Přejít na obsah
  • Aktuální cíle darů

olej


Tomasas

Recommended Posts

Zalezi ci jazdis dlhe trasy alebo v zacpach. V tych zacpach vymen olej po 10000km samozrejme aj filter. Ak dlhe trasy tak staci po 15000km ale olej sa musi menit aspon raz rocne.

Syntetika ma vyhodu v tom ze motor tak netrpi pri studenych startoch a ze hustota(viskozita) oleja je stalejsia pri zmene teplot. Ked je motor studeny-vtedy ma byt olej co najredsi samozrejme so zachovanim mazacej schopnosti a ked je motor horuci a pri velkej zatazi a pripadnom prehriati motoru nesmie byt prilis riedky.

Tieto poziadavky najlepsie splna synteticky olej, samozrejme s co najvacsim tepelnym rozsahom.

Tepelny rozsah kazdeho oleja sa udava vo formate XXWYY.

Napr. 5W40. Cislo 5 (XX) znamena do akej nizkej teploty je ma olej este dobre vlastnosti-cim je cislo mensie tym je olej vydrzi nizsie teploty bez neziaduceho zhustnutia. V tomto pripade do -15st myslim.

Cislo 40 (YY) znamena do akej vysokej teploty prostredia ma olej este dobre vlastnosti. V tomto pripade do +40st teploty prostredia.

Ja pouzivam Castrol formula 0W40 plna syntetika.

Do vybehanych motorov s velkou spotrebou oleja a velkymi volami je zbitocne liat polo aj synteticke oleje, lebo su redsie a tym sa spotreba oleja este zvysi. Na taketo motory je vhodny hustejsi mineralny olej 15W40 napr. Avanti.

Původně zaslal: Tomasas

Chtěl jsem se zeptat. Po kolika km se má měnit polosyntetickej olej? Mám Peugeot 307, 1.4, 55 kw a dál jestli bych neměl přesedlat na plnou syntetiku. Díky

[upravil dne 18/1/08 kamen22]

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Nevadi prechod z polo na synt. Ale pokial mozno pouzit rovnakeho vyrobcu.

Neodporuca sa ale zmena oleja rovno z mineralneho na synteticky, koli tomu ze sa stary olej ktory ostal v motore moze zrazit s novym , preto sa meni postupne z mineral na polosynt a potom ked uz treba tak z polosynt na synt. Ak chce niekto hned prejst z mineralu na synt musi po vypusteni stareho oleja vyplachnut motor tech. benzinom a polosynt olejom.

Původně zaslal: Tomasas

moc díky za super informace. Ještě ale jestli nevadí ten přechod z polo na plnou syntetiku.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Ak toto pises tak zdovodni preco? Lebo ja v tom nevidim dovod ak je motor v dobrom stave. Moj ma nabehano cez 300tis km a este je v dobrom stave. Ale niekto tam leje trebars mogul mineral 10w40 a potom sa divi ze po 100tis je motor v cudu.

Původně zaslal: purkmistr

záleží kolik máš nalítáno, jestli 200 tis s polosyntetikou tak tam plnou nelij!!!!!:bojim

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

No můj motor ted bude mít nalítáno 40 tis a je tam polosyntetika od 29 tis. Chtěl jsem se ještě zeptat jestli to zvládnu vyměnit sám nebo musím k mechanikovi. Co to všechno obnáší a co se mění? A v jaký cenový relaci se to pohybuje? Díky moc za vyčerpávající odpovědi, ale auto moc dlouho nemám a moc o něm nevím

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

To mas motor ako novy 40tis je malinko.

Pokial nemas garas tak v tejto zime to nema zmysel sam robit. Radsej sa dohodni s nejakym mechanikom a kup si olej a filter sam aby si vedel ze ti tam dal ozaj tie co si kupil.

Tak za prve by som si pozrel podla manualu k aute kolko litrov oleja ide do tvojho motora.

2. Kupil by som tolko litrov oleja ako mas v knizke alebo o liter viac zalezi ci zozenies litrove flasky, alebo 5l balenie trebars Castrol magnatec 5W40, Castrol TXT ak jazdis normalne pripadne Total quartz . Alebo nieco lepsie ako mam ja ak jazdis rychlo a bavi ta to turovat

Nekupuj na pumpe a v Peugeote tam je to drahe. Lepsie v nejakom obchode s autosuciastkami alebo vyslovene v specializovanom obchode na oleje, alebo napr. cez internet tam to byva najlacnejsie ale musi byt original zabaleny.

3. V obchode v autosuciastkami napr. Elit, Meteor alebo podobne kup olejovy filter. Nezabudni si tam zavolat vopred a objednat si to a maj so sebou technicak aby si vedel povedat aky je to rocnik, cislo kasne a pod.

Najlepsie ked bude pozerat ako ti to mechanik meni tak sa to najlepsie naucis a zaroven budes vediet ze ti tam neleje nejaku sracku.

Filter stoji do 200

A olej podla typu 200-400za liter

Původně zaslal: Tomasas

No můj motor ted bude mít nalítáno 40 tis a je tam polosyntetika od 29 tis. Chtěl jsem se ještě zeptat jestli to zvládnu vyměnit sám nebo musím k mechanikovi. Co to všechno obnáší a co se mění? A v jaký cenový relaci se to pohybuje? Díky moc za vyčerpávající odpovědi, ale auto moc dlouho nemám a moc o něm nevím

[upravil dne 18/1/08 kamen22]

[upravil dne 18/1/08 kamen22]

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Akoze myslis ze 10W40 sa nevyrabaju mineralne? To by si sa divil kolko ich je. 10W40 sa vyrabaju mineralne, polosynt aj synt. Vsetci vyrobci maju v ponuke aj mineralny 10W40. Mozno mogul nie ale to nie je dolezite, bolo to myslene obrazne. Napriklad madit vyraba mineralky 10W40 3 alebo 4 druhy. Madit super, emol, uniol, turbo plus. Z prvymi tromi by som si mozno naolejoval maximalne bicykel.

