Aluška

Reklamace autožárovek PHILIPS BLUE VISION

28 posts in this topic

Tak se s váma musím podělit, co na nás včera při reklamčce těchto ne zrovna levných žárovek, zkoušeli.

Minulý týden cestou do Holic mi odešla jedna ta žárovka, tak jsme je jeli včera do OBI reklamovat. Kupovala jsem je 11.11.2006, takže staré rok a dva měsíce zhruba. Na prodejně jsem myslela, že nám buď dají nové a nebo vrátí bez remcání peníze a za 5 minut je vše vyřízené, ale to jsem se hoooodně spletla. Chlápek očividně zkoušel všechno možné i nemožné a myslel si asi, že nevíme na co máme právo. Jeho první reakce byla taková, že nám je vyreklamuje jen pod podmínku, že doneseme od autoelektrikáře potvrzení, že mám elektriku v pořádku :D :D , to jme mu řekli, že když to tam do teď svítilo a svítí aji veškeré jiné žárovky, že logicky s elektrikou opravdu nic nemám, ale v duchu jsem si říkala, že mu to potvrzení klidně někde seženu. Když tedy poznal, že takhle u nás neuspěje, tak přišel s tím, že je to spotřební zboží a že se dá očekávat, že nevydrží 2 roky :D :D , no asi si myslel, že jsme opravdu úplně pitomý. Říkal, že kdyby odešly tak do roka, že by je i vyreklamoval, ale takhle, že máme smůlu. My se samozřejmě nedali a čekáme, co vymyslí dál. Ještě zkoušel, že by je poslal zpět do philipsu a my si za nějaký týden dojeli pro vyjádření, ale když zjistil, že bydlíme kousek, tak mu došlo, že s tím taky neuspěje, že bychom si ten týden klidně počkali. Nakonec po více jak 30minutách, nám dal konečně peníze, protože je zrovna neměl na skladě na výměnu. UUUUUUUFFFFFFFF :aut

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ono přece jenom rok a dva měsíce je už celkem "dost", ale když na ně dávají tak dlouhou záruku, tak ať si nestěžujou. Oni spíš počítají, že si každý řekne, že je to přece jenom vlákno a to se musí jednou přepálit a na reklamaci ani nejde.

Taky by asi neměl každý sílu, se tam s ním těch 30min "handrkovat".

Ale jen tak dál:super:super, nesmíme si nechat kakat od nikoho na hlavy;);):papa

Share this post


Link to post
Share on other sites

za to co si za ty žárovký říkají by to ty 2 roky mělo vydržet....dneska mi taky praskla, ale jdu do obyč osramky za 150/kus....to pak clověka tolik nemrzí

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ještě se chlubí s tím, že mají mít ty žárovky větší výdrž, tak ať se pak snaží. Kdyby stály pár korun, tak se na reklamaci vykašlu, ale 500,- už za to stojí se s něma dohádat :roll .

Share this post


Link to post
Share on other sites

no na německých stránkách osramu v katalogu jasně píšou i kolik to tak vydrží hodin....a čím více světla navíc, tím vydrží mín....takže jsem z těch 30%, 50% a 90% světla navíc vyléčenej....a zase na druhou stranu ty čínský šmejdy z tesca mi v autě vydrželi měsíc, tak kupuju ty nejlevnější značkový.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nj, jenže někdo najezdí za rok 10tis km a vydrží mu třeba 3 roky, a někdo najezdí 50tis km a to pak jsou pryč třeba za pul roku, na žárovky be se měla dávat záruka v hodinách svícení a ne dva roky.

To je těžký. Stejně nejde nijak prokázat kolik má nasvíceno;) A další věc je jestli se chladí jízdou a nebo stojí v koloně a přehřívají se

[upravil dne 22/1/08 Radek Hurvajz]

Share this post


Link to post
Share on other sites

dobrá prácička přesně tak musí se na ně ,není to zadarmo.sic už se zde na foru řešily reklamace žárovek ale tohle je pěkný přístup

Radku namontujeme si elektroměr :D

Share this post


Link to post
Share on other sites

jj, chvalim..:) kdyz je tam zaruka 2roky tak se muze stavet klidne na hlavu.. to se proste neda nic delat, ale je fakt ze vetsina lidi to neresi a koupi si novou..

