Sign in to follow this  
Followers 0
Guest havel11

nehoda a následný průběh

58 posts in this topic

Zdravím,

popíši Vám jak asi cca vypadala příhoda co se mi přihodila. Lehce po 20:00 jsem najížděl na dálnici směr praha okolo půl deváte jedu 120-125 km/h a jsem v useku mírného stoupání a zároveň se dálnice i trochu stáčí nalevo. Je již klasická tma. Přejdjíždím auto a náhle jsem skoro nabral dvě osoby, které se pohybovaly a máchali rukama v prostoru střední části dálnice. Jemně jsem strhl volant vpravo a poté zpět, když se předemnou objevilo auto, které stálo kolmo k středovým svodidlům. šok nr. 2 opět strhávačka vpravo, ale již to nevyšlo jako se dvěmi osobami. zazněla rána, kterou jsem se snažil vyrovnávat abych zůstal na dálnici a né mimo ni. Podařilo se . Dozvídám se, že auto co jsem trefil bylo těch dvou lidí co byly na stredové čísti dálnice , kam se dostali, kdzž je předjížděla felicie, které něco zablokovalo kolo a strčila do jejich zadní části. teď to zkrátím - policie dechová zkouška atd.Nikomu se vůbec nic nestalo (tedy až napár stresově šokujících momentů. ............. Je 1:30 ja odcházím z bengárny kde mi oznámily, že můj střet s neoznačeným kolmo stojícím vozidlem v rychlem pruhu dálnice je bráno, jako druhá nehoda (nesouvisí s nehodou díky které zůstalo stat v rychlém pruhu) Takže je to má chyba a jiná možnost není. neustále mleli, že vyhláška praví, že řidič má jet po dálnici takovou rychlostí, aby byl schopem zastavit vozidlo na vzdálenost na kterou má rozhled. skvělý podvečer to byl, já bez havarijního pojištění ( zacvakám si svoji škodu sám ) dále museli můj postih zaslat na město z důvodů převyšující hranici jejich kompetence 50.000kč. Mám rozbité světlo, blatník, zrcátko, přední i zadní dveře jsou potrhané jako plechovka a i s uchyty se napasovali dovnitř auta a samozřejmě zadní blatník. skla zůstali celé, ale auto z té to strany vypadá hodně hezky. Ješte přední pneu a ráfek. po výměně kola bylo auto pojízdné, ale výstup a nástup přes spolujezdce.

Je rozhodnutí policie správné? souhlasím se zněním zákona, ale za tmy ve stoupání, které drobet zatáčí, ještě nerozsvícené neoznačené opravdu lze spatřit až když je u Vás. Jsem na léčbu u chocholouška.:bojim

post-0-14109598669471_thumb.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites

já osobně bych se odvolal ! Protože to je nesmysl vidět za tmy neoznačené vozidlo bez trojúhelníku a výstražných světel a navíc v kopci a v zatáčce :myslim

Share this post


Link to post
Share on other sites
Původně zaslal: KoNG

já osobně bych se odvolal ! Protože to je nesmysl vidět za tmy neoznačené vozidlo bez trojúhelníku a výstražných světel a navíc v kopci a v zatáčce :myslim

Jenže právě na to se hodí ta větička.... že řidič má jet takovou rychlostí, aby byl schopem zastavit vozidlo na vzdálenost na kterou má rozhled.... to znamená, že bys tam měl jet třeba 50 aby jsi byl schopen zastavit

Share this post


Link to post
Share on other sites
Původně zaslal: Driver

Původně zaslal: KoNG

já osobně bych se odvolal ! Protože to je nesmysl vidět za tmy neoznačené vozidlo bez trojúhelníku a výstražných světel a navíc v kopci a v zatáčce :myslim

Jenže právě na to se hodí ta větička.... že řidič má jet takovou rychlostí, aby byl schopem zastavit vozidlo na vzdálenost na kterou má rozhled.... to znamená, že bys tam měl jet třeba 50 aby jsi byl schopen zastavit

