OFF

Prosím poraďte 406 2.0 16V v otáčkách chcípne

13 posts in this topic

Mám 406-ku coupe 2.0 16V 97kW r.v. 1987 - od pondělí a hned dnes jsem měl ráno problém. Je to LPG + AUTOMAT a když jsem vyjížděl do práce normálně jsem nastartoval na benzín a rozjel se před zatáčkou na sněhu přibrzdil a auto zdechlo (ještě to nejspíš nebylo přeplé na plyn). Pokoušel jsem se asi 5-8x nastartovat, ale i při dlouhém točení nechytlo. Nakonec jsem si řekl, že i když vyšťavím baterku budu držet starter cca 10-15 vteřin na druhý pokus pouze na benzín to chytlo. Dokud to jelo snažil jsem se rychle vrátit domů a zdrhal na autobus. Jelikož mi to nedalo volal jsem do servisu co s tím může být - jeden poradil vyměnit baterku, druhý vyčistit plyn+nový filtr. Po obědě jsem jel domů a baterku vyměnil a po dlouhém startování odjel na diagnostiku. Tam zjistil špatnou funkci podtlakového čidla sání vzduchu a přílišnou bohatost směsi. Domluvil jsem tedy další diagnostiku přímo u Peugeotu s případnou výměnou čidla. Vrátil se do práce a večer jel domů, tentokrát to nastartovalo hned, ale po rozjezdu zase chcíplo. Natočil jsem to znovu a prošlápl na přepnutí na plyn, pak to fungovalo jak má. Teď jsem to jel zkoušet a zjistil jsem toto - pokud jede na plyn jde ochotně do otáček, ale pokud jede na benzín při otáčkách okolo 4500 zdechne. Zkusil jsem při benzínu zmáčknout ten gumovej podtlakovej balonek co je u automatu a zase šel do otáček až zdechl.

Tak nevím jestli je tam nějakej sajrajt v benzínu, nebo něco jiného.

Díky za každou radu.

Share this post


Link to post
Share on other sites

No mohl by to být palivový filtr,ale nepodceňoval bych ani výsledek diagnostiky,začal bych tím filtrem občas umí potrápit

U autokelly za 160kč

[upravil dne 23/1/08 subin]

Share this post


Link to post
Share on other sites
Původně zaslal: OFF

Mám 406-ku coupe 2.0 16V 97kW r.v. 1987 ......

To už se vyráběly Coupátka před 21 lety??? To jsem asi něco zaspal. :myslim:D:aut Jinak s tvym problémem ti neporadim. Tak jak to popisuješ, tak ani nevim, že by se tu něco podobnýho řešilo... :myslim

[upravil dne 23/1/08 Stifler]

Share this post


Link to post
Share on other sites

ak tam mas regulacny ventil na dodavku plynu tak sa snim pohraj bud dava vela alebo malo plynu na brasinovom aute je to vecny problem hlavne v zime

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ráno jsem nastartoval na poprvé, zvýšil otačky aby to přeplo na plyn a chvíli držel v otáčkách, pak pustil a otáčky klesaly až to chcíplo. Pak dlouhé startování cca 15s. až to chytlo - otačkama přepl na plyn chvíli podržel v otáčkách a pak už to šlapalo normálně.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Milis ma tym ze stale prepinas z benzinu na plyn. Ja na tvojom mieste by som sa najprv snazil zistit ci to blbne len na benzin alebo len na plyn alebo oboje, potom sa nad tym uz jednoduchsie premysla. Teda ak sa ti da prepnu t len na benzin co asi predpoklam ze sa da.

Ak by to robil len na benzine , asi mas rovnaky motor ako ja teda 97kW typ RFV.

Tak sa skus vozit len na benzine.

zacal by som vymenou vzduchoveho a palivoveho filtru a vycistenim skrtiacej klapky. Dalej kontrolou krokaca volnobehu a daj si skontrolovat ci ti ide vyhrievanie skrtiacej klapky. A daj si zmerat cidlo teploty nemrzky pre RJ.

Ak to nepomoze

Tak skus odpojit hadicu na nasavanie par z nadrze a na strane skrtiacej klapky ju upchat vhodnou zadkou

Ak ani to nepomoze

daj skontrolovat ci indukcna cievka dava dobre iskry-osciloskopom na vn kabloch a vymen sviecky (to v pripade ak motor ide niekedy nepravidelne).

Ak ani tam nenajdes problem a motor semtam stale ide nepravidelne daj zmerat tlaky vo valcoch.

No a nakoniec daj skontrolovat tlak paliva a prietok vstrekovacich ventilov na stolici.

Ja mam podobny problem, za studena motor niekedy nechce tahat a je prilis bohata zmes skape a potom nechce ist nastartovat az na 3-4poku a okolo 2000ot vynechava iskra v 1. a 4. valci - motor ide nepravidelne koli tym iskram v zatazi napr. ked sa chcem v malej rychlosti rozbehnut na 2. rychlostnom stupni alebo idem na 5. rychlosti pod 2000ot tak citim trhanie ale v mojom pripade to nie je v indukcnej cievke a ani v tlakoch valcov. Vsetko co som hore pisal som uz absolvoval okrem kontroly strekovacich ventilov na stolici. To budem riesit buduci tyzden.

Původně zaslal: OFF

Ráno jsem nastartoval na poprvé, zvýšil otačky aby to přeplo na plyn a chvíli držel v otáčkách, pak pustil a otáčky klesaly až to chcíplo. Pak dlouhé startování cca 15s. až to chytlo - otačkama přepl na plyn chvíli podržel v otáčkách a pak už to šlapalo normálně.

Share this post


Link to post
Share on other sites

jezisi kriste, kupe a plyn, to je narez. S tim ti neporadim. I kdyby mi auto zralo 30 litru, tak do toho takovej humus cpat nebudu

Share this post


Link to post
Share on other sites

Neviem aky to ma zmysel pisat taketo veci, ked nechces pomahat a mudrujes

Původně zaslal: Scratch

jezisi kriste, kupe a plyn, to je narez. S tim ti neporadim. I kdyby mi auto zralo 30 litru, tak do toho takovej humus cpat nebudu

Share this post


Link to post
Share on other sites

Už jsem si domluvil diagnostiku, tak příští týden uvidím. Bude dělat jenom benzín.

Share this post


Link to post
Share on other sites

To VladoHA: Píšu, že to dělá benzín.:o

To Scratch: Já bych si zase nikdy nedal na auto takové křídlo a takové kola. Je to každého věc.:mad:

To subin:vyměnil jsem jej a nic:roll

To kamen22:To je pořádný výčet možných závad, snad něco zjistí diagnostika.:myslim

Jinak díky všem za rady.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!


Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.


Sign In Now

  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.