Sign in to follow this  
Followers 0
Maitre

HDI vs. TDI ???

18 posts in this topic

Zdravím, chystám se jít do 306ky v dieselu a tak by se chtěl zeptat zkušených, který z těchto dvou nabízených motorů je podle vás lepší a v čem konkrétně... Vím, že se TDI asi dávalo jen do roku 1999 a pak nastoupilo HDI. Je to tak? Jaký je rozdíl ve spotřebě, ve spolehlivosti, dynamičnosti, jak to zvládá podvozek - přední náprava atd. atd. Zatím díky moc, Leoš. :myslim

Share this post


Link to post
Share on other sites

obávám se, že do roku 1999 se dávalo "jen" TD (motor s označením TDI Peugeot nikdy nedodával)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Jde mi o to, jestli nedát raději přednost "starému dobrému" TD. Mám pocit, že i spotřebu si tady u TD pochvalují víc...:nevim

Share this post


Link to post
Share on other sites

Zásadní rozdl je v tom, že TD je stará konstrukce, takovej jednoduchej klepáč s mnohem jednodušším a finančně méně náročným servisem.

HDI je oproti němu mnohem kultivovanější, ale když tam něco odejde, tak už to stojí raketu.

Záleží tedy na Tobě, co preferuješ - spotřeba moc rozdílná nebude, ale HDI určitě pojede podstatně svižněji - ale domnívám se, že se 306kou dokáže jet hezky i ten klasickej TD motor (měl jsem ho ve 405ce a auto jezdilo velice hezky). Teď ve 406ce mám silnější HDI a zatím též maximální spokojenost, ale je fakt, že mám strach co bude stát až mi odejde něco v elektronice nebo vstřiky - to se tu na fóru řeší poměrně často a většinou v pěticiferných numerech).

Share this post


Link to post
Share on other sites

Medvěd, dík za info. Řeším právě to, jestli mít nebo nemít strach z ojetého HDI. Osobně bych ho chtěl raději, ale... Uvidím, co solidního za solidní cenu ještě najdu...;)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Je to tak, jak píše Medvěd. Pro soukromé účely bych raději volil TD. Mám ve firmě 6 HDi, a když se něco vysype (okolo klíňáku, tedy napínací kladka, odpružená řemenice, volnoběžka alternátoru), tak to stojí pár tisíc. FAP je další "milý žrout", samotný FAP, aditivum, čidlo diferenciálního tlaku...

Když to HDi jede, tak je to nádhera, předjíždění, spotřeba. Ale je to příliš komplikované.

PS: zrovna v 306 je HDi dost hlučný. Celkově doporučuji raději 406.

[upravil dne 20.1.2008 P607Olda]

Share this post


Link to post
Share on other sites

Vem si beno 1,6ku, a kdyz budes jezdit normalne taky ti to moc neveme a udrzba , si myslim, je podstatne jednodussi.

Ale, co se tyce HDI, tak to sou spolehlive motory, jen se o ne musis starat. Takze BAZAR rozhodne vynechej, tam je z 90% vetsina aut za nakym zamerem, tzn. neco rozbyteho, nebo nakladna udrzba.

POkus se koupit od soukromnika a myslim, ze mas v celku vyhrano, nejlepsi jsou lidi, kteri se o to starali.

Share this post


Link to post
Share on other sites

2Jogin: mrkni do servisu, co vsechno se na tech spolehlivych HDi vysypava...

Share this post


Link to post
Share on other sites

skusenost mam s 306 1,9td mal to moj fotrik a najazdil za 3 roky cca 120tis km a uplna pohoda jedine co sa menilo boli zhavice inak spotreba 5,5l uplna pohoda skoro neznicitelny motor

Share this post


Link to post
Share on other sites

TDI - (system cerpadlo tryska - vstreky su pohanane mechanicky- vackou) odchadzaju vecsinou turboduchadla, vahy vzduchu, ma drahsie rozvody, TDi je menej kultivovany, o par deci menej zerie

HDI - (system common rail -modernejsi, uz aj najnovsie TDi prechadzyju na tento system)

Ako tu kolegovia pisu, common rail je o dost haklivejsi na kvalitu nafty, vstreky su otvarane a zatvarane elektonicky (piezoelektricky, elektromagneticky). System je o nieco zlozitejsi, ale motor ide kultivovanejsie. Pri 2,0 HDi odchadza remenica (tlmic torzbych kmitov), rozvody sa menia cca po 120t km, vaha vzduchu malokedy, turbo ma tak isto vecsiu zivotnost ako u TDi.