Bohužel, ale tím určitě budou operovat:( Je to svinstvo, i kdyby to byla rovina, tak to auto vidíš až když bude u Tebe blíž, né na 500metrů, když ani neblikali blikače.Kdyby jo, to by byla jiná, řekl bych si, přehlídl jsi ho, to se stane, ale takhle jsi v nepřehledném úseku asi moc šancí ho vidět neměl..tma, auto neosvětlené, trojůhelník nikde, oni místo aby auto rozblikali tak mávaj uprostřed dálnice (hooodně logický....), Ty z toho v šoku, že tam vidíš lidi uprostřed noci...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Po prve chyba to bola ich lebo ked sa nieco stane tak prve co ma byt je trojuholni na teraz neviem presne kolko ale asik na dialnici je to 50m. Po druhe mali blikat nazvem to blinkre a potom by bola sanca ze ich zbadas. Tretia vec je ze ak to bolo mierne do zatacky tak trojuholnik ma ist pred zatacku. To ty vy...ty policajty nepoznaju zakony? Minimalne by som sa tam na nich rozculil ak nije volaco im spravil.:D Keby tam ten trojuholnik bol tak to auto v podstate vidis na 100m (50m trojuholnik a viditelnost trojuholnika z auta). :myslim

Share this post


Link to post
Share on other sites

Bohužel, asi mají pravdu. Mělo by se jezdit pomaleji. Jenže na dálnici je každý mistr světa, hlavne Fabie, Oktávky atd. a taková nervozita a spěch se přenáší na všechny účastníky. Řidič, který by jel pomalu, aby opravdu mohl zastavit, je pokládán za brzdu provozu. Je zajímavé pozorovat, jak od Prahy do Brna každý spěchá, pak do Olomouce je to už klidnější, a z Olomouce do Mohelnice je to úplná pohoda - najednou velká většina jede tak max. 120.

Pro zajímavost - v Německu se smí jet maximálně takovou rychlostí, aby řidič zastavil na POLOVINĚ vzdálenosti, na jakou má rozhled. Takže se svým názorem nepřeháním.

A pokud se někomu zdá, že rychlá jízda ušetří čas, tak je na velkém omylu - ve skutečnosti se ušetří tak max. 5 % času, ale když nastane nehoda, tak vyšetřováním, zařizováním opravy, případně než vydělá na vzniklou škodu (např. 50 000 = aspoň měsíc nebo víc), případně nedejbože soud, prostě tyto ztrátové časy bohužel převýší uspořené minuty za posledních 20 let rychlé jízdy.

(ano toto všechno počítám do ztráty času zapříčiněné nehodou... a nepište tady o pojišťovně, to je jenom přesunutí vlastní chyby na bedra jiných)

Share this post


Link to post
Share on other sites

za prv,e na dalnci by jsi mohl jet nejmene 80, aby jsi neporusoval zakon.

A hlavne to auto melo byt oznacene, trouhelnik cokoliv. A lidi by meli byt za svodidlam a ne uprostrd a mavat. Ja bych se odvolal.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Původně zaslal: P607Olda

Bohužel, asi mají pravdu. Mělo by se jezdit pomaleji. Jenže na dálnici je každý mistr světa, hlavne Fabie, Oktávky atd. a taková nervozita a spěch se přenáší na všechny účastníky. Řidič, který by jel pomalu, aby opravdu mohl zastavit, je pokládán za brzdu provozu. Je zajímavé pozorovat, jak od Prahy do Brna každý spěchá, pak do Olomouce je to už klidnější, a z Olomouce do Mohelnice je to úplná pohoda - najednou velká většina jede tak max. 120.

Pro zajímavost - v Německu se smí jet maximálně takovou rychlostí, aby řidič zastavil na POLOVINĚ vzdálenosti, na jakou má rozhled. Takže se svým názorem nepřeháním.

