Sign in to follow this  
Followers 0
chuck11

olejový filtr 1.8 16V

14 posts in this topic

Kudma je lepší přístup k olejovému filtru u motoru 1,8 16V,je tam docela málo místa se k němu dostat a vyměnit ho.Z vrchu z motorové části se mi zdá že neáí moc přístup,že chce na něho jít radší ze spoda motoru.

Kudma ho měnit?:myslim

Share this post


Link to post
Share on other sites

.......mne ho menili, ked bolo auto nad jamou.......nedal sa dat dole ani tym retazovym klucom - potom to urobil tak, ze do neho natlkol zboku srobovak, pootocil, vytiahol, nabil 3cm vedla a takto pokracoval po celom obvode - doporucujem srobovak adekvatnej dlzky - aby to neschytali mriezky na chladici.....:roker

Share this post


Link to post
Share on other sites

to je pěkný a nový tam přitáhl jak zase šroubovákem skrz, to bych pochyboval,nebo ti ho snad nepřitáhli:myslim

Share this post


Link to post
Share on other sites
Původně zaslal: chuck11

to je pěkný a nový tam přitáhl jak zase šroubovákem skrz, to bych pochyboval,nebo ti ho snad nepřitáhli:myslim

No přitahuje se pouze rukou;)

Share this post


Link to post
Share on other sites

To si nikdo nemění olej a olejový filtr,motor 2,0 16V má to samé uspořádání tak můžete poradit i vy:nevim

Share this post


Link to post
Share on other sites

Já to dělám u 406 1.8 16v řetízkem na golu povolim a pak dotáhnu jen rukou na fest.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Původně zaslal: MartinR

Pokud to rukou dotáhnu, tak to potom při výměně v pohodě i rukou povolím,takže nač klíče a řetězy.

taktéž hlavně namáznout těsnění olejem když jej montujete

jde to lépe dotáhnout a těsní

Share this post


Link to post
Share on other sites

ja jsem si ho měnil sam na 1,8 16v-klima.přistup tam fakt neni.nakonec jsem z vrchu vzal malej hasak ze šikma směrem k chladiči a na parkrat jsem filtr povolil.šlo to jen tak po centimetru po obvodu,ale stačilo čtvrt otačky a zbytek šel rukou.makl jsem tam směrem od čerpadla na servo,ale musel jsem zvednout tu hadici a pak tam dat ruku.tak jsem filtr i utahl a neteče.jinak kazdy ma na to figl a kazdemu to jinak vyhovuje.

Share this post


Link to post
Share on other sites

jinak to pomazani těsněni u filtru není k zahozeni.dik,ale neudělal jsem to.nevadi

Share this post


Link to post
Share on other sites

Jako dotahovat olejový filtr ještě řetězem je blbost... Já osobně jsem olejový filtr nikdy nesundaval žádným udělátkem (jednou jsem teda musel použít šroubovák)... Vždy mi šel uvolnit rukou a vždy jsem ho také pouze rukou dotahoval. Namáznout olejem těsnění (proč asi?? :nevim:D:D)a růčo dotáhnout, nechat motor proběhnout a eventuelně dotáhnout (teče-li -> což se mi taky nikdy nestalo). Stejně tak i zkontroluju výpušťák, je li tam taky sucho. Nikdy ho nervu nadoraz, abych náhodou nestrhl závit u vany ... Není to zkušenost z jediné výměny, vyměňoval jsem olej minimálně 10x ... ;) Takže dotahování filtru řetězem = barbarství ... :D:D:D

Share this post


Link to post
Share on other sites

Olejový filtr jsem měnil za těch 20 let x krát.Dotahoval jen ručně.Těsnění jen slabě namáznout,protože se mi stalo při dotažení že se mi gumové těsnění jak šlo na suchosesmeklo.PROTO namáznout ,aby šlo lehce dotáhnout a nikdy se mi nestalo že by teklo okolo filtru.

S povolením je to občas horší jak to bývá použít více síly či nářadí k tomu.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!


Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.


Sign In Now
Sign in to follow this  
Followers 0

  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.