U HDi boli spolahlivejsie systemy BOSCH ako SIEMENS -tie sa davali na zaciatku vyroby do 307.

Obecne plati, ze velmi zalezi na tom ako sa clovek sprava k autu, tak sa mu potom "odmeni". U dieselovych motorov to asi plati niekolkonasobne. Takze treba v prvom rade pravidelne menit vsetky oleje a naplne (ja menim po 10 000km a davam plnu syntetiku). Stary olej totiz rychlo karbonuje a potom sa vecsinou "odvdaci" na turbe. (napr renaulty dCi mali interval vymeny oleja 30t km a turba odisli pri 100 t km)

Taktiez je dolezite motor vediet spravne zahriat bez zbytocneho vytacania a zasa zahriaty motor treba nechat trochu vydychnut pred zhasnutim. Diesle sa takisto nesmu podtacat -to si zasa odnasaju dvojhmotove zotrvacniky.

Pri spravnom zaobchadzani s motorom, pravidelnych vymenach naplni a liati kvalitnej nafty by ale mal HDi vydrzat vela tisic km :)

Share this post


Link to post
Share on other sites
Původně zaslal: VladoHA

skusenost mam s 306 1,9td mal to moj fotrik a najazdil za 3 roky cca 120tis km a uplna pohoda jedine co sa menilo boli zhavice inak spotreba 5,5l uplna pohoda skoro neznicitelny motor

To nic moc neni, tata najezdil s mym (ted uz) autem za 2,5 roku 240 000km a na motoru jako takovym odesel snad jen regulator tlaku. Spolehlivost dle me vysoka.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Tak díky moc za info, chlapi. Zeptám se ještě, P306, 1.9TD, v hatchbacku se vyráběly do roku 1999, nebo se dá sehnat i 2000, příp. 2001? Byl TD nahrazen HDI, nebo se vyráběly i současně? Dík.:myslim

Share this post


Link to post
Share on other sites
Původně zaslal: Vvitty

2Jogin: mrkni do servisu, co vsechno se na tech spolehlivych HDi vysypava...

nono, tak hrozny to neni

Share this post


Link to post
Share on other sites

Pánové, neznáte někoho solidního, s kým máte dobré zkušenosti, kdo vozí Pežó z venku? Třeba i nějak rozumně bouchlé? Měl bych vážný zájem o P306, 1.9TD, r.v.1998+, s autoklimou, St. Tropez, či pokud možno ve tmavé, příp. stříbrné barvě, podmínkou je jen - žádný šíbr, či podobná díra ve střeše...

Jestli o někom víte, dejte mi sem, prosím vědět. Dík moc.:super

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ja bych mozna vedel, ale cena by byla tak 100k i s opravou a prihlasenim. Ale musel bych se informovat na tu klimu. Cerna barva.

[upravil dne 23.1.2008 alternativ]

Share this post


Link to post
Share on other sites
Původně zaslal: Maitre

Pánové, neznáte někoho solidního, s kým máte dobré zkušenosti, kdo vozí Pežó z venku?

Jestli o někom víte, dejte mi sem, prosím vědět. Dík moc.:super

Já to udělal tak že jsem navštívil autorizovanýho dealera a dal požadavek na ojetinu. Umí sehnat mezi sebou auto z celé republiky (to přivezou na provozovnu a máš možnost kouknout a říct si, případně ho údajně umí dotáhnou od partnera ze zahraničí - tady podle fotky po konzultaci s Tebou). Máš záruku původu - jsou to auta co jezdili k někomu z Peugeot servisů.

Po cca 2 měsících jsem ho měl - cena odpovídala tehdejším ostatním bazarovým cenám a záruku dodrželi (ostatně už jsme to řešili zde http://www.peugeot-club.com/index.php?/topic/19686-xmb/#236859.

Takže neváhej a zkus navštívit někoho u Vás. Za optání případně zapsání požadavku nic nedáš.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!


Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.


Sign In Now
Sign in to follow this  
Followers 0

  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.