A pokud se někomu zdá, že rychlá jízda ušetří čas, tak je na velkém omylu - ve skutečnosti se ušetří tak max. 5 % času, ale když nastane nehoda, tak vyšetřováním, zařizováním opravy, případně než vydělá na vzniklou škodu (např. 50 000 = aspoň měsíc nebo víc), případně nedejbože soud, prostě tyto ztrátové časy bohužel převýší uspořené minuty za posledních 20 let rychlé jízdy.

(ano toto všechno počítám do ztráty času zapříčiněné nehodou... a nepište tady o pojišťovně, to je jenom přesunutí vlastní chyby na bedra jiných)

Já s tebou tak moc nesouhlasím,pokud reaguji na vzniklou situaci a snažím se zabránit střetu s osobou,na místě na kterém nemá co dělat a v tom vrazím do neosvětleného vozidla té osoby.Tak podle mě by měla nést odpovědnost osoba,která ponechala na dálnici neosvětlené a neoznačené vozidlo.Určitě bych se proti závěru odvolal a došel tam po poradě s právním zástupcem

Share this post


Link to post
Share on other sites

PS: za svým názorem si stojím, ačkoli v jednom příspěvku někdo komentoval, že 607 je "mrtvola". Křížků kolem silnice vídám hodně, chtěl jsem je fotit, ale to bych nikam nedojel. Odhadem - každý týden udělám asi 1000 km a vidím odhadem asi 200 křížků po nehodách.

Díky rozumné rychlosti jsem se nedávno v Polsku vyhnul čelní srážce - já jsem prostě zabrzdil. Ten nešťastník neměl ABS, tak dostal smyk a spadl do příkopy asi 15 m před možným místem střetu. Já už jsem stál a jen koukal, jak tam zbytečně spadl.

Jindy zase na dálnici u Mohelnice, v sněžení, jel v protisměru, tedy v mém levém pruhu sněhový pluh!!! On 80, já 80, taky dobré...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Největší sranda jsou ty sekundy, než postavíš trojúhelník. Tak aspoň mávali. Kdoví, jestli se po bouračce dostali do kufru.

Kdo to zažil, může vyprávět.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hmm. Obrovská smůla. Svést to na ty blby, že tam lítaly uprostřed dálnice a nechali tam neoznačené auto. :o:o:bojim

Ale skonči to již zde zmíněnou větou že máš jet tak abys byl schopen včas zastavit. Pokud to jde vyřešit takto, tak od policie bych nic jiného nečekal. Ale je to pravda. Bohužel pro tebe.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Já bych se poradil s nějakým sdružením pro řidiče nebo něčím podobným kde poradí zadarmo, probral bych to s jejich právníkem a popř. nechal udělat znaleckej posudek.

Podle mě je rozhodující ten moment mezi tím, jaks viděl ty lidi a jaký potom byly možnosti zpomalit a náhle řešit situaci. Zadupnout brzdu jsi taky nemohl protože bys mohl ohrozit řidiče za sebou...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Pro teto pripad mam aspon po ruce tu reflexni vestu,vozim ji hned v kasliku vedle ridice.:bojim

Share this post


Link to post
Share on other sites

No ked vystupili minimalne mali zapnut blikace. A trojuhlonik sa da z auta vybrat aj cez zadne sedadla. To nech mi nikdo nehovori ze to neni chyba tych co tam mavali. Sorry ale to bola jasna chyba tych ludi. Robim na dialnici a viem o com hovorim. A mimochodom mali reflexnu vestu na sebe?