Share this post


Link to post
Share on other sites

No tak žárovky, to by mě teda nanapadlo jít reklamovat. A ještě míň by mě napadlo, že by té reklamaci někdo vyhověl. :myslim:o Možná eště tak, když by mě praskla do týdne.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Díky za podporu, ještě že tam byl se mnou Dave_k, protože těsně před tím, než jsme z něho konečně vymáčkly penízky, tak mě tak zaskočilo, že jsem si myslela, že se konce té reklamace ani nedožiji, tak mě ten chlápek naštval :D .

Ferin007: zase tolik toho ty žárovky nenasvítily, aby nemohli ty 2 roky vydržet, když mohli obyč žárovky vydržet více jak 2 roky, proč by nemohli 2roky vydržet tady ty EXTRA....

Share this post


Link to post
Share on other sites
Původně zaslal: Radek Hurvajz

Nj, jenže někdo najezdí za rok 10tis km a vydrží mu třeba 3 roky, a někdo najezdí 50tis km a to pak jsou pryč třeba za pul roku, na žárovky be se měla dávat záruka v hodinách svícení a ne dva roky.

To je těžký. Stejně nejde nijak prokázat kolik má nasvíceno;) A další věc je jestli se chladí jízdou a nebo stojí v koloně a přehřívají se

[upravil dne 22/1/08 Radek Hurvajz]

Tady s těma philipskama jsem toho moc nenajezdila, svítily tak max. 2 hodiny týdně a to jen dlouhé trasy, žádné kolony.

[upravil dne 22/1/08 Aluška]

Share this post


Link to post
Share on other sites

Jó, to ale nemůže ten prodejce nikdy vědět. Stejně tak, když mu tam doneseš na reklamaci plaesnivej rohlík po půl roce, tak mu vysvětluj, žes ho měla celou dobu v mrazáku. ;)

Share this post


Link to post
Share on other sites
Původně zaslal: Ferin007

Jó, to ale nemůže ten prodejce nikdy vědět. Stejně tak, když mu tam doneseš na reklamaci plaesnivej rohlík po půl roce, tak mu vysvětluj, žes ho měla celou dobu v mrazáku. ;)

To je ale přece něco úplně jiného ;) Nemůžeš chtít po potravinách, aby ti vydrželi 2 roky, pokud to tam není vysloveně uvedeno. Jsou věci, které nevyreklamuješ, ale zrovna u žárovek, u kterých se chlubí tím, že ty 2roky vydrží a když nevydrží, tak že ti vrátí peníze, tak proč bych to nechala jen tak.

Share this post


Link to post
Share on other sites

....hlavně rohlík nestojí 500 kč a neprodávají ho s tím že je na něj 2 roky záruka.....tak to maj dát za 100kč/kus a bez záruky ...lidi budou spokojený a nikdo je nebude otravovat

Share this post


Link to post
Share on other sites

OK. To sem nevěděl, že je ta záruka na tom výslovně uvedená. To pak jó a dobřes udělala. :super

Jinak je to klasický spotřební zboží, stejně jako třeba baterky.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Původně zaslal: Aluška

Tak se s váma musím podělit, co na nás včera při reklamčce těchto ne zrovna levných žárovek, zkoušeli.

