taky ne, ale když jedu a auto někde "poskočí" tak věčinou řízení trošku ujede do strany je to náhodný nedá se říct že na nějakou stranu, takže to musim dorovnat volantem, když jedu rovně tak mam volant o cca 5cm dostrany abych jel rovně páč když to odjelo tak sem to musel vzít trošku na druhou stranu, pak to zas poskočí tim směrem kam je volant natočenej tak to musim vzít zas proti tomu směru nadruhou...

může bejt nějak vyběhaný to "hřebenový řízení" jak je mezi tyčí od volantu a je ten "převod" na zatáčení nebo jak se to menuje, je to něco jakoby tam bylo nějaký pnutí kerý tam vzniká a tim při tom poskočení to doskočí někam dál, za klidu vůle žádná.. dělá to při všech rychlostech...

děje se to i bez projetí nějaký díry, někdy prostě "najednou"

dík

[upravil dne 24.1.2008 aaischa]

Share this post


Link to post
Share on other sites

A s něčím takovým jezdíš? Tohle je záležitost evidentně celého podvozku, nejen řízení. To chce celkovou kontrolu.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Původně zaslal: oddie

A s něčím takovým jezdíš? Tohle je záležitost evidentně celého podvozku, nejen řízení. To chce celkovou kontrolu.

no jezdim no :o:myslim až budo gumy od tebe, držák na světlo a udělám pár věciček tak na začátek února už mam dohodnutou návštěvu jednoho servisu kde se juknou na brzdy kerý nejsou taky nic extra ale zas žádná katastrofa a na tohle, a rovnou to vemou na stk...

Share this post


Link to post
Share on other sites

radši se toho auta zbav a kup si druhé, tohle se zdá být po smrti s těma tvýma závadama...Vyjde tě to levněji..A ještě otázka jestli to vůbec přihlásíš když máš nějakou neschválenou přestavbu...:xvul

Share this post


Link to post
Share on other sites
Původně zaslal: renm

radši se toho auta zbav a kup si druhé, tohle se zdá být po smrti s těma tvýma závadama...Vyjde tě to levněji..A ještě otázka jestli to vůbec přihlásíš když máš nějakou neschválenou přestavbu...:xvul

jenže jestli druhý tak bych chtěl rovnou 106 1.5D nebo citroen saxo což je prakticky to samý... se uvidí právě :( neschvalena prestavba snad ani ne, tak kdyz se jukne na to rizeni a bude tam snad jenom něco volnýho vymění tak to nebude finančně nijak hrozný, pak užjen brzdy a všecko je ok, přihlásit to můžeš klidně s výsledkem stk... to platí taky...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Teda já nemám nic proti starším autům. Ve většině případů se mi i víc líbí, než nová. Musí být ale zcela v pořádku. Když se kouknu na aaischovo fotky v podpisu a pak popis všech problémů a závad, tak takhle ne....:bojim

Share this post


Link to post
Share on other sites

je to fanda,to celkem chápu.Jinak vůle může být mezi hřebenem a pastorkem,na čepech u kola,na spojovací tyči,uložení tlumiče umí taky potrápit,ložisko kola,těch možností je dost.Možná by nebylo od věci dát auto do servisu zkontrolovat a podle výsledků kontroly si doma opravit co je potřeba a v možnostech samodomo

Share this post


Link to post
Share on other sites
Původně zaslal: oddie

Podle mě to nedělá řízení, ale totálně vyžvejkaný silentbloky ramen.

podívám se, jinak musim říct že se dostavilo zlepšení po sundání předních kol, nasazení, uteažení křížem a eště dvakrát dostahovat po ujetí nějakýho kusu cesty... zvuky se už skoro nezývaj na to musim projet fakt pořádnou ďuznu a tohlecto to už tolik taky nedělá divný teda... na ty silentbloky se podivám hned odpoledne až přijdu z práce

Share this post


Link to post
Share on other sites

aaischa: Zkus nadzvednout jedno kolo a zahejbat s ní, třeba najdeš tu vůli.

Tak jak to popisuješ bych to viděl na táhla řízení a nebo křížek v řízení

Ale jinak to může být fakt hodně věcí:

-vyběhaný futro v řízení na pravé straně

-spodní čepy

-silentbloky v ramenou

-horní uložení tlumičů

...

:(

Share this post


Link to post
Share on other sites

Jen typ: kouknul bych se na uložení stabilizátoru. Hliníkový domek se silonovou vložkou (podle motorizace různé průměry stybilizátorů i barva silonových vložek). Já měl zkušenost i když byl předek těsný bez vůlí tak se náprava vychylovala právě v tomto místě čímž odvozuju že se měnila geometrie předku. Jak to poznat jen když sundáš kolo ti nepovím, já povolil domek, vytáhnul ten plastový bazmek a to už bylo jasný že je naprosto v háji. Není to ani drahý, nevím jestli si dobře vzpomínám tak kolem 200 kč?

Ovšem za předpokladu že nemáš GTI kastli, tam předek trochu jinačí, jestli se nepletu.

Share this post


Link to post
Share on other sites

kastle je normoš, sou tam obyčejný ramena, tak na to juknu, případně poprosim kolegu automechanika za nějakou úplatu jestli by na to mrknul, páč v domácích podmínkách to moc nejde

Share this post


Link to post
Share on other sites
Původně zaslal: Ladis

Ovšem za předpokladu že nemáš GTI kastli, tam předek trochu jinačí, jestli se nepletu.

kastle gti nebo negti na to nemá vliv, protožer obyč náprava jde dát na gti kastli a gti náprava na obyč kastli.

jinak mě něco podobného dělala vymačkaná těhlice v místě upevnění čepu ramene - prostě čep měl možnost se trochu hýbat.

nejčastěji to dělalo na dálničních přivaděčích při určitém zatočení kol se ten čep pohnul a já to musel dorovnat volantem - noc moc přijemného

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!


Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.


Sign In Now

  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.