Původně zaslal: Majar

Mogul mineral je 15W40.10w40je polosyntetika.Ale s mogulem bych to radši neskoušel!!!! :D :D

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Tak co mi teda navrhujete? Od té doby co jsem to koupil je tam 10W40. Už jsem najel na tenhle olej přes 10000 km. Ted mi prosím poradtte jakej teda olej tam mám dát. Řekněte mi i jakou značku. Chci tam dát kvalitní olej. Jezdím spíše klidněji ale když se setmí tak to ženu i do otáček. Olej si chci koupit sám, ale filtr nevím. To musím mít sebou techničák kvůli čemu?? kdybych ho chtěl koupit v mototechně.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Čím vyší vyskozita tím víc syntetických složek.Samotný minerál je čistě z ropy bez příměsí umělích příměsí.Proto je minerální.V dnešní době se bez aditivů olej skoro nedělá.Minerální složkou nedosáhneš vyších vyskozit a ani kvalit dnešních olejů!

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Už zase se tu matlají ty neuvěřitelné HOVADINY o "syntetikách" a "minerálech" ? Jako by nestačilo napsat tisíckrát, že se už oleje dávno takto nedělí, a že z viskozitní specifikace se stejně jeho složení nepozná. Jak u blbejch na dvorečku, tohle.

Račte si laskavě přečíst např. tento seriál, než budete plácat další hovadiny, ano?

http://www.oleje.cz/index.php?left=main&page=zajimavosti_komentare

zvláště bych vyzdvihl tyto dvě:

Speciální pojednání o těch "syntetikách" a o tom, že toto označování je 30 let starý přežitek:

http://www.oleje.cz/index.php?left=main&page=clanky_mytus3

Speciální pojednání o tom, jaká hovadina jsou ony žvásty o náhradách "polosyntetik" a "syntetik" :

http://www.oleje.cz/index.php?left=main&page=clanky_mytus7

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Moj nazor poznas. Tebe bude stacit Castrol Magnatec 5W40 urcite pocitis aj ze motor lepsie taha.

Dvaja kamarati si v 1992 kupili 2 Lady kombi. Prvy lial od zaciatku Castrol GTX3 po 10000km co bol v tej dobe dobry olej a druhy Madit super po 8000km, oba mineral 10W40.

Obaja robili taxikarov.

Prvemu motor vydrzal 400tis km potom mu praskla hlava

Druhemu motor po 120tis zadrel.

Nie je co komentovat.

Původně zaslal: Tomasas

Tak co mi teda navrhujete? Od té doby co jsem to koupil je tam 10W40. Už jsem najel na tenhle olej přes 10000 km. Ted mi prosím poradtte jakej teda olej tam mám dát. Řekněte mi i jakou značku. Chci tam dát kvalitní olej. Jezdím spíše klidněji ale když se setmí tak to ženu i do otáček. Olej si chci koupit sám, ale filtr nevím. To musím mít sebou techničák kvůli čemu?? kdybych ho chtěl koupit v mototechně.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Podobných historek už jsem za svůj život slyšel tolik a na všechny možné oleje, že by se nedal použít žádný, takže tyto historky - neověřitelné neboli JPP - doporučuji brát s velkou rezervou.

Co se Castrolu týče, to jsou zpravidla velmi průměrné oleje za velmi nadprůměrnou cenu, takže je zrovna ke koupi nedoporučuju. Ne kvůli kvalitě, ale kvůli neodpovídající ceně. Za nižší cenu dostanete kvalitnější oleje... Co se samotného GTX3 týče, tak ten nebyl zvlášť dobrý nikdy, natož v roce 92. Jeho prazvláštní oblíbenost už taky někdo vysvětloval...

Jinak zrovna Carstol byl jeden z prvních, kdo začal vyrábět "lžisyntetiku" - tedy hydrokrak z čistě minerální složky, označovanou hrdě nápisem "plná syntetika" (ačkoliv v něm nebylo syntetické složky ani zbla). To jen tak na okraj. Dneska už je takových výrobců většina, na netu lze najít tabulky, kolik syntetické složky ony "plné syntetiky", jak hrdě hlásá nápis na flašce, vlastně obsahují. Pokud si zakládáte na tom, že chcete opravdu "pravou syntetiku" (jen pro pocit, k ničemu jinému to totiž není), tak zkuste Mobil...

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

no ja sa len tak k tym olejom spytam idem to tiež teraz menit a mam tam shell helix ultra 5W40 chcem ho zachovat ale tiež uvažujem že čo tam nedat niečo lacnejšie alebo kašlat na par ušetrenych korun a nech ma motor pohodličko v dobrom oleji ..... a ešte asi tak že je ten olej fakt tak dobry ako je drahy ??? mam len taku ideu či ho zmenit na iny alebo to nehat tak ale skor sa priklanam že ostanem na tom shell helix ultra....:myslim

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Zúčastnit se diskuse

Můžete odpovědět a až poté se registrovat If you have an account, sign in now to post with your account.

Návštěvník
Odpovědět na toto téma...

×   Byl vložen obsah s formátováním.   Restore formatting

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Kdo si právě prohlíží tuto stránku   0 registrovaných uživatelů

    • Žádný registrovaný uživatel si neprohlíží tuto stránku
×
×
  • Vytvořit...