Minulý týden cestou do Holic mi odešla jedna ta žárovka, tak jsme je jeli včera do OBI reklamovat. Kupovala jsem je 11.11.2006, takže staré rok a dva měsíce zhruba. Na prodejně jsem myslela, že nám buď dají nové a nebo vrátí bez remcání peníze a za 5 minut je vše vyřízené, ale to jsem se hoooodně spletla. Chlápek očividně zkoušel všechno možné i nemožné a myslel si asi, že nevíme na co máme právo. Jeho první reakce byla taková, že nám je vyreklamuje jen pod podmínku, že doneseme od autoelektrikáře potvrzení, že mám elektriku v pořádku :D :D , to jme mu řekli, že když to tam do teď svítilo a svítí aji veškeré jiné žárovky, že logicky s elektrikou opravdu nic nemám, ale v duchu jsem si říkala, že mu to potvrzení klidně někde seženu. Když tedy poznal, že takhle u nás neuspěje, tak přišel s tím, že je to spotřební zboží a že se dá očekávat, že nevydrží 2 roky :D :D , no asi si myslel, že jsme opravdu úplně pitomý. Říkal, že kdyby odešly tak do roka, že by je i vyreklamoval, ale takhle, že máme smůlu. My se samozřejmě nedali a čekáme, co vymyslí dál. Ještě zkoušel, že by je poslal zpět do philipsu a my si za nějaký týden dojeli pro vyjádření, ale když zjistil, že bydlíme kousek, tak mu došlo, že s tím taky neuspěje, že bychom si ten týden klidně počkali. Nakonec po více jak 30minutách, nám dal konečně peníze, protože je zrovna neměl na skladě na výměnu. UUUUUUUFFFFFFFF :aut

No ještě že se nezeptal - že vy jste tím svítili ???

Něco podobnýho se mi stalo, ldyž jsem reklamoval termosku -ještě tu s tou vakuovou vložkou - a prodejce se mě při reklamaci zeptal, jestli jsem tam náhodou nenalil něco "horkýho" ??? Po půlhoďce dohadování mi ji vyměnil. Chce to holt mět stejnou drzost jako prodejci.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ahoj Aluško, musím tě pochválit za tvoje psychologické a vyjednávací schopnosti, protože jsi dokázala protlačit reklamaci nejen v obchodě ale i proti občanskému zákonu, který reklamace mezi občanem a prodejcem reguluje :potlesk:potlesk:potlesk

Každopádně ti ale musím říct, že pan prodavač u kterého jsi žárovky reklamovala je trouba. Pokud by znal občanský zákon důkladně, neměla by jsi s touto reklamací nejmenší šanci uspět. A proč? hned vysvětlím:

Na veškeré "spotřební zboží" (nikoli rohlík, jak tu někdo psal) je podle občanského zákona poskytována prodejcem záruční doba 24 měsíců. Co je to záruční doba? Záruční doba je doba, po kterou výrobce garantuje, že u výrobku nenastane žádná vada, že si výrobek zachová vlastnosti které měl při koupi, atd. Jak jistě víme, každý výrobek má ale svoji životnost. uvedu na příkladu autožárovky Osram H1 CB, u které je uváděna životnost 150 hodin. Pokud si tahle žárovka odsvítí svých 150 hodin a praskne (přestane svítit) není to samozřejmě vada výrobku, jednoduše skončila její životnost a v tomto případě nelze uplatnit záruku, jednoduše řečeno, není co reklamovat. Jen upozorním, že důkazní břemeno je VŽDY na zákazníkovy, to znamená, že ten musí prodejci prokázat, že žárovka praskla ještě před koncem své životnosti. Jak to zákazník udělá či dokáže je jen na něm.

Pokud si tedy dám do auta novou žárovku, s kterou budu 5h denně svítit, za 30 dní skončí její životnost. Samozřemě není nikde napsáno, že musí hned prasknout. Dalším problémem je, že 90% v současnosti používaných autožárovek NENÍ stavěno na u nás zavedené denní svícení a tyto žárovky prostě budeme muset měnit častěji. Je samozřejmě možné investovat do žárovek s delší životností - osram např. začal vyrábět žárovky s označením Daylight které mají životnost kolem 600h, což je cca 4x více než je běžné.

uffff, to sem se rozepsal, prostě mi to nedalo a musel sem s tím ven, jo, jinak vítej zpět minimaxo :papa:papa:papa

Share this post


Link to post
Share on other sites

No to vítej zpět krajane:papa. jinak musim říct že je tu moje vlákno se Žárovkami Eufab Gold a ty se měněj přímo na pultě bez řečí, vyrobce udaval záruku 5 let, po zavedení danního svícení jen 2 roky, prostě mi dali jinou, teda obě i když druhá svítila ještě. I když trochu nedořešené je potvrzení vyměny, tad žádné není, ale i tak za cenu jedněch máš dvoje, tak co;)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!


Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.


Sign In Now

  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.