Share this post


Link to post
Share on other sites
Původně zaslal: bombarderik

No ked vystupili minimalne mali zapnut blikace. A trojuhlonik sa da z auta vybrat aj cez zadne sedadla. To nech mi nikdo nehovori ze to neni chyba tych co tam mavali. Sorry ale to bola jasna chyba tych ludi. Robim na dialnici a viem o com hovorim. A mimochodom mali reflexnu vestu na sebe?

u nas je reflexna vesta v povinnej vybave ale neviem ako v cechach

Share this post


Link to post
Share on other sites

To bombarderník - první pravidlo, jak přežít nehodu na dálnici je auto co nejrychleji opustit (kór u auta, které stojí kolmo na jízdní pruhy). Pravdou je, že měli aspoň rozblikat varovky a vzít si na sebe reflexní vestu, ale lézt za tmy do kufru??? Brr, k tomu by mě opravdu nikdo nedonutil - troufám si tvrdit, že kdyby to auto někdo nabral a dotyčný řidič by hledal v kufru trojúhelník, tak už by se určitě o něco výš nepsalo, že se nikomu nic nestalo - naopak, s naprostou jistotou tvrdím, že by to skončilo minimálně pobytem zrněných v nemocnici, ne-li daleko hůř.

Jinak na místě Havla11 bych se z toho snažil vykřesat aspoň spoluvinu, ať to nezústane jenom na něm - ale jako plná vina druhé osoby to neskončí na 100%.

Občas přemýšlím o pojištění DAS (právní ochrana řidiče) - už mě k tomu kdysi lákal Garfield, tohle je další důvod, proč o tom opravdu přemýšlet

Share this post


Link to post
Share on other sites

Bohužel je to Tvoje vina. A je to klasická chyba všech letců po dálnici - mě nevyjímaje. Letím v noci třeba po německý dálnici běžně kolem 150-160 a vše se zdá bezpečné. Jenže risk je každý převýšení, každá zatáčka, nikdy nemůžu vidět za kopec a zrovna za horizontem může být hromadná nehoda a já do toho vlítnu. Samozřejmě, "nedá" se jezdit v noci po dálnici 80, ale 99% řidičů se nechává zmást klamným zdáním, že to co mu osvítí světla, je vzdálenost na kterou zareaguje příp. zastaví, NENÍ a sám jsi se o tom přesvědčil. Ostatní to berme jako ponaučení. Auto si opravíš, ale buď rád, že jsi tam třeba někoho nepřejel, nebo třeba nezranil sebe.

A taky si vemte kolik denně potkáte tzv. lepičů. Nejen na dálnici (kde o nebezpečnosti takový jízdy není pochyb) tak třeba ve městech. Zastavíte na červenou a půl metru za vámi zastaví jeden z těchhle blbů. Pokud se najde druhý blb, který za ním nedobrzdí, tak si ten pitomec za vámi ještě rozseká čumák, a vám zboří auto úplně zbytečně. To je takový to klasický: já za to nemůžu, on do mě vlítnul, to není moje vina... ale JE! To auto přece nepřiletělo odněkud z kosmu, ale muselo být v zrcátku jasně vidět, že nedobrzdí, jenže protože řidič blb si před sebou nechá metr místa, tak mu nezbývá než čekat jak silnou ránu dostane. Dobrej řidič si před sebou nechá třeba 5m a kouká do zrcátka, jestli ten za ním brzdí, pokud ano, počká až je jasný, že dobrzdí a pak o dva tři metry popojede, když ale uvidí, že ten za ním evidentně nezpomaluje, nebo mu to nemůže vyjít, tak párkrát sešlápne brzdu, aby blikáním brzdovkama toho za sebou probral a když to nepomáhá, nebo na to není čas, tak buď popojede, nebo (protože si nechal dost místa) uhne do vedlejšího pruhu. Nedávno jsem takhle popojel a prodloužil prostor pro brždění jedný pipině v Corse a nejtrapnější bylo, jak potom před spolujezdkyní machrovala, že to zvládla.

[upravil dne 23.1.08 MichalTalbot]

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!


Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.


Sign In Now
Sign in to follow this  
Followers 0

  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.